Lebai dah tak boleh tahan dengan Mahfuz - [video]

Mahfuz Omar memburukkan parti sendiri. Lebai Kelantan dah tak boleh tahan dengar? Kah Kah

Dah parti tu memang buruk dan huduh sekarang ini, mana Mahfuz tak lompat ! Patutnya lebai-lebai yang ada jawatan dan pengaruh dalam parti mem
perbaiki semula kecacatan yang terbongkang di depan mata tu ! Ini tidak, makin kuat mengampu. 

Kalo Mahfuz nak keluar parti, tak payah lebai nak cabar! Cuma dia duk tunggu hangpa pecat saja macam Husam tu. Tapi PA$ makin makan hati menjeruk hati dengan Mahfuz. Lebai macam mati kutu saja dengan perangai Mahfuz.

Lebai kata, Mahfuz tidak mampu menerima perjuangan yang dibawa oleh Pas lagi. Perjuangan apa yang PA$ bawa nie? Perjuangan menggondolkan hutan di Kelantan bersama ulama membalak? Begitu? Perjuangan membina Tugu Banjir yang sesia tu? Perjuangan menjadi Khadam setia kat Umno? Begitu? Perjuangan memberi cuti sempena Himpunan 355 di Padang Merbok? (sini)

Kah Kah Kah  


Mohd Amar cabar Mahfuz keluar Pas

Mahfuz Omar memburukkan parti sendiri. Lebai Kelantandah tak boleh tahan
Ahli Parlimen Pokok Sena Datuk Mahfuz Omar dicabar agar keluar Pas dan masuk parti lain daripada memburukkan parti sendiri.

Naib Presiden Pas Datuk Mohd Amar Nik Abdullah mencabar supaya Mahfuz berbuat demikian kerana berpandangan tiada kewajaran Mahfuz bersama parti namun pada masa sama mengkritik dan menghentam parti sendiri.

“Saya cadangkan dia (Mahfuz) keluar sahaja daripada parti, jangan jadi macam sekarang iaitu duduk dalam Pas, namun pada masa sama serang dan kritik Pas secara berterusan tanpa arah tuju.

“Saya nak persoalkan kedudukan Mahfuz, buat apa lagi dia (Mahfuz) duduk lama-lama dalam Pas sekiranya beliau tidak mampu menerima perjuangan yang dibawa oleh Pas.

“Malah, sebarang kenyataan yang dikeluarkan Mahfuz sejak kebelakangan ini tidak diambil kira oleh parti kerana bagi kami tidak relevan langsung. Sekiranya tidak berpuas hati, sila keluar,” kata Mohd Amar.

Beliau berkata demikian dalam satu sidang media selepas mesyuarat exco, di Kota Bahru Kelantan, hari ini seperti dipetik.

Sebelum ini sebuah akhbar tempatan melaporkan, Mahfuz telah meminta Pas membuat pertimbangan untuk menarik diri dari Kerajaan Negeri Selangor yang diterajui PKR.

Ia berikutan pendirian Presiden Pas, Datuk Seri Hadi Awang yang tidak mahu bekerjasama dengan mana-mana pihak yang mempunyai hubungan dengan DAP dan Amanah secara jelas memutuskan hubungan kerjasama dengan PKR.
~ sumber .

Mahfuz kilas balik !
"Bila dah halau saya keluar Pas, jangan halau Orang Asli keluar Kelantan" 

Mahfuz Omar menegur sikap naib presiden Pas Datuk Nik Amar Abdullah yang disifatkan beliau sebagai 'gedebe' apabila bertindak menghalau beliau daripada Pas hanya semata-mata kerana menegur tindakan pemimpin yang merugikan parti..teruskan baca di sini .
Mahfuz ~ Apa khabar Nik Amar? Halau saya keluaq Pas tak pa..Tapi jangan ter
lajak halau orang asli keluar Kelantan.
Terangkat juga bila Mahfuz 'smash' bolatanggung yang dihantaq oleh si 'gedebe'Nik Amar tu yer? Mahfuz nie pun bolehtahan juga buah kilaih dia..baca atas tu.KAH KAH KAH 

Inikah
Perjuangan Lebai?

Kerajaan Pas Kelantan mengisytiharkan Ahad ini (19 Februari) sebagai cuti peristiwa sempena Himpunan Rang Undang-Undang (RUU) Akta Mahkamah Syariah (Bidang Kuasa Jenayah) (Pindaan) 2016 (RUU 355) yang akan diadakan di Padang Merbok, Kuala Lumpur, Sabtu ini.

Timbalan Menteri Besar, Datuk Mohd Amar Nik Abdullah berkata ia bagi memberi peluang kepada rakyat Kelantan untuk turut serta dalam himpunan tersebut bagi memastikan mereka tidak pulang dalam keadaan tergesa-gesa selepas perhimpunan itu tamat.
Yoya-yoya di Padang Merbok pun dapat cuti umum..Ramai mana laa rakyat Klate nak pi sana tu? baik depa tidoq bila dapat cuti buta nie ! Inilah perjuangan  'suci' Pa$ dan walauns? Kah Kah Kah ~ sumber sini .


Biasanya kalo kerja bertangguhjawabnya tak menjadilah,orang arabada kata, jangan tangguh kerja hariini sampai besok,kerana besok akanada lagi kerja lain menanti. Sekalitangguh jenuh mengeluh...hahahaha
Perjuangan digembar gembor..ramaiorang diminta sokong hingga ada walaun nak tanam seseorang kat jiratCina konon 'menentang' Islam? Bila  diberi laluan dan peluang, lebai mempermainkan lagi, tangguh lagi! Inilahkononnya perjuangan lebai?....  

Akhirnya
Perjuangan Lebai pun selesai bila...


"Kerajaan akan ambil
 alih RUU355 Hadi,"
- kata Najib 
Ertinya Pas dan lebai cuci tangan !Soal bila nak dibawa oleh kerajaan, ituperkara kedua, yang penting lebai buat riuh  yoya yoya makan kuaci di Padang Merbok !kasi riuh rendah sambil edar tin milo...haha
Tak payah nafi laa Pak Tuan! buat lenguhmulut je. Kerja nafi nie dah jadi trade markPak Tuan ke?...Kah Kah Kah
Jadi sekarang ketulan tu masih ada la Pak Tua?cumanya PA$ join sekaki, tumpang tui sama....Perumpamaan Pak Tua buat tu tetap sama daa?PA$ pun depa masak sekali dalam kawah tu ya? Masih suci ke lagi? Kah Kah Kah
Yang buat Blok ke 3 bersama Ikatan tu hape?Tak kan sendiri lagi kut? Yang masih menongkoi di Selangor dgn PKR tu bersendirian la yer? Yang melilit Umno siang malam sampai naik lunyai tu bersendirian juga ke? Kah Kah Kahhh
Sudah dapat gading bertuah ! Tanduk tidakberguna lagi. Lain hulu lain parang, lebaiperlu, baru pegang !  Lebai dulu kuat berang !Sudah senang tak mahu berenggang ! JumpaUmnuu lebai senang...Kah kah Kah

Tolak bahagi campur punlebai belum khatam ngajilagi bro ! 'coalition government'  &mengemis jadi 'Penasihat'tu tak campur apa lagi??Nak campur sampai taramana? Kah Kah Kah
Mahfuz ! apa macam? Kan dah kena sebijik?
Sapa suruh hang lawan Pak Tua? Tapi 'tolol-
tolol' hang pun ikut kata depa, tak berani
depa nak buang nak pecat hang ! Hang meme
buat-buat tolol jer? Tu yang PA$ ngan Pak Nik
duk bengang kat hang tu! Hahaha


Pergerakan Pemuda Umno tidak akan menghalang ahlinya untuk menyertai Perhimpunan Rang Undang-Undang (RUU) 355 anjuran Pas, yang akan diadakan Sabtu ini. Naib Ketuanya Khairul Azwan Harun berkata ia merupakan keputusan dan pendirian Pemuda Umno terhadap perhimpunan yang akan diadakan di Padang Merbok dan telah mendapat kelulusan.. sumber .
Sapa laa PA$ dan walauns kalo tidak berkepitUmno? Lepas ini Umnuu akan pakat menjadi lebai kesemuanya ! Maka sejahteralah semua. 

Cantiknya bahasa !!Perjuangan bahasa asli ibunda?Lembut lagi bersopan santun....Halus budi bahasanya,ramai terpikat tetawan ! Hahaha

Senang berjuang dalam PA$ bro ! Jadi ahlidapat nombor..lepas sekatan, dapat ganjaran..bahgia di sana? Mudah kan? Ahli PA$main ekor pun lepas, tak salat pun lepas...Lebai menipu, berbohong ke songlap ke apake berlambak duk ada dalam PA$, semua okjer bila tunjuk kad ahli? Kah Kah Kah

Al-Baqarah - Ayat 214

Mafhum al-ayat - "Apakah kamu mengira bahwa kamu akan masuk syurga, padahal belum datang kepadamu (ujian) sebagaimana halnya orang-orang terdahulu sebelum kamu? Mereka ditimpa oleh malapetaka dan kesengsaraan, serta digoncangkan (dengan bermacam-macam cobaan) sehingga berkatalah Rasul dan orang-orang yang beriman bersamanya: “Bilakah datangnya pertolongan Allah?” Ingatlah, sesungguhnya pertolongan Allah itu amat dekat". [Al-Baqarah - Ayat 214]

Lebai lebai Pas sekarang ini tidak tahan lagidengan ujian kesusahan dan kemelaratan seperti halnya pendokong PA$ terdahulu seumpama Dr.Burhanuddin al-Helmy yang berjuang dari balikpagar pagar besi, seumpama Mat Sabu yang sentiasa masuk keluar cell besi untuk mematangkanperjuangan mereka. DSAI lebih rela disimpan didalam pagar2 besi bertahun-tahun lamanya lebihbaik baginya dari bersekongkol penindas rakyat! Lebai sekarang dihidang dengan kemewahan dankesenangan di segenap sudut untuk melalaikanmereka dari perjuangan asal dahulu. Hasilnya mereka menyerondoi pintu2 Umara untuk sedikithabuan duniawi sementara.Tak payahlah lebai rasakan mereka sebagai mujahidin! Hasilnya belum pun sekepal nasik !....Lebai belum teruji sebenarnya ! Yoya saja lebih...
U-Turn tu berpusing ertinya!Inilah perjuangan Lebai dlmPas? Menjilat ludah sendiri.. Berpusing macam gasinggggIni namanya penyakit lidah..

bawa dan bentang serta berhujah di
parlimen....baru namanya jalankan
dan bertanggungjawab sebagai ahli
Parlimen yang di undi oleh rakyat..Membawa usul di Padang Merbok
tidak membawa apa apa makna...
355 ni nak tunjuk kekuatan sahaja..
Walaupun tak berjaya dalam Dewan.
Luaq Dewan bagi walauns nampak
gah sikit ! Gempaq mahu kasi lebih..Baru nampak perjuangan lebai !!!!!!

Sabor Pak Tuan ! Jangan gelabah ! Bawaberehat ! Bawa berehat ! Kah Kah Kahhh Pak Tuan pun sama naik juga, marah satsaja..lepas tu syronnokkk berpeluk peluk,syronokk bertengkolok laksana panglimaUmno Baru, siap berkerih lagi? Kah Kah

Kan dah elok silaturrahim tu? Jangan dimarahkan Tok Sidang. Dia tengah betul-kan isu isu besar tu. Pak Tuan saja yang tak tahu menahu? Itu pasal Pak Tuan selalu nafikan segala macam tuduhan katPA$ yang banyak libatkan Tok Sidang !..Pelan-pelan berjuang hingga Umno dibubarkan dan masuk kesemua dalam PA$?Kah Kah Kah

Nak jadi 'captain'?Berapa kerusi Parlimen yang ada? Hahaha perjuangan, perjuangan !!

Akhirkalam





Comments

Popular posts from this blog

Yang Bilang Cina Anti Islam, Malulah Bila Lihat Video dan foto Ini..

PA$ Makin Terkoyak. Karut. wal Marut - PA$ Selangor dan Isu Syi'ah [2 video]

Bebal Punya PA$