Lebai Habis Cirit Bila Mahfuz 'Bercerai' Dengan PAS

Mahfuz Omar, Ahli Parlimen Pokok Sena dah isytihar tinggalkan 'parti suci' yang diumum di Alor Setar tepat jam 11.59 kurang  dua minit sebelum masuk tahun baru 2018 . Susulan daripada itu gegak gempita dan berdentumlah kata nista walaoun dan Lebai dari parti lamanya PA$. Habis pimpinan kecil & besar parti tua itu tak dapat menahan sabar, habis cirit walbirit sebaik mendengar keputusan yg diambil oleh Mahfuz itu.

Bagus la Mahfuz hang keluar Pas tu. Pas la ni bukan mcm zaman  AlMarhum UFN lagi, Pas zaman Hadi dah jadi Pasu Bunga, dah jadi batu nesan. Mahfuz dengan Mat Sabu, Husam, Salehuddin dan yang lain inilah yg paling kuat menyalak dok lawan dengan Umno, Depa ini lah yang berjaya angkat Pas sebagai kuasa besar dalam politik dengan sokongan rakyat berbilang kaum, nak tengok jugak selepas depa ni dah tak ada, ke mana pula Pas selepas ni. Makin nak reput ada laa ! 

Mahfuz TIDAK RUGI apa pun malah tambah beruntung rasanya meninggalkan PAS. Dari duk bersengkongkol dengan PAS bersama Lebai yang menjadi Panglima Khianat perjuangan Pas itu. 

Biarlah Lebai cirit walbirit. Depa tu terkejut, meghoyan tak tentu pasal kerana Mahfuz adalah Ahli Parlimen. Cuba walaoun biasa yg isytihar keluar Pas? Tak ada laa macam ini punya cirit mulut depa .  Pasai tu SUA Pas suruh Mahfuz letak jawatan sebagai AP Pokok Sena? Konon khuatir gaji yang diterima Mahfuz itu 'haram'? Kah Kah Kah. Yang lebai duk menongkoi di Selangor setelah putus hubungan Tahaluf dengan PKR tu, yg jadi batu nesan dan pasu bunga dalam Parlimen tu? Tak pula 'haram' gaji yang diterima lebai karut nie?Tu tak kira lagi Lebai Perdana yang kerap monteng Dewan Rakyat tu, Nak kira lagu mana tu? Halaluna Haramukum wa Haramukum Halaluna pula...KAHKAHKAH



Ahlan wa Sahlan wa Marhaban Datuk Mahfuz !
Kurang satu lagi puak PasHadi ! Kahkahkah

Bila Mahfuz Umum Keluar PAS, habis lebai2 Pas pakat cirit birit bro ! Tuan Ibrahim bukan main sedap mengata kat mahfuz konon nya buah yang busuk jatuh sendiri. hangpa tengok 'printscreen' bawah tu, saja aku penaik nak bagi hangpa tengok. TITM tak sedar kediri nak banding dia dengan Mahfuz. Tengok apa yang ditulis oleh Ustaz Zolkharnain

Cuma aku nak sebut Bahasa TITM ini dah sama macam Lebai Perdana. Tak ada 'class' langsung. Sedikit biadab dengan rakan yang jauh lebih dulu berjuang dalam Pas dan tentunya jauh kehadapan dari kebolehan TITM dalam menerajui kecemerlangan Pas yang dinikmati sekejap dahulu sebelum Hadi Awang menerajuinya. 

“Pendek kata, pedih, payah, susah, lelah Mahfuz bersama Pas jauh lebih awal daripada Timbalan Presiden Pas. Air mata Mahfuz tumpah kerana Pas lebih banyak daripada Timbalan Presiden Pas. Peluh Mahfuz kerana Pas lebih lencun berbanding Timbalan Presiden Pas.

“Tiba-tiba apabila Mahfuz keluar Pas, Timbalan Presiden Pas kata Mahfuz ibarat buah busuk yang tak berguna. Fuhh… Sedapnya mulut. Buah busuk tidak berguna itulah yang mengusung Pas ke sana-sini sehingga nikmatnya dirasa oleh Tim Pres Pas sekarang.

Jangan lupa, jasa Mahfuz dalam politik diiktiraf apabila dia dianugerah datuk. Anugerah itu kerana jasa dalam politik bukan jasa dalam Forum Perdana RTM seperti Timbalan Presiden Pas itu, kata Ustaz Zolkharnain.

Hello TITM ! Nak mengata Mahfuz tengok kiri kanan dulu,

"Harum manis busuk katanya,
gugur berbakti rakyat jelata,
tumpang tuan ingin bertanya,
yang berulat di atas milik siapa?"

"Siang tidur malam berjaga,
harum bau si bunga melur,
riuh ayam berhasil juga,
diam tuan di mana telur?" 

| Pantun disambar dari sini .


Walau pun sedih, Ketua Penerangan PAS Nasrudin Hassan berkata pengisytiharan anggota parlimen Pokok Sena Datuk Mahfuz Omar keluar PAS itu hanya merugikan diri beliau sahaja."Secara peribadi, tentunya saya berasa sedih.

"Saya percaya, jauh disudut hati kecil beliau juga tersimpan rasa yang sukar diterjemah apabila mengambil sikap keluar dari PAS, sebuah jamaah yang beliau anggotai sejak tahun 84 yang lalu," kata Nasrudin yang mendedahkan Mahfuz awal setahun darinya dalam menyertai parti itu sebagai anggota.. | Malaysiakini
| Aku nampak Lebai PPV nie bohong sikit tentang kemasukan Mahfuz ke dalam PAS. Mahfuz seangkatan dengan Mat Sabu. Mereka menyertai PAS pada tahun 1978. Masa tu aku bertugas di Tanjong Bungah, P.Pinang. Aku pula seangkatan dengan Mat Sabu cuma aku tua sikit, dan kami pernah sama2 terlibat dalam Demonstrasi Pelajar 1974 dahulu. Masa mula menyertai Pas, lebai Nasrudin nie rasanya masih belajar sekolah. Tu pun mulut cirit juga...KahKahKah

Aku suka siarkan komen ini | “Bila anta kata seseorang itu harum manis sebelum busuk, paling kurang dia pernah juga orang hidu harum dan orang rasa manis ya sheikh. Yang anta dengan geng anta tu harum pun tak pernah, manis jauh sekali, bukankah lagi teruk? Yang kami tahu anta dan geng “busuk” sokmo.

“Jika YB Pokok Sena keluar parti suci ibarat ayam betina yang bertelur dan kecoh dan yang ambil peduli hanya ayam juga, sahlah anta lah ayam tu.

“Bukankan bila anta komen menunjukkan anta tu ambil peduli ya sheikh. Dalam parti anta pun ada orang yang amat rapat dengan pemimpin tertinggi dan dipanggil juga dengan gelaran ayam, janganlah komen anta menyebabkan dia pedih dan terasa pulak. Dia suci dan tak bersalah ya sheikh.. Sekian komen ini .

| Padan muka TITM kena setepek ! KahKahKah.

Bahasa TITM dah bukan lagi bahasa seorang yang terpelajar. Kononnya dia ni bekas pensyarah Tamadun Islam? Bahasa pun tak bertamadun ! | Kalau ia pun Tim Pres Pas nak komen Mahfuz keluar Pas, komenlah dgn lebih manis. Mahfuz bukan anak kecil dlm Pas. Dia masuk Pas bukan pada era gemerlapan seperti era Tim Pres Pas masuk Pas. 

Mahfuz bergelumang dgn Pas jauh lebih awal drpd Tim Pres Pas. Ketika Tim Pres Pas masih bersandiwara agama dalam Forum Perdana RTM, Mahfuz sudah pun makan gas pemedih mata FRU. 

Ketika Tim Pres Pas makan elaun forum perdana ribu-riban, Mahfuz ke hulu ke hilir berceramah dgn saguhati RM30. Dia sara hidupnya dgn saguhati itu.  Ketika Tim Pres Pas tidur di hotel berbintang-bintang sediaan penganjur forum perdana, Mahfuz tidur di bawah meja mesyuarat di bilik mesyuarat pejabat Pas Taman Melewar.


Mamat ni pun cirit wal birit juga bro ! Hahaha...buat dahhh...keluar selalu hukum. Mahfuz rasanya tak rajin ponteng parlimen dan tak berkecuali bila berdepan dengan bajet menzalimi rakyat itu. Marang kaki ponteng parlimen, lebai2 pulak kaki berkecuali, kelu lidah bila berdepan dengan penguasa zalim. Tiba2 gaji dan elaun YB Mahfuz pulak yg haram????? 

Sedap juga mamat nie kata kat Mahfuz ! Sesat Politik pulak dah! PAS: Mahfuz kini 'sesat dalam politik' . Yang Lebai sesat politik dengan Umno tu hapenya? 60 tahun lawan. Tau-tau jadi pelampong kat Umno yang nak karam 2013 dahulu. Tak sesat ke tu? Satu lagi, kalau gaji dan pendapatan Mahfuz dipersoalkan dan diragui boleh jatuh haram, bagaimana dengan Hadi Awang yang selalu ponteng dan tidak hadir ke Parlimen? KahKahKah

Sudah2 la lebai ! Jangan jual 'agama' lebih2 sangat..

Cirit lebai ni paling teruk sikit bro ! Nik Amar kata, Mahfuz keluar pas membuktikan Mahfuz anak jantan, bukan pondan siam. Maklumlah, dok serambi mekah, selalu meeting kat Siam, pondan siam juga yang diingatnya. KAHKAHKAH

Nik Amar kata keluar Pas itu anak jantan, bukan pondan siam. Ertinya, Nik Amar akui selagi berada dlm Pas, mereka itu pondan siam. Sesiapa rasa anak jantan, silalah keluar Pas, sesiapa mahu kekal sebagai pondan siam yg Islamik, sila istiqomah dlm Pas. Itu maksudnya. Nik Amar suka sebut pondan siam, Tar snake suka sebut mengawan..aduyai.

KahKahKah..tak babis2 guna senjata Bai'ah ! Helo Sheh ! Bai'ah Pas tak laku laa kat Kedah. 'Senjata' ini tidak ampuh lagi. Bai'ah Pas sendiri yang bersekongkol menyokong kezaliman UBN pula bagaimana? Tidak ke khianat namanya tu? Pak Sheh nie bermadah " sebagai seorang Islam pemimpin terbabit perlu berpegang teguh kepada janji" HD. | Pas sendiri tak berpegang pada janjinya tidak pula dipersoal? Tahniah DMO kerana membatalkan BAIAH yang BATIL 

"Bye-bye, Mahfuz bukan lagi calon Pokok Sena – PAS Kedah"
Demikian Lebai Tim. PJ PAS Kedah Muhammad Sanusi Md Nor berkata Mahfuz kini dilihat cenderung bersama Pakatan Harapan (HARAPAN) menyebabkan pihaknya sudah mengisi calon sesuai di Pokok Sena. “Kita ada kepimpinan PAS Pokok Sena yang bersama PAS. Dalam PAS, kita tak menghormati pemimpin atas kapasiti individu, kita patuh dia sebab pemimpin PAS..|
PAS Kedah.

Bye Bye Mahfuz ke Bai Bai PA$? Mahfuz dah jadi 'icon' kepada pengundi Pokok Sena. Kalau atas apa tiket pembangkang sekalipun Mahfuz bertanding? PA$ jangan mimpilah nak menang di situ. Lagi pun Mahfuz dikenali atas khidmatnya yang cemerlang di P. Sena.  Insya' Allah pengundi beliau tetap memilih beliau sebagai wakil Parlimen. Beliau yg terbaik sekarang ini dalam ramai2 wakil dari Pa$.

Pertengahan Feb. 2017 lagi Lebai Perdana minta Mahfuz tinggal kan PA$. Saja Mahfuz menongkoi n buat tak tahu suruhan itu bagi ajar sikit kelaku para lebai dalam PA$. Tup tup Hadi Awang tak tau Mahfuz keluar dari Pa$..? Sedangkan dia dah hambat keluar awal lagi dah. Lebai saja buat lupa? Kan dah kantoi? Bila dah 'bercerai' baru gelabah. Gelabahnya pasai Pokok Sena tu payah laa Lebai nak 'maintain'. Maklumlah Mahfuz dah sebati dengan pengundi di situ. Mahfuz akan bertanding nanti atas tiket PH. Itu pasal ramai lebai gelabah dan ghaplah. Ghaplah Jingga pulak tu. Jingga tu oren ler ! Lebai memang GHAPLAH dengan Parti AMANAH Negara, langsung tak boleh dengar nama Amanah ! Kalo dengar jua, Lebai terus jadi Ghaplah n Gelisah... KahKahKah.

Pantun untuk Hashim: Kalau kita buat danau, jangan lupa pasang tiang; kalau kita ada panau,  jangan mengeji kurap orang.| MSO.
Ingatkan Lebai Mursyid tak cirit? Ropanya cirit juga seperti kata MSO | Hashim Jasin tidak perlu lunak menikam Mahfuz mengingat kan akan dilaknat baiah dan langgar janji Allah, kerana beliau sendiri juga sebagai mursyidul am ikut berbuat perkara yang sama apabila membeli kereta kereta mxewah dengan nama anaknya, dikuatiri perbuatan itu bersubahat. Kata MSO lagi,  |  Seperti biasa Pas mengguna bedil berpeluru gabus untuk mengertak Mahfuz Omar dan beberapa wakil rakyat lain yang bercadang untuk mufaraqah parti agama dengan mengingatkan Mahfuz agar jangan sampai dilaknat baiah bahalul. Itulah satu cara psikologis tercerdik bagi parti agama itu untuk menyekat dan menghalang orang ramai daripada meninggalkannya dan terus pengsan dalam taksub kepada dogmanya. | KAHKAHKAH


Bagus Dato'. Tinggalkan PA$ dengan orang2 yang berperangai hodoh & bermulut jahat seperti yg ada sekarang. Penat lelah Enta membangunkan PAS langsung tidak dihargai. Kepada penyokong2 PAS jaga mulut dan akhlak anda. Anda bawak nama Islam konon nya?, orang duk perhati je perangai anda. Akhir kata, sudah2lah sokong PAS. Tidak ke mana pun, pemimpin PAS macam tak tahu apa2 bagaimana nak perintah negara? Selagi mulut Lebai serta juga walaunsnya cirit birit macam tahi bintang,akhlak macam peniaga pasar malam? Selagi itulah PA$ tidak akan ke mana, malah tidak akan diterima oleh rakyat yang semakin cerdik dari lebai2 dungu PA$.

Mahfuz dilihat dipinggirkan dalam PAS sejak parti itu berpecah dari pakatan pembangkang pada 2015. Mahfuz sebelum ini berkata, HARAPAN menunjukkan komitmen untuk perubahan politik, tidak seperti Gagasan Sejahtera PAS.

Di Malaysia ini, kalau bab menghukum atau menjatuhkan hukuman kepada orang lain, serahkanlah kepada Pas kerana kecekapan mereka berbuat demikian boleh mengalahkan hakim-hakim di mahkamah.

Hakim pun sebelum menjatuhkan hukuman akan mendengar keterangan saksi-saksi dan orang yang kena tuduh terlebih dahulu, tetapi Pas dengan selambanya akan menghukum asal saja seseorang itu berbeza pendirian dengan mereka.

Dulu mereka menjatuhkan hukum kafir, taghut, sesat dan macam-macam lagi kepada musuh politiknya, kini mereka yang meninggalkan parti itu pula dianggap makan gaji haram dan menikmati pendapatan tidak halal.. | Shahbudin dot com



Mat Tanjong - 2.30am 3/1/2018

Comments

Popular posts from this blog

Wanita Arab dan Bukit Bintang - video