Erdogan Bertemu dan Peluk Bocah yang Kirim "Kicauan" dari Aleppo [VIDEO]

Bocah itu kanak-kanak bro ! kanak2 perempuan berusia tujuh tahun yang berasal dari Suriah telah menarik perhatian dunia kerana 'kericauan' dari akaun Twitter beliau dari Aleppo (Halab). Ia berhasil menarik perhatian untuk bertemu Presiden Turki Recep Tayyip Erdogan di Ankara, Rabu pada 21/12/2016 baru-baru ini.

Lihatlah bagaimana tersiksanya kanak2 ini untuk keluar dari Suriah di mana ramai kanak-kanak, para gadis dirogol, disiksa dan dibunuh dengan kejam oleh kumpulan Syi'ah Syria, sedangkan dalam masa yang sama ada de so called 'ulama' sebuah gerakan Islam dari sini boleh duk berpeluk dengan Tok Sheh Besar Syi'ah di Tehran.

Sementara itu bro ! Parti Amanah Negara tidak bersetuju dengan tajuk berita sebuah portal yang menyebut "Amanah pertahan lawatan Hadi ke Iran" kerana bagi parti itu, menghadiri 'Muktamar Perpaduan Ummah' dan beramah mesra dengan pimpinan Iran di waktu rakyat Syria (sunni) di bunuh dgn kejam khususnya di Aleppo adalah satu tindakan yang tidak wajar.

Bagi Khalid Samad, memadai untuk dijelaskan bahawa Ustaz Ahmad Awang dan Timbalan Penasihat Umum Amanah Ustaz Abdul Ghani Shamsuddin telah juga menerima jemputan untuk hadir ke program berkenaan.

"Kedua-dua mereka bagaimanapun tidak hadir," kata Khalid dalam kenyataan itu yang dipercayai merujuk kepada persidangan yang dihadiri oleh Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang di Tehran baru-baru ini. (lihat sini). 

Alhamdulillah, itu saja aku mampu ucapkan kerana Amanah tidak seperti yang digambarkan oleh walaun yang mengatakan Mat Sabu pertahan tindakan Hadi. Wala'uns dah mula syok dengan 'statement' yang disalah ambil oleh portal berkenaan.


Presiden Turki Recep Tayyip Erdogan memeluk Bana Al-Abed, (7 tahun), di Istana Presiden di Ankara, Turki, Selasa (21/12/2016)

ANKARA, KOMPAS.com - Bana Alabed, bocah perempuan berusia tujuh tahun asal Suriah, yang menuai perhatian global karena kicauan di akaun Twitter dari Aleppo, bertemu Presiden Turki Recep Tayyip Erdogan di Ankara, Rabu (21/12/2016). 

Bana diterima Erdogan di istananya di Ankara. Foto-foto yang dipasang di akun resmi Twitter Erdogan memperlihatkan presiden itu memeluk Bana Alabed yang duduk di pangkuannya.

Bana dan ibunya, Fatemah, dievakuasi bersama 25.000 orang lainnya dari bagian timur Aleppo, yang dikuasai pemberontak, pekan ini.



Baca: Kisah Bana, Bocah Aleppo yang Unggah Foto Rumahnya yang Hancur Dibom.

"Saya senang hari ini menerima Bana Alabed dan keluarganya di Kompleks Kepresidenan. Turki akan selalu membela rakyat Suriah," ujar Erdogan di akun Twitter-nya.

Pasukan pro-pemerintah berjalan di distrik Hanano, Aleppo timur, yang mereka duduki pada Sabtu (26/11/2016)..AFP 
(Baca: Aleppo Berisiko Terhapus dari Muka Bumi)

Dibantu ibunya, yang mengelola akun @AlabedBana, Bana mengunggah gambar dan video kehidupan di Suriah yang dilanda perang saudara hampir enam tahun.

Ia mendapat sekitar 352.000 pengikut di situs micro-blogging tersebut sejak September.

Keluarga Presiden Turki bertemu dengan Keluarga Bana Al Abed (Twitter @RT_Erdogan)
Menteri Luar Negeri Turki Mevlut Cavusoglu mengatakan, ketika Bana dan ibunya dievakuasi dari Aleppo, ia dan keluarganya dibawa ke Turki.

Setelah ribuan orang yang tersisa dari zona pemberontak berhasil diungsikan, Aleppo praktis berada di bawah kendali Presiden Assad sepenuhnya.

(10 Perkara yang perlu diketahui tentang Aleppo )

Sesudah enam bulan pengepungan, pemerintah Suriah umumkan bahwa mereka telah membebaskan Aleppo.
Seharusnya evakuasi warga sipil dari kota itu sudah dimulai, namun pertempuran meletus lagi.
 

 
Dengan membantu Suriah, Rusia dinilai menempatkan diri mereka di puncak permainan untuk menyejajarkan diri dengan Amerika Serikat.


Untuk 
para pentaksub Iran saksikan video ini

SEDIH!! Fakta yang sebenarnya terjadi
di Suriah, Aleppo. Ustadz Ihsanul Faruqi

Published on May 3, 2016
Penjabaran tentang apa dan bagaimana
yang terjadi di Suriah. Oleh seorang
relawan yang bertugas langsung di suriah
selama 1 tahun.
Semoga para mujahid disana diberi
kekuatan, 

Jatuhnya Aleppo bukan berarti perang sudah berakhir, tapi tak juga berarti perang akan segera berakhir.
Mengapa Aleppo begitu penting ?
Di atas kertas, itu karena Aleppo merupakan kota terbesar kedua di Suriah. Jadi dengan menguasai kota itu para pemberontak bisa menampilkan diri sebagai altenatif yang kredibel dibanding pemerintah.

Lebih dari 11 juta orang mengungsi dari rumahnya atau dari Suriah akibat perang.
Bagaimana skala penderitaan sebenarnya di Suriah ?
"Keadaannya begitu mengerikan," katanya.
"Sangat sulit untuk membuat skala kehancuran dan penderitaan yang akurat. Namun kebanyakan sepakat bahwa lebih dari 500.000 orang terbunuh."


Bacaan 
perlu untuk anda, 
sila klik pautan ini..
Erdogan: Aleppo adalah Tragedi Paling Memalukan di Abad Ke-21
Berita Islam 24H - Presiden Turki Recep Tayyip Erdogan mengatakan ia tengah membahas situasi saat ini di Aleppo dan Irak dengan Presiden AS Barack Obama pada hari Kamis.

“Kami berbincang cukup lama dengan Obama tentang masalah evakuasi di Aleppo, dan ia bertanya bagaimana dia bisa membantu,” kata Erdogan, lansir World Bulletin.

Erdogan mengatakan pembantaian dan penindasan yang dilakukan terhadap orang-orang di Aleppo dilakukan di tempat terbuka di depan seluruh dunia..Link di sini .

Masya Allah! Ratusan Kenderaan Warga Turki Konvoi Kirim Bantuan Untuk Aleppo
Berita Islam 24H - Sebuah aksi kemanusian telah digelar Turki untuk mendukung warga sipil keluar dari kota Aleppo yang luluh lantak karena serangan brutal rezim Assad dan sekutunya, telah berhasil menggalang ratusan lebih kendaraan yang mengangkut bantuan kemanusiaan ke perbatasan Suriah, Jumat, 16 Desember 2016.

Aksi kemanusiaan bertajuk "The Open Road to Aleppo" menjadi saksi bergeraknya 100 kenderaan yang diorganisir sebuah yayasan bantuan kemanusiaan Turki IHH, tergabung dalam konvoi di Kayseri, sebuah kota di Provinsi Anatolia .
~ sambung baca sini bro ! .

Tentera Rejim Bashar Sembelih Wanita Dan Kanak-Kanak Setiap Jam, Penduduk Aleppo Mula Muat naik Video 'Ucapan Terakhir' "Setiap jam, hukuman bunuh dijalankan," kata Syrian Observatory for Human Rights.

Aktiviti pembunuhan itu muncul semula selepas tentera rejim dan Rusia berjaya menawan kembali Aleppo dari tangan pemberontak dan pejuang Sunni.
"Ramai orang dibunuh terutamanya mereka yang masih muda," kata Pengarah Hospital Union of Medical Care and Relief, Ahmad Dbais.


Laporan juga menyebut, kerajaan telah memecah masuk rumah penduduk san menghalau mereka keluar menyebakan ramai yang kehilangan tempat tinggal.
Ketika ini, kumpulan aktivis dan Pertahanan Awam Syria, White Helmets merayu bantuan antarabangsa untuk keselamatan sukarelawan dan lebih 100,000 orang awam.
"Mayat bergelimpangan memenuhi jalan," kata White Helmets dalam satu kenyataan.sambung baca .


KHULASAH

~  Syiah: Sejarah tidak pernah membuktikan mereka ingin berperang dengan Kristian.
~ Taqiyyah mereka lebih tebal dari senjata mereka. Yang ada sekarang ialah penyembelihan kaum sunni di Irak dan Syria yang dilakukan secara licik oleh pimpinan Syiah yang menguasai politik Irak dan Syria tajaan Amerika Iran dan Russia serta Israel
~ Sepanjang sejarah, hanya kaum sunni yang membuka wilayah, kota dan negara dan mengibarkan bendara jihad menentang kuffar. Adapun syiah, sejarah mereka ialah memerangi para pemerintah dan mengkhinati beberapa ibu kota umat Islam, termasuk Baghdad pada zaman lampau. Ini bukan penyataan ekstrimis sunni, tetapi realiti yang dicatatkan oleh sejarah.
~ Sejarah ialah guru kita yang mengajar bagaimana kita menilai.

sumber khulasah - MOUNTDWELLER .

sumber utama:






Berita Islam 24H
University of Muhammadiyah Malang
 

Comments

Popular posts from this blog

Yang Bilang Cina Anti Islam, Malulah Bila Lihat Video dan foto Ini..

PA$ Makin Terkoyak. Karut. wal Marut - PA$ Selangor dan Isu Syi'ah [2 video]

Bebal Punya PA$