Warna Warni Konvensyen AMANAH Nasional ke-2 Di Bumi Kedah.

Sudah hampir sebulan Konvensyen Amanah yang berlangsung di Alor Setar pada 21-22 Oktober lalu masih diperkatakan. Lebai dan Walaouns PA$ sudah mati akal untuk memperlekehkan kejayaan & kemampuan yang diraih Amanah sejak penubuhan Parti Islam ke 2 ini. Parti Islam AMANAH sebagai parti alternatif yang lahir dalam suasana PA$ dan Lebainya yang sudah terikat dengan lambaian dan ajakan UMNO sejak sebelum Muktamar 61 yang memperlihatkan betapa Lebai dan Mullah 'suci' dalam 'Parti Suci' PA$ tidak betah lagi duduk bersama kumpulan progresif dalam PA$ yang tidak ndak kepada UMNO. 

Lalu mereka di 'Chai' kan dan seterusnya kalah dan kecundang habis untuk memegang sebarang jawatan penting di dlm 'parti suci' itu. Bukan jawatan yang diburu tetapi para Lebai telah berjaya mempengaruhi walaounchai mereka untuk tidak mengundi langsung kumpulan progresif ini. Tektik kotor 'parti suci' ini cukup berkesan untuk 'menghalau' gerombolan progresif ini untuk mudahkan Lebai berkepit dengan Umno. Itu saja. 

Sekarang, Amanah sudah berusia 2 tahun lebih. Prestasi Amanah makin menyerlah. Ini yang menjadikan mata Lebai 'berpasir' bro ! Mulanya Ketua Walaounchai meramalkan Amanah hanya dapat bertahan sebulan dua sahaja. Lalu digelar Amanah ini bagai parti nyamuk dan lainnya. 

AMANAH kian menyengat dan Kelantan adalah negeri tertinggi keahlian Amanah. Itu sebab Lebai dan walaouns menjadi gelabah hingga ada percubaan untuk 'merampas' Wisma Tok Guru (WTG) di Salor itu. Percubaan mereka gagal, lagi merangatlah para lebai & walaoun mereka. KAHKAHKAH.

Konvensyen Amanah di Alor Setar itu cukup unik, untuk itu silalah baca di | sini | bagaimana dikatakan AMANAH melalui Konvensyen ke 2 ini begitu unik. Paparan di bawah ini sudah cukup membuktikan betapa gemilangnya AMANAH sebagai sebuah parti dalam Komponen Pakatan Harapan yang pasti akan menggalas tugas berat di arena politik Malaysia dan AMANAH ini adalah dipercayai sebagai 'parti masa depan' yang cukup menggam barkan 'politik silang kaum' yang unik dengan mottonya tersendiri iaitu AMANAH PROGRESIF PEDULI atau dalam Bahasa Arab nya sebagai | الثقة الموثوقة | . Tema konvensyen kali ke dua ini ialah “Menjunjung Amanah Rakyat”.

Selain melakarkan strategi untuk berdepan Barisan Nasional (BN)  dan kemungkinan besar  juga Pas dalam pilihan raya umum (PRU) ke-14, konvensyen kedua parti itu akan menjelaskan hasratnya bersama rakan-rakan dalam Pakatan Harapan untuk menerajui pentadbiran negeri itu. Konvensyen Amanah perlihat azam kuasai Kedah. Kedah pernah jatuh ke tangan pembangkang pada PRU-12.

Layarilah warna warni sekitar Konvensyen Amanah yang baru lalu di Alor Setar ini.  




Warna warni sekitar Konvensyen Amanah Nasional ke -2 di Alor Setar

Warna warni sekitar Konvensyen Amanah Nasional ke -2 di Alor Setar

Sekitar berlansungnya Konvensional AMANAH Nasional ke-2 yang diadakan pada 21-22 Oktober 2017 di Hotel Signature, Alor Setar Kedah berjaya mengumpulkan kehadiran seramai 798 perwakilan seluruh negara.
Pemimpin utama Pakatan Harapan turut hadir pada hari pertama persidangan memberikan ucapan antaranya Pengerusi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu) Tun Dr Mahathir Mohamad, Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR) Datuk Seri Wan Azizah Wan Ismail dan dari DAP diwakili Setiausaha Agungnya Lim Guan Eng.
LENSA merakamkan seputar acara dua hari berlansung.

Perwakilan memenuhi dewan untuk mendengar Pidato Presiden Mohamad Sabu.

Parti AMANAH Negara (AMANAH) membawa agenda perubahan kepada pembangkang kerana membuka pendekatan dan konsep baru politik sehingga terbentuknya Pakatan Harapan.
Apa yang dibicarakan oleh Sasterawan Negara A. Samad Said (kiri)  dengan Tun Dr Mahathir Mohamad disambut tawa oleh Penasihat Amanah Ustaz Ahmad Awang.
Presiden Amanah melancarkan buku’Tekal Berjuang’ memoir Anuar Tahir
Timbalan Ketua Pemuda AMANAH Faiz Fadzil turut melancarkan bukunya Kleptokrasi Bukan Rahmat .
Penasihat AMANAH Datuk Husam Musa (kanan) menyambut ketibaan barisan pimpinan Amanah Nasional di pentas utama.
Promosi beras super impot keluaran Amanah Kelantan.
Drone digunakan dalam pelancaran lagu ARIF
Sebahagian perwakilan meneliti Buku Laporan Tahunan yang diedarkan untuk semakan.
Sebahagian Perwakilan yang hadir dalam Konvensyen Amanah Nasional ke-2.
Barisan perwakilan yang terdiri daripada ahli Angkatan Wanita Amanah Nasional.
Malam Gong Langkasuka mengetengah artis tempatan Wan Aishah Wan Rahim dan To’ki selain  deklamasi  sajak oleh Pak Samad dan pengisahan negeri Kedah yang dibacakan oleh Datuk Raja Kamarul Bahrin dan Hasnol Baharuddin.. | Malaysia Dateline |

EKTRA AMANAH
Tiada masa untuk berpolemik, 
ayuh berbakti!


Makluman!
9hb Nov 2017 @ 1:30pm

1. Kita sekarang berada dalam fasa pembersihan rumah mangsa banjir di Pulau Pinang, kami mengharapkan Ahli, Penyokong dan Pendokong AMANAH agar terus dapat membantu dalam gerak kerja pembersihan .

2. Sumbangan dalam PACK A dan PACK D kepada mangsa banjir dari ahli AMANAH, Negeri, Kawasan dan Sayap-Sayap dihentikan buat sementara waktu kerana telah tidak menjadi keutamaan buat masa ini.

3. Keperluan ketika ini hanya kepada PACK C sahaja.

4. Sebarang sumbangan kewangan lebih diutamakan dan hendaklah diserah kepada POBA Nasional

5. Namun kita masih menerima pemberian sumbangan PACK A dan PACK D dari NGO, Masjid, Surau dan Individu.
Mohd Rayme Rahman
Ketua POBA Nasional

(Parti Amanah Negara)

TERUSKAN AMAL DAN JAGA KEBERSIHAN SEPANJANG BERTUGAS
Ayuh! Kita terus menggerakkan ahli-ahli, penyokong dan pendokong untuk terus beramal dan beramal di ketika rakyat ditimpa dengan ujian seperti ini.
Allahu Akbar! Walillahi Al-Hamd.

HASANUDDIN MOHD YUNUS
Naib Presiden dan Pengerusi
Biro Kebajikan, Kemanusiaan & Bencana Alam
Parti AMANAH Negara -

8 November 2017






Tiada masa untuk berpolemik, ayuh berbakti!


Posted by Md Tanjong at 12.25 pm10/11/2017


Comments

Popular posts from this blog

Wanita Arab dan Bukit Bintang - video

Lebai Otak Tersumbat ! Episod Jilat Kaharq Ijau.| Edisi Tertangguh.

‘overthinking’ ! Apa tu?