.Antara 2 Berita - Foto dan Video

Ada dua berita menarik hari ini ! satu dari luar negara, satu dari dalam negara bro !
Dua berita ini cukup sensasi dan ada signifikan tersendiri ! 

Berita Satu
Erdogan mendapat liputan luas saentero alam maya ini bro ! Beliau selaku seorang Presiden sebuah negara umat Islam mendapat liputan meluas akhbar dan portal utama dunia kerana menyelamatkan cobaan seorang remaja Turki yang ingin membunuh diri dengan terjun dari atas Jambatan Bosporu setinggi 211 kaki yang menghubungkan kawasan Eropah dan Asia. Erdogan berjaya memujuk remaja itu setelah gagal dipujuk oleh orang ramai. Ini betul2 'Crazy Things' bro ! Erdogan telah berjanji akan membantunya..kerana remaja terbabit tertekan kerana masalah keluarga bro !

Presiden Erdogan 
Selamatkan Pria Yang Coba Bunuh Diri


Turkish president Recep Tayyip has talked a man down from a bridge


Now THAT'S hands-on diplomacy! Turkish president Erdogan stops his motorcade on way to Friday prayers to 'talk down man trying to jump off Bosphorus Bridge' 


Turkey President ErdoÄŸan Talks Man Out of Suicide on Istanbul Bridge 
Published on Dec 25, 2015
Watch! ErdoÄŸan prevents suicide attempt over Istanbul's Bosphorus bridge - LOCAL ISTANBUL: Turkish President Recep Tayyip Erdogan's office says he stopped man from jumping off bridge..Crazy Things

ANKARA: Presiden Turki, Recep Tayyib Erdogan telah berjaya memujuk seorang lelaki yang dilaporkan cuba membunuh diri dari jambatan Bosporu setinggi 211 kaki yang menghubungkan kawasan Eropah dan Asia.


The Turkish president appeared to prevent a suicide on Christmas Day after he was filmed persuading a man to get back from the edge of a bridge. Above, one bodyguard encouraged the man to climb over the railing

Kejadian yang berlaku selepas solat Jumaat semalam, seorang lelaki yang namanya tidak didedahkan telah cuba memanjat pagar jambatan untuk terjun, beliau telah dipujuk oleh pihak polis selama 2 jam namun tidak berjaya.


Police had allegedly been trying for almost two hours to talk the unnamed man out of committing suicide

Akhirnya Erdogan bersama pengiring yang melalui kawasan tersebut telah memberhentikan kenderaan dan cuba memujuk lelaki berkenaan.


Two bodyguards escort the man, who was dressed in jeans and a simple hoody, to an official vehicle

Menurut pembantu Presiden, Edrogon telah meminta pembantunya membawa lelaki tersebut ke keretanya untuk bercakap.


Pegawai yang mengikuti beliau itu terus pergi memujuk lelaki tersebut dan menyatakan bahawa presiden ingin berjumpa dengannya.

Lelaki itu yang agak terkejut telah meniti pagar jambatan untuk memastikan individu yang berada di dalam kereta tersebut adalah benar-benar Edrogan.


Recep Erdogan's bodyguards brought the sobbing man, who appeared to be in his early 30s, to talk to the President through the window of his car.

Selepas mengenal pasti kelibat presiden itu, dia telah bersetuju naik semula dan berjumpa dengan presiden Turki tersebut dengan mereka dilihat berbual seketika dan akhirnya lelaki itu dilihat mencium tangan presiden.


Memetik laporan The Associated Press, lelaki tersebut cuba membunuh diri kerana tertekan dengan masalah keluarga dan di dalam perjumpaan itu, Edrogan telah berjanji untuk untuk membantunya. 

Sumber 
huffingtonpost.co.uk
Mail Online
Bloglist Malaysia


Berita Dua
Kalau Erdogan yang berjaya menghalang satu percobaan 'bunuh diri' di Turki bro..di sini pun apa kurangnya? Presiden PAS pun dapat liputan baik juga bro ! tapi hanya dari akhbar tempatan yang kurang pembaca begitu, depa cuma baca dari portal lain seperti ini 

Presiden PAS dapat layanan istimewa Utusan 


Bukan senang nak dapat layanan 'istimewa' di muka depan bro? terutama akhbar utama dalam negara? Liputan dia pun meluas seantero negara bro ! tentu ada asbab yang juga istimewa ke ?
Kah Kah Kah


Muka Depan




Di tengah-tengah kehangatan isu kerjasama Umno-PAS, Utusan Malaysia tampil memberi layanan istimewa kepada Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang.
Akhbar milik Umno itu hari ini menyiarkan kenyataan penuh Hadi, yang antara lain mempertahankan peranan parti itu sebagai pembangkang yang menasihati kerajaan.
Malah, kenyataan anggota Parlimen Marang itu turut diketengah di muka depan akhbar itu.
Manakala kenyataan penuh Hadi dimuatkan di halaman ke-12 dengan tajuk "Fahami konsep Nasihat PAS"
Jarang Utusan memberi ruang sebegitu kepada pemimpin pembangkang selama ini.
Akhbar web PAS Haakahdaily turut memuatkan kenyataan penuh Hadi semalam.
Masih tidak jelas sama ada layanan istimewa Utusan itu akan menjadi isyarat bahawa Umno terus berusaha untuk 'melamar' PAS, yang kini bersendirian selepas perpecahan gabungan pembangkang Pakatan Rakyat.
Dalam artikel itu, Hadi antaranya berkata kesediaan PAS itu untuk menjadi penasihat kerajaan bukan kerana pangkat tetapi untuk menjadi penyelamat.
Malah, katanya, konsep nasihat sangat penting untuk umat Islam dan termaktub dalam al-Quran dan sunah yang menjadi dasar tertinggi PAS.
Beliau pada masa yang sama menyelar pihak yang “lemah iman” dan tidak istiqamah dengan “mahu menjadi pembangkang semata-mata atau terpengaruh dengan musuh Islam yang mencipta provokasi”.
Isu kerjasama kedua-dua parti terbesar di Malaysia itu kembali disemarakkan selepas perkongsian pentas Hadi dan Presiden Umno Datuk Seri Najib Razak dalam sebuah acara alumni Universiti al-Azhar, Mesir baru-baru ini.
Kemesraan mereka, selain pakaian sedondon merah jambu, mereka juga menjadi perhatian lensa jurugambar, yang terus mencetuskan perbahasan awam..berita asal (Presiden PAS dapat layanan istimewa Utusan)

Sisipan Maknawi
Tunjuk Bengap !

Sekali lagi Nik beduh tunjuk bodoh. Puak dia yg pakai sedondon pink dgn najib, pastu nak salahkan org lain. Puak dia yg kena kencing pasal hudud berkali2, nak salahkan org lain. Dap lawan skandal 1MDB dan duit derma RM2.6 Bilion, itu bermakna Dap nak jadi hero pembangkang?
Puak2 kamu yg duduk berkecuali dlm parlimen tu nak jadi apa? Jadi pasu bunga hiasan je dlm parlimen? Hadi pun ponteng parlimen, bgaimana nak bawa RUU Akta 355 yg kamu kata hudud tu? 
Jangan salahkan orang lain kalau puak kamu bodoh berpolitik.



Kerusi Sarawak
TMB Kelate kabor - PRN Sarawak: Paling kurang 11 kerusi Pas? Kah Kah KahKerusi boleh letak berapa pun bro ..duduk belum tentu? silap aribulan geng lama nanti duduk kat situ...Baju pun dah 'merah' menyala bro ? ada apa2 ke?Ini baguih punya 'persalinan'?Agaknya dah 'mesra bebenor' yer?
Kah Kah Kah - Baca di Sinar ...





Comments


  1. Insan Yg AMANAH...Insan Yg Mulia
    Mencari ERTI...Paksi dan PUNCA
    Mencari Puncak...Segala RAHSIA
    Mencari "IBU"...Hakikat CINTA
    Mencari Damai...Menghapus SENGKETA
    Tak Perlu Di NOBAT...Tak Hirau Dek Glamor



    Lihat KHIDIR...Dan Nabi ISA
    Tak Sape pun yg KENAL...Kecuali Nama Nya
    TAK Tertipu Terbodoh...Dek NOBAT & Glamor
    Lambang AMANAH...Insan yg Mulia
    Yg Terang Ber CAHAYA...Akan Teruja
    Yg Lurus dan KUDUS...Menghidu WANGIan Nya




    Budak HINGUSAN...Suka Di Manja
    Sekolah & Universiti...Suka Me NOBAT
    Di Umpan Ber JUTA..."Meletop" Di Dada
    Sanggup Mem FITNAH...Sanggup "Menjilat"
    Kerana HARTA...Ber Tuhankan Manusia
    Tunggang TERBALIK...Sesat & Murtad




    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Wanita Arab dan Bukit Bintang - video

Lebai Otak Tersumbat ! Episod Jilat Kaharq Ijau.| Edisi Tertangguh.

‘overthinking’ ! Apa tu?