Menolak 'Khurafat' PA$ ! [ VIDEO ]

Nik Abduh terkenal sebagai 'penyambung' lidah Umno. Melihat Umno yang dulunya musuh tradisi Pas kerana perbezaan wahana politik keduanya.

Tetapi sejak Pas beralih arah bersenandung dengan Umno. Semua yg datang dari Umno tiada lagi ada 
cacat celanya, 'alhalal bi halal' semuanya lulus bro. Pulak tu Pas dan Umno dapat 'markah' sama pula tu, lihat sini bro ! Itulah antara 'khurafat' ter baru dari Pas seperti luahan Faiz Fadzil.

Nik Abduh dilihat terkeluaq dari 'track' perjuangan PA$ setelah ketiadaan bapanya Nik Aziz Nik Mat, mati-mati Nik Abduh nie pertahankan Umno dgn gadaikan perjuangan bapanya sendiri melawan Umno dengan menutup 'kezaliman' menggunakan isu perkauman baca sini .

Matanya jadi 'gelap' dgn kezaliman sang penguasa dan semakin galak bersuara menongkat Umno dan apakah motif sebenar beliau berbuat demikian? Beliau bukanlah seorang yang petah berbicara se benarnya, tiga minit dengar beliau berucap, sudah terasa jemu dan jengkil... Berbahas pun tidak pasti mampu untuk mematahkan hujah lawan. Satu lagi kerana mereka mungkin sedang menikmati 'pulangan' bulanan berupa 'habuan' sebagai YB atau sebagai MP yang sebelum ini tidak pernah bermimpi sedemikian ??

Kemampuan berbahas di parlimen langsung tidak nampak bro! Nak nampak macam mana kalau dia sendiri cakap yang dirinya hanya membantah dalam 'hati' saja atas segala 'kezaliman' pemerintah yang berlaku di depan mata? Membantah dalam hati ini adalah tahap 'iman' paling rendah paling ceroi sangat. 'ulamak' apa macam ini? lihat

 عَنْ أَبِي سَعِيْد الْخُدْرِي رَضِيَ اللهُ عَنْهُ قَالَ : سَمِعْتُ رَسُوْلَ اللهِ صلى الله عليه وسلم يَقُوْلُ : مَنْ رَأَى مِنْكُمْ مُنْكَراً فَلْيُغَيِّرْهُ بِيَدِهِ، فَإِنْ لَمْ يَسْتَطِعْ فَبِلِسَانِهِ، فَإِنْ لَمْ يَسْتَطِعْ فَبِقَلْبِهِ وَذَلِكَ أَضْعَفُ اْلإِيْمَانِ(HR Muslim):ترجمة الحديث :
Dari Abu Sa’id Al Khudri ra berkata: Saya men
dengar Rasulullah shallallahu`alaihi wa sallam  bersabda: “Siapa yang melihat kemungkaran maka ubah - lah dengan tangannya, jika tidak mampu maka ubahlah dengan lisannya, jika tidak mampu maka (tolaklah) dengan hatinya dan hal tersebutadalah selemah-lemahnya iman.” - HR Muslim.

Sekarang 'khurafat' yang mengatakan hanya PA$ sahaja perjuangkan Islam dan yang lain tidak, ada lah sama macam Umno tiupkan 'khurafat' seperti itu sejak sekian lama, kiranya Umno 'tumbang', Melayu akan hilang tempat bergantung. Khurafat ini begitu lama dimainkan untuk menakutkan orang Melayu supaya tidak memilih lain dari BN untuk perintah negara, sebenarnya 'kehilangan' kuasa pemimpin2 korup ini sangat ditakuti mereka sama seperti PA$ yang bimbang perkembangan Islam akan lebih terserlah lagi di bawah Amanah misalnya. Sebab itu Nik Abduh sangat bimbang perkara ini takut 'hilang' dominasi PA$ dan 'hilang' sumber pencarian tetap begitu? KahKahKah.

'Khurafat baru' anggap hanya 
Pas perjuang Islam, kata Faiz Fadzil 
09 Mei 2017 | ARIF ATAN


Faiz anggap Nik Abduh ulangi khurafat Umno

Pas sekarang seperti mengulangi khurafat yang Umno mainkan selama ini, kata Timbalan Ketua Pemuda Amanah Nasional, Faiz Fadzil.


"Jika dahulu hegemoni hanya Umno memperjuangkan Melayu adalah khurafat, tetapi hari ini hegemoni hanya Pas memperjuangkan Islam adalah khurafat baru," tegasnya.

Beliau berkata demikian ketika mengulas dakwaan Ahli Jawatankuasa Pas Pusat, Nik Mohamad Abduh Nik Abdul Aziz kononnya kemenangan Pakatan Harapan pada Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14) nanti tidak menjamin usaha mendaulatkan Islam.

"Tuduhan bahawa kemenangan pembangkang akan membantutkan hasrat mendaulatkan Islam adalah satu pendirian yang tidak bertanggungjawab.

"Syariah dan syiar Islam tetap terpelihara apabila kerajaan ditadbir Pakatan Harapan seperti yang ditunjukkan di Pulau Pinang dan Selangor.

"Tiada beza antara syariah dan syiar Islam di Kelantan dan Pulau Pinang. Kedua-dua negeri ini tidak juga melaksanakan hukuman hudud yang diperjuangkan Pas atas faktor kekangan undang-undang dan pentadbiran," bidasnya ketika dihubungi Malaysia Dateline hari ini.

Menurut Faiz, polisi bersama Pakatan Harapan adalah mempertahankan Perlembagaan negara dan ini termasuk kedudukan Islam sebagai agama rasmi.

"Jika Pas berhasrat menunjukkan mereka lebih Islam dengan bersandarkan pada RUU (Rang Undang-undang) 355, ianya juga masih tergantung selepas dua tahun dipolemikkan," tegas Faiz.

Nik Abduh dalam wawancara yang dimuatkan lebih separuh halaman di akhbar Utusan Malaysia turut menganggap Pas dan Umno mempunyai kelebihan berbanding Pakatan Harapan jika berlaku pertembungan tiga penjuru dalam PRU14.

Mengulas lanjut, Faiz berkata, Pas sudah tidak lagi berminat untuk menjatuhkan rejim Umno-BN memandangkan sejarah demokrasi pilihan raya di negara ini menunjukkan tiada mana-mana parti politik mampu membentuk kerajaan jika bertanding secara bersendirian.

"Strategi paling ampuh untuk menjatuhkan Umno-BN ialah permuafakatan pembangkang (tahaluf siyasi) supaya seluruh kekuatan pembangkang digembleng dan digabungkan bersama bagi menentang parti pemerintah itu.  

"Atas dasar ini, Pas dahulu bergabung dalam pakatan pembangkang yang menyaksikan Pas mampu membentuk kerajaan di negeri Kelantan melalui Angkatan Perpaduan Ummah (APU), Terengganu melalui Barisan Alternatif (BA) dan Kedah melalui Pakatan Rakyat yang ditubuhkan selepas PRU12," jelasnya.

Sebaliknya, beliau memberitahu Pas kalah teruk apabila pakatan pembangkang berpecah seperti yang berlaku ketika Pilihan Raya Umum (PRU) pada 1995 dan 2004.

"Sehingga Pas hilang kerajaan Terengganu dan hanya mampu mempertahankan tujuh kerusi Parlimen daripada 27 yang dimenangi dalam PRU pada 1999 yang merupakan kejayaan terbesar Pas di era pimpinan Almarhum Fadzil Noor," ujarnya.

Sehubungan itu, Faiz berpendapat keengganan Pas untuk bersama blok pakatan pembangkang yang baharu iaitu Pakatan Harapan bercanggah dengan sikap Pas pada era Almarhum Tuan Guru Nik Aziz Nik Mat yang begitu kuat menyokong mempertahankan Pakatan Rakyat.

"Pakatan pembangkang selama ini walaupun dianggotai pelbagai parti politik yang berbeza ideologi, namun mereka bersatu di atas dasar, tujuan dan rangka kerja yang sama iaitu menumbangkan kerajaan Umno-BN bagi melakukan perubahan, reformasi dan islah dalam sistem pemerintahan negara," tambahnya lagi.
| sumber |


MENOLAK
KHURAFAT PA$ dan UMNO


Inilah khurafat yang telah terpatri dalam kepala walauns Pas kononnya tidak gentar dgn kewujudan Pakatan Harapan kerana tiada fakta dan bukti khusus yang membayangkan gabungan itu akan berjaya menggantikan kerajaan sedia ada.“Setakat ini tiada lagi ramalan kata Pakatan akan menang, ataupun mereka sekuat parti-parti lain,” kata Timbalan Mursyidul Am Pas, Datuk Ahmad Yakob seperti dipetik Sinar Harian..baca terus .

Lebai dan walauns dah terpatri sekian lamadengan khurafat bahawa Umno dan Pas..tidak boleh dikalahkan. Lebai bermadah untuk 'sejuk'kan diri sendiri kerana kelantanhampir di oren seluruhnya, kalau ada punsaki baki, hanya walauns tak cerdik saja lagiyang mahu menongkat lebai. Ketakutan  dankekalutan lebai makin berpinar-pinar....Buktidepan mata dah menyesakkan dada lebai....

PA$ Ditolak Di sana Sini..  
Khurafat hanya PA$ 
perjuang Islam berakhir !


Selepas 58 tahun, Ahmad lipat bendera Pas, kibarkan Amanah | Tidak berpuashati dengan halatuju Pas, bekas ketua pemuda Pas Johor, Ahmad Abdullah, 83, serta 16 lagi anggota keluarga dan rakan-rakannya mengambil keputusan menyertai Amanah. Bagi Ahmad, tindakan beliau menyertai Amanah adalah kerana Allah sebagaimana beliau menyertai dan aktif dalam Pas sejak 1959 dulu adalah kerana Allah.. Ruj (sini).
Khurafat PA$ saja perjuang Islam sudah tidaklagi menjadi kerana Pas dan lebainya semakinmemuja umno. Pas sekarang ini sudah lenyapdari hati pejuang Islam tulin. Tahayul, Bid'ah, dan Khurafat (TBC) adalah "tiga sekawan kebatilan" yang masih hidup dikalangan walauns. Islam melarang ketiganya. 

Lebai PA$
Makin 'demam' lihat ini !

Mat Deka melipat bendera Pas sambil dibantu Ketua Pemuda Amanah Kuala Kangsar Hasnul Zulkarnain sebagai gimik berakhirnya sokongan terhadap parti yang disertai sejak 40 tahun lalu
Kapten (B) Mohd Ali menyerahkan borang keahlian Amanah kepada Ketua Pemuda Amanah Kuala Kangsar Hasnul Zulkarnain..
Baca Terus Di SINI .

INI YANGBUATKAN PA$ 'SAKIT" !

Salahuddin Ayub
AMANAH yakin Pakatan Harapan akan tumbangkan Pas di Kelantan.
Parti Amanah Negara (Amanah) yakin P.Harapan akan dapat merampas Kelantan daripada Pas dalam Pilihan Raya Umum akan datang. Timbalan Presidennya Salahuddin Ayub dipetik berkata, beliau dapat merasakan angin perubahan terhadap pengundi akan berlaku di negeri itu...
rujuk sini .

*Khurafat lebai dan walauns dah terpatri sekianlama hanya Pas saja 'Parti Islam' yang perjuangkan Islam. PA$ dan walaun nya tidak mengakuada 'parti' lain yang mampu perjuangkan Islamdengan lebih cemerlang lagi tanpa maki hamundan penuh berakhlak, beradab. Sebab itu Lebaimengatkan Amanah ialah 'pengkhianat' ! Lebaisudah mula berpeluh bimbangkan sambutan diluar dugaan vs Amanah kelantan. Gelisah lebaimikirkan untuk terus 'berkuasa' Maka khurafatyg Pas saja perjuangkan Islam perlu dicanangsepanjang masa...Hahaha.

 INI PUN
 KHURAFAT JUGA Bro!
Ahmad Zahid Hamidi

"Umno yang mencapai usia 71 tahun, akan kekal relevan untuk semua rakyat Malaysia kerana perjuangan parti itu tidak hanya terhad kepada orang Melayu sahaja," kata Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi. Timbalan Perdana Menteri merangkap Naib Presiden Umno yang menjalankan tugas-tugas Timbalan Presiden Umno itu berkata, meskipun dilanda pelbagai cabaran sejak ia ditubuhkan, parti itu tetap  teguh hingga ke hari ini berkhidmat melaksanakan tugas dan tanggungjawab bagi memenuhi agenda yang termaktub dalam perlembagaannya termasuk untuk Raja-raja Melayu serta kaum pribumi di Sabah dan Sarawak..paut di sini .
Umno dah lama habaq kalo Umno tumbang..Melayu nanti akan meghempat. Khurafat inidah lama sangat jadi 'batu geliga' Umno menjelang setiap kali Pru nak berpesta. Kah kah.Umno dah tak relevan, sebab tu ramai ahliUmno sendiri keluar bertali arus, hanya ahli'terpilih' yang kekal kerana dedak yang tidakhabis dicurahkan.PA$ 'maki'Dap untuk umnotapi cakap parti itu tidak hanya terhad kpadamelayu saja? hahaha 


PA$ 
Makin Terpinggir .

Kalo Dr. Rosli kata tak gunalagi undi Pas! Apa sangat Nik Abduh nak pertahan?
Khurafat ini tertolak bro !
Kahkahkah
Kalo takat nak pacak bendera! Barulahjadi 'Pak pacak'! Bukan lebai yang nakpacak, walauns juga yang ditololkan....Jadi tidak ada perjuangan sebenarnyabagi lebai. Perjuangan lebai hanya bagikemenangan berganda saja untuk UBN.. Khurafat lebai kian mengarut.



Politik Matang Mende? 
Politik matang mende? kalau Lebai 'bermusuh' dgn semuaorang terutama pembangkangCari dedak itu gamaknya di -namakan matang? Begitu ke?
DAKAPAN'Assabiyah PAS-UMNO 


Nah Umno. Silalah bentangkan permaidani merah menyambutpahlawan cemerlang yg berjayameruntuh pakatan musuh kamu.Taburkanlah lagi segala macamdedak atau apa sahaja yg lebai impikan demi membalas jasa dn
pengorbanan Lebai yang buat 
kamu 'strong' sekarang ini.....


Mendakap Umno

'Utusan' ! Ingatkan HARAKAH?  Utusan nie 'Lidah Umno' bro !!!'Khurafat' Umno sahaja yang jadipenyelamat Melayu banyak disiardi sini laa bro ! Tak salah laa kaloPas pun mula minat dan mendakapUtusan nih? Hahaha
Mendakap UmnoDgn Erat Ketat !
PA$lah sebenarnya UMNO
Bukan musuh kamu lagi....
Semarakanlah khurafat kamu
itu bro ! Hahaha

Khurafat Yang Terpahat
*Jadilah Mukmin yang Ideal*Diriwayatkan oleh Imam Muslim dalam Sahihnya, dari Abu Hurairah r.a, beliau berkata: Dikatakan kepada baginda:*Ya Rasulullah, doakanlah kecelakaan kepada kaum Musyrikin.* | Baginda sawmenjawab: *Sesungguhnya aku tidak  diutuskan sebagai pelaknat. Sesungguhnyaaku diutuskan sebagai rahmat.* [SahihMuslim, Kitab al-Birr wa al-Silah Wa alAdab , no: 2599]**waktu lebai doakan 'jahanam' ! lebai dah 'jahanam' sebenarnya. PS | Khurafat yang terpahat bahawa PA$saja perjuangkan Islam  dan  AMANAHtidak? menjadikan lebai makin buas dlmtindak tanduk mereka. Mereka sebenar -nya bukan ulama' tetapi insan yng kerdilIslamnya. Ukuran bukan pada malabis atau pakaian mereka. Ukuran adalah dariAKHLAK ISLAM yang dipamirkan !

Khurafat Yang Terpahat

Memang laa tak berguna jatuhkanumno pasai lebai tengah laluk dgnkuasa yg ada. Umno tulah yg akanakan jatuhkan PA$ Klantan. Lebaijangan lupa AMANAH akan 'saygud bye' juga kat PA$ dan lebai2kamjat. KAHKAHKAHPS | Khurafat yg kata hanya Umnosaja penyelamat melayu sudah punditerima bulat oleh Lebai yang laanie tidak lagi perjuangkan Islamtetapi lebih kpd 'assabiyah melayuyang terang ditolak Islam. BilanyaKhurafat sudah terpahat? .....Itulahhasilnya.

Video Wajib tonton Khurafat Terpahat


Ceramah di perlis olehUstaz Zorkarnain danYB Dr.Hatta..Menolak Khurafat PA$yang sudah terpahat ketat di dada Lebai.... 





Comments

Popular posts from this blog

Kerusi PAS Milik AMANAH - Salahuddin Ayub

PA$ Makin Terkoyak. Karut. wal Marut - PA$ Selangor dan Isu Syi'ah [2 video]