'Kelulut Politik' Dalam HARAPAN - Video

Dalam kepimpinan PH yang telah dimuktamadkan sebagai HARAPAN telah jelas terdapat 'kelulut' yg cenderung 'bermain mata' oleh beberapa susuk ter utama dari PKR dgn Lebai PAS menjadi bualan & siulan di media sosial sepanjang bulan ini bro.

Lebai sombong dan agah biarpun nantinya kalah.


Beberapa 'tokoh' tertentu dalam PH melihat lebai dan Pas sendiri macam 'anak dara' sunti yang cun 'menggiurkan' Lalu mereka pun sentiasa mencari jalan menyonsong arus dari maufakat PH sendiri,  mereka lebih galak melakukan kerja yang tak di senangi oleh PH dengan menjalinkan hubungan songsang dengan Lebai PAS terutama dgn Chief Lebai sendiri.

Jelak dengan susuk susuk macam nie, apa maksud mereka sebenarnya? Cuba 'lihat lakonan' mereka, 'PAS di 3 negeri mahu autonomi kerjasama dengan Pakatan rujuk di sini . Apa lagi bro 'kelulut politik' dari PH pun teruja sangat sangat & keluarlah idea, kalam indah indah bersalut manisan lemak untuk mengiyakan hasrat lama yang terpendam itu. 

Apakah kerana mereka tidak faham bila melihat kan perbuatan 'Chief Lebai' sendiri yang acap bertentangan dengan apa yang dituturkan ? Azmin Ali mengakui ada rundingan tidak rasmi antara beliau dengan parti agama PA$. Beliau tidak menjelaskan bila rundingan itu berlangsung dan melibatkan siapa?. Katanya dia akan memberi tahu apa-apa perkembangan mengenai rundingan berkenaan kepada rakan dalam Pakatan Harapan (PH). Setakat artikel ini ditulis, belum ada apa2 'feed back' dari beliau.

Kelihatan Wan Azizah dan Azmin menziarahi Hadi..- Malaysiakini -
Untuk apa lagi Azmin & Pkr bermuka2 dengan Lebai? Ziarah tu bagus tetapi dalam keadaan sekarang ianya boleh ditafsir kan berbagai. PH terutama Amanah akan terguris bila saja Azmin dilantik sebagai Pengarah P.Raya PH maka ziarah ini pun berlaku. Tempua tidak akan bersarang rendah. Pas dan walaunta mereka merasakan Pkr 'berlutut' kepada mereka. Lagi besaq kepala puak2 Lebai. Baca sini .

Memang PKR dan mereka2 ini adalah 'pelacur politik' sebenarnya. Nak tanya 'pelacur2 politik' ini sikit. Pernahkah Hadi melawat DSAI yang telah beberapa kali mendapat rawatan sejak menjalani & mendiami Sg. Buloh? Ada? Sekali pun tidak pernah beb! Soalan lain, ada tidak Hadi hadirkan diri ketika prosiding akhir rayuan kes liwat kedua bekas Ketua Pembangkang tersebut?. Ada? Nahi bro Nahi. 

Soalan lain, siapa yang mula mahu putuskan de so called 'Tahaluf Siyasi' antara Pas dan Pkr? Siapa yg kebulorq sangat nak bina tahaluf tu? Bukankah Pas? Siapa yang riuh nak putuskan kemundiannya hingga riuh dalam Muktamar kemundian MSU Lebai sendiri? Bukan ke PA$? Walauntan seluruh cawangan serata negeri terutama di T'ganu awal-awal dah canang !! Bukankah PA$? 

Tetapi kenapa 'kelulut politik' dari PKR tergilakan Lebai untuk berunding tanpa restu dari Pakatan HARAPAN sendiri? Kan dah termonyeh bila ada orang seperti Nik Amar yang selalunya jadi juru cakap Chief Lebai bermadah, 'Tiada simpati buat PKR', Kata lebai, ' Bukan saja Permatang Pauh, PAS juga tidak teragak-agak meletakkan calon di kerusi lain yang dilihat berpotensi, termasuk kawasan kini dikuasai DAP ' - Malaysiakini - Amacam Kelulut? Sedap? KahKah Kah Kah Kah .

Tak ingat ke PKR? Bulan lalu, Naib Presiden Pas, Lebai Idris melancarkan jentera pilihan raya di Ptg Pauh untuk 'memalukan' PKR? Apakah 'ziarah' ini sebagai percubaan 'pelacur politik' ini untuk reda - kan hasrat lebai ini? Jangan mimpi. Lebai tidak pernah mengalah biar pun nantinya kalah.

Khulsahnya - Pemimpin PKR yang melakukan ziarah Hadi ini adalah sebagai Petanda yang PKR menganggap AMANAH Dan Pribumi Tidak boleh Diharap. 


LEBAI PAS mahu autonomi 
kerjasama dengan Pakatan
di 3 negeri

PAS di Selangor, Kedah dan Kelantan dikatakan sedang menimbang untuk mendapatkan autonomi bagi mem bolehkan mereka bekerjasama dengan Pakatan Harapan (PH) dalam PRU akan datang. KAH KAH KAH. Apa benda pulak nie bro? Autonomi apa? Kan Lebai dah ada PIGS aka Gagasan Sejahtera, kan dah ada 'politik matang' bila bersama UMNO? Lebai nak lemparq Umno pi mana? Tak cukup lagi ke dengan PIGS dan Umno tu? Nak gagau apa lagi? Kah Kah Kah.

Bacalah The Malaysian Insight untuk faham kan hasrat gelabah para lebai ini. Gelabah nak lawan Umno konon tapi pagi petang duk junjung Umno.  Berapa lama dah duk ajak lebai dulu nie sampai berbuih mulut pasai satu nak lawan satu. Chief Lebai dan Barisan Lebai Kelantan, Perlis & lainya
semua kata akan sokong Umno apa nak jadi pun.

Autonomi pala bana apa kalau nanti kena 'veto' oleh Chief Lebai. Boleh PERCAYA ke dengan Nik Amar, Nik Abduh dan Chief MSU Pas tu? Tu tak masuk kira dgn lebai kat Pahang lagi tu. Ada tiga lebai kat Pahang tu. Semua nie memang bermulut cirit celupar sikit. Autonomi atau Automoney ???.

Harus diingat sebahagian lebai2 ini adalah 'pasu bunga' sewaktu dalam Dewan. Bila idea autonomi ini diketengahkan oleh Pas di tiga negeri itu agar diberikan 'kuasa' kepada Pas Negeri bagi mudah - kan laluan mereka berkerjasama dengan PH bagi melawan Umno dengan posisi satu lawan satu?

'Idea' autonomi ini amat digemari oleh beberapa kerat 'Kelulut Politik' ini antaranya Mahfuz Omar, Mukhriz, Azmin Ali dan beberapa lebai yang lain terutama di Selangor. Adun Bangi pun telah jumpa Chief Lebai menjelaskan 'idea' gelabah ini & kabo nya Chief Lebai buat tak tahu jer? Ampoonnnnn!!


TENGAH RUNDING

Lebai Pas sedang berunding tu. Lebai tengah duk asak  'kelulut politik' agar boleh jayakan misi dan visi lebai. Dalam PH pun ada *kelulut makin kuat 'berbunyi' mahukan satu lawan satu konon untuk tumbangkan UBN??

'Kelulut2 Politik' dalam PH ini terlupa kisah silam Pru lepas terutama yang membabitkan PKR. Lihat saja Wan Azizah. Ini 'kelulut besar' dlm PKR. Ini 'ibu kelulut' bro! katanya tak tolak kebarangkalian berkerjasama lagi dengan Pa$? Sebab itu dia biar kan 'Puak Kartel' terutama 'kepala kartel' bermain 'aci lon' dengan PH bila selalu sangat 'memuja' Pas dan lebainya.

Awak dari 'Kartel' Pkr ini semua adalah kelulut yg hanya tahu keluar dan masuk dalam sarang buat 'madu' . Lepas tu lebai2 Pas akan pecahkan sarang dan ambil 'madu' nya. Ketika itu baru awak semua ini nak melolong mengadu hal. Sg. Aceh, Kota Damansara sebagai contoh. Itu bantu Umno nama nya.

Dalam PR dulu Lebai biasa khianat. Apa jaminan yang Lebai tidak akan ulangi lagi bila ber 'ngeng ngeng' dgn Pkr Kartel dlm pembahagian kerusi nanti? Nak tipu sekali saja jangan sampai jatuh 2 kali dalam lubang yang sama. 

PA$ dan LEBAI
MAKIN SEMPUT

Kedua mereka akan dikenang sebagai manusia kelulut *Kartel dan *Sang Kelembai PA$ menghancurkan aspirasi rakyat menentang kezaliman. 


Pakatan Harapan tidak terlibat berbincang dengan Pas - Hanya PKR mengadakan perbincangan dengan Pas tanpa melibatkan penyertaan tiga komponen parti dalam Pakatan Harapan, tegas Pengarah Pilihan Raya AMANAH Nasional, Dr Mohd Hatta Ramli.

Pakatan Harapan setakat ini tidak mempunyai agenda berkaitan rundingan dengan Pas menjelang pilihan raya umum akan datang . "Pakatan Harapan tidak membincangkan perkara tersebut (rundingan dengan Pas) dan yang ber bincang itu mungkin hanya Azmin. Tiada kaitan dengan Pakatan Harapan., sumber.

Dengar tu? Rasmi PH tiada kaitan dengan PA$ dan Lebai. PKR makin sewel jadinya bila Wan Azizah telah mengeluarkan arahan penjawat jawatan politik di kalangan ahli Keadilan dalam kerajaan Kelantan akan berakhir selepas 31 Julai. Semua dunia mengetahuinya.

Ekoran arahan itu setengah ahli Keadilan yang dilantik memegang sesuatu jawatan telah bersetuju dan tidak hadir untuk angkat sumpah. 

Ahli Keadilan mendapat signal yang kabur.Macam mana ada arahan dan keputusan "klu klik" begitu oleh Keadilan. Keadilan bercakap macam orang gagap sukar untuk difahami bahasa dan ertinya. Tindakan seperti ini menjejaskan kreadibiliti Dr Wan Azizah sebagai presiden, dan menyebabkan orang hilang keyakinan keapda Keadilan. 

Kalo Kartel PKR dan Presidennya gila sangat kat Lebai dan PA$ ! Elok sangat PKR isyhtihar blah buang, tinggalkan PH & join PIGS. Itu sahaj ayat yang patut bagi kat puak 'kelulut' ni. 

Pa$ dan lebai sebenarnya semakin semput hadapi PRU 14 sebab itu lebai mau juga bergayut dengan Kelulut Kartel lebih2 lagi Kelulut Pkr ini pun sama
juga perangainya bermanja dengan lebai sekalipun ada lebai 'luku' kepala depa. 

Ada kelulut betina dari bani dan puak kartel, kata;
" Hangpa yg meloncat2 pasal Pkr bincang kerusi ngan Pas apahal? besok kalau mca mau bincang sama dap - takde masalah pun" Kelulut Betina ni ingat DAP macam Pkr ke? Ingatkan cerdik? rupanya buat analogi bangang. DAP bukan jenis 'makan kawan' macam PA$ 'pekena' PKR di Sg. Aceh dan di Kota Damansara Pru lepas, Lebailah yg menggagalkan PR dan seterusnya jadi arwah. 



Macam mana 'Bapa Kelulut' Kartel kata, Bincang dengan PA$ tiada kaitan dengan HARAPAN? sini Awat jadi lagu tu? PKR dah masuk Blok ke 3 dgn PA$ ke? Azmin..ENOUGH IS ENOUGH!!! Kamu mahukan PH jadi 'arwah' macam PR dulu ke? Ahli dan penyokong PKR khususnya dah 'bangsatkan' kamu. Tahu ke idak? *Kartel nak 'DIAMKAN' AMANAH? Tengok bawah. Inilah politik kelulut.
Helooo 'Bapa Kelulut' ! Heloo 'Ibu Kelulut' Kamu jadikan KEADILAN sebagai "duri dalam daging" kepada PAKATAN HARAPAN. Kamu hancurkan HARAPAN. Kamu merasa kamu dapat 'perguna' Pas dan Lebainya. Kamu baca tak apa kata sorang lebai Pas kat kamu berdua? PKR akan 'pendek' umur kalo kamu masih terus membelakangkan PH kerana rasakan kartel kuat sedangkan sebenarnya terlalu lemah sekarang. Baca ini - sini - Mat Sabu mula 'hot' pasai belakangkan PH - Baca Sini '-

Lama dah LEBAI
Buat Kerja Sighu Nie
Chief Lebai tahu di S'ngor ada 'kelulut' yang boleh dihisap 'madunya'. Itu pasal ada 'offer' macam di atas tu. Lama dah Chief Lebai duk bela 'kelulut' ini.
Bayangkan, kalau LOGO P. Harapan LULUS dan diguna pakai dalam kertas undi. Kerusi PAS yang Azmin cadang tu guna logo apa?
Ingat tak? bila Pembangkang buat kerahan demo BERSIH dimana PAS masa itu? Lagi nak bincang bagi kerusi pada PAS ke?

Makan Bersila
Tetapi Bersilang

YDP PAS Ptg Pauh Omar Hassan hadir sama meraikan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dalam program makan bersila sempena Majlis Kenduri Pemimpin Bersama Rakyat di Politeknik Seberang Perai, tengahari tadi. Omar dirakam duduk bersila bersama Najib dan para pemimpin Umno dalam majlis tersebut sebelum juadah dihidangkan.Lihat 
| sumber ini . Masa nie, 'gunung jerai' pun UMNO nak bagi kat PA$? Janji Permatang Pauh 'benam' buang ! Tu pun Kartel PKR Kartel syronokkk lagi 'bermadu asmara' dengan Lebai. KahKahKah .

PKR sombong, berlagak seolah parti terkuat, berterusan memfitnah PAS terima dedak Umno, kata Khairuddin Aman Razali.

Nampak tak? Punya bodoh sombong lebai ni, macamtu pun Azmin nak ajak kerja sama lagi?? Inikah strategi 
**Tolol,barua,broker,pil kuda ,kera, babi menyalak bukit ,komunis ,biawak punya strategi Haa??


Inilah Pas bro ! Lebai sudah tidak boleh diberikan muka lagi. PKR seolah jadi dungu terus menerus bilamana masih lagi bersenandong dengan Lebai & walaunsnya walaupun disumpit oleh Pas dan lebainya.  (sumber sini) ------- En Somi janganlah salah faham !Yang kata macam tu bukan dari puak
*Kartel, yg hantam lebai tu orang2 seperti Rafizi, Saifuddin Nasution dan beberapa yang lain lagi. Tak kan En. Somi nak borong mereka sekali? *Kartel duk sua leher kat PA$ dan lebai hape? Apasal 'tempered' semacam jer? KahKahKah  

Inilah AKHLAK Lebai dan PA$ hingga artis pun tau depa nie kuat ber 'Drama'  dan kuat berlakon. Demikian kata Abby suatu ketika dulu. Beliau adalah bekas penceramah PAS, Abby kini dilihat mengecam PAS ekoran parti Islam itu menolak parti DAP dan Pakatan Harapan. Malah beliau juga menyifatkan ketua anggota parlimen Lim Guan Eng dan Lim Kit Siang nampak lebih berakhlak dan bersungguh menjaga Amanah Rakyat di Pulau Pinang.
Artis pun tahu Lebai dah hilang jati akhlak Islam hingga artis boleh bezakan antara akhlak Lebai2 dalam 'Parti Suci' ini tidak setanding dengan akhlak pemimpin bukan Islam. Hai malulah Lebai.

ANAK Kelulut PKR EJAZ 
KERJASAMA PKR vs PA$ 

Angkatan Muda Keadilan (AMK) Kelantan menyifatkan usaha PKR untuk membuka pintu rundingan dengan Pas adalah utk membela rakyat tumbangkan kleptokrasi Najib BN. | AMK semacam terkesima juga dengan usaha *Kartel ini kononnya ia selaras dgn usaha memperkasakan Pakatan Harapan (PH)? Lalu depa anak2 kelulut muda ini meminta segala tohmahan terhadap Azmin dan *kartelnya dihentikan? Kah kah Kah. Anak2 Kelulut ini boleh jadi dah di 'basuh' oleh *Kartel dan puaknya kerana baunya semacam ajer !

Komen | Usaha nak tumbang 'kleptokrasi' mende nya kalau berganding dengan Lebai yang terang2 mendakap dan menjunjung 'kleptokrasi'. Pantang ada jemputan 'makan' di majlis Umno, ada saja lebai terhegeh join sama. Tu kat atas tu makan ber sila lagi? Tu hapenya? Kenapa Bapa Kelulut PKR tidak dijemput makan sambil bersila sekali dengan depa? Kenapa lebai 'picisan' hanya YDP Ptg Pauh sahaja dijemput? Tak cerdik 'anak2 kelulut ini baca gerak tari politik Lebai PA$. Sebab itu sering dan mudah Pas 'KENA'kan anak2 kelulut dengan bapa2 kelulut sekali. KAHKAHKAH


AYAT2 LEBAI
DIGILAI Kelulut PKR
SENADA Seirama ayat2 lebai PIS ini yang digilai oleh 'Kelulut PKR' dan 'Kelulut Bersatu'. Semua nya putaq alam putaq belit untuk luluskan jarum menjadi KHADAM dan PENCACAI Umno. 
Lebai2 inilah yang jadi 'idola' kelulut politik' dlm PKR | Baca hanya Kartel PKR . Frasa dan ayat lebai2 ini semuanya 'memuja' UMNO. Memuja Umno bererti Memuja kezaliman. Walauns tetap walak walaupun terberak ! KahKahKah


KELULUT PULUT
KARTEL TERJERUT

'Kelulut Pulut' dalam PH ini tak faham resmi pulut itu sendiri. Habis inti pulut berbaki, yang menanti tolak ke tepi, kerana pulut santan binasa, kerana kartel, PH berdansa lihat 'kelulut' hampir binasa.
Coba perhatikan bagaimana PKR dimainkan Lebai aka Chief Lebai dalam PRU 13 dahulu. Apakah Jaminan yang 'Lebai Perosak' ini tidak akan ulangi lagi perangai lamanya vs PKR? Tidak serik lagi ke putar alam lebai kepada PKR? 





Macam ini pun PKR *Baca Kartel ! tidak mahu faham lagi. Chief Lebai sejak dulu lagi tidak boleh diyakini dipercayai. Rekod ada maaaa !  
Apa jaminan yang Lebai tidak akan ulangi lagi pengkhianatan sebegini? Nanti yang dikejar tidak dapat, yang dikendong habis berteraborq. KahKah
ANGKARA 
LEBAI SEPENGGAL
Isu Hangat Kuala Besut :
Masihkah Kau Ingat ???
Kanak-Kanak Tabika
Kemas di Halau oleh PAS

Patutlah kalah teruk pru tahun 2004 di Terengganu. Rupanya kerajaan pimpinan Chief Lebai ini berlaku zalim pada kanak2 tadika kemas. Sampai sekarang tak mampu bangun untuk tawan semula negeri Terengganu. Dengan kanak2 pun Lebai buat musuh.
Akhirkalam
~ Boleh caya ker dengan geng Hadi di Kelantan?
~ Apa jaminannya selepas pilihanraya nanti mereka tidak akan berpaling arah kpd BN/UMNO pula? Serban besar bukan jaminan.
~ Lebai sedar jika bertanding acara solo dlm PRU nanti, lebai akan gigit jari saja, itu pasal PKR dari kumpulan *Kartel dijadikan 'oksigen' oleh lebai agar kemenangan diraih seperti dahulu.
~ PAS di 3 negeri mahu autonomi kerjasama dgn Pakatan Harapan utk elak pertandingan 3 penjuru dan hal ini agak pelik pasai Lebai2 di Pusat sana tu atau Pucuk pimpinan lebai terus berkerjasama dengan Umno dan BN. Nak elak macam mana?; buahnya belum diajarin seperti kata Ajis dalam Pendekar Bujang Lapok. 
~ Ketika inilah 'kelulut2 politik' bukan main bersemangat bro, ada yang kata cadangan auto tu positif laa, praktikal ler dan bla bla bla lagi. 
~ PA$ dan Lebai sebenarnya sudah habis 'gas' untuk menjadi pembangkang kerana tidak pernah sesekali 'membangkang' di dalam Dewan. tetapi bukan main 'laser' lagi mulut lebai cuba membang kang sewaktu di luar Dewan, itu pun lebai kecik saja. Chief Lebai terus istiqaamah dengan Umno dan BN. Macam nie nak masuk gear 'auto'? Kah kah Kah.
~ Bagi aku dengan PA$ nie tak boleh nak buat kira sama. Kelulut Politik di Kedah dari PPBM seperti Mukhriz begitu seronok dengan idea lebai mahu kan kerjasama auto ini. Mahfuz pun bukan main galak lagi, maklumlah dia sendiri sudah tidak tahu posisi mana dia nak masuk bertanding dalam PRU nanti kerana sering menyanggah PA$ Pusat. Nasib sangat laa kalo dia dikekalkan lagi di Pokok Sena tu kerana dia ramai pengikut di situ. 
~ Semua senario ini, senario kelulut politik ini dari PKR dari Bersatu dan dari PA$ sendiri tidak begitu disenangi ramai terutama seakan mereka merendahkan kemampuan komponen lain dalam Pakatan Harapan sendiri terutama AMANAH. Tindakan kelulut politik ini seperti 'menampar' Amanah dan memperkecilkan saingannya sendiri dalam menghadapi Pru nanti. 
~ Sikap tidak menghormati satu sama lain dan tidak memaklumkan kepada Seketariat Pakatan telah mengundang keresahan di pihak PH sendiri. Sebab itu Mat sabu kata apa juga rundingan PKR dan PA$ mestilah dilaporkan kepada Pakatan Harapan. Jangan jadi biang keladi. '- Lihat Sini -  



Posted by Mat Tanjong at 7.35am





Comments

  1. Aku masih dok heran, apa pasai Azmin dgn kartel2nya masih dok kerumun lebai2 pas? Kalu nak kata depa blh hilang undi, taklah sangat sbb suku dr pengundi2 PAS dh jadi Amanah dan suku dari UMNO dh jadi Bersatu.

    Jd calon PKR akan kekal penyokongnya, dan ditambah dgn 2 jenis pengundi, dr Amanah dan Bersatu. Kalau masih kekal calon2 mcm Damansara, dah sah Nasir menang bergaya.

    Kot2 lah Mat, hang ada jawapan lain pasal kartel Azmin ni? - Mat Safian

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mat Safian !
      Tq tanya soalan.
      Azmin masih tidak boleh terima Amanah kerana dia tahu kalau Amanah menang di Selangor, dia tak boleh perkudakan orang Amanah mcm dia perkudakan lebai. Dia bimbang Amanah akan halang dia dan kartelnya menjalin hubungan dgn Umno. Azmin tu hanya di luar saja PKR tetapi dalamnya Umno Karat.

      Delete
    2. Ooo..macam tu ka! tp Azmin tu betoi2 bersungguh2 dia pulun kawtim dgn PAS smpai dah tak peduli org kutuk dia. Dia buat kering ja...

      Aku tengok PAS penang sendiri pun dah makin susut. PAS pmtg rawa yg karat pun boleh trpacak bendera Amanah. PAS kubang semang pun dah makin berkubang. Tambah2 plak Ust Mutalib Maarof pun dah x berapa sebulu dgn org2 PAS.

      Aku ada satu soalan lg, kat mana untung Azmin dpt kalau dia brjaya kawtim dgn PAS Selangor? Apa kesan kat PH dan parti komponen lain?

      - Mat Safian

      Delete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Wanita Arab dan Bukit Bintang - video

Lebai Otak Tersumbat ! Episod Jilat Kaharq Ijau.| Edisi Tertangguh.

‘overthinking’ ! Apa tu?