Ulama Bisu dan Perigi Buta - video

“Di mana para ulama dan mufti negara yang berjubah panjang? Soal Raja Bahrin selaku Ketua Amanah Terengganu (FMT) . Soalan  dan bidasan Raja Bahrin ini tentunya kerana sikap agamawan yang membisu ketika pelbagai dakwaan korupsi melanda negara. Mereka seolah bisu seribu bahasa, berselindung pula di sebalik jubah panjang mereka.

Kasiann tengok ulama upahan! dulu-dulu tidaklah macam nie bro. Depa pi belajar sehingga ke Al-Azhar, dapat ijazah berjela-jela, fasih mentafsir ayat Allah, ada yang hafiz Al-Quran; tetapi hanya layak dijadikan 'Terompah Kayu' untuk dipakai ke tandas oleh pemimpin UMNO.. Kah kah Kah

Kerja ulama-ulama upahan ini ialah mengulas sesuatu isu yang bersifat fitnah, berita palsu dan 'hearsay', semata-mata untuk mendapat 'keredhaan' pemimpin UMNO lalu bersedia menempah kemurkaan Allah. Sikit pun depa tak rasa apa-apa dengan sikap mereka itu.


Maka ulama bisu begini tiada nilainya jika mereka menyembunyikan kebenaran. Bahkan Allah samakan mereka dengan anjing! ~ ruj. sini

Ada 4 perangai buruk pada anjing bro ! Jelir lidah bila rasa panas dan lapar, biasanya nak cari 'dedak' ler kalo begitu? ke dua suka goyang2 ekor mengampu tuan dia, ke tiga suka menyalak bila tengok suatu objek atau orang tak dikenali dan ke empat angkat kaki sebelah kalo nak 'kencing', kononnya bersih laa tu? kah kah kah.

Seseorang yang memenuhi poket dengan gaji yang besar tetapi menyembunyikan atau mendiamkan diri dari menegakkan kebenaran sedangkan dia mampu, itu adalah dosa yang amat besar. Allah menyifatkan habuan dunia yang diperolehi itu sekadar memenuhi perut dengan neraka.


Firman Allah: 

إِنَّ الَّذِينَ يَكْتُمُونَ مَا أَنزلَ اللَّهُ مِنَ الْكِتَابِ وَيَشْتَرُونَ بِهِ ثَمَنًا قَلِيلا أُولَئِكَ مَا يَأْكُلُونَ فِي بُطُونِهِمْ إِلا النَّارَ وَلا يُكَلِّمُهُمُ اللَّهُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ وَلا يُزَكِّيهِمْ وَلَهُمْ عَذَابٌ أَلِيمٌ (174) أُولَئِكَ الَّذِينَ اشْتَرَوُا الضَّلالَةَ بِالْهُدَى وَالْعَذَابَ بِالْمَغْفِرَةِ فَمَا أَصْبَرَهُمْ عَلَى النَّارِ (175) ذَلِكَ بِأَنَّ اللَّهَ نزلَ الْكِتَابَ بِالْحَقِّ وَإِنَّ الَّذِينَ اخْتَلَفُوا فِي الْكِتَابِ لَفِي شِقَاقٍ بَعِيدٍ (176)
  
mafhum ayat : Sesungguhnya orang-orang yang menyembunyikan apa yang telah diturunkan Allah aitu Al-Kitab dan menjualnya dengan harga yang sedikit, mereka itu sebenarnya tidak memakan (tidak menelan) ke dalam perutnya melainkan api dan Allah tidak akan berbicara kepada mereka pada hari kiamat dan tidak menyucikan mereka dan bagi mereka siksa yang amat pedih. Mereka itulah orang-orang yang membeli kesesatan dengan petunjuk dan siksa dengan ampunan. Maka alangkah beraninya mereka menentang api neraka! Yang demikian itu adalah karena Allah telah menurunkan Al-Kitab dengan membawa kebenaran; dan sesungguhnya orang-orang yang berselisih tentang (kebenaran) Al-Kitab itu benar-benar dalam penyimpangan yang jauh (dari kebenaran)..(Surah al-Baqarah: ayat 174-176).

Bila mereka memberi komen ke atas isu yang mereka 'dengar' tidak menyebelahi pemimpin Umno? Sebenarnya menyerlahkan lagi sikap mereka sebagai ulama dan intelek palsu penyambung lidah golongan sekular. Mereka berdiam dalam 'perigi buta' agaknya?


Puak-puak ini sebenarnya hanya berani berkokok ke atas isu dan fitnah yang melibatkan pemimpin Amanah, DAP dan PKR atau Pakatan Harapan sahaja, tetapi menjadi ulama dan 'Syaitan Bisu' di atas kebejatan para pemimpin Umno. Bila orang bagi tahu bahawa rakyat semedang kena tipu dgn pimpinan Umno, mereka de so called 'ulama' ini masih sombong. 



Bila skandal 1MDB ini mula2 dibangkitkan oleh Anwar Ibrahim tahun 2011, waktu itu US tak campurtangan pun isu ini, kita masih buat tak tahu dan biarkan Anwar serta Rafizi dan Tony Phua yang bercakap bertahun2. Akhirnya, skandal ini terdedah. Allah tunjukkan kebenaran dan ramai yg baru bangun tidur termasuklah Mahathir, Shafie Afdhal, Muhyiddin dan lain2. 

Walaupun mereka baru bangun tidur, tapi mereka terus lawan 1MDB menyambung apa yg pernah disebut oleh Anwar. Waktu itu, puak kita buat apa? 'ulama' perigi buta buat hape? Hanya beri alasan dan hujah untuk cuba menafikannya. Maka muncul kata2 "Tak masuk akal" dan "datangkan saksi2" serta seumpamanya dengan membelakang fakta yg ada. Kah Kah Kah

Menyedari isu ini semakin membahayakan rejim, maka banyak dokumen dan fakta2 lain berkaitan isu ini di "OSA" kan. Tapi mereka lupa bahawa OSA hanya laku di M'sia. Tidak laku di S'pura, US atau negara lain. Oleh itu, terbongkar satu demi satu rahsia 1MDB. Kita buat jenayah kat negara luar, maka menjadi tanggungjawab negara berkenaan menyiasat dan mendedahkannya.

Malangnya, ulama perigi buta tak berani bersuara, depa malas untuk mencari maklumat sedangkan ianya melibatkan kepentingan negara kita sendiri, tiba2 apabila US yg mendedahkannya untuk memberitahu rakyat negara ini bahawa 'Kamu telah ditipu oleh 1MDB", Pascai dan walaaun pula terjerit2 menyatakan "US, kamu jangan campuri urusan negara kami". Ceghedik atawa bodoh kita nie bro?? 


KAH KAH KAH

Di mana ulama dan mufti 
berjubah panjang, soal Raja Bahrin


Ahli Parlimen itu membidas sikap agamawan yang membisu ketika pelbagai dakwaan korupsi melanda negara.

Where are the long-robed ulama and state muftis?

Raja-Bahrin-Shah_ulama_1mdb_600_2

PETALING JAYA: Ketua Amanah Terengganu Datuk Raja Bahrin Shah mempersoalkan sikap membisu pemimpin dan agamawan Islam negara ini terhadap dakwaan berkait akauntabiliti dan pembaziran wang di kalangan pemimpin tertentu seperti yang kerap dilaporkan.

“Di mana para ulama dan mufti negara yang berjubah panjang? Adakah mereka hanya menjadi penyeri majlis rasmi dan penghias pandangan untuk penonton TV sahaja?” tanya ahli Parlimen Kuala Terengganu itu.

 Mana depa pi?
Tak meghetek sorang pun!

Beliau turut membidas golongan yang selama ini mengaku pembela bangsa, tetapi masih tidak memberikan respon berikutan pendedahan Jabatan Kehakiman Amerika Syarikat Rabu lalu berkenaan salah guna wang melibatkan syarikat milik negara, 1MDB.

“Di manakah pembela ‘orang Melayu’ yang pernah berdemonstrasi kerana mendakwa hak dan harta Melayu ditipu dan dikhianati?


Hari Ini Dalam Sejarah! 
Rafizi Ramli | Published on Jul 21, 2016

“Bukan hanya para ulama ulama tidak bersuara seperti sepatutnya, pejuang hulubalang ‘hak Melayu’ pun membisu seribu bahasa,” katanya.

Jabatan Kehakiman AS bertindak memfailkan saman di Los Angeles bagi menyita aset berkait 1MDB bernilai AS$1 bilion atas tuduhan salah laku dan rasuah.

Baca : Awas FBI dan Peguam Negara AS!
Ia merupakan kes korupsi luar negara yang terbesar pernah ditangani Jabatan Kehakiman.

Raja Bahrin turut mengingatkan Putrajaya nasihat Majlis Raja-raja Melayu pada tahun lalu yang mahu siasatan telus terhadap 1MDB.
Beliau berharap pihak istana akan menggesa suatu siasatan bebas diadakan susulan perkembangan terkini.

“Sebelum itu Majlis Raja-Raja diminta mengarah kerajaan membenarkan laporan Ketua Audit Negara tentang 1MDB diluluskan untuk dibaca oleh rakyat,” katanya merujuk laporan audit Jabatan Akauntan Negara yang kini di bawah Akta Rahsia Rasmi. ~ sumber.



Video
Wajib Tonton

Published on Jul 20, 2016
Oleh kerana Utusan, TV3, NST dan TheSTAR tidak akan melaporkan apa-apa perkara ini dan lebih mementingkan cerita artis maka wajar kita ketahui apakah isi penting yang disebut dalam tindakan terkini oleh Department of Justice Amerika Syarikat terhadap skandal 1MDB.
(
Cap Kapak)


palplus.me
Saidina Ali pernah berkata," Manusia yang paling rugi sekali ialah bila mana mereka mampu berkata benar tetapi tidak berbuat demikian" (Ali Abi Talib).


Ada laa tara ulama perigi buta agaknya? Tak berani nak berkata benar kerana khawatir menjejaskan masa depan? Kah Kah Kah



Sekadar info !


 sejarah berulang bro !
pasai tu jangan kata kat AMANAH



Lain dulu lain sekarang
Lain baulu lain sarang lain balang !!
dulu boleh celik dan sedar !
sekarang tarik kain gebar !!

Kata omputeh: you reap what you sow, kata melayu, hang cari pasai hang dapat ler..tanam lalang tak kan nak tumbuh padi? Kah Kah Kah
Berebut BALAK ke kenapa ??
Syawal..Sama sendiri pun berkelahi ?? 

Berapa Ekar.. Berapa Bidang tanah dikelantan jadi rebutan ANAK BERANAK Adun Pas Kelantan..??

Malang sungguh walaun2 yg hanya sekadar berkokok membela ketua mereka..
Dihadapan penganut2 nya lebai cuba sedaya upaya memperlihatkan ikhlas, jujur dan mencari keredhaan Allah dalam perjuangan demi rakyat..  (
Tok Pengetua)

Perigi buta ke juga nie? miting pun tak hadir?; lepas tu? Kah kah Kah.
Berapa juta orang Islam nak pi tengok konsert Selena Gomeh ni? Berapa ramai yg menderita masalah air di Kedah sebab salah tadbir BN sejak dulu?
Berapa billion dah khazanah negara habis dijoli oleh BN dan kroni?
Isu mana lagi besar? komen seorang sahabat fb. (
See More)


Keadilan perlu di pertahankan.. malahan kezaliman perlu di hapuskan. Tugas orang agama@ulama, menyelesaikan bukan merumitkan. Mereka yg jahil bertambah jahil.. mereka yg taksub bertambah taksub.. dan mereka yg munafik lg memporak perandakan keadaan. Adakah jelas penyampaian 'pilih kasih' ini adil?? - (Abe Megat Rayyan

 Kalu USTAZ PAS boleh sebar fitnah dgn gambar tipu, apatah lagi WALAUNHADI boleh edit dan sebarkan fitnah mengunakan nama media massa utk mencapai matlamat. Laknat atas perbuatan FITNAH ini..!!! ~ (Abe Megat Rayyan)

Oh patut Selena Gomez pakai tudung semalam..Kah Kah Kah
Lagu nie ke yang kata 'perigi buta' tu? buat laa bantahan dihadapan hotel penginapan Selena..Kahkahkah.. 
Ini isu Besar & Nasional Pas agaknya?.. patut ler hanya boleh memerintah kelantan & tak layak perintah Malaysia .. Kah Kah Kah

Bila olamark perigi buta bertutur? inilah jadinya.
Dok ejaz dok 'cover' ini kenapa bro?

BEZA DIANTARA ULAMA HAQ DAN ULAMA SUK
ULAMA HAQ.

Imam Syafie - Tangan dan kakinya dirantai lalu dibawa menghadap pemerintah dan hampir-hampir dipancung kerana dituduh Syiah dan pemecah-belah masyarakat.

Imam Hanafi - Ditangkap, dipenjara, disebat, disiksa dan dipaksa minum racun oleh pemerintah lalu meninggal dunia kerana tidak bersetuju dengan dasar-dasar pemerintah.

Imam Maliki - Disebat dengan cemeti lebih kurang 70 kali sepanjang hayatnya oleh pemerintah kerana sering mengeluarkan kenyataan yang bertentangan dengan kehendak pemerintah.

Imam Hambali - Dipenjara oleh pemerintah dan dirotan belakangnya hingga hampir terlucut kainnya kerana mengeluarkan fatwa yang bertentangan dengan kehendak pemerintah. Pemerintah menganggap mereka lebih betul daripada ulama.

Sufyan Ath-Thauri - Seorang wali Allah yang termasyhur. Ditangkap tanpa bicara kerana berani menegur kesalahan khalifah dan dihukum gantung tetapi sewaktu hukuman hendak dijalankan kilat dan petir menyambar pemerintah dan menteri-menterinya lalu mereka mati tertimbus tanah.

Said bin Jubair - Seorang wali Allah yang dikasihi. Dibunuh kerana didakwa memecah-belahkan masyarakat, menentang kerajaan dan berkomplot untuk menjatuhkan pemerintah.

Abu Yazid Al Bustami - Wali Allah yang terkenal dengan pelbagai karamah. Dituduh sesat kerana ilmu agamanya lebih tinggi daripada pemerintah. Dihukum pancung oleh pemerintah tetapi tiada siapa berjaya memancungnya.

Abul Husin An Nuri - Wali Allah yang mampu menundukkan api. Ditangkap dan hampir dihukum kerana dia menentang tindakan pemerintah yang membenarkan minuman arak berleluasa dalam negara.


Imam Nawawi - Hampir-hampir dipukul dan telah dibuang negara oleh
pemerintah kerana menegur tindakan pemerintah menyalahgunakan wang rakyat. Juga seorang wali Allah yang terkenal sepanjang zaman.

ULAMA SUK
pula berbeza dari yang di atas tu, mereka adalah dari kumpulan yang mendiami perigi buta. Cukup jauh bezanya.





Ada walaaun perigi buta mampu mengupas seperti apa yang Rafizi lakukan ini? Kenapa walaun tidak boleh wakili dunia Islam ke forum seperti ini? Jawapannya mudah bro ! Apa ilmu depa ada untuk sampaikan benda ilmiah semacam ini? Mereka masih dalam 'perigi buta' !! Bila banyak 'fitnah' menguasai diri puak perigi buta, mana mampu sih mau labun di peringkat 'dunia' ! peringkat kampung pening lalat tepi pekan koboi kampung depa tu pun tak dak sapa mau dengar ! Kah Kah Kah
Syabas YB Rafizi Ramli, kesungguhan kamu untuk rakyat sentiasa ada. Bukan hanya untuk diri sendiri bukan demi periuk nasi. Tapi usaha gigih mencari keadilan dan kebenaran sebenar. Rakyat Malaysia bangga punyai pemimpin yg cakna dan peka dgn permasalahan rakyat. Tiada ape yg ternilai melainkan terus sokong akan kepimpinan YB..Persetankan mereka yg membenci kamu...



 Diam atas kebenaran yang hak dan jelas
adalah syaithan bisu.

Kah Kah Kah

Comments

Popular posts from this blog

Yang Bilang Cina Anti Islam, Malulah Bila Lihat Video dan foto Ini..

PA$ Makin Terkoyak. Karut. wal Marut - PA$ Selangor dan Isu Syi'ah [2 video]

Bebal Punya PA$