Kapal Buruk PAS menanti Karam ?

Dalam 'bahtera' PA$ nie berapa nakhoda sebenor nya bro? KAH KAH KAH. Kalau sebuah bahtera yang sedang belayar, tetiba ada anak-anak kapal yang berlagak bagai nakhoda mahukan kapal tadi berlabuh di pelabuhan musuh dan seorang awak-awak lain mahukan ianya berlabuh di tempat lain. Kan haghu sighuu semua tu bro !

Dah laa PA$ sekarang macam 'kapal buruk' dan usang saja, anak-anak kapal memasing punya citra seorang 'nakhoda' utama? sedangkan mereka semua adalah wala'unta yg sengaja dibiarkan bercakaran antara yang punya jawatan dalam 'kapal' buruk itu. 

Itulah yang berlaku bila 'percanggahan' kerap berlaku dalam PA$ dan terbaru ialah antara de so called ustazya yg seorang sebagai Pengarah Penyelidikan dan seorang lagi adalah Naib Presidennya. 

Mana satu nak pakai nih? Wala'uns kat bawah lagi laa 'gila' jadinya? masing-masing bertutur macam kakak tua, berkokok macam ayam, lepas orang bangun, ayam pun membuta tidur.....Kah Kah Kah

Inilah wajah PA$ sekarang, wajah sebuah kapal yang usang dan buruk, hanya menanti saat untuk karam saja. Apa pun, selagi 'seorang' lagi nakhoda tua dalam kapal itulah yang akan membuat dan me nentukan keputusan samada memihak kepada salah seorang dari dua orang ini atau menolak cadangan keduanya sekali? 

Kenapa PA$ mahu membentuk kerajaan campuran atau bergabung selepas PRU 14 nanti? Tak lain ialah kerana PA$ berselera sangat untuk bantu BN dan Umno kekal kerajaan sedia ada? 

KAH KAH KAH




Pengarah Pusat Penyelidikan Pas,
Zuhdi Marzuki berkata, Pas 
terbuka
kepada pembentukan kerajaan
campuran selepas PRU 14 nanti.


Naib Presiden Pas,
Idris Ahmad pula menolak
pembentukan kerajaan campuran
selepas pilihanraya,
Pas di pihak pembangkang la tu..
  sila rujuk di

Sinar Harian


Comments

Popular posts from this blog

PA$ Makin Terkoyak. Karut. wal Marut - PA$ Selangor dan Isu Syi'ah [2 video]

Bebal Punya PA$

Erdogan arah gabenornya ketuk pintu si miskin, bukan sebaliknya - VIDEO