Kelentong Lebai - PA$ cakap Kosong O jer ! [VIDEO]

Sekarang ramai pimpinan Pas dan walaunnya coba menafikan yang mereka menjadi talian hayat kpd
Umno dan BN. Cakap kosong jer tu. Pada hal aksi dan tindakan mereka menyokong 'penafian' yang dibuat.

Terbaru, Ketua Pemuda Pas coba menafikan Pas berikan talian hayat itu kepada Umno ruj. sini .
Konon kata KPP tadi, kerjasama yg berkaitan dgn Islam bukannya satu bentuk talian hayat kepada BN. Agenda Islam apa yang dah Pas lakukan? 355 pun 'spring' beb ! Semua cakap kosong jer !


Di Kelantan isu sampah, pengambilan tanah di Lembah Binjai, masalah dialami 300 peniaga pasar malam Kubang Kerian dilihat seperti angin lalu sahaja di mata Exco kerajaan negeri. Isu ini di bangkitkan oleh Pemuda Amanah Kelantan yang mendesak Pengerusi Jawatankuasa Kerajaan Tempatan, Perumahan, Belia dan Sukan Datuk Fattah Mahmood meletakkan jawatan sebagai Exco kerajaan negeri itu kerana tidak serius untuk memajukan Kelantan. ruj sini.

"Isu sampah, pengambilan tanah Lembah Binjai, masalah dialami 300 peniaga pasar malam Kubang Kerian dilihat seperti angin lalu sahaja di mata Exco kerajaan negeri. Kelentong lebai sahaja yang bergegar. Kosong bro !

Setelah impian yang disebut oleh Asan Ali ini dah
pun menjadi nyata sekarang dan setelah lima tahun berada di luar Pas kerana dipecat dulunya, kini dia dilamar kembali menyertai Pas sini. Tapi katanya dia dah tak minat politik? Tak minat lagi nak join balik bersama Pas. Kenapa? Kah Kah Kah

Dulunya dia yang kata grup progresif yang berada dalam Pas sebagai parasit. Sekarang siapa yg jadi parasit setelah Pas di bawah lebai dan Ustaz  Pas berjaya hancurkan PR dan kini semakin galak ber sama Umno? Cakap2 bahawa lebai dan Pas hendak 'Islamkan' Umno kembali, hanya cakap2 kosong macam lambang O parti PA$ itu juga ! Jadi orang ini bukan saja parasit tapi barah yang tidak lagi boleh diubati kerana nada cakap pun penuh kesombong dan tidak bertempat.  

Impian apa yang jadi NYATA? yang dulunya akan menjadi nyata? Kenapa tak join balik PA$ kalo impiana lebai dah menjadi nyata? atau mahu ber kamiaq balik dengan Ameno? KahkahKah


LEBAI CAKAP 
Mengarut, Cakap O ! 
Putus tahaluf tiada kaitan dengan pentadbiran negeri, dakwa Pas Selangor? Punya la 'dahok' lebai bermadah bro! Apa yg merepet tu lebai? Mana boleh tida kaitan dengan pentadbiran negeri? Habis tu pentadbiran apanya? Pentadbiran Majlis Bandaran? Gitu? Loklaq PA$..
Kalo dah tak ada kaitan ngan kerajaan negeri? dah putus tahaluf ! yang duk menempek sebagai exco tu untuk kerajaan negeri mana?; tiada kaitan pala bana apa lagi? Inilah cakap O para lebai melehaq ke habuan pitih. Pentadbiran White House Donald Trump kut yang duk salur secara bulanan tetap lebai?? Kalo dah tak dak kaitan? Blah laa buang dari kerajaan negeri tu..Kelentong budak tadika boleh laa...KAHKAHKAH | baca sini bro! .

Aku kutip sikit komen dari untuk tatapan hangpa sama.

| Tiada hubungan politik, tetapi masih boleh berada dalam kerajaan negeri hanya semata-mata kerana sedia menyokong dasar kerajaan negeri dan juga menyokong kepimpinan Menteri Besar?

Wakil rakyat Pas nampaknya sanggup menyokong dasar kerajaan negeri Selangor dan menyokong kepimpinan Azmin yang kedua-duanya adalah sebahagian daripada Pakatan Harapan yang dimusuhi semata2 kerana ingin mempertahankan jawatan serta gaji yang lumayan.

Kepada siapa wala' tiga Exco Pas ini sebenarnya?

Kepada kerajaan negeri Pakatan Harapan yang didalamnya ada DAP dan Amanah atau kepada dasar perjuangan Pas sendiri yang memutuskan hubungan dengan PKR?
Bolehkah seseorang ahli politik mempunyai dua kesetiaan? KAHKAHKAH .

Takkan lebai
Nak Menipuuu ?

Gambar sebelah - Penduduk Lembah Binjai membuat laporan polis terhadap Fattah dan Mumtaz. Kah Kah Apa nak jadi dgn Lebai nie bro ?? mengikut lap oran Malaysia Dateline, Sebanyak 14 keluarga yang rumah mereka diambil untuk memberi laluan kepada projek pelancongan Lembah Binjai membuat laporan polis terhadap Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Demit, Mumtaz Mat Nawi dan Exco Pihak Berkuasa Tempatan (PBT) kerana berbohong berkaitan projek berkenaan. baca lagi di sini
 
TAKKAN LEBAI NAK MENIPU? 

Menurut laporan itu, pemilik-pemilik tanah tidak pernah menerima wakil sama ada pihak Majlis Perbandaran Kota Bharu (MPKB) atau syarikat yang diberi kuasa datang memaklum, berbincang atau menyampai maklumat tentang pengambilan tanah berkenaan.
Penduduk kata lebai dua orang tu  bohong bro !
Menurut laporan itu Abdul Fattah membuat pembohongan itu pada 17 Mei manakala Mumtaz melakukan perkara yang sama pada 19 Mei lalu.
Ropanya depa baru sedar yang kenyataan itu ada -
lah bohong? Penduduk kata sikap lebai itu zalim adanya kerana harga pengambilan amat rendah beza dengan harga semasa. Kelentong lebai kelentong..!!

Budaya Baru 
Lebai & Walauntan ! 

| Zaidi ditampar: Dulu PAS kata Umno ganaz,la nie lebai copy & paste kerja Umno. Baru niMat Ober penampaq seorang di satu majlis diibu kota lepas tu lebai pula sekeh Zaidi. Nasibbaik Zaidi cool ! Hahaha
Budaya memukul orang seperti ini dah lapok, dah basi pun wahai walauns wahai lebai ! ingat pasai apalah yang mudarat sangat sampaikan pak lebai mengadakan demontrasi di depan masjid..ingatkan pak lebai marah pasal RUU 355 tak jalan lagi ke?? atau Sarawak Report tak saman lagi ke....Ropanya walaunta demo tak mahu kasi LGE berbuka puasa sekali dengan rakyat ! Hahaha ! Bengong sungguh puak2 lebai Pas ni!
Jubah dan serban tidak menjamin orangnyaberakhlak dan beradab sopan sesama Islam.Zaidi seorang Islam cuma beza aliran siasahsaja. Hablu minan Nas dah ditolak lebai Pasterhadap bukan Islam hanya kerana Umno tu'bermusuh' politik dengan DAP. Maka lebaipun tumpang sama 'bermusuh'. Kerja Umnopun jadi senang, tetapi lebai lupa Islam tidakpernah 'ajar' cara itu. Lebai memang jumud..
Benarkah Mej. Zaidi provok mereka yang sedang demo? Baca selengkapnya - Continue reading. Baca juga yang ini .

video
Kecoh depan masjid -
Mejar Zaidi ditampar.  

Pensyarah U
Pun 'Tak Cerdik'?..
Walaun Pun melompat !

Bila kita kata mamat yg  ini tak cerdik atau dol sikit dalam mengulas isu yg membabitkan kristianisasi vs Amanah hanya kerana mem pertahankan buku yang dibaca oleh Hannah Yeoh sebagai memperkasakan Kristian? Teramatlah cetek nilai intelektualisma lebai Pas ini..Lebai walauns ini hanya 'termakan' umpan satu artikel oleh seorang pensyarah politik yang mengulas buku biografi "Becoming Hanna", tulisan Hanna Yeoh, Baca sini. Membaca buku boleh mencabar keimanan ker? Rapuh sungguh 'iman' lebai ! Kalo pensayarah pun 'dol' ! Lebai lagi dol jadinya. Nak melompat pun jangan laaa kelentong teruk sangat bro lebai? Kah kah Kah.


Memetik sedikit tulisan Hannah Yeoh dan Nor Miswary Ramli ber kaitan buku Hannah Yeoh, : ' Bila Kamarul Zaman Yusuff mengatakan bahawa buku biografi Hannah Yeoh itu mampu mencabar keimanan dan ketakwaan saya. Kenyataan Kamarul Zaman menggambarkan bahawa seolah-olah begitu tipisnya keimanan umat Islam di Malaysia, dan begitu senang iman itu boleh dimusnahkan, hanya dengan sebuah buku biografi yang ditulis oleh seorang ahli politik. Pada saya, jikalau iman seseorang itu boleh digugat sebegitu senang oleh sebuah buku biografi, maka masalah keteguhan iman seseorang itu terletak pada dirinya sendiri dan bukannya tanggung jawab Hannah Yeoh..sini .

Saya mengambil sedikit masa untuk mencetak luahan rasa hati mengenai serangan yang dibuat ke atas Hannah Yeoh baru-baru ini.Tulisan tersebut kini disebar luas malah telah menjadi modal propaganda jahat yang bertujuan untuk memfitnah dan merosakkan reputasi beliau sebagai seorang pemimpin DAP dan Speaker di Dewan Undangan Negeri (DUN) Selangor.

Jujur saya katakan, semenjak timbulnya isu ini, saya telah cuba menulis mengenainya. Niat di hati agar ia dapat melegakan gundah gulana di hati beliau. Namun, setakat rencana ini cuba ditulis, saya hanya mampu mengulum rasa. Berat lagi bahu yang memikul.

Kata-kata yang lunak pun tidak mampu melukis kerungsingan hati saya dengan apa yang berlaku ke atas beliau. Saya benar-benar terkesan dengan fitnah jahat yang dilemparkan kepadanya..Nor Miswary Ramli .

Komen aku: Cuba baca luahan Hannah Yeoh dan cuba kita berlaku adil terhadap beliau. Beliau berkata, 'di Malaysia jadi Melayu Muslim pun susah' Baca di sini sini . Juga baca pandangan Khalid Samad di sini, di mana antara lain Khalid menyebut:
| Hanya yang terlalu bodoh akan mendakwa DAP sebagai parti politik yang beragenda meng kristiankan masyarakat M'sia berdasarkan buku kisah hidup Hanna Yeoh! Bagaimana mungkin ada yang tak mampu membezakan agama seseorang ahli parti dan dasar parti yang disertainya boleh menjadi pensyarah universiti? Pensyarah dalam bidang politik pula!

| Untuk menangkis dakwaan songsang 'profesor kangkung' ini, kita hanya perlu melihat kepada barisan kepimpinan DAP. Adakah semua pimpinan dan ahli DAP beragama Kristian? Sekiranya ya, harap beritahu saya.

Dulu aku juga belajar 'perbandingan agama' dan kami terdedah dengan berbagai 'sect' agama  antaranya agama yahudi, kristian, agama hindu, Zoroastrianisme, buddha dan lainnya. Sebab itu Zakir Naik semakin 'kukuh' imannya malah beliau berjaya 'Islamkan' ramai penganut agama lain untuk menerima Islam setelah melihat dan 'membaca' keindahan Islam itu sendiri. Lebai pula dah ramai mana 'Islamkan' penganut2 agama lain? Usahlah perbodohkan diri dengan cakap2 kosong dan kelentong lebai tu !    
| "Saya kata sukar menjadi Melayu dan Islam di Malaysia kerana saya terperangkap antara bersikap objektif dan emosional. Terperangkap dalam dilema inilah menyebabkan rakyat kita kurang peduli kepada isu negara yang lebih besar," Hannah Yeoh.

Sombongnya
Lebai 'beribadat' !
Nik Abduh mendakwa Mahathir amat gembira melihat PAS berpecah tetapi beliau malu melihat bagaimana bekas pemimpin PAS yang menyokongnya hari ini amat lemah manakala PAS semakin sejahtera, maju dan mara menuju cita. Sambil menggesa pemimpin berusia 92 tahun itu supaya bertaubat dan dan kembali ke tikar sejadah kerana ia jalan terbaik untuk dirinya di hujung hayat, katanya: "Tak payahlah buat kerja lu langsi lu mati yang berulang-ulang sejak muda sampai tua.”..sini .
Kamulah lebai yg kena nasihat diri kamu jangan cenderong kpd kezaliman,membisukan diri kamu degan kemungkaran pemerintah...nasihatkan juga sahabat2 dalam kepimpinan kamu ikut aspirasi
rakyat yg dah tak tahan dngan k'jaan yang ada & hubungan dgn Allah bukan dgn satu cara sahaja..  Mahatir ada caranya sendiri..
Mati tak kira umur, org muda pun mati, jgn rasa kita lebih dari org lain amal ibadah, kang jadi riak takkabur, no where. Riak itu amalan syaithan
Amalan yg kita buat pun tak tahu diterima atau tidak. Pak lebai je ke solat?, yg lain tidak? Cara bercakap tu mcm le diri tu sempurna sesangat.
 


Lebai hanya boleh
Kelentong blok ke 3?

Pic - Pas menjalinkan kerjasama dengan parti Ikatan Malaysia Ikatan membentuk Gagasan Sejahtera tahun lalu.Tuan Ibrahim Tuan Man ber kata ini masa terbaik untuk partinya memajukan Gagasan Sejahtera sementara pihak lain terus bercelaru dan bertelagah. "Gagasan Sejahtera akan mementingkan kedamaian dan mengambil peranan semak dan timbang yang sepatutnya dan bukannya bantah atau sokong melulu terhadap satu-satu isu..
~ klik sini bro!

Inilah cakap kosong antara cakap2 kosong olehpara lebai dan walauns dalam Pas. Mana tidak-nya, Umno yang sediakan skrip untuk kucarkankacirkan PH.  Lebai cakap pentingkan sejahteradan damai konon, sedangkan buka muktamar...'Jahanam PAN'! Sejahtera laa sangat ! Hahaha..

Bila botol
Kicap vs Cuka?


Pas seolah olah tidak memahami ungkapan
'musuh kepada musuh aku adalah rakanku'
apabila secara jelas berada di pihak Umno
yang terhimpit dengan pergolakan politik
dalaman parti dan urus tadbir negara yang
korup dan zalim terhadap rakyat. Lebai ini
lah paling lantang memberi talian hayat pdUmno? Apa yang LEBAI  cari haaaaaaa?

PA$
only 4 Lebais !
[registered]

Pas for all ? Pas hanya untuk lebai shj.
Macai Umno pun tak mahu. Mana ada
lagi Pas 4 all bro, Pas bermusuh semua 
orang! Ini semua cakap kosong lebai
saja..Lebai jangan perasan ler......sama-
sama mim pun hangpa 'sekeh' tampar...
for all konon! Kahkahkah.

KHULASAH 

~ Rupanya setelah Pas gagal mempertahan Kedah dan Terengganu dalam PRU13, strategi menghuru-harakan PR terus dilaksanakan secara diam. Drpd parti-parti dalam gabungan PR, PKR dan DAP agak sukar untuk diperalatkan kerana pemimpin-pemimpinnya bijak dari sudut menyusun strategi politik. 
Matlamat utama mereka adalah lebih jelas, untuk mengambil alih Putrajaya dan menawarkan gaya pentadbiran baru untuk rakyat Malaysia.

~ Melihat akan apa yang telah berlaku kepada Pas sekarang ini, teringat akan watak utama siri sinetron paling popular di Indonesia Tukang Bubur Naik Haji. Pada waktu ini di Malaysia, ia disiarkan melalui saluran 141 Astro. Sinetron terpopular ini mampu bertahan selama lima tahun dan mempunyai 2085 siri! Watak utamanya adalah Haji Mohidin, seorang tua yang tidak seberapa ilmu agamanya, sombong dan bebal. Dia mahu semua orang menghormatinya, mengikut cakapnya hanya sekadar kerana dirinya seorang tua dan sudah dua kali naik haji, bukan kerana ilmu agamanya dan kebijaksanaannya bergaul dalam masyarakat. Sesiapa yang berbeza pendapat dengannya adalah tidak betul pada pandangannya dan akan dianggap musuhnya. Apakah kini watak Haji Mohidin ini menjelma dalam diri pimpinan Pas sekarang ini?

~ Dalam melihat kecelaruan hala tuju Pas akhir-akhir ini, mungkin apa yang didambakan oleh Pas sekarang ini adalah sekadar meraih ucapan pujian hormat dan kurang kritikan dari pimpinan parti-parti lain, bukannya untuk memenangi pilihan raya dan menawarkan perkhidmatan cemerlang kepada rakyat. Parti-parti lain yang banyak mempertikaikan gerak kerja Pas akan dianggap musuh utama. Itulah yang terjadi kepada pimpinan PKR, DAP dan AMANAH sekarang ini! 
- sedutan dari rencana: Hayar Hassan.


Posted by
Mat Tanjong at 02.44 am



Comments

Popular posts from this blog

Yang Bilang Cina Anti Islam, Malulah Bila Lihat Video dan foto Ini..

PA$ Makin Terkoyak. Karut. wal Marut - PA$ Selangor dan Isu Syi'ah [2 video]

Bebal Punya PA$