Najib hulur 'Silaturrahim' - PAS buat2 segan konon ? - [VIDEO]

Bro n Sis !
Cerita Najib semawa PAS untuk silaturrahim adalah ikhlas bro (Najib tawar kerjasama PAS dengan hati terbuka) bro ! hati terbuka tu orang Melayu cakap ikhlas ler ? 

Umno 'direct' pinang PAS tu bro? hantarannya? bukan sikit ler gamaknya? Lepas ni PKR tak boleh lagi dok terhegeh2 dgn PAS? Laa nie PKR kena sedaq kediri laa sikit, Pas dah tak heran kat hangpa bro ! depa lagi 'baguih' punya dok ada ! 


Pinangan kali ini entah yang ke berapa laa agaknya? tapi kali ini nampak sungguh bebenor tu? PAS pula macam segan-segan gitue ? Aloh PAS pun, terimalah dengan terbuka bro ! macam tak biasa? Kah Kah kah


Laku sungguh PAS sari dua nie ! macam anak dara sunti jadinya, depa lupa PAS nie dah berkarat, berkedut sana nie, maklumlah dah tua bangka sebenornya. Tapi yang suka sungguh kat PAS nie, sama-sama tua juga, berumur gitue! tapi apa nak buat cinta tidak pandang tua muda? Mungkin depa nampak menarik lagi kot? Mungkin laa? pasai selalu dengaq kata ! kena kapur seluloi (selalu) pun tak jadi masalah sangat ! Kah Kah Kah

Bila cinta dah bersemi, apa saja kekurangan pasangan bercinta akan dipenuhi bro? Cinta Umno kat [MCA dan MIC] dah kian sirna sikit demi sikit bro ! Rakyat dah banyak tolak depa yg berkepit dgn Umno sekian lama tu? Itu pasal laa cinta baru mesti dicari? Kah Kah Kah


Anak Fadhil Nor kata, PAS perlu terima pinangan Umno dan ini akan jadi kenyataan dalam masa terdekat bila-bila saja bro......

Najib, Hadi bakal bertemu minggu depan ‘rintis silaturahim’

Kan gayung dah bersambut tu?

'Pinangan' kat PAS nie bukan sembarangan 'pinangan' bro ! Ia disebut dalam ucapan dasar di PAU 2015 bro ! Bercupak bergantang biji mata yang saksikan Presiden Umno sendiri yang 'offer' tu ! Tak kan PAS nak persiakan kot? 


Dalam suasana Najib mengalami kegawatan politik untuk meneruskan masa depan, alih-alih nampaknya mendapat talian hayat baru...Bulan mengambang penuh sekarang ! Umno kata, mari kita bermandikan cahaya bulan !!!


Beruntunglah lah ko Najib...

Ingat? peluang hanya mai sekali sekala saja bro, jarang peluang yang bergolek macam nie nak dilepaskan bro ! PAS kena rebut cepat..kalo tidak boleh jadi orang lain akan sambut ?
so n so..tiada alasan lagi utk Pas tepis tangan umno kali ini..Continue Reading




Najib saran ahli Umno 
‘hulur silaturahim’ kepada PAS
OLEH MOHD FARHAN DARWIS
Published: 10 December 2015 12:24 PM


Presiden Umno Datuk Seri Najib Razak seru ahli parti Melayu itu menghulurkan salam ukhuwah dan silaturahim kepada PAS, lebih-lebih lagi parti Islam itu kini sudah meninggalkan pakatan pembangkang. – Gambar The Malaysian Insider oleh Najjua Zulkefli, 10 Disember, 2015.

Presiden Umno Datuk Seri Najib Razak menyeru ahli parti Melayu itu menghulurkan salam ukhuwah dan silaturahim kepada PAS, lebih-lebih lagi parti Islam itu kini sudah meninggalkan pakatan pembangkang.


Najib dalam ucapan dasarnya sempena Perhimpunan Agung Umno hari ini berkata, sistem 2 parti juga tidak boleh diamalkan di negara ini, sebaliknya rakyat kini berdepan pilihan antara pakatan parti pemerintah Barisan Nasional (BN) yang diketuai Umno ataupun parti pembangkang yang diketuai DAP dalam Pakatan Harapan.

"Maka saudara dan saudari, kita di dalam Umno, berasa lega, malah gembira, apabila PAS, kini tidak lagi bersama pakatan pembangkang.

"Dengan hati yang terbuka dan nubari yang merdeka, kita hulurkan tali silaturahim, kita hulurkan ikatan ukhuwah menuju kesempurnaan membina sebuah Malaysia di atas syariat-Nya," kata Najib di hadapan 2,654 perwakilan dari 191 bahagian Umno seluruh negara di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC), hari ini.

"Contoh yang sangat ketara sekarang, betapa DAP cuba ‘menguasai’ parti lain dalam pakatan pembangkang.

"Ini dapat kita lihat, bila mana ada di kalangan pemimpin mereka, yang menyatakan hasrat untuk bertanding di 8 kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN), yang dimenangi PAS di Selangor sebelum ini, pada Pilihan Raya Umum ke-14 kelak.

"Lebih-lebih lagi DAP di Sarawak, dengan angkuhnya memutuskan hubungan dengan PAS dan PKR, kerana ingin bertanding lebih banyak kerusi pada Pilihan Raya Negeri Sarawak nanti.

"Itulah dia DAP, yang tidak pernah setia dengan rakan gabungannya. Tahun 1990, mereka membentuk gabungan pembangkang. Lalu berpecah pada 1995. Bergabung semula pada 1999. Kemudian 2004, berpisah lagi,” katanya.

Najib berkata, DAP juga cuba lagi untuk berpakat, pada 2008 dan 2013, dengan PAS dan PKR.

"Kalau nak ikutkan perumpamaan orang berkahwin, sudah 3 kali jatuh talak. Nampaknya, besok-besok, kalau pecah pula dengan Pakatan Harapan, tak taulah talak berapa nak pakai nanti."

Malah, Najib berkata, gabungan pembangkang tidak peduli apabila PAS disingkirkan daripada pakatan mereka.

"PAS disepak dan diterajang keluar daripada Pakatan, mereka macam itu saja."

Sehubungan itu, katanya, sistem 2 parti itu juga berbahaya kepada perjuangan Umno.

"Bersabit perkara ini, selagi saya memimpin, seruan saya kepada rakan dan saudara saudari seperjuanganku sekalian, kita sekali-kali tidak akan membiarkan individu tertentu bercakap sembarangan, kononnya kita perlu menjurus kepada sistem 2 parti.

"Mana boleh! Mana boleh perkara ini kita terima? Bukan atas dasar kita tidak faham pengertian demokrasi, tetapi, dari sudut falsafah dan perjuangan Umno itu sendiri, yang memartabatkan bangsa dan mempertinggi syiar Islam.

"Saya ingin bertanya kepada perwakilan dan ahli Umno semua, takkan kita tidak faham akan bahayanya, akibat seruan yang tidak bijaksana itu," katanya.

Najib berkata, realiti politik di Malaysia hari ini, rakyat hanya mempunyai 2 pilihan, sama ada satu gabungan parti politik yang dipimpin Umno atau satu lagi yang dipimpin atau didominasi DAP.


Sekiranya Umno ditolak, katanya, negara ini akan diperintah mereka yang anti perjuangan Islam serta menolak perjuangan Melayu dan Bumiputera. – 10 Disember, 2015...themalaysianinsider.com



Alasan 'murahan' ?
'Justify De Means' gitue?

Bila cinta dah bersemi kata orang, kentut pun wangi bro ! salah silap banyak mana pun? dak kira okey semua bro?anjakan paradigama? Bergenjak ke bro? Dalam Pas pun dok 'merosot' teruk? macam mana sebelah sana dok bergenjak?? Hantam laa labuuuu....
Kah Kah Kah

Macam nie laa kita Mau !

Baru nak bincang? selama nie dok buat apa? Teman tengok dalam kata tak bincang pun? Pakatan Rakyat dah lingkupa pahana? Bukan dok bincang ke tu? Hat tu kot yang depa mau?  Kah Kah kah

Bagai Pinang Dibelah Dua



Sapa kata Umno musuh Pas? tak kata pun bro ! yang diketahui, Pas-Umno dah jadi memba kamcing bro ! Terengganu? Contoh terbaik tu, Tok Sidang Pas pun dari situ bukan? Tapi awat hangpa bagi sepenggal jer kat dia? Lepas dah semawa nie? bagilah sorang setengah ! kalo semua menang? baru laa betoi punya silaturrahim bro? amacam? Barulah dikatakan 'bagai pinang dibelah dua'..Kah kah Kah

PAS lama 
dah tunjuk galak

Betul laa kata Najib tu...Memang Pas galak lebih? Orang galak nie bro, macam bateri baru cas? dari luar pun boleh 'start' boleh hidupkan injin kereta tu. Lama dah 'bateri' Pas tu 'kong' bro ! Kali ni Umno tolong 'cas' balik ? apa lagi? lagi galak laa nak makan angin sama itu Umno? Kah Kah Kah
'without fear or favor' Tok Sidang PAS patutnya terimalah huluran salam tu tanpa prejudis, tanpa segan, tanpa malu dan bimbang...Tok sah laa dok buat segan2 pula bro ! Kan itu yang PAS dok tunggu-tunggu selama ini? Umno tengah sengkak dan terdesak tu..Depa cukup harap sungguh kat hangpa orang2 PAS..Nak apa lagi? Ikhlas tak Ikhlas? itu bukan urusan manusia..Depa Umno pun sama naik galak juga ajak PAS 'main rumah kecik'.. kurang nyiru, bawalah treler pi sambut salam Umno tu bro ! PH akan senang hati kalo hangpa sambut sungguh? Kurang laa sikit 'duri' dalam semak tu? Kah Kah Kah 


Takut Rosak Program?


Awat bro? Tak kan nak tunjuk gumbira punya 'statement' pun tak kasi? aloh ! segan kononnnn ? Takut rosak program ke? Kalo semua suruh DIAM ! tu tanda setuju bro?..malu-malu pulak? Umno pun dah baguih dahh laa nie sampa takbir punya nak ajak PAS kerojasama Umno bertakbir ajak PAS bekerjasama ? sikit baguih ke dah tu, dakwah PAS kat Umno dah mujarab tu !
FB Tok Usin UG CeroiTok ikuti ucapan najib kat PWTC hari ini. Tok bersama guru tok tekun mendengar ucapan beliau. Guru tok mungkin sdg menjeliti setiap bait ucapan najib, takut2 ada tersalah sebut agar boleh guru tok nasihatkan. Mklumlah penasihat.
Tiba2 wajah guru tok bercahaya, ibarat sotong disuluh cahaya rembulan. Bibirnya tersenyum simpul ibarat sotong tersimpul kaki. Kenapa? Rupa2nya Najib sedang berkata;
"Maka saudara dan saudari, kita di dalam Umno, berasa lega, malah gembira, apabila PAS, kini tidak lagi bersama pakatan pembangkang.
"Dengan hati yang terbuka dan nubari yang merdeka, kita hulurkan tali silaturahim, kita hulurkan ikatan ukhuwah menuju kesempurnaan membina sebuah Malaysia di atas syariat-Nya," kata Najib di hadapan 2,654 perwakilan dari 191 bahagian
Umno seluruh negara di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC), hari ini...dari FB 
Rahmat Wel


PAS Jangan Tolak Ler !
Follow · 15 hrs 
Alhamdulillah...prgm bersama Ust Hashim Jasim ahli MSU PAS, smlm di Pdg Terap...Beliau menjelaskan mesyuarat MSU 2 minggu lepas telah meluluskan satu konsep kerjasama politik baru iaitu "Taawun wal-Istia'nah bersama UMNO"..

*********** 
Kan teman dah kata, arahan Tok Sidang atas tu yang keluar arahan jangan dok komen pasai pelaawaan Najib?  dah didahului lagi oleh Ust Hashim Jasim..Depa guna 'Lughatul Arabiah'  "Taawun wal-Istia'nah bersama UMNO" pula dah...mafhum kalimah arab tu, tolong menolong dan berkerjasama laa bro ! Rhopanya dah lulus dua minggu lepas dalam Mesyuarat MSU depa bro? Padan pun tok sidang suruh jangan sapa pun dok komen tak tentu kalu? depa dah pakat awai lagi ropanya? Ni orang panggil lajak perahu dari arus bro? Kah kah kah

Tak Dengar Kata Tok Sidang



Kebarangkalian utk pis jatuh di Kelantan pada PRU 14 amat tinggi.Pis jatuh bukan kerana umno kuat. Bukan juga kerana kekuatan amanah parti yg baru ditubuhkan.Tapi pis jatuh kerana rakyat klate sudah tidak mahu memberi undi kpd pemimpin pis yg bodoh, yg selalu kena tipu.Atas kebodohannya, dia dipatuk ular pada lubang yg sama 2x....kesian..kesian

Seropa 
tumbuk sambal dgn belacan?


Tumbuk sambal mesti ada belacan bro ! walaupun 'busuk' ditumbuk2, dihidang, dikunyah ditelan juga bro ! Kah kah Kah - Busuk2 Umno, busuk2 Perkasa bila dipeluk didakap? baunya dah rasa 'wangi'? depa senyum semacam juga bro ? Nak 'perang' ngan Umno kononnnn ? tok sah dok citer ler pasai hudud? dah berapa kali kantoi tak dapat bentang? 

Gebang 
Mau Kencang bro !


Dah tak larat dengar dah 'wirid' macam nie?Awat dok 'wirid' kerap sangat? Bersendirian? Tu sombong sumbing bro !Baik lagi Umno? depa berterus terang ajak PAS?PAS tunjuk 'mahal' depan-depan? kok belakang? belit semacam jer? Sembang mau bagi kencang bro? Baru ada 'jati diri'?Yang dok terhegeh dengan PKR tu hapenya? Sendirian? yang kat sebelah tu? nak kira kok mana? Ini namanya kamjatun kubra bro ! sat boleh hidup tanpa PKR, DAP? lepas tu kerjasama hanya dgn PKR? Senta ke cakap macam nie punya belit ? Umno dok semawa tu? malu2 pulak? Kah Kah Kah 


Tak Berlaga 'Angin'?


Kumpulan TITM saja kot yg acah-acah yg masih mahu menentang Umno? Puak lain macam puak Nik Abduh, Tantawi sudah bergerak kearah Umno? Tok Sidang Pas pun macam dah 'bersatu, bermain sekali' dgn Umno? Jangan gaduh2 bro ! Umno tak akan kaco Kelate..believe it or not bro? Bro Nasa (Nasaruddin Md Isa) pun dah di berikan jawatan CEO di 'The Global Movement of Moderates Foundation (GMM)' baca [ Astro Awani] yg menentukan hala tuju dasar UMNO. Tentulah mempunyai impak yg besar terhadap Umno dan Pas..Kan ini bunga kerjasama awal bro? berbekalkan prinsip 'give and take' ini tentulah ianya macam nampak 'lulus jarum lulus kelindan' laa bro ! kan gitu hukum alamnya? Jadi TITM, tak payahlah dok songsong arus laju ! Baca [PAS tidak akan bersekongkol pikul biawak hidup, kata Timbalan Presiden]..Bewook tu jangan pikul bro, masuk saja dalam sangkar? pelan2 bela? Kah kah kah 


Sementara itu bro !


Pakatan Harapan mengutuk sekeras-kerasnya ucapan Presiden Umno, Datuk Seri Mohd Najib Razak di Perhimpunan Agung Umno semalam, yang cuba memainkan api perkauman untuk mengalihkan perhatian berkaitan skandal politik yang sedang beliau hadapi.

Satu kenyataan bersama telah dikeluarkan oleh Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Dr. Wan Azizah Wan Ismail,  Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng dan Presiden Parti Amanah Negara (Amanah), Mohamad Sabu, hari ini.


Kenyataan itu menyebut antara lainnya Majlis Presiden Pakatan Harapan menegaskan bahawa Keadilan, DAP dan Amanah menjunjung sepenuhnya peruntukan di dalam Perlembagaan Persekutuan termasuklah yang berkaitan dengan perkara penting berhubung kedudukan Bumiputera, agama Islam, institusi Raja-raja Melayu dan bahasa Melayu..sambung baca lagi [malaysiadateline.com]


******
Sanjata 'perkauman' memang ampuh bro ! Umno dah nak habis 'gas' nak pupus 'oksigen' bro ! Bila saja Tok Sidang PAS dok buat 'lawak' macam2 dalam 'statement' dia adalah untuk yakinkan segala bawahan Pas saja bro! seperti:
ingin menjadi PENASIHAT kepada UBN
~ mengubah pendekatan PAS terhadap UMNO dan seumpamanya  
~ Umno tidak seburuk firaun? 
~ Musuh PAS hanya DAP?
dan serba makneka lagi bro, menunjukan 'kecintaan' besar PAS dan kecenderungan PAS begitu memuncak untuk melayari 'bahtera' dan 'bersantai' dengan Umno walaupun sebahagian orang2 besar Umno sendiri naik muak dan meluat dengan telatah PAS ini seperti apa yang disebut oleh DS Nazri Aziz sedikit masa lalu ("Saya ingat tak payahlah ada kerjasama PAS-UMNO, kita ikut haluan masing-masing" - Nazri Aziz) Kan jelas tu bro? hanya PAS yang tersorong2, orang tak segalak tu pun! 
Jadi untuk mahukan PAS bagi 'oksigen' baru kat Umno? Mahu tak mahu Najib kena berbuat sesuatu ? keluarlah kenyataan Najib : "realiti politik di Malaysia hari ini, rakyat hanya mempunyai 2 pilihan, sama ada satu gabungan parti politik yang dipimpin Umno atau satu lagi yang dipimpin atau didominasi DAP. Sekiranya Umno ditolak, katanya, negara ini akan diperintah mereka yang anti perjuangan Islam serta menolak perjuangan Melayu dan Bumiputera." 


Najib arini bermain api nak takutkan bangsa Melayu dengan beri dua pilihan berkenaan dengan ancaman DAP. Sama ada kekalkan kerajaan penyamun macam sekarang atau Malaysia akan dikuasai oleh DAP. *Bagi aku, DAP akan menguasai 2/3 kerusi parlimen itu satu pembohongan kerana mereka bertanding hanya 77 kerusi parlimen. Najib nak kambing hitamkan orang lain di atas kelemahan sendiri adalah tidak wajar sepertimana PAS nak salahkan DAP kerana 'tak dapat' bentang hudud - KMS


Dalam soal politik, PAS telah banyak mengkhianati rakyat.... Dalam soal Agama, PAS telah banyak menyesatkan umat.Selagi ada mentari dan bulan, selama langit terbentang dan angin berhembusan, selagi hayat dikandung badan, PAS tetap saya lawan.Ada orang kata, musuh utama kita ialah UMNO... Saya jawab, alangkah tololnya manusia yang nak lawan UMNO tapi masih menyokong PAS.... Kalau kamu jujur nak lawan UMNO, kamu wajib kena lawan PAS juga..Abe Awang Malaya


Mungkinkah Pas 
Terhibur dengan adegan2 begini?

Adegan Satu














Adegan Dua











Adegan Tiga









Adegan Empat














Adegan Lima













adegan satu hingga empat tu aku letak sebagai 'adegan plastik' saja bro..Plastik nie hangpa tau laa, nak boh barang baru cari plastik, lepas barang diambil? plastik tu depa renyuk2 kemundian buang tong sampah? begitulah riwayat plastik bro? Pas bukan saja cakap dgn cakap2 plastik? perangai pun macam plastik? Kah Kah Kah 
Adegan lima inilah 'adegan waja' bro ! bukan kereta waja proton tu? Waja adalah besi semberani yg tahan uji. direbus tak hempok bro ! ditanam tak karat bro ! lagi dibakar, lagi waja dia bro ! lawan dia tatap lawan sekalipun tinggal tulang dan kulit saja..Apa Kahabar DS Anwar? Semangat 'R' aka reformasi yang dicetuskan oleh DSAI inilah menyebabkan PAS merasa menang besar 1999 dahulu di T'ganu dan Selangor 2013 lalu..kalo tidak jangan mimpilah PAS nak naik? Bila dah menang? depa cari Umno? Inilah yang jadi titik tolak PAS hancur dan ditolak? Umno hanya gunakan umpan 'melayu' dan PAS tertipu? Umno senyum gatal bercinta dengan PAS kerana sukses kuburkan PR ! itu saja cita2 dan hasrat Umno? Kalo Umno nanti kembali kuat macam waktu Pak Lah menang dulu? Sebelah mata pun Umno tak pandang Pas lagi bro ? Kah Kah Kah

Sisipan Maknawi
Oksigen dari PAS kpd Umno


PAS SUDAH LAMA BERI OKSIGEN PADA UMNO - SALAHUDDIN
Parti Amanah Negara (Amanah) tidak terkejut dengan tawaran terbuka Umno untuk bekerjasama dengan PAS kerana parti Islam itulah selama ini yang memberikan oksigen kepada Umno.
Timbalan presiden Amanah, Salahudin Ayub berkata, PAS telah memberikan cukup oksigen kepada Umno kerana di saat Umno hampir kelemasan, tiba-tiba pimpinan tertinggi PAS beri... See More
*******

Pas seronok dibuai 'mimpi' dibuai 'pujian' melangit oleh sukusakat Umno termasuk hari2 keluar dalam 'mainstream media' depa bro? boleh minum teh dengan beberapa kerat pimpinan Umno? kerap masuk Tee Vee dan dalam PAU 2015 baru2 ini, Pas mendapat puji2n bertali arus...kembang kempis hidung Pas, kembang kempis atas bawah orang2 Pas bro ! Pujian itu sebenarnya 'racun berbisa' bro ! Pas bukan sedaq habaq lagi tu? Mudah sungguh depa Umno 'jinakan' , 'permainkan' Pas bro ! semudah ABC ..sebabnya, Pas kemaruk nak jadi 'penasihat'? Kah Kah Kah

Siap sedia hilang jawatan?
Jangan bimbag sedara ! Umno dah hulurkan silaturrahim tu..Umno kan ke Ikhlas? Tatak tipu punya !Kah Kah Kah Awat 'tune' balik kata sedia hilang jawatan? Lepas tu kabor kata 'kita' berusaha ke arah itu bersungguh2? Tak berani ropanya bila berkait dengan 'fulus' dan 'ta' bro? Kamjat? Kah Kah Kah

Alif Mim Nun wau
Alif tendang Wau = Sarkis?

Silaturrahim nie akan makan masa sikit bro !
Setahun tu biasa laa bagi Umnuuu nak kenai Pas bagi molek !2015 depa nak uji ketahanan Pas bro ! sabar ke tidak denganperangai semelit Umno tu? Pas pun sembelit juga tu, ramai yang 'cirit birit' terkena julap lebih sangat dengan Umnuuu ? Macam Alif Mim Nun Wau, bila Alif tendang Wau..Pas mola 'sasau' tapi tak kabor, tak citer yang Omno dah tarik gear gostan? Terpelau laa nak bentang hudud? Balik Pulau Bayan Lepas - Sana terpelau sini terlepas?  Kah Kah Kah

KURAP BASI?


Parti dia kena HIV dok sibuk dgn kurap parti orang....o aloh....Capkapalayar Limaribukawan
Segap sungguh Pas mengata kat Umno? Dalam dok kata tu laa, Pas melepas, bernanah, Pas juga dok garu kurap sendiri? kerana asyik dok garu? dia rasa sedap pula dok layan kurap Omno? Pas langsung tak pernah lihat kurap dan nanah yang terkena pada dia - coba baca [PAS MENGHAMPIRI DI TEPIAN LUBANG YG SAMA DI KALI YANG KE DUA] di (jamaludinmdisa.blogspot)


Sangsi dan Curiga?

Agaknya inilah pasai PAS marah, bara sangat dengan DAP? DAP dulunya rakan kongsi PR bersama PAS tentulah hadham sangat dengan 'perangai' PAS ? Jahat ke PAS? bro Kah Kah Kah Kah


Tidak Wala' ke Nie?
Baca >
Pemimpin Pas tidak sekata dengan pelawaan Najib -


blog2-politik.blogspot.com

blog2-politik.blogspot.com


agak2 sapa nak 'menang'?Tok Sidang dah nak jumpa Najib minggu depan bro (Najib, Hadi bakal bertemu minggu depan) Kalo ikut cara buat ais kacang bro? kacang dan segala isi berat2 macam cincau, jagung, buah enau dan lainnya tu mendap kat bawah bro ! Ais yang banyak kat atas tu disalut gula merah, gula hijau nanti cair macam tu saja bro ! Kah kah Kah.

Layan video menarik nie bro

51 Dalil Mengapa PM Najib Razak 
Sudah Tidak Layak Jadi Perdana Menteri

Published on Dec 7, 2015
Ini adalah video yang dikirim oleh salah seorang followers. Beliau memberi 51 sebab mengapa PM Najib sudah tak lagi layak jadi Perdana Menteri. Adakah anda bersetuju? Mungkin ada sesiapa boleh tambah...by Truth Alliance
Inilah agaknya antara sebab Najib cepat2 hulur 'silaturrahim' kat Pas bro? aku tanya saja, tak kan tak boleh? tak kan Pas nak bara?

KHURAFAT UMNO


Apakah jaminan yang boleh diberi oleh Najib bahawa bencana tidak akan berlaku jika umno terus berkuasa?Pascai tak paham lagi ke? khurafat macam ini, kalo percaya? apa nak jadi dengan iman seseorang itu? Waliyazyubillah...Setiap sesuatu adalah dari Allah. Itu keyakinan kita..Baca ayat dan tafsir Surah Al-Insan ayat 27-30..Insya' Allah akan faham kedudukannya...Asri Setiawangsa December 11 

Wirid lama 
Jadi kenyataan sekarang !


Wirid harian, mingguan, bulanan dan saban tahun oleh PAS sejak Tok Sidang dan 'krew' se angkatan mengambil tugas memajukan PAS bersama Umnuuu ! Sekarang dah dapat 'offer' ! Tunggu apa lagi wahai Pascai? Kah Kah Kah


Dendangan Lama Di lupa
Dendang Baru Diburu dicari !


        Tidak mengapa kita kena tipu asalkan kita tidak menipu -                   Ajaran Nik Tak Sekolah..Capkapalayar Limaribukawan



No Comment bro
Hangpa tanya Mat Sabu ! Kah Kah Kah
hahahahaha...Presiden Amanah dah londehkan Jubah kebesaran haji hadi tentu UNta pas akan meroyan sakan pendedahan ni hehehehe
TEMBELANG HADI PECAH !!!
Beliau yang lebih mesra dikenali sebagai Mat Sabu berkata, di kalangan tokoh PAS, Hadi paling kerap bertemu ulama Syiah terutama ulama besar Iran, Ayatollah Mohammad Ali Taskhiri.
"Hadi mempunyai hubungan yang baik dengan Tashkiri, bahkan Ali Khamenei (Sayyed Ali Hosseini Khamenei, pemimpin utama Iran)," kata bekas timbalan presiden PAS itu kepada The Malaysian Insider...See More

Bangkit isu perkauman lindungi kesalahan- Mat Sabu Published on Dec 13, 2015Presden Parti Amanah Negara (AMANAH) Mohamad Sabu mendakwa sesetengah ahli politik sengaja membangkitkan isu perkauman untuk melindungi penyelewengan yang dilakukan pemimpin terbabit.
Beliau juga mendakwa isu ini dibangkitkan bagi menutup salah laku dan untuk terus mempertahankan kuasa yang ada..Astro Awani 

Akhirkalam






www.lakii.com
Dunia ini medan ujian dan fitnah
Orang ada akai yg waras akan buat 3 perkara di dunia ini bro !
1. Tinggalkan dunia sebelum dunia sendiri tinggalkannya2. Bina kubur sendiri sebelum dia masukinya3. Redha akan 'Rabb'nya sebelum dia bertemuNya

Yahya ibn Muaz


Comments



  1. Wahai Sahabat...AMANAH Budiman
    Fahami Lah "ERTI"...Syirik & MURTAD
    Ber Tuhankan "HARTA"...AMANAH Di Lacurkan
    Tunggang TERBALIK...Rakyat Melarat
    Tunggang TERBALIK...Dek Kerana "UMPAN"
    Di Umpan Ber JUTA...Gelap Dan Khianat
    Tipu dan "KELIRU"...Mengelabui KEZALIMAN
    Onar dan FITNAH...Niat yg Bejat



    MURTAD Itu...Tunggang TERBALIK
    PONTENG U-Turn...Jalan yg BENGKOK
    Ber Tuhan kan "HARTA"...Serakah yg Jelik
    Ber Tuhan kan "Kuasa"...SYIRIK yg Bobrok
    Menipu KLENTONG...Tak Serik-serik
    Onar dan FITNAH...Bangkai yg Busok
    Rasuah Men CURI...Hina dan Jijik
    Ke Martabat "Makhluk"...Yg Paling Terok!


    AMANAH yg Lurus...Tak Akan MURTAD
    AMANAH yg Kudus...Tak Tunggang TERBALIK
    AMANAH Mem-BERI...Se Indah7 NIKMAT
    AMANAH Penyayang...Mulia dan Cantik



    Wahai Sahabat...AMANAH Sejati
    AMANAH Mem-BERI...Men-SUCI kan Hati
    AMANAH Mem-BERI...Indah Ber SERI
    AMANAH Mem-BERI...Berganda Di Limpahi
    Seperti AMANAH...Langit dan Bumi
    Semurni AMANAH...Nabi dan Wali
    Saling Mem-BERI...Santun SIMPATI
    Oh! Alangkah INDAH nya..."FITRAH" Syurgawi..


    ReplyDelete
  2. Aku bukanlah org yg duduk mengaji di pondok2, jauh sekali di al-azhar. Bukan nak memandai2....cuma quran asyik suruh pikir jadi kena la berpikir.

    Ustaz2 pas dok kata dulu2 bahawasanya menggoda manusia pun ada tingkatannya. Kalau nak goda aku, cukup anta prebet ja. Tapi nak goda ahli agama, ustaz2, pendegree al-azhar, mekah, madinah....tentu geng2 jenderal dan panglima yg pi. Tergodakah mereka sedang quran di hati mereka? Aku pun tak tahu tanyalah mereka....yg pasti jawapan dr mulut mereka "tidak".

    Ustaz2 ajar, iman tu benda tak nampak. Cuma boleh nampak kesan iman sahaja. Perkataan, perbuatan, pemikiran dan lain2 yg fitrah mata manusia buleh nampak. Kalau togok arak, sondol perempuan, kira2 rasuah kasi lulus itu ini senang la nak nilai.

    Bila susah nak nampak susah la nak nilai. Maka kena bersangka baik sahaja....tu pun ustaz2 pas gak ajar. Tak pa lah, ikut je la.

    Tiba2 org2 islam yg jelas pada fitrah mata kita menentang islam dgn bersungguh2 pelawa kita pegang tali2 Allah. Aiseh....ini ada rumit. Arak terbesar dlm tanah air ni pak dia yg rasmikan. Kasino terbesar dlm tanah air tok dia pengerusikan. Dia macam mana pulak? Dia ok....tak logik biliun masuk akaun sendiri. Eh....dia ngaku dah akaun peribadi. Tiba2 diam pulak ustaz2 ni xda nas xda dalil xda hadis. Xpa la bersangka baik ja.

    Mula2 kata utk pembangunan islam. Bagusnya dia. Tiba2 minggu lepas habaq utk persatuan penyamun. Kahkahkah. Pulak dah.....

    Ah malas nak menaip hal depa....lantak pi lah korang semua. Hijau ka merah ka pink ka....sama ja.

    Ustaz pas dulu bagi ceramah, katanya nabi dulu berhempas pulas berdakwah. Dari sorok2 hingga ke terang2an. Dari hamba2 kepada pemerintah2. Katanya hebatnya nabi berperang dengan hanya tentera yg berganda2 kurang dr tentera kafir dan amat kekurangan senjata....tapi buleh menang. Logik akal memang hebat. Yg tak hebatnya bila bandingkan dengan kita. Mana tidaknya....bila sembang nabi, korang sembang perang ja. Bila tang kita.....guna pensel ja. Tu pun korang sibuk nak samakan perjuangan. Kahkahkah. Bukan tak boleh, tapi kelakar la bila dalam parlimen yg korang tanya hal pengadil bola, hal pendatang asing pada perkara kewangan asing, hal zakat pun salah port. Xpa....sangka baik ja.

    Nabi dulu ke sana ke mari naik kuda, unta, jalan kaki. Ustaz2 pas kata sampai luka2 kaki nabi. Dah la mekah madinah tu panas, gagahnya nabi kita. Korang? Selasanya....beraircond, berkereta mewah, bertinted2, bernombor kecik. Aduih....kesian nabi. Ape korang ingat nabi tak boleh mintak kenderaan best ka? Buraq tu laju dan selesa. Xpa la bersangka baik.

    Ustaz2 pas ceramah dulu nabi ni hebat percaturannya. Kesinambungannya disambung oleh para khalifah yg hebat. Dari hanya di madinah, kembang pulak ke mekah, kembang pulak ke seluruh jazirah arab, kembang kembang dan terus kembang. Hebat. Rom tumbang. Parsi tumbang. Mcm2 la kerajaan besar tumbang kalah perang. Hebat. Diceritakan yg umar pulak pi palestin selamber je sorang2. Org bukan kenai pun dia....tapi masing2 tengok goyang beb. Kahkahkah. Korang pulak? Bukan org2 ni xnak respek politik korang, tapi pasai muka senang dan sanggup kena kencing. Xpa la yg kencing tu yg dapat dosa. Eh....oit nabi dulu jgn kata nak selamatkan setiap manusia dr dosa ja, malaikat dah standby nak tebalikkan town nabi halang. Tu maknanya tidak putus asa dan selamatkan manusia walaupun musuh. Bukan apa...esok lusa ntah2 masuk islam tunduk pada Allah sapa tahu. Punya hebat.

    Sudah2 lah mengejar short cut tu. Betul jika berpakat dgn dap kelak dap akan halang jugak undang2 islam. Tapi yg konon nak hudud tu awat xmasuk Q sembang parlimen? Depa tu pegang pemerintahan negara. Depa tu islam. Korang tak belajar langsung ka kejahatan cia fbi amerika? Mossad israel memang korang kompom tak tahu mende.

    Lambaian mainan dgn sogokan demi islam....mangsanya rakyat jelata xkira agama. Sori beb....politik dan perang sgt berbeza. Sejuk dan panas juga berbeza. Selesa dan pedih juga berbeza.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Yang Bilang Cina Anti Islam, Malulah Bila Lihat Video dan foto Ini..

PA$ Makin Terkoyak. Karut. wal Marut - PA$ Selangor dan Isu Syi'ah [2 video]

Bebal Punya PA$