BAHASA Lebai dan Muslimah PA$ - Jauh dari Akhlak Islam Video

Bahasa itu Budi dan Bahasa. Keduamya adalah Akhlak dan Adab. Manusia di NILAI dari tuturkata dan kehalusan budi serta juga pd bahasanya. Kalau Ilmu setinggi bukit dan gunung yang dipelajari dan dikuasai tetapi 'AKHLAK' & ADAB yang diukur dari tutur kata dan tingkahlaku bagaikan binatang buas, maka gelaran seperti Tuan Guru, ustaz, ustazah, kiyai, lebai, ulamak atau seumpamanya sudah tidak punya nilai dan tarikan lagi. 

Ini kerana akhlak itu ada tiang seri kerpada ilmu yang dimiliki. Sebagai analogi kita boleh qiaskan kepada salat, puasa, zakat dan haji. Semua Rukun Islam ini hendaklah ditunaikan dengan penuh akhlak dan pekerti mulia, Baru lah ia bernilai di sisi Allah. Bermula dari niat yang ditancap dalam hati sampailah kepada setiap gerakan perbuatan dan perkataan yang di lakukan, semuanya mesti bersendi kan akhlak dan 'kaifiat' yang di ajar oleh al-Quran dan Sunnah Nabi s.a.w. Rumusnya, Akhlak itu sebagai asas dan teras Tamadun Islam.

Jesteru itu | Amat malang jika sekiranya rakyat Malaysia khususnya ahli PAS yang masih menyimpan harapan kepada PAS seterusnya terpedaya dengan angan-angan kononnya PAS akan menyertai PRU 14 untuk menumbangkan kerajaan UMNO/BN dan tidak melihat mainan sebenar politik PAS yang semakin terserlah niatnya untuk mengekalkan kerajaan kleptopkrasi BN di bawah Dato Seri Najib.

Mengundi PAS bermakna mengizinkan PAS menjual undi pengundi kepada Klaptokrat UMNO/BN dan undi kepada PAS akan hanya membawa ketidakstabilan politik negara.

Rakyat tidak perlu membuang masa mengundi parti sebegini jika rakyat Malaysia benar-benar ingin melihat perubahan yang lebih baik kepada masa depan negara dan mengheret kerajaan UMNO / BN untuk bertanggungjawab di atas segala kesusahan dan kerosakan yang dilakukan ke atas rakyat dan negara seperti pengenaan GST, peningkatan kos sara hidup, skandal 1MDB, FELDA dan lain-lain, maka tiada pilihan lain melainkan untuk mengundi parti-parti dari gabungan Pakatan Harapan pada PRU 14 akan datang. Rasulullah SAW. Rasulullah pernah menyebut bahawa Allah mengajar adab kepadaku, maka perbaikilah adab kamu
 أدبني ربي فأحسن تأديبي . | Begitulah ADAB sebagai akhlak yg dierti kan juga sebagai 'Al-IHSAN' yang berperanan membentuk tatalaku manusia terutama dari seorang yang mengaku Islam. Tanpa Akhlak dan adab serta ihsan ini, Kualitas Islam seseorang itu banyak kelemahannya. Niat dan sikap untuk mengekalkan 'klaptokrasi' bersama klaptokratnya menunjukan akhlak mereka itu pun sama dengan sikap klaptokrat itu juga.



AGAMA SELURUHNYA ADALAH AKHLAK (Perangai) | Maka Sesiapa yang LULUS sudut Akhlaknya ! Maka dia LULUS dalam beragama. | Mafhum dari nukilan Ibnul Qayyim | Lih.. الجماعة.نت .
BANDINGKAN AKHLAK 
PENDOKONG 'Parti Suci' PA$ | Buatlah penilaian saksama kepada mereka. Anggapan mereka inilah agaknya AKHLAK dan ADAB  yg dipelajari dari hasil tarbiah, usrah, perhimpunan yang mereka sertai dari para de so called  'ulama' tersohor mereka. Inilah HASIL yang pendokong aka walaoun dan lebai perolehi sepanjang di era 2013 - Sekarang. Sebelum era ini, tidak pernah berlaku sebagai penyimpangan yang begini teruk dan amat memalukan ini. Anda tentu tahu di era siapa itu? Siapakah yang menerajui Pa$ hingga menetaskan manusia2 sebegini ? Muflis Adab dan Akhlak.


Akhlak 
Seorang Ustazah.
Gila dah semua walaunta dan walauntit Pa$ ni..sampai begitu depa 'mendewakan' susuk tertentu hingga 'berkhayal' ribut yg menerbang kan segala khemah dan bumbung milik Pa$ di satu 'event' parti itu telah melakar dan membentuk susuk pojaan mereka? Mana mai akhlak semacam ini? Jauhnya dari kewarasan manusia siuman dan beraqal bro ~ penuh utopia dan angan2. Islam tidak mengajar seperti ini. Tok Sidang depa nak dilantiknya sebagai PM?Berguling -guling aku gelak nih.. Hahahahaha


AllahuAkbar, Masya' Allah..malang sungguh kepada mereka2 yang tidak pernah menyertai atau mereka2 yang sudah keluar dari PAS. Habis semua jadi 'kapiarq' mengikut 'ustazah' ini ! Rugi dan malang jugalah kepada mereka2 yang berada di luar Malaysia. Sungguh hebat ustaz dan ustazah PAS yang selalu mendahului ketetapan Allah. Budaya 'TAKFIRI' membenih subur dalam diri pengikut2 Lebai hasil pewala'kan buta tuli terhadap seorang manusia yang diumpamakan sebagai 'dewa'? Budaya ini persis budaya 'Syiah' dan Taliban. Ustazah chop apa macam nie? Hanya 'ahli' PA$ iaitu Lebai dan Walaouns serta Walaountit mereka saja yang boleh sambut hari raya? Yang lain dah tak boleh ikut 'ustazah' chop ayam ini pasai bukan ahli PA$. Orang Umno pun tak boleh. Seluruh umat Islam dunia pun tak boleh beb, pasai depa bukan ahli PA$? Jumudnya cara dan fikrah walaountit nie. Habis 'puasa' sebelum itu mahu dipersembahkan kepada siapa?; kerana sambutan raya pun tidak dibolehkan oleh pengikut 'buta perut' seperti ini.   

Malaysiakini

Mana-mana parti pembangkang perlu belajar daripada PAS untuk menentang BN pada pilihan raya umum akan datang, kata Naib Presiden PAS Idris Ahmad."Ada orang nak ajar PAS (berlawan dengan BN). Nak lawan BN kena belajar dengan PAS. Ini baru nak belajar jadi pembangkang, nak ajar kita jadi pembangkang pula.
Politik PAS yang tidak boleh dipercayai.,| Malaysiakini | ~ Lebai Panglima nie syok seniri ropanya ! Bahasa pun berbelit2. Inilah yg dinamakan BODOH SOMBONG. Lihatlah sejarah Pas dlm pru. Hanya bila bergabung dgn parti lain lah baru menang. Pencapaian terbaik bila dapat sokongan DAP masa dalam Pakatan Rakyat. Kalau dahulu, calon Pas kebanyakannya hilang desposit aje. Jangan la sombong. Nak belajar APA dgn PAS...kan dah berbaik dgn umno bn skrg...biar la PH ambil alih jadi pembangkang buat sementara waktu ni..lepas pru berubah semua.Sejak era Hadi, YB Pas banyak sekali jadi pasu bunga. Masa mana yang kata lawan BN tu? 'Pasu Bunga' melawan ke? Lebai ni kuat temberang jer, nak sebut 1MDB pun longgarq lutut? Inilah bahasa golmar lebai. KahKahKah.

Pokok pegaga tumbuh melata
Buat ulam awet muda
Bodoh pak lebai ada cerita
Bodoh sombong mendabik dada

Eddie Mukhlis


Siapa dapat menafikan bahawa Lebai2 Pas sentiasa berada dalam pelukan Umno?. Bersekongkol dengan kebejatan UBN dalam berbagai isu. Lebai sudah tidak lagi mampu melepaskan diri dari 'kepungan' Umno. Ulama apa, kalau syara' menegah bergaul dengan 'Penguasa'? Itulah yang para lebai Pas lakukan. Lebai PA$ tidak boleh menafikan perkara ini. Sebab itu 'akhlak' mereka semakin punah ranah. Akhirnya dijadikan 'PASU BUNGA' untuk hiasan sahaja. KAHKAHKAH

SOMBONGNYA LEBAI

Sinar Harian

Pas tidak perlukan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) untuk menapis calon mereka yang akan bertanding pada PRU14 akan datang. Timbalan Presiden Pas, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man berkata, Majlis Syura Ulama Pas mereka jauh lebih halus penelitiannya berbanding SPRM.

"SPRM hanya menapis dari sudut rasuah, Syura menapis dari segi syarak, akhlaknya, amalan hariannya dan keluarganya. Jadi kita tidak perlu serahkan kepada SPRM atau pihak-pihak lain," katanya. Beliau dalam masa sama juga berkata, pada kali ini Pas akan memperuntukkan beberapa kerusi untuk calon dari Dewan Himpunan Penyokong Pas (DHPP)."Saya fikir hampir setiap negeri ada peruntukan kerusi untuk DHPP kecuali mungkin tidak ada pun di Kelantan dan Terengganu kerana komposisi kaum di situ," katanya...| Sinar Harian.

Pilih Hadi ke? Tapi Hadi kata, tak guna Pas nak jatuhkan Umno? Guano tu? Kelakuan PAS boleh difahami. Mereka Pro kepada Umno. Satu bukti sudah cukup kuat yang mereka teramat mencintai Umno. Ada ke PAS kutuk Umno .Mengapa ? Semua depa puas hati, 1MDB puashati. Felda yang bermasalah pun depa puashati. Tiada yang tak puashati melainkan semua lebai puashati. Inilah bahasa temberang lebai. KahKahKah


LEBAI SEMAKIN ANGKUH

Malaysiakini

'Sebagai kuasa penentu, PAS boleh jatuhkan kerajaan'
Jika tidak mampu membentuk kerajaan sendiri, PAS bercita-cita untuk menjadi kuasa penentu dalam kerajaan penggal akan datang yang cukup kuat sehingga mampu menentukan jatuh bangun kerajaan itu.Tuan Ibrahim Tuan Man ber kata, ia tanpa mengira sama ada kerajaan gabungan itu melibatkan BN atau Pakatan Harapan, asalkan bersetuju dengan dasar parti itu."Kalau mereka langgar syarat (membentuk kerajaan), kita tarik sokongan, kerajaan itu tumbang. Kerajaan ini tak stabil. |
Malaysiakini.


| Sejak bila Lebai jadi 'kuasa penentu?' Belum bentuk kerajaan pun dah ada niat untuk tumbangkan kerajaan? Pas dan lebainya tengah 'mabuk' bila ramai jadi YB sejak bersama PR dulu. Dia dah rasa besarq kepala dan lupa realiti sebenar sekarang. Rakyat ramai menolak Pas dan lebainya yang berterusan bermain kungkalikung dengan Umno. PAS jenis pekak badak. Tak peduli GST dan pekung BN. Angkuh konon sebagai kuasa penentu .Dah lupa asal perjuangan selama 60 tahun ..Last tunduk kat Umno. Lebai pun bersimpuh bersila bergelak ketawa bersama tokeh Umno. Untuk apa perjuangan lebai begitu?

Pemimpin PAS lupa agaknya macamana nak jadi " Kuasa penentu" sejarah telah terlakar jatuhnya kerajaan pinpinan PAS di Perak semasa dalam Pakatan Rakyat , itupun ketika bersama dengan DAP dan PKR. Sekarang bersendirian macamana nak jadi kuasa Penentu, rasanya banyak celaru dalam pimpinan sekarang ini, atau sengaja nak mengabuli mata pengundi ajak ikut taat melulu.
dari FB- Mohd Asri Bakar
Cuba kita kenang semula bagaimana cara Hadi mentadbir Terengganu. Kasar, Kejam dan Zalim cam Taliban.....dan, patutlah HANYA SEPENGGAL!! Tak percaya? ...Maka percayalah dan ada bantahan tak? saya tanya jer nih!
Yg Ikhlas, benar, jujur, bijak, tampan dan beriman:
|
Mohd Asri Bakar .

sumber
Razman mudah diperbodohkan oleh Umno.. DAP hanya ada 37 kerusi Parlimen di seluruh negara dan jumlah itu dilihat tidak cukup membolehkan parti itu membentuk kerajaan yang memerlukan sekurang-kurangnya 112 kerusi.
Dalam pilihan raya akan datang pun, DAP akan tanding kerusi lebih kurang macam itu juga. Sampai kiamat pun tidak mungkin DAP boleh jadi Perdana Menteri...Tapi Man anak Pak Ya mudah sangat boleh diperbodohkan dan percaya dengan momokan dan fitnah Umno bahawa Kit Siang mahu menjadi Perdana Menteri! | Bila Lebai tumpul berfikir. Maka begini lah jadinya. Lawanlah bertandinglah di mana LKS bertanding. Kalo LKS kalah. Khalas. LKS memang tak boleh jadi PM. Kan mudah ! Tapi lebai ada berani ke mau lawan? KahKahKah



Sendiri Tak Pergi..
Ada Masa Pulak Kenen Orang !!
Lebai kalo kenen orang? memang sedap, memang sukanya dia ! Tetapi | Malangnya bagi Hj Hadi sendiri kerana dia hanya nampak kuman di seberang laut, tapi kuman pada dirinya sendiri dia tak nampak! Hj Hadi cuma beretorika dengan kata-katanya. Bukankah Hj Hadi sendiri adalah kaki ponteng monteng?

Hj Hadi sering tidak menghadiri sidang parlimen tapi boleh pergi berceramah atau menghadiri mesyuarat parti sendiri. Malah Hj Hadi sempat ke luar negara pergi ke Amerika sewaktu pembentangan belanjawan 2016 lalu! | sumber lengkap sini |.

Inilah 'bahasa' dan 'akhlak' seorang Ketua Lebai sebuah 'parti suci'. Merendahkan orang lain sedangkan dia lupa diri sendiri. AJARAN ISLAM tidak seperti ini: Suruh orang berbuat baik, Pada hal diri dia sendiri, dia lupa : - 
Dalil dari al-Qur’an- Allah Subhanahu wa Ta’ala berfirman:

أَتَأْمُرُونَ النَّاسَ بِالْبِرِّ وَتَنْسَوْنَ أَنْفُسَكُمْ ؟ أَفَلَا تَعْقِلُونَ ؟

Mengapa kamu suruh orang lain (mengerjakan) kebajikan, sedang kamu melupakan diri (kewajiban) mu sendiri, padahal kamu membaca Al Kitab (Taurat)? Maka tidakkah kamu berpikir? (al-Baqarah : 44)

Dalil lain ialah Allah Subhanahu wa Ta’ala berfirman:

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لِمَ تَقُولُونَ مَا لَا تَفْعَلُونَ ؟ | ٦١:٢
كَبُرَ مَقْتًا عِنْدَ اللَّهِ أَنْ تَقُولُوا مَا لَا تَفْعَلُونَ | ٦١:٣
 


Hai orang-orang yang beriman, mengapa kamu mengatakan apa yang tidak kamu perbuat? Amat besar kebencian di sisi Allah bahwa kamu mengatakan apa-apa yang tiada kamu kerjakan. (Ash- Shaff : 2-3).
Kenyataan asal LEBAI selengkapnya di sini bro !


Tanda2 dan perilaku ulamak yang wibawa. Ulamak sebegini perlu kita ketengahkan. Tiada dendam dan sentiasa mendoakan pula sekali pun 'musuh siasah' dilanda musibah. Watak begini tidak lagi kelihatan dalam tubuh badan Bangsa Pa$ sejak 'parti suci' itu di era al Marangi. Bahasa 'LUNAK' Us. Ahmad Awang tidak terpakai lagi buat orang2 PAS, Walaouns dan Lebainya.

Sebenarnya...Lebai dan Kartel2nya dah tahu awal2 lagi yang RUU 355 tidak akan di bacakan di Parlimen. Tujuan dia buat H355 hanya bertujuan memperbodohkan walaun's, mendapatkankan lebih dedak dan NAK LAWAN PERHIMPUNAN BERSIH. Tak percaya? Maka percayalah dan ada bantahan tak? tanya jer nih 

Kalau nak jadi Pm ... Lebai WAJIB tumbang kan umno/bn dulu ...
Bukannya dok sepakat dengan tok ketua melayu tu. Mcamana nak lawan kalau taawun? Lebai ingat tok ketua melayu tu nak ke bagi lebai jadi pm ke? Kawan dia sendiri pun dia sepak keluar...


Inilah bahasa penyedap secukup rasa lebai aka Walaun Lebai mem bodek, mengampu Tok Sidangnya sedangkan dia sendiri tahu yang Pa$ hanya pertaruhkan 40 kerusi Parlimen di PRU14 ini. Mana mungkin Tok Sidang Pa$ boleh dinobatkan bagai Pee Emm?

Keajaiban apa nak berlaku wahai 'Panglima Baru Pa$'? Ini bukan cerita Wan Empuk Wan Malini menuai padi bersalut warna Emas ! 
Janganlah memperbodohkan ahli bawah. Depa tu banyak yang sih bengap. KahKahKah

HIKAYAT LEBAI BIDALAN

KAHKAHKAH Bila dah kemaghau idea, bila pitih disalah salurkan maka Lebai pun bermadah secara melulu untuk menutup kegagalan kerana lebai tak mampu berpikir bagaimana nak majukan K'lantan. Bukan ke pelik bila dah jadi pemerintah, tidak mahu segerakan dan percepatkan pembangunan? | Baca di..sini

'Lebai Messenger' ini terlupa yang PA$ tu keluar dari butir tahi Umno (pinjam kata2 Ketua Lebai dia sendiri). Jadi kita boleh juga kata, mana2 parti yang lahir dari perut UMNO, cara mereka (lebai2nya) macam Lebai Messenger ini berfikir dan berpolitik sama saja dengan UMNO. Kadang2 lebih teruk lagi dari UMNO. Tak gitu lebai DUP? Lain kali kalo nak berbahasa? Timbang2lah sikit. Usah copy cara Umno? KahKahKah


Tumpang berteduh bawah Umno pun tiada unsur taubat juga tu lebai ! Sejak bila Umno laa nie jadi kertas putih suci bersih? Lebai bersubahat tu tak kan pula tak kena bahadi sama? Hebat lebai Pa$ dapat menelah dan ketahui taubat seseorang diterima atau tidak ? Ilmu 'Laduni' apa nie? Tobat lebai pun belum tentu 'accepted' , duk pikiarq 'taubat' orang? | Begitulah bahasa dan akhlak lebai sekalipun depa tu MAm ! Belum tentu 'mursyid' beb !
KahKahKah


LEBAI 'BIDALAN'

Calon PM: PAS tunggu 'isteri mengandung dulu'
Naib Presiden PAS Datuk Mohd Amar Nik Abdullah berkata, parti Islam itu tidak menamakan calon perdana menteri kerana menganggap ia terlalu awal untuk berbuat demikian.Walaupun PAS mempunyai calon yang sesuai untuk dinamakan sebagai perdana menteri, namun untuk mengumumkannya sekarang, Mohd Amar menganggap ia umpama 'isteri belum mengandung, tetapi bising dengan nama anak'.


"Sekarang terlalu awal (untuk umum calon perdana menteri) sebab pilihan raya pun tak berlangsung lagi. Sebab itu kita tak terlalu nak menamakan calon perdana menteri. "Kalau saya, saya buat ibarat, isteri belum mengandung, bising dengan nama anak. (Sepatutnya) biarlah mengandung dulu. | Malaysiakini . | Nak mengandung apa lebai? Kan Pa$ tu mandul? Berjuang 60 tahun lebih duk tak beranak situ ler. Baru timbalan tak sampai sepenggal lagi dah teringin tunggu bini mengandung? Hang jenuh tunggu ler ! Dah 'Menopause' ! KahKahKah

Penyamun dengan Penyamun.This is Penyamun United..Kahkah.
Takdak sapa kata apa. Lebai sendiri buat Bidalan ini memang mulut 'lancang'. Dengar cerita, ramai veteran Pas Kelantan tidak begitu senang dgn gelagat 'Lebai Bidalan' ini. Ia menyebabkan 'kebencian' rakyat dan akar umbi yang boleh 'menjatuhkan' kerajaan Pa$ Kelantan.

Biarkan bro ! lagi banyak mulut dan bidalan sasau lebai ini, lagi bagus dan menarik untuk kemenangan Pakatan Harapan untuk menawan Kelantan pada PRU14 ini. Bahasa dan akhlak lebai seperti ini sudah terpesong jauh dari ajaran Islam. Mereka begitu seronok, meghela dengan sedikit 'kuasa' yang diperolehi itu. Bila 'lebai bidalan' sendiri kata, Kerjasama Pas, UMNO jangan jadi 'perpaduan penyamun' boleh diertikan sebaliknya? Maknanya lebai pun dah 'faham' dlm Pas sendiri sedikit sebanyak 'unsur' penyamun itu ada wajaranya, kalo tidak macam mana lebai boleh buat bidalan ini? Hangpa pikiarq ambik ler ! KAHKAHKAH

FMT
| Kah Kah Kah. Lebai Bidalan nie lupa agaknya. Kan ke dulunya  (FMT) pernah menyiarkan bahawa 'Panglima Baru Pa$' [pinjam gelaran baru puak walaouns] kpd Idris Ahmad MP Bukit Gantang ada mengatakan (Kami boleh menang, dan Hadi boleh jadi PM) | beliau dilaporkan menyebut | PAS berkata ia bukan sahaja ada harapan untuk mengetuai kerajaan selepas pilihan raya akan datang, tetapi juga sudah ada calon perdana menteri. Naib Presiden PAS, Idris Ahmad berkata presiden parti, Datuk Seri Abdul Hadi Awang akan menjadi perdana menteri jika ia menang ... 

| Alahai Nik Amar ! Awat hang duk bagi bidalan tu, tunggu mengandung dulu baru boleh beranak. Pa$ tu nak mengandung hapenya? Isteri PA$ tu madul mandul mandul ! Dah lama dah mandul? 'Menopause' ler katakan ! Bila lebai Pa$ sendiri bising, awat hang bungkam. Sebenarnya hang yang bising dengan segala bidalan merapu meraban tu. Akhlak mende yang puak lebai Pa$ pakai nie? Hahaha 

Inilah Bahasa budak2 Pa$. Akhlak Hancuzz ! Apa nak jadi dengan walaouns nangoi macam ini? Bahana walak buta tuli. Kenapa gelar orang sebagai 'Setan' . Gelar kepada pemimpin sekalipun tak suka,.. bukan adab Islam. Kamu tu dari 'parti suci' lagi pun orang yg kamu gelar itu bagaikan 'bapa dan datok kamu' sendiri. Belum hang jadi manusia, mereka telah terlebih dahulu pernah mengangkat mercu malaysia ke persada yang hang terima sekarang ini. 

| Bila ramai 'syaithan' dalam tubuh badan bangsa Pa$ sendiri kamu diam kaku beku.Tujuk 'anu' dalam messenger oleh 'Singa Pa$' yang baru dinobatkan, Tengok 'blue' masa orang mesyuarat tetapi DAP yang setel billnya. Terkoyak dubur isteri angkara 'tergelincir' ber ulang kali oleh ketua lebai Pa$ sebuah negeri di utara dan bagai lagi yang tak perlu disebut? Adalah lebih setan dan iblis yang berada dalam parti kamu itu. Kenapa kamu diam bisu? Kata 'ulama' Diam terhadap perkara kebenaran itu juga sebagai 'setan bisu' !

Bahasa begini adalah bahasa puak lebai yang selalu mendakwa sebagai pejuang Islam dan lebih Islam dari puak dan kaum lain. Kalau macam ni punya bahasa bermakna mereka adalah golongan pilihan dan maksum dari semua sudut Inilah muka yg merosakan  Islam dan mencemar nama baik Islam sebenarnya. Siapa pun tak akan tertarik dengan cara bawaan bahasa lebai sebegini, malah makin membenci . Kah Kah Kah | rujuk kenyataan pemuda Pa$ di sini .

INI SIAPA?
Ddalam PAS kita ada LEBAI YDP PAS PADANG SERAI seorang pak lawak dalam PAS yang bercakap seperti orang sasau tanpa sebarang fakta dan bukti. Ini macam ke bahasa dakwah lebai?

YDP PAS PADANG SERAI MENGATAKAN UNDI PAKATAN HARAPAN ADALAH HARAM. MANA DALILNYA??? Rosak Negara kerana pemimpin. Rosaknya sesuatu agama kerana golongan yang dikatakan menggunakan agama untuk sesuatu perkara!!

Adakah kerana kini PAS Perlu Sokong UMNO BN Walaupun Mereka ZALIM maka keluarlah sesuatu yang dianggap fatwa "Haram Mengundi Pakatan Harapan?? Jauhkan diri daripada budaya takfirin!!

Apa yang orang lain buat semua tak betul ! Yang betul hanya Lebai alMarangi saja bila terhegeh2 pergi cari Ku Li nak tabal jadi PM sebelum PRU13 dulu. Baca sini. | Maknanya Hadi memang tak layak  jadi Perdana Menteri,sebab itu calonkan Ku Li.  Hadi pula jumpa Ku Li sampai 5 kali nak calonkan jadi PM. Yang ini tak bercanggahkah dengan adab ajaran Islam? Beginilah Lebai bermain bahasa. Kalo lebai punya akhla Islam terbaik..perkara semacam ini tak akan keluar dai mulut dia. 


AKHIR KALAM

Rasul kita S.A.W Bersabda bahawa Allah mengajar adab kepadaku, maka perbaikilah adab kamu | Baca lagi di Sini 
Penyair Arab, Ahmad Syauqi pernah mengungkapkan kata2 ini.
[ Innamal Umamul akhlaaqu maa Baqiyat, Fain Humuu Zahabat Akhlaaquhum Zahabuu ]. Mafhumnya:  | Selama mana kekalnya AKHLAH suatu umat atau bangsa itu, kekallah umat tersebut. Sebaliknya bila umat atau suatu bangsa itu hilang pupus adalah disebabkan AKHLAK MEREKA telah PUPUS HILANG.  Kaum 'Ad, kaum Thasamud umpamanya hilang terus dari muka bumi adalah kerana kejelikan dan keburukan akhlak dan adab mereka sebenarnya. 

KHULASAH

Politik PAS TIDAK boleh dipercayai.

1. Sikap pemimpin PAS sering memperlihatkan kesombongan yang ekstrim- seolah2 ilmu dan pengetahuan yang ada dalam dada sudah lengkap dan tidak memerlukan apa2 tambahan dan pencerahan dari pihak lain.

2. Ayat 88 surah Al-Baqarah menceritakan sikap orang yang mengistiharkan apa yang ada dalam qalbu mereka sudah lengkap tidak memerlukan penambahan dari pihak lain. Allah melaknati orang yang bersikap angkuh seperti ini.

3. Prinsip keangkuhan seperti ini, tidak ada tempat dalam membentuk kesetiakawanan dalam politik. Kesombongan dan keangkuhan memisahkan kamu dari rakan2 lain.

Lihat Al Baqarah ayat 87-88.


Mat Tanjong at 1.30am 23/1/2018.



Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

Wanita Arab dan Bukit Bintang - video