PAS Sakit Tenat ! Tahap 4 tu bro ! [video]

Sepanjang minggu ini kita dihidang dianjur seperti 'wajib' untuk memilih Pas atau Umno kalau ingin nak tadbir Malaysia.

Demikian kata Hadi sini .

PA$ kian bertambah sakit bro ! Bukan sakit biasa seperti selalu tetapi dah sampai tahap empat rasa- nya? Mari kita tengok apa 'Penyakit' PA$?

Penyakit 1
'Syaitan besar, kecil 
ganggu gelombang RUU 355'

Ustaz Ahmad Awang
Menggelar syaitan besar, syaitan kecil bukan cara Islam, demikian kata Penasihat Umum Amanah Ustaz Ahmad Awang. "Memanggil mereka yang tidak bersetuju dengan RUU 355 sebagai syaitan kecil dan syaitan besar adalah jauh lebih tersasar dengan cara Islam. Islam mendidik agar kita sentiasa mengekalkan kedamaian..sumber dan Sini .

Penyakit Lebai sekarang kian menular, orang lainyang tak sejalan dengan kehendak lebai semua jadi setan, ada yang besar ada yang kecil? Lebaisemua 'malaikat' kut? KahKahkah
Who are the big SATAN ..?
Dari FB - (Kameel Abuya)

Terjawab siapa satan besar tu? Kasihannn lebai ! Penyakit sendiri tak terubat you. Tahu pulak dia'ganggu' gelombang 'tertanguh-tangguh'? Hahah 

Ini ibu segala penyakit bro !  Sepanjang sejarahkelahiran Pas adalah melawan Umno . Bila tersedak makan berlebihan? Inilah akibatnya bro !Senang sungguh lebai tergadai ! Kuasa politikMelayu apa yang berbaki nih? Islam menyeruuntuk 'rahmatan lil 'alamin' bukan meniup api'asabiyah ! yang telah ditolak oleh Islam itu... 
Menangguh kerja nie adalah sejenis penyakitsebenarnya. Kalo sekali boleh berkira lagi bro!Tapi kalo sampai 3 kali? something wrong somewhere beb ! Sifat 'syaithan' sebenarnya ygsuruh manusia menangguhkan kerja. Memangsyaithan selalu membuatkan manusia lengah -kan kerja2 utama. Macam melengah2kan salat bagi muslimin semua !(لا تؤجل عمل اليوم إلى الغد) Jangan tangguh kerja sampai besok ! 


Buah dadu pun kena buka 3 kali jer ! kalo tidakkena bedal laa...pandai 'ketua penyamun' ajaranak buah depa yer? itu pasal 'sarjan' buka 3kali ajer ! lain kali boleh 'main' pula ! Hahaa  

Penyakit 
Baru Lebai?
Senyap sepi sejurus lebai bila 'terkena' lastikdari rafizi ini. Riuh nak 'saman' balas Rafizi.Bila badan lebai dah 'gatal' berpenyakit, asyik menggaru aje ler, berubatnya tidak

Pasai ini ke,
Lebai PA$ kian sakit tenat ?! 
Naib Presiden PKR, Rafizi Ramli mempersoalkan siapa 17 individu yang didakwa menerima dana berkaitan dengan SRC International Sdn Bhd, bekas anak syarikat 1MDB.Katanya, dakwaannya itu berdasarkan dokumen yang dipaparkan oleh Peguam Negara Tan Sri Mohamed Apandi Ali ketika beliau ‘membersihkan’ Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak daripada sebarang salah laku pada Januari tahun lalu.....

....Khamis lalu, Ahli Parlimen Pandan menamakan bekas Timbalan Presiden PAS Datuk Nasharudin Mat Isa sebagai antara penerima dana yang dikaitkan dengan SRC International daripada Najib.

Nasharudin menafikan dakwaan itu dan mengancam untuk mengambil tindakan undang-undang..sumber asal. Siapakah mereka yang bertuah yang turut dapat berkongsi dana orang pencen itu? Setelah memperolehi maklumat tersebut, Rafizi dijangka akan membuat pendedahan bersiri dan diakhiri dengan satu laporan polis yang baru terhadap Najib dengan harapan penyiasatan akan dibuka kembali..Malaysiakini.

Penyakit ini
Berbahaya bro ! 

Penyakit ini cukup berbahaya beb !Mana tidaknya lebai yang sebenarnya takut dengan Melayu dari AMANAH yang sekarang telah 'oren'kan negeri Che Siti Wan Kembang tu. Bila pula Umno takutkan Bersatu ni. Lebai jangan buat ceritalah. Bukan ke PA$ jadi galang ganti untuk pastikan undi Melayu pergi kat Umno? Cakap biaq teghanggg, Apa yang lebai susah hati sangat? Tok Sidang sendiri suruh lebai dan walaun pilih Umno tu. Tahu pula lebai ingatkan sekutunya siap siaga hadapi PPBM yang 'mampu' kaco undi Melayu !! Lebai mula panas dan kelemasan..Lebai tak takut ke  dengan Bersatu? KahKahKah..Malaysiakini.

Lulus kelindan luluslah jarum? Maka diseru    -lah walauns maafkan. Nanyang itu MCA punya.Mula tu lebai 'sakit' dgn 'karikatur' dari bikinanNanyang. Kalo DAP punya 'roket' yang bikin ?Pasti tiada maaf dari Lebai ! KahKahKah..... 

Bagaimana 'gendang' begitulahtarinya.   Lebai dah jadi tukang'kempen' percuma untuk menangkan BN bukan untuk menangkanPas? Inilah namanya lamp klipkap Sakit kuat ropanya lebai sekarang.



'Kasihan ahli Pas 
diperkuda pemimpin sendiri'

'Kasihan ahli Pas diperkuda pemimpin sendiri'
Ustaz Zolkharnain Abidin Pengarah Hal Ehwal Syariah Amanah, bersimpati dengan nasib ahli Pas di peringkat akar umbi yang berterusan diperalat pemimpin mereka sendiri.


Menurutnya, kehidupan pemimpin Pas pada masa ini berbeza dengan ahli parti itu yang telah banyak mengorbankan masa dan tenaga demi memperjuangkan Islam acuan Pas.

"Kasihan ahli Pas di peringkat cawangan yang terus diperkudakan oleh pemimpin mereka. Ketika mereka berjaga malam untuk teruskan 'perjuangan Islam' versi Pas, pemimpin mereka bersenang-lenang dengan ulitan kemesraan dan kemewahan anugerah pemimpin Umno.

"Ketika mereka nak 'lawan Umno', pemimpin mereka ajak orang ramai memilih Umno," ujarnya mengulas kenyataan Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang dalam wawancara Mingguan Malaysia keluaran 16 April lalu.

Hadi yang juga Ahli Parlimen Marang dalam laporan akhbar pro-Umno itu mendakwa kuasa politik orang Melayu terletak pada Pas dan Umno bahkan Pas bukan 'berperang 24 jam' dengan Umno sebaliknya bekerjasama untuk kebaikan Islam dan rakyat.

Mengulas lanjut, Ustaz Zolkharnain menyifatkan Hadi secara jelas berkempen untuk Umno pada ketika Pakatan Harapan berusaha mengajak rakyat memerangi Umno..(sini).


Penyakit
Terlebih Perasan

Pas perasan dan angkuh konon dah cukup kuat di pru 13 pada hal kalo tak begabung dgn pkr tak ke mana pun. Bila Nik Aziz
meningal PA$ makin gila kuasa meroyan tak tentu pasal, langsung tak ada ruh kepimpinan Islam. menjahanamkan pas ada la.Itu pun walaun tak boleh fikir...ruu355 di jadi kan modal.kalo betul2 hadi awang kuat sangat pengaruh..buat la hukum hudud..baru Islam sejati....habis la pas kali ni.. Pru13 tak akan sama pru14...Peyokong Melayu dan bukan melayu tak akan undi pas lagi,patutnya bila dah bejaya kita bermuhasabah merendah diri bawak non muslim bincang kalo boleh dakwah mereka masuk Islam, ni tak malah bermusuh..apa punya fikrah lebai dan walauns Pas ini? Kemundia harap pula Umno mengundi PAS? KahKahkah 

Penyakit
Cinta Dunia


PAS miskin tetapi pemimpin berkereta mewah, kata Raja Bahrin
Pemimpin Amanah itu berkata barisan kereta mewah dan pacuan 4 roda kini sesuatu yang biasa dilihat pada perhimpunan PAS, menyerupai pameran kereta..sini.


Berkereta mewah bukan salah, tapi kamu tusimpan kereta naik beskal dekat-dekat PRUini, untuk apa? Orang tak kata kamu zuhud kerana naik beskal nie, sebab 'mulut' kamu kuat 'mencaci' musuh politik terutama ahlidan pemimpin Amanah? Kahkahkah 

Penyakit
Hilang Cermin Diri


Dunia maya telah dihiburkan dengan berbagai bentuk Pancak Silat oleh Pimpinan PAS sebaik sahaja Yb Rafizi selesai bersidang akhbar tentang adanya AHLI PAS terima dedak dari hasil seleweng 1MDB. Kah Kah Kahh.
Bila cermin hilang, lebai tak boleh nak cerminkan diri lagi, rambut tak bersikat terus disangkutnya serban di kepala, rupanya ekor serban tersumbat dalam lilitan. Sebab itu lebai kata pemimpin PAS  
mempraktiskan akhlak yang mulia hadapi manusia
KahKahKah. 

'ayat' slanga 'butir tahik' misalnya adalah bahasa dari orang berakhlak mulia agaknyayer? Penyakit 'bahasa' inilah ramai yang berpaling dari PA$ sekarang ini. Kita terhiburjuga dengan 'silat' bodek mamat 37 ini.haha


Ulasan
Terbaik Bro Saif
KEJAYAAN UMNO TIPU
PAS RUU355..April 17,2017



Penyakit
Tak Gheti Berkawan


Jika di Terenganu PKR dicemuh di hina dengan berbagai alasan bagi memutuskan hubungan politik antara PKR dan Pa$. Bagaimana pula Pa$ Kelantan boleh bercanggah pendirian dengan Pa$ Terengganu?..Banyak sungguh 'nakhoda' dalam kapal PA$ yer? Lebai nie tak sedaq habaq lagi yang semua negeri dah berkerat
rotan memutuskan hubungan dengan PKR. Ganu, Johor dan lainnya, cuma kat Selangor pasai ada benda boleh duk 'gagau' lagi? depa tunggu sat ! Johari Abdul kata PKR tak melatah Pas mahu putus kerjasama, kan dah kena sebijik !...tengok sini dan sini. KahKahKah

Bekas Walaun
Pecah Rahsia Busuk PA$
KEJAYAAN UMNO TIPU
PAS RUU355..April 17,2017


KHULASAH
Pas makin tak ketahuanhala,...
ahli kian celaru dakwa Ilham Centre 

& Dr Bridget bro !..Pas kini semakin terpinggir dari arus perdana politik tanah air manakala ahlinya pula keliru dengan apa yang hendak dibawa oleh pimpinan parti itu, kata penganalisis politik.

Menurut kajian lapangan yang dibuat oleh Ilham Centre, ahli Pas tidak tahu ke mana hala tuju Pas sebenarnya menjelang pilihan raya umum akan datang, samada akan bersama dengan BN atau pembangkang..sini.


Comments

  1. Aku cukup heran dgn puak2 parti tok lebai ni....makin hari makin menjadi2 makin hamun depa. Tp rata2 follower pas yg fanatik yg aku jumpa depa tak percaya PAS akan brkerjasama dgn BN. Nampak sgt depa kekurangan maklumat.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Yang Bilang Cina Anti Islam, Malulah Bila Lihat Video dan foto Ini..

PA$ Makin Terkoyak. Karut. wal Marut - PA$ Selangor dan Isu Syi'ah [2 video]

Bebal Punya PA$