Lebai 'Menari' ikut gendang Hadi

RUU 355 cukup trending, semua bercakap, yg tak paham pun tumpang tui sama, bukan semua lebai faham pun ar yu yu hadi nie bro !


Apa yang mereka tahu, ajak buat H355 panggil beberapa susuk Umno join sama bagi nampak ber sungguh. Selain itu, buat riuh seluruh negeri habaq betapa ar yu yu 355 ini 'wajib' disokong? Kiranya tak sokong? Nahas nko bro ! depa boleh 'tanam kat jirat cina you, tidak pun depa sekeh kepala hangpa ?! Kah kah Kah

Hadi turut mendakwa tahu dalang yang cuba menghalang pembentangan itu menjadi kenyataan. Dewan Tertinggi BN malam Rabu lalu putuskan kerajaaan tidak akan mengambil alih pembentan gan usul meminda Akta Mahkamah Syariah (Bidang Kuasa Jenayah) 1965 atau Akta 355 di parlimen. 

Dalang aaah? Kalau tahu kenapa tak dedah? Saja nak bagi kucar kacir pembangkang lagi ke? Kah Kah Kah 

Bila Hadi kata ada 'dalang' sini yang merosakan perancangan Lebai untuk kembali membentang bagi kali yg ke 3 di Parlimen, LEBAI2 yang lain pun tumpang sekaki bercakap benda yang sama bro ! Walaun tegar laa katakan.

Cantik cara Umno 'kencing' Lebai lebai Pa$ dalam isu RUU 355 kali ketiga ini.Umno gantung RUU 355 kepada leher Pa$ tetapi Hadi Awang dan Pa$ tak boleh bentang sampai bila-bila sebab BN menguasai majoriti di parlimen tidak mahu membentang aka menolak RUU 355 di bentang oleh Pa$ sebab kesemua komponen BN menentang. Sekarang Pa$ dah terkontang-kanting degan RUU 355 di sangkut oleh Umno kat leher Pa$...Pa$ nak bentang tidak lagi boleh sebab BN tidak setuju...Kahkahkah

Kita tunggu auta dan putarbelit dari lebai dan walauns Pa$ camne pulak?..Ikuti rentak dari tabla
lebai2 Pas yang terpaksa berlenggok meliuk lintuk mengikut 'irama' Tok Sidangnya. Kah Kah Kah 

Dia ni pun
Kata ada dalang?


PAS berpendapat kesukaran mereka membentangkan rang undang-undang persendirian presiden parti itu berpunca daripada perancangan halus "sang petualang".

Tanpa menamakan mana-mana pihak, Ketua Penerangan PAS, Nasruddin Hassan, berkata petualang terbabit merelakan diri mereka "bersekongkol dengan musuh Islam" dan "suka menjadi terompah kayu" kepada golongan terbabit..tengok sini bro !.
Huh! Lebai penyambung lidah ketua, wajib ikutrentak yang di atas, kalo tidak pasti penasaran  ! Ketua kata ada yang halang, lebai menambah garam secukup rasa. Yang jadi 'terompah kayu' katUmno tu bukan ke lebai sendiri ? Harharhar



Lebai 
Sangat Optimis beb !


PAS memberi gambaran tidak akan menangguhkan lagi pembentangan rang undang-undang (RUU) persendirian bagi meminda Akta Mahkamah Syariah (Bidang Kuasa Jenayah) 1965 atau RUU 355 di Dewan Rakyat.

Naib Presiden PAS Idris Ahmad bagaimanapun berkata keputusan membahaskan RUU 355 masih terletak di bawah peraturan mesyuarat dan kuasa speaker Dewan Rakyat

“Kita lihat Khamis nanti. Kita harap dapat bentangkannya agar kita dapat kemukakan hajat dan beri peluang kepada sesiapa (ahli Parlimen) berbahas,” Teruskan D Sini .
Sabar lebai sabar ! Nak beri gambaran tak salah tang mana pun, berita terbaru kian menarik beb!Baca bawah ini - Rasanya nak spring lagi nih??.

Anak kepada bekas timbalan perdana menteri Tun Dr Ismail Abd Rahman menyerahkan notis dan saman pemula kepada Speaker Tan Sri Pandikar Amin Mulia hari ini berhubung pindaan Akta Mahkamah Syariah (Bidang Kuasa Jenayah) 1965 atau Akta 355.
Mohamed Tawfik Ismail menamakan Pandikar sebagai defendan dalam usaha agar mahkamah mengisytiharkan 10 deklar asi dan perintah menghalang pembentangan Akta 355 oleh ahli parlimen Marang Datuk Seri Abdul Hadi Awang.

Dalam notis itu, Tawfik meminta Pandikar supaya menggugurkan rang undang-undang Mahkamah Syariah (Bidang Kuasa Jenayah) 1965 atau RUU 355 daripada senarai usul yang akan dibentangkan nanti. sumber.

Paham?
Tapi Buat Tak Paham ?

Lepas Umno bohong dan
tidak beri laluan ar yu yu
355, penuh selamba kata
"tugas ni mudah selesai
dibuat oleh kerajaan.
Kalo dah tau? dah pahamawat bagi lebai juga yang
bawa? Kah kah kah

Mana ada tipu?
Tatak tipu punya maa !
Kah Kah Kah

Umno mana ada tipu bah ! Umno belit bagimelilit saja.Tidak ada sejarah lebai semacamini melawan Umno.Kalau lebai menyanggah rentak Lebai Besaq ? Susah nak hidup bro !!Ada berani lebai melawan Tok Sidang ? Kah Kah kah kah


Bagaimana 
Gendang Lebai
Begitulah Walaunti menari !!
Huh ! Kira 'A' balong laa boleh duk bersendagurau bersenda garau macam nie! Tapi Tipahduk kena 'tipu' jugak. Dah 'Tok Ayah' mahukansangat Umno tu, apa lagi, walaunti pun menarilah ikut gendang Tok Sidangnya? Kah KahKah

Kasiann
Walaunsss !

Walauns juga kena ikutrentak Lebai Besaq bah.

Bila yang 
Cerdik bercakap

Hentikan polemik RUU 355, fokus tolak penguasa rasuah
isu RUU 355 turut berjaya memecah belahkan umat Islam itu sendiri sehingga mengheret ke kancah 'takfiri' apabila pihak yang mempertikaikan sebarang aspek cadangan RUU 355 itu atau menolaknya dianggap telah ‘gugur aqidah’ dan menentang syariah Islam..(
teruskan baca)



Bekas Ahli Jawatankuasa Teknikal Pelaksanaan Syariah Peringkat Kebangsaan, Dr Zulqarnain Luqman menganggap RUU Kerajaan tidak akan pernah selesai.

"Jika nak bawa usul persendirian, kena habis urusan kerajaan dulu. Usul kerajaan tidak pernah habis dalam satu-satu sidang Parlimen," katanya dalam forum Live Bongkar anjuran Amanah Johor semalam sini.

Yang Pelik
Itu tentulah Lebai !
Masa debat dan wacana di dewan,awat lebai pakat menyanyi lagusenyap dan sunyi? Lebai pasai berdebat katanya hebat sangat? Awatbiaq puak PH duk bedal? KahKahDi luaq dewan, lebailah Jhooraa !Kah Kah Kah  
Bila 
Dah 'Spring' !
Orang punya nak tengok aa? itu punkalo depa bagi? Kalo tak bagi? Nakkata hape?Kata Lebai dan walaunssRUU355 adalah wajib, BN kata dianak ambik alih, lepas tu sangkut katleher PA$. Khamis 6 hb April nantikita tengok laa nak jadi lagu mana?.
Maka sokongan BN juga wajib bah.

Kan Dah Kata
Kat Luaq Bukan Main Riuh.()

maka sokongan BN juga wajib.Demo Pa$ Penang..
100k kehadiran?...😅😅😅
Kasian kat walauns, ada wakil dalam Dewanboleh duk kegheyeh tengok orang bahas ???Nak celah tak ada jalan, takut kena bedal??? Kat luaq? macam tongkang pecah? Kah kah'
Walauns sampai nangis youRentak Hadi memang menjadi beb ! Kah Kah KahKah 
Lebai
Syok Sendiri !!
Dalam Dewan lebai menikus takut carik seluaq..Kat luar, bukan main lagi lebai riuh.Boleh harap ke lebai2 nie bercakap bagi pihak rakyat? Bolehke? Orang bahas dalam Dewan, lebai zip mulut.Kah Kah Kah  

Lebai2

Mengikut Gendang
Paluan Tok Sidang..


Boleh berhimpun jer laa! Hebat jawatan tu?Hahhahaha

 Apo nak Dikata lagi?
Memang tak rugi, hanya basah dan bau haring jer ! Hehehe

Kasian Pak Tuan ! Merata pegi buat 'talk', akhirsekali 'masuk angin keluar asap' Barniaga buluh kasap, modal sikit untung lesap..Kah kah Kah... 

Mana lebai berani bahas semasa dalam dewan,menteri pun kelam kabut kena asak kena asah dengan pembangkang ? Itu pasal lebai diam seribu kata.. Agaknya depa bahas dalam hati jer.

Roda2 355


Bapa istiqomah lawan Umno.Anak bagi punah kerana ikutkanrentak Hadi yang terlalu cintakanUmno. Punggahh! Kah kah Kah.



Akhirulkalam

Dititipkan di sini pandangan beberapa fesbuker berkaitan RUU355 Hadi yang dijangkan dibentang dan ditangguh seperti dalam rencana di (sini). Baca luahan fesbuker berikut :....

1. Adakah bakal ditangguh untuk kali ketiga ? RUU355 ni dah jadi sandiwara puak lebai dan UMNO dengan tujuan untuk mengelirukan umat Islam dan melayu..(Khalid Hassan )

2. "Dan ia hanya bentangkan rang undang-undang itu, saya rasa tak ada perbahasan," katanya
Maknanya nak terus pembangkang 'bergaduh' sesama sendiri hingga pru14..(
Chi Sha )

3. Maaf cakap,


Yg pasti HADI telah dimainkan oleh UMNO sekali lagi tetapi beliau masih salahkan DAP atas kegagalan ini.Hakikat nya Najib perlukan sokongan MCA,MIC dan Gerakan dalam PRU14 dan bukan nya PAS..

Apa yg berlaku di Padang Merbok baru2 ini,ia hanyalah satu sandiwara yg dimainkan oleh UMNO dan Presiden nya.Bagi Hadi,biar berpijak dibumi yg nyata jangan khayal dan termakan dgn sajian jutaan ringgit didepan mata.Hadi,ayuh bangun, I know U can do it !!!..(Ahmado Castilo )

4. RUU355 tidak akan dibentang sebelum PRU14. Itu rancangan BN-PAS. Sekarang ini saya tengok penyokong tegar PAS yg kesian, mereka diperbodohkan oleh presiden mereka & masih taksub mendengar kata2 presiden bulat2..(Mohamed Absar )


~ rujuk sini .

Khulasah



- Ar Yu Yu 355 adalah drama Pa$ dan Walauns terbaik setakat ini bro !

- Ahli Parlimen selain dari PA$ tidak menyokong Hadi kerana mereka perlukan penjelasan terlebih dahulu, senang cakap cakap nak tengok draf tu dulu tetapi tidak kesampaian.

- Bila kata BN nak bawa usul tu, awat Hadi kata nak tengok draf tu pula? kan sama tu apa yang terjadi pada MP lain dari PA$?

Mengapa pula Umno tak jadi nak ambil alih usul itu di parlimen? Lawak-lawak Mega nie, konon kata Umno sendiri tak boleh nak bagi penjelasan semasa mesyuarat BN? Kenapa? Tau tau jer laaa..

-  Kejelasan butiran usul tu tidak sangat jelas untuk diterima, pun begitu lebai main hukum wajib sokong sampai nak sekeh kepala orang, nak kebumi jirat Cina lagi? Kah kah kah

- Akhirnya ia jadi bahan diketawan orang.

KAHKAHKAH



Comments

  1. Walauns2 siku lutot patut wajib mnjd SAKSI...tlh pun trjd kpd sorang bekas MB geng lobai org kuat philkoddha ahWANG Ardy tu sndiri..

    --Allah dah pun sungkur/lingkopkan krajaannya pd pru13 tup2 terus dia pitam dan jatuh koma betul2 tepat sekali ibarat jatuh ditimpa tangga!

    --Simbolik trajis & lebih hina lg gara2 hudud "TIPU" yg mrk canangkan ddlm niat mrk itu, lalu Allah hududkan kedua2(DUA2) belah kaki kanan dan kaki kiri nya sekali-gus-CASH!!

    --Dia kena hudud kedua2 kaki terlebih dahulu pastu barulah dia meninggal

    --mrk coba meNIPU Allah..ttpi adakah walauns2 dpt mnjd SAKSI bgmn trajis dan simboliknya Allah beri CASH kpd hudud @ RUU mainan "TIPU" mrk itu!?

    DAN..

    Yg memberi "restu" supaya DUA2 belah kaki nya itu "dihudud" adalah si ahWANG Ardy itu sendiri sbg rakan kamcing nya yg sejati!?

    Semoga slps kedua2 belah kaki kanan dan kiri yg dgn SYIMBOLIK tlh pun di "hudud" itu, akan ada lg SYIMBOLIK yg lebih trajis agar dpt membuka mata HATI walauns2 yg dgn terang2 tlh ditipu serta terTIPU dgn hudud dan RUU yg palsu lg amat2 palsu itu....kot2 ada pulak lg kaki2 geng lobai yg akan dipotong @ mungkin kedua2 tangan pulak yg akan putus(dihudud) secara SYMBOLIK-Cash drp Tuhan gara2 menCURI
    hak rkyat-dedak 90juta itu!

    Sama2 kita tunggu..

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

PA$ Makin Terkoyak. Karut. wal Marut - PA$ Selangor dan Isu Syi'ah [2 video]

Bebal Punya PA$

Erdogan arah gabenornya ketuk pintu si miskin, bukan sebaliknya - VIDEO