Lebai Makin Ghaplah berhadapan Pakatan Harapan.

Menyerang bila diserang adalah suatu teknik dan taktik mengalih isu yang dilontarkan sebelumnya kepada seorang atau kumpulan dengan cara membalikan isu itu semula kpd lawan dengan cara yang sama dengan sedikit 'pusingan' tetapi hampir menyerupai serangan lawan tadi. 

PA$ dan lebainya yang sekarang ini teruk diasak oleh Pakatan Harapan kerana bermukah dengan Umno. Lebai yang makin 'gila Umno' ini dilihat tidak memberi faedah kpd inspirasi dan citra mem bina semula negara yang dicetus oleh pembangkang akibat dari kerosakan besar kepada negara akibat 'kleptokrasi' yang turut sama dikongsi dipersetujui oleh lebai. 

Lebai menjadi teramat marah kerana pembangkang meremehkan reputasi yang bakal diraih PA$ pada Pru14 nanti. Husam Musa kata PA$ bakal kalah di Kelantan dan akan hilang semua kerusi di Selangor sini . Lim Guan Eng pun sebut perkara yang sama juga terhadap reputasi PA$ di Kelantan. Pas tidak akan menang pada Pilihan Raya Umum PRU14 kenana enggan menyertai Pakatan Harapan, demikian kata Guan Eng sini . Kemundian mamat Cina DAP ini pula menambahkan 'panas' buat lebai dan walaunsnya sini 

Pakatan Harapan banyak potong 'stim' lebai. Itu yang depa lebai ni marah sangat kat PH. Lebai pun lawan balik beb! Maklumlah ada sorang Lebai mengingatkan segala walauns agar bersedia jadi Kera jaan 'Government in Waiting' ! sekalipun ;tentera' Lebai hanya ber tanding 40 kerusi Parlimen saja. Bersedia menjadi kerajaan ber sama dengan Umno laa tu! Baca sini .

Lebai makin ghaplah. Ghaplah Jingga beb !
KAHKAHKAH


Berapa kerusi menang di Dun Pulau Pinang lanie abe aji ? Ambo tanya jah, takkan tanya pung maroh ? Inilah cara lebai pantulkan balik 'paku buah keras' kat DAP. Mana boleh diam? Nanti kata telur rebus tak masak pulak? Hahaha. 
HUDUD LENYAP, RUU355 LESAP, ISU MEMALI SENYAP KELUAR PULAK STATEMENT NAK RAMPAS PENANG. Sikit punya ghaplah ke lebai nie. Kenapa anak Presiden PA$ bercakap macam dia anak Presiden Umno? Nak Hilang kelantan ke? atau nak tawan P.Pinang?  Yg di kejar terlondeh jubah, yang ada sikit2 habis punggah. KahKahkah

PAS makin meroyan. Buat Whasaap group dan isi kandungannya kutuk2 DAP saja kerjanya. Orang tak marah DAP. Orang marah
Jho low, GST, Tol, minyak Naik, China beli Aset Negara. Orang Marah Malaysia nanti bankrupt..! Barang2 Mahal kerja Takde, syarikat tutup sebab ekonomi merudum pelabur lari. Lebai marah DAP boleh apanya? Boleh 'dosa kering' aje laa !



Apa masalah kalo mengundi Harapan untuk jatuhkan UBN dan PA$ ? Itu yang rakyat ramai harapkan untuk membawa kembali negara yang telah dan sedang dirosakan oleh Umno hingga hutang negara begitu menggerunkan ! Undi PA$ ibarat undi pengkhianat harapan RAKYAT. PA$ dan sayap pemudanya sudah tak mampu lagi buat perubahan. Kenyataan pemimpinnya sudah seperti Umno.

PH pula yakin PAS dan BN kalah di Selangor walaupun 3 penjuru, Ini kerana kerusi PAS meningkat pada PRU lepas disebabkan kerjasama Pakatan Rakyat, kata DAP. Ini yang Lebai duk merangat tu bro, Lebai dah rasa 'angin ahmar' duk pelan mai kat kerusi Lebai diSelangor dan P.Pinang. Kalo angin nie mai? tak tau laa nasib lebai, silap tak silap 'lumpuh' lebai dibuatnya ! KAHKAHKAH

LEBAI 
TAKUT DAP?
Undi PH seperti undi DAP, kata PAS ? Yes..Yes..Yes. Itu Yg Kami Mahu, Kalau Calon Pas Ada Sekalipun, Kami Undi Calon Dap..Kerana Satu Undi Utk Dap Sama Satu Undi bagi kat Umnobn.

 ..Tapi Satu Undi Utk Pas, Sama Dgn Satu Undi Mnyokong Parti Zalim Umno BN..
-Maaf, Dap tidak terlibat dengan kehilangan Rm42 billion wang 1Mdb - Dap tak terlibat dgn wang derma berbillion yang turun dari langit dan masuk dalam akaun peribadi seseorang | DAP tidak terlibat dengan perlaksanaan GST.
-Dap tidak terlibat dengan menghapuskan subsidi untuk rakyat.
-Dap tidak terlibat dengan kenaikkan petrol 10 minggu berturut2 .
-Dap tidak terlibat dalam isu kehilangan banyak tanah rezab orang2 melayu.
-Dap sentiasa nendahului dalam membantu masyarakat terutama semasa Kelantan dilanda banjir..
-Pemimpin2 Dap sanggup turun naik shopping komplek dan berdiri di tepi2 jalan semata2 untuk mengutip derma dan sumbangan bagi membantu rakyat klantan yang dilanda banjir? Semasa P.Pinang di landa banjir, ada pemimpin2 PA$ yang sanggup lakukan semacam pemimpin2 DAP lakukan untuk bantu rakyat kelantan? Yang ada hanya kutuk,maki dan kononnya itu adalah pembalasan Tuhan kpd DAP. Pemimpin2 Dap tidak ada pula kutuk maki semasa Kelantan dilanda banjir..Siapa yg cerdik? Maka yang cerdik itulah yg patut diundi..Faham Lebai ?.


LEBAI
KEMARUK KUASA 


Terengganu sepenggal je ayah lu perintah. Lepas tu bagi balik ke Umno.. Kedah pun serupa.. Lu ajak ayah lu gi ambil balik T'ganu dulu.. Lepas tu baru boleh nak sembang lebat...Tidak ada sapa nak peduli dah citer 30 tahun dulu, lu pun baru lepas khatan jer. Kohilal dan Tabung Memali pun ghuyub. Lagi mau nostalgia ke? 

Inilah bahananya kalo KP Parti Lebai anak Chief Lebai sendiri ! Aku orang Kedah. Lebai nak buat mesyuarat kat tempat aku pun tak cukup korum. Bukan satu bukan dua tak boleh mesyuarat, merata cawangan hidup segan jer ! Dipersilakan masuk ke Kedah kalo nak hanyut. Sumbernya sini .


LEBAI
TUNJUK BAKAT

Memangkah bulan di dada dacing

Khalil pastinya sedar, setiap satu undian kepada PAS adalah tanda setuju dan akur kepada persandingan rahsia dengan Umno.

Setiap satu undi kepada PAS adalah pernyataan reda dan rela kepada persekongkolan terhadap rompakan berbilion ringgit terkait 1MDB.

Setiap satu undi ke parti bulan adalah talian hayat kepada Umno yang sedang gembira melihat parti-parti pembangkang bukan sahaja saling bercakar, malah melihat PAS menyerang parti kawan-kawan dengan peluru yang dibekalkan oleh mereka. Memilih PAS, ertinya memilih Umno. Inilah pengertian budaya politik matang dan sejahtera PAS. Bersanding diam-diam, menipu terang-terang. Ketika Parti Islam Semalaysia mula bermanja secara terbuka dengan Umno, suatu sesi bergambar melibatkan sayap pemuda parti itu diadakan. PAS pun 'bersalin kulit' UNTUK DILIHAT 'berjiwa Umno' :

- Potong kek pakai nala panjang punya kerih. Itulah acara puncak 'Memangkah Bulan Di Dada Kerih'. Bulan pun terbelah dan 'rosak' akibat tangan lebai sendiri. PA$ sekarang benar2 rosak angkara para lebai ini.

- Di Kota Bharu pula lebai berbusana Melayu Tradisional bertanjak berkerih bersamping lagak Panglima Besar persis Megat Alam Sengketa kononnya nak tampilkan kehebatan 'Pemuda Pa$' berketuakan Nik Abduh. Konon itulah kemajuan pemuda lebai. Ini berlaku sebaik saja setandan dari pemimpin tunjang parti itu disingkirkan. Setandan pemimpin inilah yang menubuhkan AMANAH.

Ghaplahnya 
Lebai Membaca ini
 
SATU UNDI KPD PA$ adalah satu undi untuk membuka jalan kpd BN kekal bertahan kuasa . Kenyataan angkuh pemimpin Pas ini untuk menawan Selangor termasuk menawan kerusi milik MB Selangor, Azmin Ali. Pa$ hanya mahu kekal berkuasa di wilayahnya sendiri seperti di Kelantan dan rela Umno-BN kekal di Putrajaya berbanding Pakatan Harapan. ITU PASAL LEBAI tersangat marah bila DAP kata,

“Mereka lebih memerlukan Umno dalam strategi 'king maker' ini. Strategi ini jelas kepada rakyat bahawa satu undi kepada Pas adalah satu undi untuk membuka jalan kepada BN kekal bertahan. SINI .

Amanah dan DAP menyuarakan keyakinan Pakatan Harapan (PH) dapat merampas kerusi yang dimenangi PAS di Selangor pada pilihan raya umum (PRU) akan datang.

Setiausaha Publisiti DAP, Tony Pua berkata PAS meningkat bilangan kerusin pada PRU lalu bukan disebabkan mereka menang atas sokongan penyokong tegar PAS sahaja tetapi atas bantuan parti pembangkang lain seperti PKR dan DAP di bawah Pakatan Rakyat (PR) ketika itu.


“Tiada istilah penyokong tegar PAS menangkan PAS ketika itu. Rata-rata sokong PAS sebab mahu tumbangkan BN,” katanya dalam bual bicara “Selangor ada harapan” yang disiarkan menerusi Facebook. “Jadi apabila PAS ubah arah lebih mesra Umno, kita yakin sokongan itu akan beralih kapada mana-mana parti dalam PH yang akan bertanding di Selangor,” kata wakil rakyat Petaling Jaya Utara itu sini .

Komen - Membaca semua ini, PA$ dan lebainya makin tertekan dg perkembangan semasa di Selangor, Kelantan, Pulau Pinang malah perkara yg sama turut meratai seluruh negeri lain dari utara sampai ke selatan khasnya di Johor dan Melaka. Lebai begitu 'offensive' menyerang balas Pakatan Harapan terutama DAP dan AMANAH yang banyak meremehkan kemampuan lebai 42 ! Lebai makin ghaplah, DAP pun gumbira bila Lebai dan PA$ berhasrat nak celen depa di P.Pinang kut kut boleh hilang ghaplah tu. KahKahKah


Seronoknya Bila Lebai 
Tak Mahu 'Kerusi' Beb !

Ayat kona lebai boleh tahan beb ! Kalau PA$ tak bergantung pada kerusi? Bergantung pada apa? Bergantung pada Umno? Begitu ke ? Mafhumnya mudah saja sikit masa dulu Pak Tuan Berahim (TITM) kata, Jangan kacau kerusi Pas (Sinar Harian). Lepas tu pula lebai Tontowi kata, PAS kini sasar 100 kerusi p'limen (MalaysiaGazette). Apakah semua lamunan lebai dan walaun ini bukan doyan dengan kerusi ? Habis tu Chief Lebai punya 'endorsement' di atas tu apa nya pulak? Maknanya lebai akan seronok kalau boleh riuh rendah bantu bagi menangkan calon Umno-BN. Biar Lebai tak dapat apa pun tak apa asalkan si buah hati pengarang jantung UBN menang semua kerusi yang dipertandingkan. Puas hati kalau boleh pembangkang kalah dan Pas boleh bertaut kembali dengan Umno BN. Itu pasai Chief Lebai tak mahu PAS bergantung dengan kerusi sendiri. Pelik kebangun bila ada Lebai macam nie? Lebai makin beremosi, macam2 ayat pelik terpacul dari Lebai dan walaunsnya. Hantamlah Labu ! Orang cerdik tak akan termakan umpan plastik lebai. Ghaplah Jingga ini Lebai ! 

Itu pasal Si Mahfuz Omar pun feninggg ! Macam2 Lebai duk pusing, dah jadi macam gasing, semua lebai nak makan keliling, betul2 akai keling ! GHAPLAH JINGGA Nak bertanding. Anggap lah LEBAI Tidak lagi Penting. KAHKAHKAH 

AMANAH

MAKIN PENTING
Datuk Saifuddin Nasution mengakui Parti Amanah Negara (Amanah) lebih penting berbanding Pas dalam usaha menjatuhkan Umno-BN pada pilihan raya akan datang. “Amanah itu mata bagi PKR. Kita anggap Pas itu cermin mata bagi PKR. Tak pakai pun nampak. Tiada masalah.

Kenapa Bro Saif kata begitu? Sifirnya mudah kerana Amanah lahir adalah untuk menghumban Umno, menghumban kleptokrat yg ter lalu menyusahkan rakyat, manakala PA$ sudah jadi kembaran Umno dan tidak peduli lagi dengan salahlaku pemimpin Umno. PAS sentiasa akan membantu Umno memenangi Putrajaya. Iniyang diucapkan oleh Chief Lebai PA$ sendiri. Pilih Pas atau Umno, kata Hadi Malaysia Dateline

Jadi! nak harap apa lagi kat Umno kalau dah lebai cakap akan pertahankan Umno, pertahankan kleptokrat begitu? PA$ tu pedukang arus, kalau alun kuat dia mampir ke pantai ler beb, apa yang boleh makan dia makanlah ! Sebab itu AMANAH penting untuk hadapi Umno-BN dalam kerangka ia juga sebuah Parti Islam yang lebih bermaruah !.

LEBAI 
Tak Faham 
Urustadbir Sebuah Kerajaan.
Penglibatan Pas dalam pentadbiran kerajaan negeri Selangor adalah amalan yang bukan sekadar kemaruk kuasa, tetapi juga politik curang yang tidak berprinsip, tegas Pengarah Komunikasi AMANAH Selangor. Beliau berkata, pendirian Pas bahawa tidak ada masalah jika parti masih berada dalam pentadbiran Selangor walaupun tidak ada lagi kerjasama dengan PKR menunjukkan Pas tidak faham urustadbir sebuah kerajaan sumber. | Mana lebai nak faham urus tadbir sebuah negeri, tengok Kedah dan T'Ganu dulu sepenggal saja
lebai pegang. Perak tak sempat setahun, Kelantan selepas Nik Aziz dah jadi 'Serambi Sampah' ! 60 tahun PAS di arena siasah, tetapi apa yang Pas boleh banggakan? Kerana tak faham itulah lebai semua jadi 'pasu bunga' di Parlimen .


KHULASAH

1. Lebai makin hari makin ghaplah besar, orang utara kata Ghaplah Jingga. Ghaplah nie maksudnya ialah risau tahap 4 atau Tahap ICU yang sudah masuk 'zon merah' Ghaplah juga boleh dimaknakan dgn LALAI. Lebai lalai dan lupa teras perjuangannya yang bersendikan al-Quran lalu Lebai sanggup bersekongkol dengan kezaliman. 

2. Berhadapan dengan Pakatan Harapan yang semakin diterima ramai oleh segenap bangsa menjadikan Lebai semakin ghaplah dan hilang punca atau lebih tepat sudah jadi tak ketahuan hala. Maka setiap hari keluarlah berbagai ayat tohmahan, melekehkan Pakatan Harapan seperti ayat-ayat lebai dan walauns mereka di atas sana tu.

3. Ketua Pemuda PAS (KPP) yg baru gantikan Lebai Pasir Mas tu rupanya lagi kurang cerdik dlm mengeluarkan idea dan pandangan. Ingat Nik Abduh tu dah teruk ! Rupanya yang gantikan dia nie lagi teruk. Bila si bapaknya kata nak perintah 5 negeri, si anak pun cepat-cepat hebohkan saentero Malaya yang PA$ nak tawan Pulau Pinang. Mana tau 'abah' dia bakal PM nanti? Tu yang nak tawan PP tu. KAHKAHKAH 

4. Dari sudut idea, PA$ dan lebai ketandusan fikrah yang jelas setelah berhijrahnya pimpinan professional yang menubuhkan AMANAH. Tinggallah lebai2 separuh masak bergayut dengan PKR. Gagasan Sejahtera pun dah tak tahu kat mana dah? Ada ke lagi atau dah ghuyub? Ahli IKATAN tu pun tak tahu jumlahnya?

5. Setelah drama RUU355 berakhir. Pas dan Lebai kelihatan seperti hilang punca untuk mencorakkan perjalanan parti, maka tidak hairan lah sepanjang berakhirnya Drama 355, isu yang dijuarai Pas hanyalah berkisar memburukkan Amanah dan DAP. Tri Pai Pai dah bersepai. Umno yang sorak sorai. Tri PAI PAI masuk 'pajak gadai'.

6. PA$ sangat bangga dgn jentera Pilihanrayanya, ada Unit Amal la ada DHPP laa bahkan ada pula Alternatif Rider Club (ARC). Apa nak bangga Lebai? Semua tu bekas tinggalan yang diasaskan oleh semua pemimpin yang sekarang bersama AMANAH. Kalau harap Lebai dan walauns satu benda pun tidak boleh nak pikior nak buat. Ini bererti dlm PA$ dah kering idea dah tak ada kelompok pemikir. Ceramah PA$ pun dah lesu. Hanya kerusi saja yang menonton macam di Pandan itu hari. Itu sajalah kebolehan lebai, Lebai guna kan istilah2 arab kononnya nak bagi 'gejut' nak bagi gempaq. Pada hal tiada apa sangat dengan istilah lebai tu. Terbaru lebai gunakan istilah arab lagi 'Nafir Jihad Asasi'. Susah payah lebai punya putarq bahasa nak bagi nampak Islamik.

7. Lebai kena berhentilah dari duk perasan diri tu suci. Hanya orang yang berasa dirinya suci saja yang melihat kelompok wanita lain yang tidak sealiran dengan dirinya sebagai kelompok yang tak layak dihormati dan dilayani dengan baik. 

Murni sangatkah Islam kamu, wahai orang yang berasa dirinya suci sehingga kamu berani mempersoalkan keislaman orang lain? Orang itu liberalis, orang ini avengalis, kelompok itu pencinta LGBT, kelompok ini anti Islam? Hanya kamu saja Islamis tulen? Hakikat nya, orang seperti kamulah yg mencemar kemuliaan Islam, men conteng arang ke wajah murni Islam, melontar najis ke jasad mulia Islam, tanpa kamu sedari.

Orang seperti kamu, yang perasan dirinya suci bukanlah penyebar Islam, tetapi pembina tembok penghalang penyebaran Islam. Kamu rasa diri kamu suci, padahal kamulah pemikul najis yang mengotorkan kemurnian Islam. Gear box lebai dan walauns dah rosak teruk, kena buat tukun je. kahkahkah  

8. Lebai semakin hari semakin GHAPLAH. Pas mungkin baru tersedar bahawa tanpa kerjasama politik sekurangnya bersama PKR, akan menjadikan parti mereka tidak lagi releven ada PRU ke-15. Mereka terdesak beb ! itu yang duk buat "istiqamah" sampai 2 kali tu, nak bagi hilang 'tension' kononnya ! Ini politik terdesak, politik ghaplah. Pada hal lebai tak pernah Istiqamah pun. Tengok saja cara lebai bermain dgn 'kerusi'. Sekejap 40, 42, 80, 100 dan 140. Lepas tu tak bergantung dengan kerusi ! kalau tak gila, orang kata menghoyan ler. Itulah GHAPLAHnya Lebai. KAHKAHKAH. 

9. Tanpa Pas jangka, parti yang disebut sebagai "nyamuk" Amanah sekarang ini ternyata menggugat mereka apabila parti "nyamuk" ini bergabung dan bekerjasama dengan 3 parti lain, dan Pas yang dulu pernah meninggalkan Umno dengan hanya 6 kerusi pada Pru12 tahun 2008 kini bakal mengalami kesukaran yang dasyat bukan sahaja untuk mempertahankan kerajaan negeri Kelantan, bahkan berisiko kehilangan hampir kesemua kerusi DUN di Kelantan sekiranya berlaku 3 penjuru.  Minggu depan kalau minyak Naik lagi pun tak pe,, ok je beb ! Macai dan Walaun akan tolong cover dengan isu LGBT. Negara susah, Lebai tiada langsung Ghaplah. Depa ghaplah nak hantam Pakatan Harapan saja.  Sekian kali ini.


Berbuatlah Kebaikan - Kerana kebaikan itu satu perkara yang tidak pernah mati ketika engkau sudah tiada (hilang/mati). Ini adalah antara satu peringatan bagi orang2 yang Ghaplah yang lupa diri. 
- تنبيه الغافلين -  Tanbih al-Ghafilin - Peringatan bagi orang2 yang lupa dan lalai...



Posted by Md. Tanjong at 3.30 pm


Comments

Popular posts from this blog

Yang Bilang Cina Anti Islam, Malulah Bila Lihat Video dan foto Ini..

Wanita Arab dan Bukit Bintang - video