Walauns PA$ seumpama lembu dicucuk hidung [ 2 video]

Ropanya walauns PA$ bukan tahu apa-apaan ber kenaan RUU 355 hadi tu bro ! Depa masih dalam perigi buta macam beberapa walaun Exco kat S'langor tu juga. 

Memang PA$ punyai ahli dan walaun baloq liat yg penyegan nak membaca dan mengambil tahu setiap program dan agenda parti mereka, sebab tu mereka hanya jadi pak turut, tikam turut dan bertaklid buta tuli. Kah kah kah

Maka mudahlah ketua mereka memperlembukan mereka hanya menarik tali hidung lembu atau 'kili' dan walaun pun ikut dengan senang hati? Kah kah kah

Yang cerdik seperti Husam, seperti Mahfuz depa pecat dan ugut akan pecat kirannya lebih sikit akai tu dari ketua walaunnya? Kah kah kah

Begitulah, bila rata-rata peserta H355 tidak tahu apa kandungan sebenar RUU 355 itu, mudahlah PA$ melebong walaun semaunya! Walaun kurang tahu malah ramai yg zero knowledge tentangnya. 

Perkara2 yang 
Lebai dan Walauns tak tahu:
~ Siapakah orang yg patut usul rang undang2 itu?
~ Di mana tempat yang sebenar ia harus dibentang dibahas dan kemudian disokong atau sebaliknya ? ~ Walauns tak tahu tempatnya di Parlimen? 
~ Walaun tak tahu peranan Ahli Parlimen yang letaknya kuasa mengundi berkaitan dengannya...
~ Walaun dan lebai tidak diterangkan bahawa Hadi telah pun bentang RUU355 tu sebanyak 2 kali.
~ Pun walaun dan lebai juga tidak tahu yang Hadi sendiri sebagai Olamak mereka telah menangguh kan usul yang dibentang tadi sebanyak 2 kali juga.
~ Walauns tidak tahu mereka dipergunakan oleh Ketua Lebai mereka untuk mencari sokongan bagi mendapat 'saham politik' PA$ dengan Umno men
jelang PRU akan datang ini? Kah Kah kah

Ini sahaja 
yang walauns tahu:
~ Pakai 'T-Shirt Ungu' bertulis kami sokong pindaan akta 355..baru nampak gaya walauns?
~ Suruh beli t-shirt pun beli lah ! Kah kah Kah
~ Bakar bendera DAP bila ada yang semarakan kebencian vs Dap.
~ Kami para walauns kelantan dapat cuti sehari sempena H355, kami pun cutilah dan boleh lihat dan berjalan-jalan kat key ell..oii bukan senang nak pi key ell..Kah Kah Kah
~ Walauns seakan tahu RUU 355 akan dibahaskan di Padang Merbuk oleh olamak2 tersohor pujaan walauns dan ada walauns yang berpikior boleh jadi ia akan di 'endorse' kan oleh para olamak mereka?? Kah kah kah
~ Walauns dan lebai makan nasik bungkus sedang kan olamak dan vip mereka baguih punya pekena set hidangan ! Kah kah Kah



Soalan untuk 
Lebai dan Walauns !

1.  Masa diberi peluang bentang di parlimen, lebai minta tangguh dua kali. Tiba² buat himpunan. Apa kena mengena himpunan ni? Sepatutnya bentang dulu. Bila gagal baru buat himpunan.

2. Separuh dari AP sepatutnya menyokong usul lebai baru Usul tadi LULUS. Kalau tidak ia akan 'spring', ertinya sokongan majoriti AP diperlukan. Jadi buat apa lebai riuh yoya yoya dengan H355 tu? Lebai yang penuhkan Padang Merbuk boleh seronok maki DAP dan Amanah sahaja laa,Begitu? Adakah itu sifat dan adab lebai? Kah Kah Kah

3. Difahamkan dalam aturcara H355 lebai tu, tak ada satu pun sesi penerangan apa itu RUU355. Jadi sekali lagi, apa gunanya himpunan ini?

4. Jamil Khir tu wakil kerajaan dan Menteri yang boleh bawa Usul 355 tadi, dia diberi ruang untuk berpidato. Kenapa? Bukankah dia sendiri yang boleh yakinkan kerajaan, seterusnya membawa usul tadi untuk dibentang dan dibahaskan?

5. Apa kena mengena Jamil dengan Pas? Kalau Jamil yang mewakili kerajaan boleh berpidato, bermakna kerajaan bersetuju dengan pindaan ini. Jadi, apa guna himpunan ini?

6. Hassan Ali, individu yang menghina almarhum TG Nik Abdul Aziz diberi peluang untuk berhujjah? Apa motifnya? Apa kena mengena Hassan Ali dengan perjuangan RUU atau dulu Hudud? 



Khulasah 1
a. Walaun kalo nak sokong pun H355 tu biarlah masuk akai sikit, pikiaq tu biar waras.

b. RUU Hadi nie bersifat persendirian bro walaun! selalunya yang 'private bill' ini jarang ada follow up selepas diluluskan. Itu pun kalau lulus? Kalo tak ada follow up ertinya tak jadi laa undang2! Kah kah Kah.

c. Mengaku jer laa wahai lebai ! pemimpin kamu sedang mencocok hidung para walauns sekalian untuk dilihat yang PA$ masih mendapat sokongan padu kononya dari umat Islam menjelang PRU 14 nanti, sedang hakikatnya PA$ dan para lebainya di tolak oleh lebih 3/4 umat Melayu sekarang ini. itu sebab para lebai besar besar mahukan kamu tunjukan sesuatu bagi nampak masih ada sokongan besar terhadap parti tua yang sedang nazak tu.


Lawak-Lawak H355 
1. Jamil Khir cakap bercakap berdentum dentam
agar usul ini dilulus sedangkan sebagai Menteri
beliau bertanggungjawab vs Islam.
2. Siapa dia desak? Desak diri dia sendiri laaaa
wahai walauns sakalian, kerana bukankah Jamil
ini anggota kabinet kerajaan? Sedang berkuasa
pula tu..lawak lawak ! kah kah kah
3.Kenapa perlu Jamil bertegas meyakinkan para
Lebai dan walauns di Padang Merbuk? Kenapa
tidak meyakinkan seluruh Ahli Parlimen UBN dn
pembangkang untuk menyokong usul itu? Kan ke
Lawak Mega namanya tu? Kah kah kah
4. Timbalan Menteri pun bercakap memanaskan
sentimen walauns yang tak tau apa-apa tu. nga
ngalah lebai sampai meleleh liur sedangkan depa
tu yang jaga portfolio agama. Walauns bukan tau
semua nie..kasiannn !
5. Kalo Hadi yang bawa, kemundian lulus hanya
sebagai usul saja. Menterilah juga yang akan di
tugaskan kemundian nanti  untuk dibawa sebagai
Rang Undang-Undang Pindaan Akta 355. Di sini
yang lebai dan walauns tak faham tu?     Kah kah
6. Walauns juga lebai kena tahu, semua ini adalah
'game' Umno BN dengan menjadikan PA$ serta
para2 lebai bagi kelangsungan hayat BN dan
Umno sendiri yang makin ditolak rakyat.
7. Pada hal benda yang senang macam tu sekejap
saja kalo Umno mahu 'proceed', tetapi disuruh
Lebai yang bawakan lalu ditangguh-tangguh?
Tangguh ada makna tu wahai lebai dan walauns!
tapi saja Lebai tak ceritakan kat hangpa? Itu pasal
laa hangpa jadi 'lembu' dicocok hidung dan
kemundian ditarik sesuka hati ke mana pun?
* Alasan apa lagi yang ada untuk Umno membiarkan
perkara ini kepada PA$ dan berlepas tangan tidak
mahu ambil alih kerja ini?
Sudah terang lagi bersuluh? Kah kah Kah
Inilah Lawak-lawak H355 wahai walaun sakalian yang
hangpa tak tau. Padan pun lebai tak tau ker
ana Lebai Besaq dan PA$ sedang leka menongkat
Umno-BN yang juga diseangi oleh para walaunta
sakalian...Kah kah kah 

Jamil Khir sedang berucap
Kalau tidak macam mana nak bagi nampak ramai yang hadir so paksa larr bebudak join sama. Err sebijik macam tiru taktik umno je. Kah Kah


RUU 355: 
Ramai peserta tidak tahu, 
ikut saja Presiden Pas
18 Februari 2017 | ARIF ATAN

Ramai penyokong Pas tidak tahu pun isu sebenar pindaan Akta 355Ramai penyokong Pas tidak tahu pun isu sebenar pindaan Akta 355.
Rata-rata peserta Himpunan Rang Undang-undang (RUU) 355 yang ditemui Malaysia Dateline mengakui tidak memahami isu sebenar pindaan Akta Mahkamah Syariah (Bidang Kuasa Jenayah) 1965 dan matlamat program tersebut diadakan hari ini.

Mereka yang juga penyokong tegar Pas tidak mengetahui pembentangan usul pindaan yang dibawa presiden parti itu, Datuk Seri Abdul Hadi Awang telah ditangguhkan sebanyak dua kali pada tahun lalu.

Rosdi Salleh (berbaju ungu)Rosdi Salleh (berbaju ungu)Rosdi Salleh, 45, dari Felda Sungai Tiang, Pendang di Kedah hanya memahami RUU 355 penting demi Islam dan bagi mengelak keadaan huru-hara.

"Kami sokong saja. Kami tidak tahu sangat. (Apa yang kami tahu) Untuk hak Islam, untuk keamanan," kata ayah kepada empat anak itu yang hadir dengan bas sewa khas.

"Kami mai (datang) satu bas. Kutip dari kampung-kampung," beritahunya dan sekadar menjawab, "itu saya tidak pastilah" apabila ditanyakan tentang tindakan Abdul Hadi menangguhkan pembentangan pindaan Akta 355.

Sementara itu, Muhammad Zin, 28, dari Dewan Undangan Negeri (Dun) Chetok di Kelantan mendakwa pelaksanaan hukuman jenayah syariah selama ini tidak berlandaskan Islam.

"Tak pandai (komen) sebenarnya. Macam denda naik kepada RM100,000, rotan ikut Islam. Akta sekarang ini tak mengikut Islam. Kalau bolehlah kerajaan pindah (bukan pinda) akta kepada RUU 355," ujarnya yang berkopiah putih dan berlogokan Pas itu.

Mengulas tentang tindakan Abdul Hadi menunda pembentangan RUU 355 sehingga sidang Dewan Rakyat Mac depan, beliau berpendapat hal tersebut sebagai "kebijaksanaan" Ahli Parlimen Marang itu.

"Itu ikut kebijaksanaan Presiden. Kita di bawah ini ikut dia sahaja. Dia ulamak. Kita ikut saja," katanya yang hadir dengan bas yang disewa khas.

Beliau seterusnya menjawab, "tidak tahu" berapa kali Abdul Hadi tangguhkan pembentangan pindaan Akta 355 sebelum menyambung dengan sekali lagi mengulang, "ikut kebijaksanaan dia (Abdul Hadi). Apa dia buat InsyaAllah betul semua."

Menariknya, rakan kepada anak muda tersebut yang berada di sisinya juga hanya tersenyum menggeleng kepala sambil meminum air apabila Muhammad bertanyakan tentang berapa kali Abdul Hadi menangguhkan pembentangan RUU 355.

'Saya pun tak tahu'

Hadir dari kawasan yang pernah dilanda bah kuning pada 2014, Abdul Hamid Ibrahim, 60, dari Gua Musang juga tidak mengetahui tentang kegagalan Abdul Hadi membentangkan usul persendirian itu walaupun mempunyai peluang untuk berbuat demikian.


"Tangguh tu saya tidak pasti. Nak masuk (bentang) tak bolehkah, saya pun tak tahu. Tangguh tu sebab BN tidak sedia nak bentang. Nak pinda tak sempat lagi," jawabnya dengan nada yakin walaupun mengelirukan.

Tambahnya lagi, RUU 355 merupakan "hukum syariah untuk orang Islam" bukan untuk orang Cina.

"Untuk hukum pencuri, penzina. Eloklah kerajaan akan bentang. Betullah tu," tegasnya sambil menjawab hanya sekali Abdul Hadi menangguhkan pindaan bagi meningkatkan bidang kuasa hukuman mahkamah syariah.

Walau bagaimanapun, Azman Ali, 45, dari Dun Paka, Terengganu mengetahui tentang tindakan Abdul Hadi menangguhkan pembentangan usul berkenaan sebanyak dua kali.

Beliau berkata, tiada masalah untuk kerajaan mengambil alih usul persendirian tersebut kerana menganggap baik daripada segi politik."Dari segi politik baguslah untuk memberi pemahaman kepada rakyat. 

Kalau tidak (tangguh), rakyat tak tahu. Kalau bentang terus, ahli parlimen pun tak tahu apa di sebalik RUU tapi bila tangguh, rakyat bahkan semua NGO dan mufti main peranan dan himpunan ini lagi jelas," ujarnya.

Mengulas lanjut, Azman menyifatkan NGO bukan Islam juga menyokong usul persendirian bagi meminda Akta 355 memandangkan hukuman 100 rotan, 30 tahun penjara dan RM100,000 denda itu tidak dikuatkuasakan terhadap orang bukan Islam.

"Yang tidak setuju itu bukan sebab mereka tidak faham tapi mereka mahu jaga pihak bersama mereka di antaranya DAP dan di sana ada juga Mufti Perlis. Kemungkinan dari segi politik dia kurang faham sebab dia tidak bersama parti politik. Dia cakap kitab, dari segi kefahaman politik itu larilah sikit," tambahnya lagi., 
~ sumber .


Video 
Wajib di tonton
    (Bah. 1)
[PANAS] HADI BAKAL GAGALKAN
PERLAKSANAAN HUDUD 
SEBAB
TAK IKUT ROAD MAP?
Published on Aug 20, 2016

PENDEDAHAN PROF 
SHAMRAHAYU
BAHAWA HADI LANGGAR 
ROAD MAP
PERLAKSANAAN HUDUD 
KELANTAN. 


    (Bah. 2)
RUU 355 : Wajarkah
bukan Islam bimbang
Bah 2 PM
Dr Shamrahayu Abd Aziz
IKIM

Published on Aug
 16, 2016

Yang Walaun Tak Tahu
Tinjauan Malaysia Dateline di sekitar ibu negara mendapati sebuah bas Jabatan Kerja Raya Negeri Kelantan diparkir di bahu jalan tidak jauh dari pusat beli-belah Sogo.

Dipercayai mengangkut peserta himpunan bertemakan warna ungu itu, penemuan bas di Jalan Tuanku Abdul Rahman menimbulkan persoalan tentang kaitan kerajaan negeri Kelantan dengan program anjuran Pas terbabit.

Hal ini memandangkan pindaan Akta 355 bukan agenda kerajaan negeri Kelantan sebaliknya hanya agenda peribadi Ahli Parlimen Marang, Datuk Seri Abdul Hadi Awang yang juga Presiden Pas.

Tindakan yang dilihat menyalahgunakan wang rakyat itu menyamai apa dilakukan Umno-BN selama ini dengan paling menonjol melalui Jabatan Hal Ehwal Khas (Jasa), Jabatan Kemajuan Masyarakat (Kemas) dan Biro Tatanegara (BTN).
(sini)


Selain itu, Malaysia Dateline juga menemui poster dikeluarkan Urusetia Penerangan Kerajaan Negeri Kelantan yang terpampang ungkapan "Kami Sokong RUU 355" berserta tulisan jawi bagi 'kami sokong'.

Diikuti #supportRUU355, poster itu bagaimanapun dijadikan alas duduk petang semalam oleh beberapa peserta yang ingin mengikuti siri ceramah tanpa henti dari pentas di tengah Padang Merbok itu.(
sini)

Tindakan yang dilihat menyalahgunakan wang rakyat itu men yamai apa dilakukan Umno-BN selama ini dengan paling me nonjol melalui Jabatan Hal Ehwal Khas (Jasa), Jabatan Kemajuan Masyarakat (Kemas) dan Biro Tatanegara (BTN) ... MD   Apa punya lebai daa.....
.dulu berapi marahkan UMNO, sekarang sendiri yang buat?



Nama saya Mujahidin,
saya Muslim, 

saya tolak RUU355
Saya seorang Muslim, jauh dari seorang Muslim yang sempurna, namun hati tetap kekal percaya kepada Allah.

Mungkin ramai akan mempersoalkan mengapa saya menolak usul Hadi 355, kalau saya Muslim, bukankah saya wajib menerima hukum syariat?

Jawapan pertama saya, usul ini bukanlah hukum syariat Allah. Ini hukum rekaan manusia. Tidak wujud sama ada di dalam Al-Quran dan hadis, di mana hukuman yang dikenakan adalah dalam wang ringgit, atau mata wang apa sekalipun.

Tiada saman atau denda dikenakan dalam syariat. Yang ada cuma bayaran diyyat, atau pampasan bagi menggantikan Qisas (hukum balas satu dengan satu). Maka persoalan saya dari manakah hukuman bayar duit ini datang? (
sumber)
Siapakah yang mampu membayar denda RM100,000 yang Hadi mahukan? Hanya orang kaya saja, dan sekiranya ini menjadi undang-undang, di manakah keadilan sosial sekiranya hukuman ini terlalu berat buat mereka yang miskin?

Hanya Allah yang layak menghakimi keadaan seseorang itu. Hakim yang prejudis adalah hakim yang tidak diterima Islam. Hukuman denda yang tidak berlandaskan Al-Quran dan hadis ini sepatutnya dimansuhkan bukan disalahgunakan dengan lebih besar.
sumber


Di himpunan RUU, Hadi raikan kerjasama PAS, Umno
| February 19, 2017
Hadi berkata pengkritik cadangan memperkasakan mahkamah syariah perlu mengkritik undang-undang ciptaan manusia 'yang lapuk'. ~
sumber.
Hudud : Jangan Sibuk nak potong tangan pencuri basikal , Tapi membisu bila pepimpin curi berjuta-juta duit rakyat*Tahukah kamu apakah yang mengelirukan itu?*

Yang mengelirukan itu ialah apabila dahulu parti anda mengkafirkan orang yang berbeza parti sehingga ada yang bercerai berai, tidak makanan sembelihan, solat dua imam, bahkan sehingga ada yang mati terkorban kononnya syahid menentang berbeza parti. Kemudian, hari ini semuanya sudah berbeza. Padahal parti yang dikafirkan itu tetap sama, bahkan sebahagian besar pemimpin juga tetap sama. 
Jika hendak disenaraikan yang mengelirukan memanglah banyak. Maka, janganlah mempolitikkan agama yang luhur ini. Ia akan benar-benar mengelirukan.

Hari ini anda sesatkan orang yang enggan menyokong usul anda, esok mungkin anda jadikan dia jadi wali Allah pula apabila 'angin politik' anda berubah?!

Itu belum lagi kita bincang ceramah parti anda yang penuh maki hamun, mengkafirkan, menuduh sesat, kufur, tanam di kubur kafir, keluar parti keluar jamaah Islam maka tercabut Islam dan lain-lain..Dr.Maza
~ (
sumber

Gila-Gila 
Peminpin Lebai !!


Hadiah isteri Audi Q7
'Kegilaan' baru 'Ulamak' PA$??
KAH KAH KAH KAH KAH KAH
Tindakan Norhayati mengumumkan hadiah
yang diterima daripada Ahli Parlimen Kuala
Nerus di Terengganu itu didianggap ramai 
netizen sebagai sebagai melampau memandang
kan statusnya sebagai isteri kpd pemimin yang
kononnya parti Islam..
 Kecenderungan menayangkan kereta mewah
di Facebook itu mengulang perangai sama bebe
rapa pemimpin Pas sebelum ini antaranya
Ketua Dewan Ulamak Pas Pahang, Moktar
 Senik.

Mokhtar yang mutakhir ini kerap dilihat tampil
di khalayak dengan jari kanan bertutup kain
seperti pada Himpunan RUU 355 lepas turut
memuat naik dua foto kereta mewah yang
digelarnya 'kuda-kuda hitam' di Facebook,
 14 Januari lalu.
Baca lagi di sini bro !
Page ini telah dikesan tidak lagi dijumpai !
Maaf bro, ia telah dikeluarkan oleh portal
berkenaan yg dipautkan itu.
Sila beralih ke sini - Pemimpin Kanan Pas Hadiah Kereta Audi Q7 Kepada Isteri Muda? .
atau di sini.

a comparative study for example bro !Walauns kena studi'fiqh perbandingan'kalo dah macam nie bro ! Kah kah kah
Sudut pandangan facebukerLeehanie Lillie 
Bentang ruu355 tok ..
Bukan bentang MAKANAN
UST PAS aritu, kita tunjukkan
gambar makan pun dia kata..
"TAK elok menunjuk2kan APA
yg hampa makan
oghang lain pun teghinginn,...
 


De Other Side
of  Lebai and Walaunss....


Ingatkan Malam Ini Debat Bai'ah akan ber
berlangsung ! Malang! Bukan Husam Lari.
Husam mari.Namun, ia hanya menjadi majlis
mempamirkan pimpinan Kerajaan Kelantan
tidak gentleman.
Jangkaan saya akan diberi berucap sepatah
dua - meleset.

Untuk makluman YB Meranti -
saya masih bersedia berdebat bila-
bila masa dengan beliau.
InsyaAllah saya tidak akan lari. Saya mari

Husam Musa
***********Tajuk ceramah ialah 'Husam lari
dari debat bai'ah'....
Penceramah utama ialah Nasaruddin Daud.

Rupa-rupanya Husam datang
ke majlis ceramah itu.
Tajuk ceramah "husam lari dari debat'..
Rupanya bukan setakat majlis debat,
tapi majlis ceramah pun Husam datang
nak berdebat..
Sudin pulak tak bagi Husam bercakap..
Baso ulamok bewok.

Sudin ni tak malu ko...
Husam ajak debat dia tak nak,
dia buat ceramah bagitahu Husam penakut,
Husam mari canggah depan muka,
Sudin guna kuasa veto jangan benarkan
Husam bercakap..Ulamok menate apo lagu tu...?
(Abe Awang malaya@Awang)  Kah Kah Kah 
H355 nie bentang 355 ke? atau bakarbendera Dap ? Tugas umno sekarang
Pa$ dah laksanakan.Kerana kebencian
Hadi sendiri vs Dap, maka walaunssspun diternak menjadi samseng biadapsambil meniupkan semangat asabiyahyang tidak pernah diajar Islam ! Makin hilang waras akal kerana dicucuk hidung. Kesiannnnnnnnnnnnn!Walaun tak tahu apa-apa ! kemarahanyang dipamirkan tidak membantu Islam.

'Ulamak' Celupar ?

Siapa Hadi panggil kita ‘kambing terpisah’, soal Siti Kasim. Aktivis dan peguam membidas presiden PAS yang memarahi rakyat yang tidak menyertai himpunan pro-usul Hadi Sabtu lepas. Aktivis lantang Siti Kasim membidas Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang tentang kenyataannya terhadap orang Islam yang tidak menyertai himpunan pro-usul Hadi minggu lepas. Peguam itu berkata Hadi tiada hak untuk memarahi orang Islam yang tidak mahu menyertai Himpunan 355 yang dipimpin PAS Sabtu lepas. (SiNi)

Al-Quran melarang seorang muslim itu gelarkan
saudara Islamnya dengan gelaran buruk seperti
di atas oleh de so called ulama?
Janganlah Meremehkan Dan Merendahkan Orang
Lain, Kerana Boleh Jadi Yang Direndahkan Itu 
Lebih Baik Dan Lebih Tinggi Kedudukannya Disisi Allah SWT (Al-Hujurat 49: 11) Lih. ayat di bawah.Allah swt melarang kita untuk menghina orang lain
yakni dengan meremehkan dan mengolok-olokkan.
Sebagaimana yang disebutkan dalam hadis yg sahih
dari Rasulullah saw, Baginda s.a.w bersabda:

"Tidak masuk syurga orang yang ada dalam hatinya
seberat biji sawi dari kesombongan. Maka seorang
lelaki bertanya: Sesungguhnya seseorang menyukai
pakaiannya yang bagus dan seliparnya yang elok.
Nabi menjawab: Sesungguhnya Allah Maha Indah 
dan menyukai keindahan, sombong itu menolak kebenaran dan meremehkan manusia." (HR Muslim)  Disisi Allah belum tentu seorang yang dipandang sebagai 'ulama' lebih baik dari seorang yang bukan ulama kerana sifat kesombongan akan membenamkeulamakannya itu. Tiada tempat seorang yang sombong di sisi Allah. Hanya kerana kumpulan SitiKasim tidak hadir H355 maka dia dilabel sebagaikumpan 'kambing terisah'? Jangan dilihat zahir SitiKasim sebegitu. Ia tidak hipokrit sepertimana darikebanyakan lebai dalam PA$?  Wallahu'alam.


Sisipan Maknawi

FB ~ Rasid Jamaldin
LaluanUMNO masih mengekalkan perlembagaan penjajah apa Hadi tak kata pada umno - sekarang? Umno serba bersih daaa? Kah Kah Kah. Rasid Jamaldin 

Akhbar pro Umno BN hari ini tidak lagi menganggap Pas parti pembangkang - artikel pengarang kanan Mingguan Malaysia bertajuk, "Pas: Antara perjuangan dan kerjasama" di ruangan Rencana Muka 6 menjadi bukti Pas pada masa ini bukan lagi parti pembangkang yang dimusuhi Umno-BN.Kah Kah Kah
 ~ Lihat Sini .


Akhirkalam
Marang tanpa hujah yang kukuh menangguh perbahasan usul dan secara tiba tiba mengajak ahli Pas dan NGO berkumpul dalam himpunan Raksasa. Sedangkan Usul itu boleh sahaja terus dibahas dan dipertimbang sokong atau tidak berasaskan kekuatan premis pengusul. Lebih menarik , Usul yang dibawa oleh Ust Hadi itu terang terang disokong oleh Dato Azalina ( Pengerang ) yang sepatut tidak ada masalah.

*Kenapa perlu berhimpun ?*

Himpunan ini tidak lain dan tidak bukan segaja diatur konon untuk menyokong RUU355 sedang Marang sendiri yang menangguh perbahasan RUU355. Drama ini sengaja dicipta bagi menunjukkan bahawa UMNO BN & NGO Pro Umno ( melayu racist ) ini juga ingin mendaulatkan Islam. sedangkan rompakan , penyelewangan pecah amanah terus dilakukan oleh UMNO BN ini.

*Bolehkah RUU355 diluluskan melalui himpunan ini ?*

Tidak sama sekali. Ia dilihat seolah olah ingin mengungut ahli parlimen agar menyokong usul PAS ini. Sewajar nya jika PAS yakin , usulnya itu baik dan sempurna dari sudut maqasid , prosedur dan hujah , Pasti usul itu disokong di dalam parlimen.
 
*Kenapa walauns Tak tahu apa-apa*Kerana walauns dan lebai hanya ikut sahaja apa kata Hadi. Taklid buta dan tuli tanpa usulperiksa. Kah Kah Kah
Nak kabor kata Walaun tu 'fair' untuk'musuh' yang sering didendangkan ! Dap dan Amanah tidaklah sebodoh para walaun yang bak lembu dicucukhidung bro ! Himpunan sia sia dan mengarut tu hanya sesuai untuk lebaiyang tak tahu apa-apaan.Kah kahKah






Comments

Popular posts from this blog

PA$ Makin Terkoyak. Karut. wal Marut - PA$ Selangor dan Isu Syi'ah [2 video]

Bebal Punya PA$

Erdogan arah gabenornya ketuk pintu si miskin, bukan sebaliknya - VIDEO