PA$ Ada 'Roh' lagi Ke? [ Video ]

Membaca gembargembur walaun kecil seperti PJ PA$ P.Pinang mengundang hati ketawa kecil bro ! Coba lihat contoh petikan ini,...

PAS kekal kukuh walaupun selepas kematian Nik Aziz dan terus mengamalkan nasihat beliau dan melaksanakan ajarannya.? Kah Kah Kah

Semua tahu, walaun pun tahu, lebai pun tahu dan
pendokong Pas terdahulu pun tahu, sampai mati Nik Aziz tetap menolak Umno. Husam menyifatkan semangat asal perjuangan Pas dahulu sudah mati sini . Apa maknanya tu?

Maknanya Nik Aziz mengukuhkan akidah, tiada kompromi terhadap korupsi dan segala bentuk tipu daya Umno yang umpannya dimakan oleh lebai Pas dengan lahap sekali. Sekarang Pas kononnya membawa pendekatan politik matang - sejahtera !! Apa yang sejahtera?Dengan Umno tidak lagiboleh nak kata apa, hari-hari bersimpuh depan Umno me nagih simpati kut-kut luruh sikit yang dihajati ???? Kah Kah Kah

Nik Aziz di era hayat beliau dapat menyatukan rakyat pelbagai kaum. Ustaz Fadzil Noor seiring jalan berganding bahu bersama Nik Aziz mencari formula mendekatkan kaum-kaum bukan Melayu sehingga mencetuskan satu 'keajaiban' pada PRU 2004 dan 2008. Semua pencapaian ini tidak biasa dan tidak pernah berlaku dalam sejarah Pilihan raya Malaysia sejak 1954 lagi. Barisan Nasional tumbang akibat aliran pengundi muda yg mengajar Barisan Nasional yang dikatakan enggan dengar desakan mereka.

Sejarah merakamkan betapa pemuda Cina dan India membawa dan menjulang bendera Pas di hari mengundi dan sebelumnya. Semua 'keajaiban' ini adalah kerana Pas dilihat semua bangsa miliki 'roh' perjuangan kental melawan Umno ketika itu yang diilhamkan dari gagasan dan buah fikiran dua ikon penyatu pelbagai bangsa Us. Fadzil Noor dan TGNA sendiri. 

Reformasi cetusan DSAI tidak lagi menjadi agenda Lebai sekarang ini. Umno dilihat begitu indah dan muluk di mata Lebai dan walaun semua
hingga tersilau mata lebai.

Semuanya ini sekarang hanya tinggal kenangan sahaja. Pas sudah tidak lagi punya 'roh' perjuangan dan yang ada hanya roh mengampu Umno dan me mecah belahkan rakyat. 

Lebai PJ PA$ P.Pinang ini berkata, "PAS kekal kukuh walaupun selepas kematian Nik Aziz dan terus mengamalkan nasihat beliau dan melaksana kan ajarannya".? Coba lihat video ini apa kata Nik Aziz tentang Umno? Kah Kah Kah

Ajaran apa yang lebai amal? Nik Aziz pernah ber kata, 'Pergi jahanam dengan Umno'

PA$ ada 'roh' lagi ke? Kah kah Kah


Roh PAS kekal kukuh
walaupun Nik Aziz sudah tiada

Pesuruhjaya PAS Pulau Pinang menegaskan, PAS kekal kukuh walaupun selepas kematian Nik Aziz dan terus mengamalkan nasihat beliau dan melaksanakan ajarannya.


GEORGE TOWN: PAS Pulau Pinang menyangkal Datuk Husam Musa sambil menegaskan, parti berusia lebih 6 dekad itu masih kekal dengan roh perjuangan yang memberi keutamaan kepada usaha menegakkan Islam.

Pesuruhjaya PAS Pulau Pinang, Muhammad Fauzi Yusof berkata, apa yang berubah hanyalah barisan kepimpinan, bukannya matlamat perjuangan.

“Satu-satunya perkara yang berubah adalah pemimpin. Pemimpin datang dan pergi, tetapi PAS tetap dengan objektifnya seperti sebelum ini,” kata Fauzi kepada FMT.

Fauzi mengulas kenyataan Husam yang menyifatkan kematian bekas Mursyidul Amnya, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat 2 tahun yang lalu sebagai kematian bersama idea perjuangan PAS yang asal.

Husam kini, Naib Presiden Parti Amanah Negara (Amanah) berkata, sikap mesra PAS dengan Umno sekarang jelas berbeza dengan sikap PAS sebelum ini yang saling bermusuhan.

“Kematian Nik Aziz bukan sahaja kematian dirinya yang bernama Nik Aziz, tetapi permulaan era baru hala tuju PAS dan penghakisan pendekatan dan pemikiran politik Nik Aziz dari PAS.

“Apabila PAS memperkenalkan slogan baru iaitu budaya politik matang dan sejahtera, secara tak langsung PAS mengisytiharkan pendekatan politik ketika Nik Aziz menerajui PAS sebagai tidak matang,” kata beliau di Seminar Pemikiran Nik Aziz semalam.

Husam, bekas naib presiden PAS, dipecat parti itu tahun lalu.

Fauzi menegaskan, PAS kekal kukuh walaupun selepas kematian Nik Aziz dan terus mengamalkan nasihat beliau danmelaksanakan ajarannya. Kata Fauzi, PAS juga terus menerima ahli-ahli baharu setiap bulan, yang membuktikan parti itu berkembang dan mendapat kepercayaan rakyat Malaysia.

Mengenai kemasukan Husam ke dalam Amanah, Fauzi berkata, sesiapa sahaja bebas untuk menyertai mana-mana parti yang mereka mahu.

“Walaupun tanpa beliau (Husam), PAS tidak mengalami apa-apa kerugian. Malah, adalah lebih baik untuk beliau pergi, bukannya menjadi duri dalam daging,” katanya..FMT..

Setelah BELOT,
Dr Hatta HENTAM
Kaw-kaw PAS" 

'Roh' Lebai 
Yang Hilang...
KP Pas nie tak pernah anggap Umno tu sebagai musuh dalam politik PA$ tetapi 'menuduh' Amanah, Umno tu adalah musuh sampai akhirat? Kenapa buat andaian begitu bro? Bukan ke PA$ sendiri anggap Amanah sebagai musuh tegar mereka, hari2 wirid Amanah tu sebagai 'Pngkianat'? Panggil Amanah dgn PAN lagi? Kenapa tak panggil Amanah? Hanya kerana Amanah tak berkenan kat Umno yang 'zalim' tu? atau pasai Dalam PH ada DAP? Dalam Umno tu ada MCA dan MIC, Lebai tak loghat pun! Apa beza MCA dan DAP? Sebenarnya Lebai sudah hilang 'roh' politik Islam untuk saingi Amanah yang tidak mahu berkompromi dengan 'dedak' Umno, dengan rasuah pemimpinnya, dengan pem bohongan bersiri mereka kepada rakyat. Itu saja. Rakyat tahu Lebai himpit Umno ada pasai lain? KahkahKah..baca sini

Bila bentang tutup buku tak bahas kira macam hilang roh laa. Ada tara cikguajar budak2.Budak soal nak tanya, cikgupun keluar kelas. Ada sikit stail Cikgu Shaari Masam-Masam Manis. KahKah...
Yer laa tu 'tak tangguh' ! Cuma spring jer bilanak dibahas. Lepas tu DAP di 'butir tahi'kan?Kan ke 'cantik' bahasa lebai tu? MCA makannangka, DAP kena getah ! Kah Kah Kah....... 



Bila PA$ dan lebai sudah hilang rohtiada lagi sapa nak tunggu ! HahahMereka mencari Amanah yang segardan boleh dipercayai untuk terus berjuang melawan ketidak adilan regimUBN.

Yang tidak ada roh sahaja yangsanggup bersekonkol dengan UBN.

Lebai yang jiwa kemetot yang sudahhilang sinar perjuangan al-awwalinorang terdahulu dalam PA$ saja yg.yakin dgn Umno. Rakyat massa ter-banyak menolak dan langsung tidakyakin. Lebai pitih dan dollar sudahkelabu mata. Roh yang hilang erti -nya mati. Perjuangan lebai sudahmati sebenarnya.

Dah 3 kali diberi peluang. Tapi lebai tu tangguh dan 'spring' juga..Berapa kali mau kasi daaaa?.Bila 'roh' dan 'jiwa' lebai sudah sirna, beginilahjadinya. Yang tiada roh itu sebenarnya dah mati

Ngigau nak jadi King-Maker? Bila 'roh' sudahterbang dari tubuh badan PA$, yang tinggal tuhanya nama busuk saja lagi. King-Maki ada la. Bila Umno yang jadi King Maker, lebai pun bukan main lagi himpit Umno. KahKah Kah Kah.

Kalo 13 kali 'kena tipu' ngan Umno macam kataLebai ni masih tak kisah, masih boleh duk hilaimeghela meghenyeh dengan Umno lagi? Dalamduk kena tipu pun main 'aci lon' hang aku lagi !Teramatlah 'dol' lebai nie bro ! Orang yang dahmati 'tanpa roh' tu buat apa pun memang tidaklagi kisah apa pun, maklumlah 'dah mati' cuma tinggal kulit ngan isi saja cik!...kahkahkahkah...
KAHKAH KAHKAH KAHKAH

Pesanan Nik Aziz terbukti sekarang ini bilatiada lagi kelompok 'waras' mahu dekati Umnokerana PA$ dan lebainya sekarang cukup intimsungguh dengan Umno. Roh PA$ yang dulunyasegar di bawah UFN dan Nik Aziz, sudah mati,selepas ketiadaan mereka berdua.



Comments

Popular posts from this blog

Wanita Arab dan Bukit Bintang - video

Lebai Otak Tersumbat ! Episod Jilat Kaharq Ijau.| Edisi Tertangguh.

‘overthinking’ ! Apa tu?