Apabila MP Pas LUPA Siapa Mereka ? - Video

Berkecuali itu tandanya orang yang putus Fikrah yang Benar. Putus citra fikir yang simple, tiada stand dan tulang belakang. Sebenarnya orang semacam ini sudah mereput dalam tindakannya. 

Siapakah di belakang semua tindakan ini? Lebai, seorang muslimat 'parti suci' ini begitu patuh dengan 'arahan' sekutunya. Patuh tanpa fikir siapa dan apa posisi lebai peroleh jawatan itu. Di posisi mana pula dua orang AP itu berada? Bersama sekutunya atau bersama Barisan Pembangkang? PA$ dan Lebai sudah lupa posisi mereka, lupa siapa mereka. Kalau pemain bola lupa akan posisinya semasa bermain, itu tanda pasukan ini akan kecundang akhir perlawanan, itulah kebiasaannya yang terjadi. Kalau menang pun 'pemain' itu akan dicemuh penonton dan jurulatihnya di belakang nanti.

Dua pemimpin Pas yg berkecuali tu apa kata pru14 ini rakyat juga berkecuali daripada mengundi mereka..Kan baru adil..Baru depa tahu langit tinggi rendah. Bukan sokong rakyat tapi lebih kepada kleptokrat. 

Kalau dalam medan peperangan, orang berkecuali adalah orang yang LARI dari Medan Peperangan itu. Tiada nilai mereka ini dlm jamaah. Mereka boleh saja di sisihkan dan di boikot . Itu sebenar nya yang perlu difahami.


KAMU NI KENAPA?

1. Ketika orang persoalkan Presiden kamu yg tidak hadir parlimen, kamu bagi alasan dia sibuk, ada urusan lebih penting, dia begitu dan begini. Pendek kata, bagi kamu pontengnya TIDAK SALAH.


2. Ketika orang persoalkan sikap dua MP kamu yang berkecuali dalam undi KPDNKK, ketika enam yang lain menentang, kamu bangkitkan pula soal MP lain yg tidak hadir semasa pengundian.

3. Orang persoalkan sikap berkecuali, kamu bangkitkan isu tidak hadir. Orang persoalkan Presiden kamu tak hadir, kamu bagi alasan sibuk urusan lain. Kamu ni macam mana?

4. Orang lain tak hadir, kamu kata salah. Presiden kamu tak hadir, kamu anggap betul. Orang bangkang, kamu bangkitkan isu tak hadir. Kamu yg berkecuali, orang tak hadir pula yg kamu salahkan.

5. Beginilah. Tak hadir parlimen tanpa alasan menasabah SALAH. sama ada presiden kamu atau orang lain. Berkecuali mcm dua MP kamu dalam situasi tekanan patut dikenakan secara maksimum kpd BN yang juga salah.

6. Kamu tetap mempertahankan presiden kamu dan dua MP kamu tu kenapa? Kamu ini memang jenis 'walaounta krosott' ler ! 

7. Faham ke kamu bahana dua MP kamu yg berkecuali itu? Paham sungguh ke? Atau kamu memamang jenis walaoun lebai bengap ?? Atau mengikut telunjuk Umno? 
 


Jika anda mengeluh barang mahal..minyak naik..ingatlah 2MP Pas yg berkecuali niii..walak buta pada President Pas yang khianat undi rakyat..sengsara kita dibuatnya. Umno makin selesa berbuat sesuka hati. Lebai dah bagi keredit kat UBN sebenarnya. Cerah masa depan Lebai bersama UmNo nanti...KAHKAHKAH
 
Dalam undian peringkat Bacaan Kedua berkaitan perbahasan mengenai Bajet 2018 di Dewan Rakyat pada 13 November 2017 menunjukkan undian 107 daripada 222 anggota parlimen menyokong, 59 anggota parlimen menentang dan 11 anggota parlimen berkecuali terhadap Rang Undang-Undang Perbekalan 2018. Kesemua anggota parlimen yang berkecuali itu adalah daripada Parti Islam Se-Malaysia (PAS).

Lihat di Malaysiakini | Kata (Al Mohamad): Lebai Idris tu aku yg undi dia dulu tu. Menyesal betul aku. Aku takkan undi ko lagi. Ini bab kos sara hidup. Ttg rakyat yg susah. Tergamak ko brkecuali ye ustaz.. ko tahu lah nanti nasib ko di hadapan Allah. Pemimpin umar Abdul Aziz menangis bimbang rakyat akan mengadilinya kelak sedangkan dia sgt adil dan rakyat sgt sejahtera di bawahnya namun hari2 beliau menangis bimbang akn nasibnya kelak. 

Ikhtiar pihak pembangkang yang hampir berjaya untuk mengundi menolak Bajet 2018 dibantu oleh enam orang anggota parlimen PA$ HANCUR BERKECAI untuk melihat rakyat terbela angkara Lebai Dedih dan Mek Zailah kerana lebih mendengar 'BISIKAN MP UMNO' yang 'menjerit' agar Lebai Derih ini men jalankan peranannya. Maka rakyat terus kalah. Lebai apa macam ni? Lebai Bangsat saja macam nih? Bisikan 'kejahatan' selalunya dikaitkan dg apa? Jawablah sendiri wahai Lebai dan walaountan walaountit

Hujah Lebai Derih ini, hujah orang 'lemas dgn kemewahan' dirinya sendiri yang takut kalau2 Umno tidak lagi salur apa-apa kat para lebai picisan semacam dia nie.Hujjahnya ibarat hujah MP 'Jurassic' sahaja. KAHKAHKAH

 
Ann Macfarlane
demonstrates Jurassic Parliament

Ann Macfarlane (https://jurassicparliament.com/), seorang profesional bertauliah mengenai tatacara parlimen menjelaskan bahawa sebenarnya sistem parlimen hanya ada dua jenis undian sahaja iaitu undi untuk menyokong atau undi untuk membangkang. Tiada apa yang disifatkan sebagai undian berkecuali (abstain from a vote) melainkan ahli parlimen itu tidak mengundi langsung dan hanya berdiam diri semasa undian. Oleh itu, perumpamaan seorang ahli parlimen yang hanya duduk-duduk di dalam Parlimen seperti sebuah ‘pasu bunga’ adalah agak tepat.

Persoalan sekarang adalah apakah kesannya jika seorang ahli parlimen itu hanya ‘mempasubungakan’ dirinya semasa undian belah bahagi dibuat. Kata Ann Macfarlane, ada tiga kesan yang boleh disimpulkan daripada tindakan seorang ahli parlimen yang ‘mempasubungakan’ dirinya dalam keadaan demikian.

 Pertamanya, kadang-kalanya tindakan berkecuali itu boleh membawa kesan memberikan sokongan kepada golongan majoriti. Contohnya dapat kita lihat dalam kes 12 ahli lembaga pengarah syarikat yang dikehendaki untuk mengundi bagi menamatkan jawatan seorang ketua pegawai eksekutif yang gagal untuk menjalankan tugasannya dengan baik.

Katakan 6 daripada mereka telah mengundi untuk membuangnya dan 5 lagi pula menentangnya. Manakala seorang lagi ahli lembaga pengarah tahu bahawa ketua pegawai eksekutif berkenaan gagal untuk menjalankan tugasannya tetapi disebabkan pengarah urusan itu adalah teman karibnya maka dia telah memilih untuk berkecuali dengan tidak membuat sebarang undian. Maka hasil undian itu akan menunjukkan 6 menyokong, 5 membantah dan seorang pula tidak mengundi (berkecuali). Akhirnya, ketua pegawai eksekutif itu tetap akan dibuang kerana undian majoriti menyokong pembuangannya. Katakan seorang yang berkecuali itu mengundi untuk menentang pembuangan maka tentulah undian akan menjadi seri dan ketua pegawai eksekutif itu akan terselamat daripada dibuang. 


Keduanya, kadang-kalanya, tindakan berkecuali itu akan memberikan kesan untuk mengalahkan kedudukan majoriti. Contohnya, sebuah badan pengurusan bersama (JMB) yang mempunyai 7 orang ahli sedang mempertimbangkan untuk meluluskan satu undang-undang kecil bagi kondominium yang mereka diami. 3 orang menyokong, 2 membantah dan 2 orang berkecuali dengan tidak mengundi. Peraturan pula menyatakan bahawa sesuatu undang-undang hanya boleh diluluskan dengan undi majoriti. 

Dalam kes ini, hanya 5 yang mengundi dan meskipun jumlah yang menyokong adalah majoriti berbanding yang menentang dengan nisbah 3:2, namun disebabkan 2 lagi tidak mengundi maka undang-undang kecil itu gagal diluluskan. Ini kerana pada hakikatnya hanya 3 yang menyokong berbanding dengan 4 yang tidak menyokong.

Ketiganya, kadang-kala sikap berkecuali ini tidak mendatangkan apa-apa akibat. Katakan sebuah majlis perbandaran mempunyai 21 orang ahli. Majlis perbandaran itu bercadang untuk membuat suatu undang-undang baru. Semasa undian dibuat, 15 menyokong, 5 menentang dan seorang berkecuali. Dalam hal ini, sikap berkecuali itu tidak akan mendatangkan apa-apa kesan kerana ianya tidak akan mempengaruhi keputusan undian itu. Namun, harus diingat juga bahawa tindakan berkecuali itu menunjukkan ahli itu redha dengan undang-undang baru itu.


Dlm Parlimen jadi Bangku je larrr.
Justeru, di manakah kedudukan PAS sekarang? Melihat kepada huraian di atas maka tidak syak lagi PAS berada dalam kategori pertama kerana dengan tidak mengundi (berkecuali) dan ‘mempasubungakan’ diri maka akan menjadikan jumlah undian yang menyokong lebih tinggi daripada yang membantah. Ini juga menunjukkan bahawa apa yang dihujahkan oleh Ustaz Idris Ahmad itu silap, tidak tepat dan menyimpang daripada kehendak rakyat yang mahukan kerajaan yang mampu mengurus kewangan dengan lebih baik.  PAS tidak berani untuk memilih jalan ke kanan atau ke kiri. PAS hanya mampu berhenti di persimpangan lampu trafik dan tidak bergerak-gerak kerana mereka berpendapat pergi ke kanan pun ada mudarat, ke kiri pun ada mudarat. Jadi kesudahannya mereka yang berhenti di lampu trafik ini akhirnya akan kehabisan minyak dan menyebabkan kereta tersadai mati di persimpangan!
|| Masdar n Sumber  ||

MAKNAWINYA 
LEBAI DAN BUNGA PAS


Ada arahan dari mana supaya berkecuali? Rhopanya Lebai bukan ambil tahu sangat hal rakyat, bagi mereka janji BN berkuasa. Baru depa ada bende? KehKehKeh
Status siapa nih? Ohooo status Mak Bunga PA$ ! 
Betul2 pelawok sungguh larrr mu ni Bunga !..
~ Komen dibawah ni dikutip dari wall Siti Zailah Mohd Yusoff.
**
~ Mu tulis sendiri ko copy paste nih? Sbb smaley berkecuali tu.. takut copy paste la.. pehe nya dok.. dlu x rajin habis rm150 nk isi minyak penuh g kl.. loni rapak gandar wehh.. baso apo.. ada pengundian lg gak undi la berkecuali lg.. mmg ore ata mu g dok dlm dewan nk suruh jd ore berkecuali pun.
|
Kameel Abuya |
Akhlak di atas tu telah melekat kuat dengan Lebai Pas. Akhlak semacam ini memang menjadi belaian kasih mesra Syaithan yang diRejam kerana semua anasir itu bukan pakaian manusia.
Apa pun Lebai Derih n Zailah panas pungkorq kena bedal dengan Netizen bertali arus | Baca SINIs | Pengecualian ini adalah satu pengkhianatan besar dalam sejarah yg mana PA$ dan LEBAInya masih menjilat UMNO yang telah sekian lama dijinakan. Dijinakan oleh Umno untuk kepentingan Umno sebenarnya. Selebihnya barulah buat kepentingan Para Lebaiwan..KAHKAHKAH
Manakala di Perak - ADUN PAS Perak puji Bajet UMNO Zambry. Kini semua sudah jelas SIAPA sebenarnya puak ini. PA$ dan Lebai adalah PENGKHIANAT RAKYAT.
Sedap Lebai 'mulut celupar' dari Kelantan ini menghina Tun M. Ini lah SAMPAH PARTI PAS. Betul punya SAMPAH. Everyone knows UMNO is trying to sabotage. PAS's stupidity has no limit now! Memang Lebai nie akan pupus tanpa nesan nanti di buminya sendiri Kelantan. Rakyat akan 'menghukum' Lebai ini pada PRU14 nanti.
Inilah Lebai paling 'koman spanar' diternak oleh PA$. Paling Cokia punya Lebai. Rumah 'gantian' mangsa banjir 2014 pun masih BELUM SIAP SEPENUHnya. Tetapi lebih menyibuk hal-hal yang bukan 'maudhuk' kepada PA$. Hanya kerana seronok untuk jadikan isu kerana lebai rasakan ada 'mileage'nya di PRU nanti. Tetapi lebai nanar sikit pergi 'attack' Tun M. Itu saja standard lebai nie,  bukan dia tak tahu bahawa Umno sengaja lengahkan 'Registration' untuk satu logo bagi kegunaan PH dalam kempen PRUnya. Sabotaj laa tu. nak kata apa lagi? Dan Lebai pun syronookkk !
PAS mengecewakan aspirasi rakyat. Tabik kat hang Mahfuz n de rest of five. Apa pun dah bersepai angkara dua wakil Pas tu. Mereka berdua sudah TIDAK LAYAK bercakap soal kepentingan rakyat lagi. Elok direhatkan oleh pengundi Bukit Gantang dan Rantau Panjang pada PRU 14 nanti.

Ketua pembangkang Kelantan titis air mata keluar dewan.
Lebai makin gila dengan 'kuasa' ! Sudah mahir belajar dari tatacara Umno kendali sidang...Hahahaha.

Ketua Pembangkang Dewan Undangan Negeri (DUN) Kelantan Datuk Nozula Mat Diah menangis selepas diarah keluar dari persidangan oleh Speaker, Datuk Abdullah Ya'kub, hari ini.


Abdullah menghalau Nozula (BN-Paloh) selepas dikatakan melanggar peraturan dewan dengan mengganggu sesi penggulungan pihak kerajaan negeri walaupun diberi amaran beberapa kali.

Arahan itu sekali gus menyebabkan Nozula sebak dan mengalirkan air mata dan mendakwa tidak diberi ruang secukupnya untuk bersuara dalam persidangan dewan yang berakhir hari ini.

Susulan tindakan terhadap Nozula, empat lagi wakil BN iaitu Datuk Ramzi Ab Rahman (Dabong), Mat Razi Mat Ail (Pengkalan Kubor), Ab Aziz Yusoff (Galas) dan Zulkifle Ali (Selising) turut bertindak meninggalkan dewan.

Nozula berkata, beliau sedih kerana hak sebagai ketua pembangkang untuk berucap mewakili rakyat dinafikan sepenuhnya oleh speaker DUN.

Terdahulu, Nozula berkali-kali memohon diberi ruang untuk berucap pendek ketika exco kesejahteraan rakyat, kesihatan, alam sekitar dan NGO Datuk Dr Ramli Mamat mahu memulakan penggulungan. Published on Nov 21, 2017.


KAMU DUA INI KENAPA? 
'Ramai yang tidak faham, kenapa kita marah sangat dengan 2 MP PAS.? Kenapa kita marah dgn Idris Ahmad dengan Siti Zailah.. Kenapa kita tak marah Hj Hadi, Tantawi, Takiri, dan Nik Abduh yang tak datang ke Parlimen.? Kenapa pula kita tak marah 26 MP Pakatan.

Ni aku bagi tahu, kemarahan kita Sebab Pengkhianatan 2 Pahlawan PAS di medan Pertempuran..bukan kita perlu marah siapa yang tak turut berperang yang tak datang berperang, depa pun tak tahu peluang terhidang depan mata di medan pertempuran.. Sebab depa dah pulang ke Kem utama..

Undian dan peperangan semalam di Parlimen bukan dirancang, ia satu peluang dan kesempatan untuk menyerang Kem barisan Nasional..
Kalau dibaratkan medan pertempuran, ia bagaikan serangan hendap di waktu malam..


Kebetulan tentera BN di dalam parlimen berkurangan..dan kekuatan kita pada ketika itu melebihi kekuatan BN..jadi ia satu peluang.. Siapa pun yg ada di medan pertempuran semua terlibat untuk Serangan walaupun dari kem berbeza..sedangkan 6 rakan Idris Ahmad bersama dgn kita..

Yang kita marah dengan si Idris Ahmad dan Siti Zailah..sebab depa ada di medan pertempuran..tetapi mengkhianati pertempuran SAAT AKHIR..PENGKHIANATA si IDRIS AHMAD dan SITI ZAILAH itu kita marah..Sebab pengkhianatan depa berdua..kita gagal dalam pertempuran..

Kami takkan marah pun kalau waktu Undian, Idris Ahmad balik rumah makan Durian atau memancing bersama Hj hadi, atau kurang2 buat2 sakit perut di tandas Parlimen..
Dan kita juga tidak marah kalau siti Zailah balik disebabkan datang bulan ataupun Siti Zailah balik rumah untuk tumbuk Sambal..


Patut masa Undian semalam MP BN sebut SAMBIL MENJERIT, BUKIT GANTANG  kena main peranan ! Peranan apa yang  di maksudkan MP BN.? Pernanan agar 'dedak' tidak tumpah ke lain tempat? KahKahKah

Faham ker tak.? WAHAI WALAOUNS ? 

- Ahmad Muslim Badawi -

(Teks diubah suai sikit untuk suaikan dgn RENCANA ini

Mutakhir


Ohooo ! Ini yang walaouns bebal mau sangat? Ukur baju saiz apa nih? Nanti ghelah baju tu? Sungguh memalukan umat Islam.
Pimpinan PAS dimalukan dengan kata-kata kesat bila dicalunkan PM dan TPM Malaysia di FB.


TG Nik Aziz Nik Mat dan Ustaz Fadhil Nor tidak pula pernah di kecam sedemikian rupa oleh rakyat semasa hidup mereka dahulu. 
Satu ketika dalam tahun 2014 dahulu sewaktu PRK Teluk Intan, Hadi Awang dikhabarkan meminta orang melayu memilih DAP, dia ulang dengan bersungguh2 sampai tiga kali agar memilih DAP. Lihat video. ini. Tetapi sekarang Dia suruh plih UMNO pula. Lihat dua Video dan video pengakuan Hadi Awang untuk menyokong UMNO bagi memenangkan BN pada pru 14. Bersungguh2 beb ! punya suruh. 

Walaun pula macam meroyan. Mana mungkin ikut peta demokrasi di Malaysia, PAS yang tanding 40 kerusi P 'limen boleh ke Putrajaya sebagai PM dan TPM? Lawak mega apa nie? Walaunta bengong saja. Sekejab lebai nk bertanding 40, kemundian up 80, up lagi sampai 1000. Mana satu lebai?100 kerusi pun belum sure boleh nak rintih Putrajaya. KAHKAHKAH


PAHLAWAN TERSANDUNG

Mereka ini semua orang PAS ! Ahli Parlimen PA$, tetapi walaouns Fb telah edit dalam tulisan mereka (PAN) yang Khianat kononnya. Memang bahlol punya walaouns yang buat kerja ini. Sebaliknya mereka ber enam ini adalah orang2 yang tahu akan kebenaran sebenarnya tetapi rakan mereka yang dua orang yang berkecuali itu adalah sebenarnya Pengkhianat aspirasi rakyat.
Inilah muka2 ahli parlimen PANkhianat dalam PAS  yang bersama pembangkang mengundi tolak bajet. Susah payah Hadi berbincang tentang  nak tolak bajet, boleh pula muka2 ini suka2 tolak bajet. Pecat saja mereka2 ini dari terus menjadi ahli PAS. Biar padan muka2 ini bila tanpa ada nombor keahlian dari PAS diakhirat kelak akan dihumban kedalam neraka. Mereka ingat mudahkah mahu kesyurga jika tiada nombor ahli PAS?. Hadi pun tak mahu pandang muka PANkhianat dalam parti untuk dibawa bersama kesyurga. Ahaks!!! Kikiki Kredit teks oleh Ai Mei Lavender


حين سكت اهل الحق عن الباطل توهم اهل الباطل أنهم على حق. - علي بن ابي طالب
Ketikamana orang-orang yang tahu akan kebenaran berdiam tentang kepalsuan (batil) lalu mereka BERKECUALI . Kumpulan ahli Batil (macam Umno dan Pas) menganggap bahawa mereka betul dengan kepalsuan mereka..Mafhum dari ungkapan Ali bin Abi Talib.  

Ulasan - Dua orang MP Pas itu tahu dan maklumi akan kebenaran untuk mengundi dengan MENOLAK BAJET 2018 itu, tetapi mengambil sikap BERKECUALI. Maka bersoraklah UMNO dan PA$ yang merasakan bahawa mereka adalah BETUL sesuai seperti apa yang diungkap oleh Saidina Ali Karamallahu Wajhah. Maka Kebatilan terus mendominasi kehidupan rakyat. Dua MP PAS itu LUPA SIAPA MEREKA SEBENARNYA.Mereka lebih memilih kepalsuan bila bertindak dengan berkecuali yang pada sangkaan dua orang ini mereka telah berada di atas di jalan yang benar. Ropa nya merekalah 'PENGKHIANAT' . 

TERKINI

Anggota Dewan Undangan Negeri (ADUN) Anak Bukit Datuk Amiruddin Hamzah dari Pas hari ini mengumumkan menyertai Parti Pribumi Bersatu Malaysia (BERSATU).

Amiruddin yang juga ketua pembangkang DUN Kedah mengumumkan perkara itu pada sidang media yang disiarkan secara langsung melalui Facebook. || Bekas Adun Pas anggap parti lamanya tidak bijak || 

PAS Kedah makin goyah dan gayat untuk melampiaskan niat nak tawan Negeri Jelapang Padi di PRU 14 nanti. 

Tindakan ADUN Anak Bukit Datuk Amiruddin Hamzah menyertai Bersatu, sebuah parti yang berasal daripada UMNO, nyata lebih meriah dan membuka lembaran baru dalam pemikiran dan perkembangan politik negara menjelang pilihanraya akan datang.

Ia dengan sendirinya bukan saja menggambarkan adanya keyakinan terhadap masa depan Bersatu, bahkan melalui parti itu terlihat adanya jalan menuju syurga menerusi perjuangan menumbangkan UMNO dan BN bersama-sama Pakatan Harapan yang dianggap sebagai amar makruf nahi mungkar paling besar ketika ini. Tahniah Datuk. 



Posted by Md Tanjong at 12.05 pm 27/11/2017






Comments

  1. Pelik bila ada walaunta cadang Us Hadi jadi PM, sedangkan sebelum PRU13 dulu, ustaz hadi sendiri cadang Ku Li jadi PM. Pelik bin ajaib.
    -Mat Safian

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Yang Bilang Cina Anti Islam, Malulah Bila Lihat Video dan foto Ini..

Wanita Arab dan Bukit Bintang - video