Hilang Daya Tarikan | PAS Makin Dijauhi | Video

Semput seketika, sesak dada PAS bila empat bekas Pesuruhjaya Pas sertai AMANAH. Mereka adalah MK Ibrahim Abdul Rahman yang dilantik Pesuruhjaya Pas pada tahun 1999-2001; Zulkefly Mohd Omar (2004-2009); Taufiq Abdul Ghani (2009-2014) dan terkini pada Khamis lalu Dr Rosli Yaakup (2005-2006) mengumumkan beliau menyertai AMANAH..MD.

Perkembangan ini boleh melemahkan urat2 angin Lebai2 PA$ bro !  Silap haribulan, Lebai boleh sembelit. Hari2 Lebai dan walaun PAS pakai 'bedak' cantik2 bro ! Dia duduk kat mana2, dia berlabon dia coba menarik perhatian orang. Tapi sayang tak berapa kerat pun yg terpesona dengan PA$ yang tua renta tu. Cakap 'orang tua' dah tak 'fit' lagi bro, bersembur liur, pelupa pulak tu, kena hantam sikit dgn ahli mula laa kelamkabut, mula bercelaghu nak jawab! Tonton video ini bro ! KAHKAHKAH. 


Di mana2 sekarang ini, rakyat bercakap pasal PAS 'parti suci' itu. Kalau seorang wanita yg cantik luarannya, menutup aurat sempurna serta penampilan & akhlak yg tinggi, lemah lembut bersopan, tahu hormati orang, tidak mudah tergoda dengan lelaki hidung belang &  jahat, tentulah perempuan itu jadi rebutan ramai bro ! 

Bila PAS bertaawun dengan UMNO yang sudah hilang daya tarikan pelbagai bangsa itu, maka PAS dengan sendirinya juga telah hilang daya seri lamanya kerana 'orang baru' yang mengemudi PAS itu sanggup berkawan dengan grombolan yang menyusahkan anak negeri beb ! 

Hanya walaunta dan lebai2 PA$ yang dol dan bengap saja lagi yang masih menongkoi dalam kelambu Pas yang diikat sekali dengan kelambu Umno. Kadang tu walauns menyeberang pergi tidur sama di kelambu Umno. Apa nak buat beb ! Walauns seronok mendengar bunyi 'dengkur' kuat pemuja keris tanpa sarung tu? Terbangun pagi saja kedua2nya walaun dan macai membawa hal masing-masing !! Kemundian mereka akan berjumpa semula bila saling memerlukan hang aku. KAHKAHKAH 

Isu kita kali ini ialah berkaitan 'Daya Tarikan' sebuah parti tua ber nama Parti Islam Se-Malaysia (PAS). Parti yang berusia lebih 60 tahun itu tidak lagi diterima rakyat ramai dipersada politik tanah air sehinggalah PAS dikemudikan oleh Mujahid besar bernama Fadzil bin Mohd Noor.

Pada 1998, beliau dilantik sebagai Pengerusi GERAK (Majlis Gerakan Keadilan Rakyat Malaysia) (Gerak). Gerak ditubuhkan oleh PAS, DAP dan Parti Rakyat Malaysia (PRM) dan disertai oleh 15 pertubuhan bukan kerajaan dan individu untuk menegakkan keadilan selepas pemecatan dan penahanan Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Hasil kerjasama PAS dengan Parti Semangat 46 dan membentuk Angkatan Perpaduan Ummah pada 1989, Setelah 13 tahun, PAS berjaya menang majoriti kerusi di negeri Kelantan dan kerajaan PAS dibentuk semula di Kelantan pada 1990 semenjak kalah teruk pada 1977.

Pada 1999, PAS menubuhkan Barisan Alternatif bersama Keadilan dan berjaya mendapatkan semula Terengganu yang terlepas pada 1964. Hadi Awang kemundiannya dilantik sebagai Menteri Besar Terengganu. Tetapi hanya sepenggal beb ! KAHKAHKAH

Nampak tak? Arwah UFN begitu berjasa mengangkat PAS hingga menjadi sebuah parti disegani. Tidak bunyi pun 'pil kuda' walaupun Pas ketika itu bersama PRM & DAP semasa beliau mempengerusi kan GERAK. Setelah kepergian AUFN. Pas makin gelong, celaghu & haru bighu. Ini kerana Hadi 'mengkhianati' PAS. Chief Perdana telah runtuhkan apa yg telah dibina dengan susah payah oleh UFN dengan menjadikan UMNO-BN sebagai rakan tahaluf baru dengan kepercayaan parti kerih itu akan membantu Pas perjuangkan Islam dan Hadi mengganggap dirinya sebagai 'PENASIHAT' mereka. Apa yang dinasihat pun tidak diketahui sangat. Apco tetap juga menjadi penasihat kerajaan. Sendiri punya 355 pun dah spring beb! Ada hati mahu jadi 'King Maker' lagi ke? 'Mind Maker' Lebai pun berkelarah habis. KAHKAHKAH 

ORANG LAMA PAS 
KINI BERSAMA AMANAH


Zulkefly Mohd Omar
Pengerusi AMANAH Negeri Sembilan Zulkefly Mohd Omar meyakini mana-mana parti pembangkang yang mahu bersendirian untuk melawan Umno-BN tidak akan boleh bertahan dalam arus perdana politik negara.

“Ini jelas kerana sejak Pas bersendirian ramai ahlinya keluar parti dan sertai parti-parti dalam gabungan Pakatan Harapan. Ramai yang sudah menyedari peluang AMANAH di Negeri Sembilan ini cukup besar untuk menang kerusi terutama menarik golongan atas pagar kali ini. Itu tidak termasuk sokongan Felda.


Taufek Abdul Ghani

Timbalan Pengerusi AMANAH Negeri Sembilan  Mohd Taufek Abdul Ghani beliau berpendapat Pas sudah mula susut sokongan setelah tidak lagi bersama pakatan pembangkang dan dilihat lebih mesra Umno-BN.  ” Saya nampak kemerosotan sokongan ahli Pas di negeri ini secara terang-terangan. Ramai yang kecewa dengan perjuangan Pas tidak mahu bekerjasama dengan pakatan pembangkang di negara ini. || AMANAH kian jadi pilihan orang2 lama PAS. Ini adalah nyata dan jelas lagi terang. PAS makin dijauhi. kadang orang tanya juga kenapa? Coba banding antara Mat Sabu dengan Chief Lebai?? Siapa yang mudah didekati, diajak 'ngeteh'? Kalau banyak sangat halangan kerana rasa ada beza kedudukan, kehebatan antara rakyat dengan pimpinan, tentulah ia suatu yang menjengkilkan. Itu baru satu 'part' dalam perjuangan. Kemesraan antara pimpinan dalam AMANAH amat berbeza dengan PAS. Komunikasi dua hala amat mustahak bro ! 
Itu belum sentuh lagi 'dasar' perjuangan ! Tengok saja manifesto antara PAS dan AMANAH ! Kini, sedang tular sebagai bahan lucuan tawaran pemilikan kereta 1300 CC yg disama ertikan dgn kuasa kuda. Pas tawar pemilikan kereta 1300 KUASA KUDA? KAHKAHKAH Seolah-olah dokumen tawaran itu dibuat sambil lewa oleh pasukan sampingan, bukan pasukan utama parti. Dokumen tawaran PAS itu nampak seperti terhasil secara tergesa-gesa kerana desakan umum utk melihatnya selepas PH melancarkan tawarannya. Sebuah parti berusia 60 tahun lebih, dikatakan semakin kuat berbuat silap dan menjadi bahan lucuan orang ramai. Pas tidak serius lagi dgn kerja-kerja politiknya. Parti itu masuk politik tak lebih sebagai pemeriah suasana saja..Teruskan baca. | Zolkharnain Abidin Al-Abyadhi. KAHKAHKAH Manifesto Lebai dah jadi 'Moneyfest'? bro ! Dalam PAS mana ada tenaga fikir lagi? Semua kaki merapu jer ! Meghapu bana wal buah kana, buat apa pun dah tak kena. Itulah kesan dan akibat larinya orang2 lama yang berbisa yang sekarang memenuhi kepimpinan dalam AMANAH. Sebab itu 'manifesto' PH dilakukan secara serius sebagai dokumen utama yg melakar komitmen PH untuk orang ramai dan negara. Lihat Manifesto PH dan banding la tengok dengan PAS Punya. Marah Nik Beduh bila orang kritik Pas punya mannifesto. Dia kata Pengkritik manifesto PAS berakal sempit sini. pasai tidak ada pernyataann berkaitan 'hudud' yang jadi 'nyawa' PA$ tu. Ropanya PAS terlupa masukan 'nyawa' depa dalam manifesto kali ini. Macam biasa ler beb, lebai nanti putar dgn kata nya jika diteliti dokumen terbabit meliputi segala hal berkaitan ajaran Islam. Kalo PA$, semuanya 'Islam' beb walaupun 'berkawan' dengan 'perasuah' walaupun lebai sering buat gelaran 'buruk' pada mereka yang tidak sealiran. Walaupun lebai kuat maki hamunnya? Ada tarikan ke manifesto Lebai tu? KAHKAHKAH 


Bahasa kotor akhlak buruk sinonim dengan lebai ini? Langsung tak menarik. Makin dijauhi ada laaa !
Lebai kata Selangor DiJajah? Lebai PA$ nie 'senta' ke? Banyak laa hang punya 'jajah' KAHKAH KAH. Kenapa tiba2 kini Selangor boleh jadi “dijajah dengan suasana yang tidak cara agama”? Apa Pas buat selama 10 tahun ini? Mereka pun tidak mengikut cara agamakah? Makan elaun buta ler kalo lagu tu?

| Terbaru Lebai nie kena 'gam' tauliahnya digantung sertamerta oleh Majlis Agama Islam Selangor (Mais) selepas terpalit kontroversi mendoakan kehancuran "pakatan yang jahat" sini Baru sikit saja tu Sheh! Lain kali mau doa? Jangan doa pelingkup sesama Islam atau siapa juga yang jelas mahu tegakan keadilan. Keadilan tentunya meratai seluruh manusia termasuk 'pakatan jahat' yg Sheh maksud kan itu? Sheh pun cari makan dalam negeri 'pakatan jahat' tu juga kan? Kan dah sendiri dapat habuan? 

| Inilah 'stand' lebai PA$ yang menghakiskan daya tarikan kepada parti depa sendiri malah lagi ramai akan menjauhi parti macam tu. KAHKAHKAH


Sementara itu bro ! Ketua AMANAH Kawasan Marang, Ustaz Miqdad Zakaria melahirkan kebimbangannya melihatkan situasi politik semasa yang membabitkan tokoh-tokoh agama daripada parti Islam Pas.

Terbaharu adalah berhubung kontroversi doa laknat yang dibuat oleh pemimpin Pas, Ustaz Dusuki Abd Rani dalam satu program parti itu di negeri Selangor baru-baru ini. Kata Miqdad, ramai yang sudah sesat disebabkan pegangan politik yang mengatasi aqidah dan ibadat sini

| Doa Lebai Mat Dusuki tu menimbulkan permusuhan, menambah benci orang vs PAS dan Lebainya. Konon depa laa 'abid lagi zuhud' ropanya serigala lapar beb (sini) ! Bila serigala lapar? Lebai pun tak sabar lagi berhadapan dengan 'pakatan jahat' serta sanggup putuskan 'ukhwah' dan saudara sesama Islam ! Sedangkan Islam itu sentiasa pentingkan 'Islah' atau pembaikan sesama saudara Islam. Begitulah yang diperingatkan oleh al-Quran kerana syarat 'Taqwa' dan rahmat dari Allah itu ialah perdamaian dan pembaikan hubungan manusiawi bukan 'melaknat' sesama sendiri seperti apa yang didoa oleh lebai Dusuki tu.

إِنَّمَا المُؤمِنُونَ إَخْوَةٌ فَأَصْلِحُوا بَيْنَ أَخَوَيْكُمْ وَاتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّكُمْ تُرْحَمُوْنَ 


Mafhumnya : “orang-orang beriman itu sesungguhnya bersaudara. Sebab itu damaikanlah = perbaikilah hubungan antara kedua saudaramu itu dan takutlah terhadap Allah, supaya kamu mendapat rahmat.” - Al-Hujurat ayat 10

Begitulah yang TERJADI bila 'serigala lapar' beb ! Kalo puak nie 'memerintah' lagi? Lingkup negara bro ! Itu pasal sepenggal jer ! KAHKAHKAH

LEBAI FULUSIA?

PAS: Azmin tak bergantung pada Allah
"PAS Selangor sama dengan PAS Terengganu yang tidak mendapat peruntukan kerajaan negeri masing-masing. "Mungkin  Azmin Ali berfikir dengan tidak beri peruntukan kepada kita, jadi payah untuk kita hendak jinakkan hati orang (berkempen untuk PAS). "Maknanya, dia (Azmin) tidak bergantung kepada Allah tetapi bergantung dengan duit, dengan makhluk," kata Sallehen. Sallehen mula membangkitkan isu peruntukan daripada kerajaan negeri itu sejak akhir Jan lalu apabila mendedahkan ia dibekukan untuk wakil rakyat PAS sejak Sept. 2017. |
sini

|| Kalau Azmin bagi peruntukan maka Azmin bergantung kepada Yang Maha Kuasa. Kalo tak beri kat Lebai? Hilang pergantungan Azmin tu yer?! Apa punya andaian bodoh drpd kepimpinan yg tak guna akal. Pada hal dia sendiri pun bergantung kepada " FULUS " orang untuk nak berlagak baik depan orang. Tak payah tunjuk eksyen lar lebai.  Kamu yang memalukan diri sendiri sebelum kamu dan parti sighu kamu dimalukan.

Sebelum exco pas selangor dimalukan, terlebih dahulu Pas telah memalukan diri sendiri dan Kerajaan Selangor. Ketika PAS, PKR dan DAP sedang memerintah Selangor secara bersama....tetiba Tok Lebai putuskan hubungan dengan PKR dan juga MBnya. Bukankah itu menjatuhkan air muka MB Selangor? Adakah Lebai sadar bahawa itu adalah penghinaan yang cukup jelas?.Dah kena dah ! Baru padan muka ! KAHKAHKAH

SIAPA LARR
NAK TIRU SUARA ENTA?

Saya tidak akan saman kerana ingin mengumpul pahala  sini | Terbaru, Nik Abduh yg menganggap rakaman audio itu adalah fitnah kerana orang boleh meniru suaranya dan dia cuba membandingkan kesnya adalah seperti rakaman video DSAnwar Ibrahim. Nik Abduh yang cuba menegakan benang basahnya ternyata kantoi.Nampak sangat otaknya kecik macam anak burung. Ini ada dua komen aku kutip. || Orang kalo nak tiru suara, orang tak tiru suara 'murai' tercabut ekor nie bro ! Orang tiru suara penyanyi, suara P.Ramlee ke, Saloma ke ? Kadarisman ke? suara tekukor ke? Ada laa hingga sikit. Tak ada sapa nak tiru  suara enta persis 'tecabut ekor' tu? Tak sedap langsung suara tu? KAHKAHKAH

Miqdad Zakaria | Alahaiii..Nik Beduh nak samakan kisah audio suara yg dikatakan suara dia dgn video fitnah seks Anwar? Jauh beza langit dan bumi, ostat Beduh weyy ! Anwar menafikan bahkan beliau juga buat laporan Polis ke atas pihak yg menuduhnya. | Hang ada ke lebai? Kumpul pahala mai kok mana? Seniri buat seniri nafi kumpul pahala. banyak laa hang punya kumpul? Kahkahkah

Komen Ipoh Mali: Nik Abduh punya nak cover yang Hudud takda dalam manifesto PAS.. disamakan dengan kewajipan Solat, Zakat dan Haji.. ni lah masalah.. antara kebodohan kebanyakan agamawan PAS, tidak faham antara kewajipan sebagai seorang muslim dan Ijtihad dan kewajipan pemerintah.. tak tahu Hudud itu masuk dalam rukun Islam ker berapa..

Tak pernah lagi aku dengar dalam mana2 negara Islam..Sejarah Islam.. kewajipan Solat, Zakat dan Haji perlu dibawa ke Parlimen dan diwajibkan pemerintah. diperbahaskan di parlimen.. dan bukan menjadi tugas ahli Parlimen untuk mewajibkan Solat, Zakat dan Haji , dan kewajipannya perlu dibawa ke parlimen.. tak perlu akta untuk Solat..itulah Deen.. cara Hidup.. | KAHKAHKAH

'HUKUM BARU'
LEBAI PA$ KE NI?
Hebatlah. Jika betul, dia sedang edit atau "re-write" kitab2 fiqh tentang fiqh al-solat dalam bab betul atau tak betul solat seseorang.

Kesianlah di tempat- tempat di mana tak ada parti suci..susahlah nak pastikan solat betul atau tidak.. Risau juga jika pergi buat haji atau umrah utk solat di masjid al-haram atau masjid al-Nabi..nampak gaya kena suruh pak imam masjid tu isi borang parti suci dulu lah gamaknya.

Apapun, jika anda ahli parti suci- tak kisahlah sokong 1MDB ke atau berkecuali ke, tak perlu risau dengan status solat anda.

Jika yang x pangkah parti suci tak tahu mcm mana status solat dia- betul atau tidak..Mafhum mukhalafahnya ( makna sebaliknya ) yang pangkah parti suci , confirmlah betul solatnya.
Yang jadi ahli parti suci lagi lagi lah dari awal betulah solatnya, dari segi, orang kata, " min babil aula" ( dari segi keutamaan ).


So tidak salah lah saya gelar parti tu parti suci kan?

Allah lebih tahu.
YB Sepang. 


| MASDAR DI SINI . || Satu Malaysia yang tak sokong PAS malah satu donia dah jadi tak betul solat depa kalo tidak pangkah tidak undi PA$? Memang kita nak 'Pangkah' buang (tidak mengundi) lagi puak lebai kali ini. Teruk Lebai label orang macam ni. Aku sendiri tengok puak lebai dan walaun depa, kaifiat salat pun hancuzz. Betul dan sahkah sembahyang lebai tu? Inilah masalah Lebai2 Pas yang bangang tidak dapat beza antara syarat sah & syarat wajib salat atau sembahyang seorang Islam itu. Kerja puak lebai nie main hukum saja kalau tak ikut dia? Sapa nak ikut lebai tak cukup masak nih??? KAHKAHKAH


BONUS LEBAI


PENGAKUAN NIK ABDUH : ANA ANAK DERHAKA |Ini adalah transkrip rakaman audio pertemuan sulit antara kumpulan Ust Zaharudin dengan Ust Nik Abduh.

Ust Miqdad Zakaria telah menaik muat satu lagi siri rakaman audio Nik Abduh bagi kali ke - 5. Kumpulan “Tanjung Mas” adalah satu kumpulan yg bergerak di Kelantan dan diketuai Maulana XXXXX. Misi Kumpulan “Tanjung Mas” ini adalah untuk membawa agenda kerajaan perpaduan dan menjatuhkan Hj Husam Musa yg menjadi orang kepercayaan Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat pada waktu itu.


Pelbagai cerita dan tuduhan dibuat terhadap Husam namun ditolak oleh Almarhum TGNA. Kemuncaknya, sikap biadab Nik Abduh ini melukakan hati TGNA sehingga Almarhum menyumpah Nik Abduh sebagai anak derhaka. Ketika Almarhum TGNA sakit, Nik Abduh menubuhkan satu kumpulan yang dinamakan “KALIMAH” untuk mengepung Almarhum TGNA daripada didekati “jebon” dan menjayakan agenda untuk memecahkan Pakatan Rakyat pada waktu itu..| PENGAKUAN ANAK DERHAKA

| Iman bukan 'barang' yang boleh diwarisi. Iman lahir dari keteguhan 'aqidah' Islam dan memahami syariatnya dengan menolak segala sesuatu yang memudharatkan serta merbahayakan kesyumulan Islam itu sendiri. Kaedah fiqh yang lahir dari sebuah Hadis Nabi s.a.w telah memberi kan panduan ini melalui Kaedah 
(لا ضرر ولا ضرار) - Lih. ( sini). Inilah 'kaedah fiqh' paling terkenal yang dihubungkaitkan dengan tindakan ibadat dan mu'amalat seorang atau perkumpulan organisasi seperti halnya parti2 politik sekarang ini. 

ruj. sini منارات للعلوم الشرعية والدعوية


| Sedikit penjelasan kaedah - Kaedah Fiqih
Adh-Dharar Yuzal (Dharar Harus
Dihilangkan)

الضرر يزال |  

Ad-Dharar Yuzaal (Dharar harus dihilangkan) merupakan salah satu dari lima kaidah fiqhiyah al-kubra. Dharar adalah sesuatu yang bersifat membahayakan, merugikan, merosak, melukai rasa ukwah , menyulitkan atau makna yang serupa dengannya. Karena itu, hal-hal yg sifatnya seperti itu harus dihilangkan dalam kerja buat oleh siapa juga.

بينات ruj. sini

Asal kaidah ini adalah sabda Nabi صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ :

لا ضرر ولا ضرار

“Janganlah melakukan sesuatu yang dapat membahayakan.” (HR. Ibnu Majah) | Makna Kaidah - Syariat tidak mengingin kan adanya sesuatu yang merusak, merugikan atau membahayakan orang lain. Oleh karena itu Islam tidak mahu dan menghendaki keberadaannya sehingga diharuskan untuk dihilang kannya setelah keberadaannya.

 | Lebai sepatutnya menolak Umno yg banyak melakukan mudarat dan kemudhratan atas rakyat yang kadang membahayakan persepsi ramai dlm menanggapi citra Lebai ketika bersama Umno.Kerja buat lebai yang merugikan Islam seperti memutuskan ukhwah dengan PKR dan AMANAH umpamanya mengundang dgn serius kerugian, kerosakan serta mempersulitkan lagi tujuan asal untuk menjatuhkan Umno-BN umpamanya yang sekian lama lebai bersekongkol dengan segala kebejatan mereka di depan mata para lebai. Mereka para lebai Pakatan Ikatan Gagasan Sejahtera tidak lebih hanya sebagai 'minyak pelincir' untuk Umno. Jadi kemudarat an itu hendaklah dihilangkan sesuai dengan kaedah ad-dharar yuzal
seperti diatas itu.



KHULASAH 

'Cover' Sinar Harian edisi utara 20/3/2018 bertajuk PAS PENENTU KERAJAAN !
LUPAKAN PAS DALAM PRU 14 INI....
Ini komen dari seorangBlogger ShahbudinHusin yang dikira sesuai dgn edisi muka depan Sinar Harian ini. 

Semakin dekat tarikh pilihanraya, tindak-tanduk Pas terlihat semakin karut dan mengarut. Di sebalik mengata kan ingin menjadi kerajaan dengan menjadikan BN dan PH sebagai musuh yang mesti dikalahkan, tetapi perbuatan dan kata-kata serangan para pemimpinnya jelas tertumpu hanya kepada satu musuh saja iaitu PH. Begitu juga, walaupun turut menyebut ingin menjadi kuasa penentu dan penasihat kerajaan jika gagal memperolehi majoriti.

Tumpuan serangan Pas hanyalah kepada PH dan pemimpin gabungan itu semata-mata. Dalam waktu yang sama, jika diperhatikan akhir-akhir ini, Hadi Awang turut begitu rajin menulis mengenai harapan dan keyakinan masa depan parti itu, meskipun intipati tulisannya cukup bertentangan sama sekali dengan perlakuan serta kata-kata nya pada masa lalu. Lebih daripada itu, tumpuan Hadi dlm meluah kan buah fikirannya juga lebih menjadikan PH sebagai sasaran kecamannya. Tiada lagi kata-kata mengkritik atau membalun UMNO dan BN. | ShahbudinHusin .


Tonton dan anda nilai sendiri.

AKHIRKALAM

PA$ sudah nazak bro ! Sudah tidak ada lagi 'daya tarikan'. Parti itu bukan PA$ lagi. Ia sekadar jadi tunggangan UMNO-BN. Juga jadi tunggangan kepada ketua-ketua pemerintahan kleptokrasi. Itu pasal PA$ dan Lebai ditolak dan dijauhi oleh rakyat yang celik dan cerdik hanya walauns saja lagi berpeluh2 pertahankan walak.

Lebai & PAS hanya 'alat' atau seumpama 'minyak pelincir' saja bagi UMNO-BN untuk melancarkan gerakerja mereka terhadap Pakatan HARAPAN yang kini dikira menjadi 'onak dan duri' dalam misi mereka untuk mengekalkan kuasa yang sedang mereka miliki itu.

PA$ dan Lebai dikira mampu menyelamatkan UMNO untuk tujuan besar mereka. PA$ dan Lebai begitu penting buat UMNO. Mereka perlu dijinakan dengan apa cara sekali pun. 

Kemewahan pimpinan utama lebai2 Pas sekarang ini dilihat ada 'kaitan' dengan hubungan ini. Takan Lebai nak menipu kut? Walaun saja lagi yang terkial2 kayuh beskal hilir mudik sana sini untuk mencari rezki halal. Itu pun kadangnya rakap beskal tu pun depa ikat tali rapia saja. KAHKAHKAH



Md. Tanjong at 25/3/2018, 12.51am.





Comments

Popular posts from this blog

Wanita Arab dan Bukit Bintang - video