Bajet 2018, Netizen dan Lebai PA$ - Edisi Tertangguh

PA$ macam biasa bro, Bila tersedak dedak penuh mulut, yg boleh menyakitkan hati Umno, Lebai MP coba sebolehnya mengelak dari menentang sebarang ketidakpuasti pihak pembangkang. Pas bukan lagi pembangkang dalam erti berpolitik masa kini kerana terikat dengan UMNO-BN yang mana Pas dan Lebainya bermanja setiap hari bagai ' Kucing Kurap Manja Dgn UMNO BN ' (Pinjam istilah MSO @Mohd Sayuti Omar II ). KAHKAHKAH

Dewan Rakyat itu tempatnya berbahas untuk kepentingan rakyat. Itu sebab Dewan itu pun dinamakan 'Dewan Rakyat' . Bukan untuk jadi tongkoi atau 'Pasu Bunga' sambil bermain gajet, berselfie dan  sebagainya. 

Gelaran bagai MP 'PASU BUNGA' sudah dimaklumi ramai bahawa Ahli Parlimen dari parti suci yang tidak suci itu tunduk kesipuan dg bertindak 'berkecuali' semasa cadangan menolak bajet 2018.Sudah 3 kali sejak 2016 2017 dan kini 2018 perbahasan menolak bajet Pas
hanya menunjukan sikap sebenarnya menjadi 'kuda tenzi' atau kuda 'tunggangan' kepada UMNO BN. Dalam tindakan 'lapuk' Pas selaku berkecuali itu, maka dicari2lah alasan untuk menampakan para MP 'Lebai' ini kelihatan 'berjuang' mengapa mereka berkecuali. Jenuh juga Lebai2 ini nak cari alasan untuk meyakinkan walaountan dan Walaountit mereka agar mereka sentiasa dipandang 'hebat'? Hebat apanya kalau jadi tongkoi? Berkecuali (Bisu) dari berkata ya atau tidak itu dikira redho dgn Umno-BN yang jadi tukang karang bajet itu? Sambil itu AP Lebai turut 'menyindir' kumpulan yang menolak bajet 2018 itu sambil bergelak ketawa. Lihat | PAS Sindir PH |.

PAS tiba2 menjadi buta mata dan tuli telinga dari melihat dan mendengar keluhan dan tangisan rakyat. PAS tak peduli sangat pada parti 'kepala bapak' yang menjadi MUSUH RAKYAT . Parti kepala bapak nak naikkan harga barang, naiklah banyak mana pun, PAS tuli. Parti kepala bapak nak naikkan harga minyak berapa puluh sen pun,...naik lah...PAS keras cokeng. Cukailah apa kejadah lagi yg nak dicukaikan ke atas rakyat, PAS ibarat babi golek panggang chap goh meh,... kaku dan bisu.

Yang PAS sibuk, AMANAH bawak lari kerusi,..AMANAH pengkhianat, khadam DAP.... Bangunan sekian2 PAS yang punya, PAS boleh berusaha utk membayar ratusan ribu ringgit demi menganjingkan musuh peribadi mereka,... 

PAS akan pulun sungguh dalam bab2 berhimpun,biar PAS bergolok bergadai, mengkeldaikan anak2 sekolah pondok dan sekolah tahfiz, demi mencapai angka puluh2 ribu dlm himpunan mereka. PAS puas hati dapat 'teng' musuh peribadi mereka dalam bab ramai walaouns nya berhimpun!

PAS juga tak pernah kalah dalam mendendangkan cerita basi RUU 355. PAS masih menjual RUU basi tersebut di kampung2 walaupun RUU itu sudah lama disemadikan oleh juak2 kepala bapak kau....

Rakyat nak hidup atau nak mati, PAS peduli apa. Yang penting bagi PAS, jagan berikan ruang kpd musuh peribadi mereka menguasai Putrajaya. Bagi PAS, kemenangan PH adalah kemenangan DAP. Biar parti kepala bapak kau menang dan terus menguasai negara, PAS sikit pun tak kisah. Parti kepala bapak nak jual dan gadai negara, bagi PAS itu tidak menjadi kudis dan cela kpd mereka. PAS sedang keliru antara musuh peribadi dgn musuh rakyat dan musuh negara, mana satu yang celaka! | dari wahana pendokong PH |


** JANGAN UNDI MEREKA LAGI**

Kesemua wakil rakyat Pas yang hadir ke parlimen mengambil sikap berkecuali dalam pengundian bajet 2018, menentang tidak menyokong pun tidak. Untuk apa mereka berada dalam dewan kalau hanya untuk berkecuali.


Minta rakyat khasnya pengundi mereka sebelum ini menilai sebaik mungkin peranan dan fungsi wakil2 rakyat ini. Mungkin untuk dalam Piraum akan datang jika mereka bertanding lagi sekali, JANGAN undi mereka lagi kerana ia membazirkan masa dan sia-sia sahaja. Trims.. (Mohd Sayuti Omar II)


Pa$ wakil Rakyat atau wakil umnoBN..? rujuk - Hadi: PAS berkecuali cadangan tolak Bajet 2016 -
Satu perbandingan menarik. Lihatlah Tokoh sebenar Mujahid Islam Almarhum Ustaz Fadzil Noor menunjukan aksi berbahas dengan begitu tegas melawan Umno-BN di era kegemilangan PAS dahulu. Selepas dari era itu. Pas semakin huduh di mata rakyat yang kenal antara mutu dan manikam.
Di era selepas UFN, tidak lagi lahir pemikir dan teknokrat dari kalangan Lebai. kumpulan progresif dalam Pas yang 'dihalau' oleh Hadi kerana tidak secocok untuk menyokong Umno terus menubuh kan AMANAH yang tidak disangka oleh Hadi sendiri. Inilah asas nya kenapa Hadi begitu berang dengan AMANAH dan terus menyerang parti itu tanpa henti | Oh! Ini sebabnya Hj Hadi semakin mengarut ... |
Lebai2 yang 'diternak' oleh Chief Lebai selepas era UFN tidak lagi menunjukan komitmen sebenar untuk berlawan bahas di Dewan kerana telak dilunakan oleh UMNO. Maka lahirlah lebai2 seperti kanak-kanak sekolah rendah yang kerjanya asyik bermain, berselfie dan bergelak ketawa, kernyeh sambil teringat 'snooker; agaknya? Semua Lebai habis pakat jadi 'badut' dan 'pasu bunga' bila berada di Dewan. Memang betul bila mereka didakwa jadi kuda tunggangan Umno seperti kata (KHAIRUDDIN ABU HASSAN) . Bila dah jadi 'kuda' tu faham2lah bro ! Tunggu Bapak kalau tak ditunggangnya? Kah Kah Kah. Lihat lagi di sini .

Tengkiu Lebai MPs PA$ kerana berjaya jadi BARUA Umno-BN.

Alasan bangang yang tidak menepati prinsip pembangkang. Isytiharlah MP Pas ini berpendirian bebas hahaha...hanya terjadi semasa HJ. Hadi mempunyai kuasa mutlak. Di zaman arwah UFN dan TGNik Aziz dahulu pekara ini tak timbul..PAS.. PAS...dah lupa daratan engkau 

Ini menunjukkan kualiti Ahli Parlimen PAS yang mengambil jalan senang sebelum memberi pendapat sama ada bersetuju atau tidak dan tidak mampu memberi pandangan alternatif yang membukti mereka bersekongkol dengan kerajaan Umno-BN.

Kalau itulah hujahnya, lebih baik bubar saja parti pembangkang sebab takda gunanya bantah atau bangkang memandangkan kita takda kuasa, bukan begitu? Jadi apa fungsi dan gunanya parti pembangkang? Tak masuk akal, sangat kurang cerdik pemikiran sebegini, memalukan!Tak payah lebai cari alasan. Menjengkilkan. Alasan apa pun tak akan terpakai kerana Pas dan lebainya dah ter sedak 'dedak' lalu jadi tunggul mati. Itulah sebenarnya alasan lebai.
| baca di sini lagi..| .


SUARA NETIZEN


fb Manessamuda Manessa

 Kalau 'musuh' tunjuk respek dan sokong kita tu? Tentu ada yang tak kena. Begitu Al Marhum Us. Fadzil Noor pernah mengingatkan ahli Pas suatu ketika dahulu. Sebab tu bilamana menteri umno ucap terima kasih atas 'pengecualian' 11 wakil lebai Pas yang berkecuali itu, maka ianya menyerlahkan bahawa PAS sudah 'terkepung' dan telah pun masuk ke dalam 'jerangkap samar' Umno hingga kesemua lebai yang 11 orang itu mahupun di luar Dewan tidak mampu lagi untuk bercakap benar dalam apa isu sekalipun bila berada di dalam Dewan Rakyat. Mau tidak mahu, ambil jalan 'selamat' supaya tidak nampak sangat yang PA$ itu kononnya berpendirian. Itulah maksud tersirat yang boleh diambil dari kata-kata 'sakti' Almarhum Ustaz Fadzil Noor. Pas memang pun sudah 'dibeli'? Umno-BN, cuma lebai sahaja 'menafikannya'.

Tengkiu Lebai MPs PA$ kerana jadi BARUA UmnoBN. Politik matang sampai lebai tak buka mulut cakap perkara benar. Udah ter kepung dengan Umno segenap penjuru. Telan mati mak, luah bapak pula yang mati. So and So and So..Kulumlah pi sat, bukan lamaaaa. KAHKAHKAH
Bajet kami dari PAS adalah bajet kesyurga. Harap maklum. 
Kalau masuk parlimen sekadar nak jadi MP berkecuali, babi pun boleh jadi wakil rakyat..Awang..

Ulama itu adalah waris 'anbia ! Tetapi kalau ulama sudah jadi waris orang2 zalim (lizZholimin)! Mereka bukan lagi ulama, tetapi lebih kepada ular dalam semak. bahaya untuk umat mencari 'Kebenaran' , kerana 'de so called ulama' macam ini tidak lagi mampu berkata benar, tetapi lebih banyak berhelah dan berbohong untuk hiburkan dan menyenangkan 'TUAN' yg selalu memasang 'jerat' agar mereka tidak lagi 'menyusahkan' Tuan mereka yng selalu 'baik hati' dengan 'memberi' dan 'menawarkan' itu ini bagi kelangsungan 'politik palsu' mereka. Lihatlah video ini bagaimana Lebai berbohong. Bohong bukan sifat ulama. Jangan tertipu dengan 'tarbiah' berpakai an mereka. Arab badawi yang fasih berbahasa Arab itu pun jadikan jubah dan pakaian mereka itu sebagai pakaian harian mereka juga. Tetapi Arab badawi lebih mulia dari lebai2 Pas yang punya talam 2 muka itu. KAHKAHKAH
WALAOUN 
KANTOI MENIPU
Ribuan sukarelawan
PA$ Dengan Jentolaknya..
Ribuan sukarelawan Pas dan jentolak ....KahkahKah
Berita ini hanya ditulis oleh seorang walaun yang telah dikongsikan oleh  walaun lain yang bernama Nan Eshroq. Amboi, bukan main gebong walaun tu tulis tentang bantuan Pas kepada mangsa banjir Pulau Pinang. Kalau babi yang dengar pun tentu babi tu pun terkentut besar dan terus terburai mati serta merta!

Walaun tu dengan sombongnya mendakwa :

"Orang tercengang setiap kali bencana seperti di P.Pinang, PAS boleh mengorganisasikan ribuan sukarelawan yg membawa aset masing masing, kenderaan ringan dan berat, jentolak, waterjet, genset, dapur secara percuma. Bantuan makanan yang mencurah curah. Semua percuma." | al-Husseyn |

KHULASAHNYA

HUJAH LEBAI BERKECUALI.

Lebai Bukit Gantang, Lebai Derih cuba ejaz dgn alasan kalau tolak bajet? Payahlah nak minta 'peruntukan' nak buat jalan, bina mesjid, bayar gaji dan seumpamanya | Sinar Harian |

Tahap Lebai Derih bagi alasan nie, tahap Pak Mat Tempe kat kampung Tepi Sungai jer, level walaounta kedai kopi jer. Inilah tahap 'kebodohan' melampau seorang yang bergelar wakil rakyat kononnya ! Tak payahlah susah payah pi belajar kalau setakat nak jawab macam lebai walaouns nie. KAHKAHKAH

JANGAN UNDI MEREKA LAGI

Kesemua wakil rakyat Pas yang hadir ke parlimen mengambil sikap berkecuali dalam pengundian bajet 2018, menentang tidak menyokong pun tidak. Untuk apa mereka berada dalam dewan kalau hanya untuk berkecuali.


Minta rakyat khasnya pengundi mereka sebelum ini menilai sebaik mungkin peranan dan fungsi wakil2 rakyat ini. Mungkin untuk dalam Piraum akan datang jika mereka bertanding lagi sekali, JANGAN undi mereka lagi kerana ia membazirkan masa dan sia-sia sahaja. Trims..| Mohd Sayuti Omar II |

Sebahagian manusia seperti lebai2 Pas bercakap dalam dua versi berlainan hanya untuk memukau walaounta mereka sahaja untuk dilihat para lebai itu menakjubkan di mata ahli mereka, pada hal idea mereka hanya lawak senja sebelum malam. Jangan tertipu dengan lebai yang 'berlakon' dalam dua situasi atau lebih ini. ** Jangan Undi Mereka Lagi **


Posted by Md Tanjong at 1.15 am 20/11/2017


Comments

Popular posts from this blog

Yang Bilang Cina Anti Islam, Malulah Bila Lihat Video dan foto Ini..

Wanita Arab dan Bukit Bintang - video