Al-Kisah Antara KUDA & KHADAM

Antara KUDA & KHADAM mana yang sedang UMNO lakukan kepada PAS..?

Kuda sifatnya tangkas, yang tangkas jadi kuda lumba, kalo kuda patah kaki, depa 'tembak' buang bro ! menyusahkan. Kah kah kah

PA$ dan wala'uns dah lama jadi kuda kat Umno. Wala'uns saja yang tak nak mengaku. 

Lamanya tu, selepas Tok Sidang sekarang memegang tampok pemerintahan PA$ bro ! PA$ diperkudakan semahunya oleh Umno.Samada depa dijamu dedak atau tidak, sendiri boleh pikior bro.

Tapi adat kata, kambing akan kenali tuan dan patuh dgn baik bila acap sangat diberi sireh oleh tuannya, nampak tuan saja, kambing pun akan kuatlah mengembikk bro ! Begitu juga kuda, nampak tuan dia saja, manjanya terlampau lebih, kadang2 tu naik melugai bro, cuba bukan tuan dia, silap haribulan, kuda tu boleh boh penerajang bro ! Kah Kah Kah

Kuda tetap kuda, setangkas mana pun kuda tu, tetap selamanya diperkudakan oleh jokinya oleh penunggangnya. PAS telah, sedang dan akan di perkudakan semahunya oleh Umno sehingga menjelangnya PRU14 nanti.Ini persepsi ramai bro. Riak di air pun orang tahu ikan tu jantan ke atau betina? Kah Kah Kah

Jadinya kuda itu sentiasa menjadi khadam setia kat tuanya. PA$ yang jadi 'kuda' Umno tu, akan tetap menjadi KHADAM mereka. Ini yang sedang berlaku antara PA$ dan Umno. Khadam setia pulak tu. KAH KAH KAH 

UMNO lah menggunakan PAS sebagai BATU LONCATAN, KUDA TUNGGANGAN. BUKANNYA Pakatan Harapan!...

Hakikat bahawa Pas sebuah parti yang keliru di bawah kepimpinan Hadi Awang sebenarnya tidak dapat disangkal lagi. Ia semakin nyata dan terang-terang di depan mata.

Pas bukan saja keliru mengenai siapa kawan dan siapa lawan, bahkan juga keliru tentang apa yang sebenar dimahukan dalam perjuangannya.

Ketika meletakkan syarat kepada PPBM agar meninggalkan DAP dan Amanah  jika ingin bekerjasama dengannya, Pas terlupa bahawa di Selangor sekarang ini ia sedang duduk semeja dengan kedua-dua parti yang dimusuhinya itu.

Malah, ketika meletakkan syarat itu kepada PPBM, Pas tidak pula pernah bersuara dengan nada yang sama kepada PKR dalam kerajaan negeri Selangor yang sedia diketahui memang menjalin kerjasama dengan DAP dan Amanah.

 

Antara KUDA & KHADAM mana yang sedang UMNO lakukan kepada PAS..?

1. Umno bertanding di 112 kerusi Parlimen. Jumlah yg sama minimum untuk Majoriti Mudah.

2. Sekarang, Umno mempunyai 89 kerusi Parlimen. Hanya melepas 23 kerusi.

3. Umno, secara tradisi bertanding di kawasan majoriti Melayu. Sama dengan Pas-Amanah. Sama dengan Bersatu dan sebahagian besar PKR.

Bererti, 5 parti dominan Melayu, UMNO-Bersatu, PKR, Pas-Amanah, secara logiknya bertanding di kawasan yg sama.

4. Dengan kedudukan yg selesa, 89 kerusi Parlimen dari 112 kerusi, MUSTAHIL bagi Umno untuk bergabung dgn Pas.

Mustahil Umno akan menyerah sebahagian kerusi yg dimenanginya kpd Pas.

Adakah Umno akan serah kpd Pas hanya 23 kerusi? Mustahil Pas akan terima hanya bertanding di 23 'kerusi kalah Umno'.

5. Pru13, Pas bertanding di 73 kerusi Parlimen, 39 kerusi kurang berbanding Umno (112).
Adakah Pas sanggup serah sebahagian kpd Umno? Mustahil.

6. Jadi apa matlamat Umno berbaik2 dgn Pas?


Matlamat nya, bukan untuk bergabung dgn Pas, tapi MENGGUNAKAN PAS memecahbelahkan Pakatan Rakyat (dulu) dan Pakatan Harapan (sekarang).

7. Dengan berjaya memecahbelahkan Pakatan Rakyat dan Pakatan Harapan, (dengan Pas menarik diri), memungkinkan 3 Penjuru dlm Pru14.

Iaitu, sekali lagi PAS DIPERGUNAKAN UmnoBn, agar berlaku 3 Penjuru, sekaligus memecahbelahkan undi Pembangkang kpd 2. Mudah bagi UmnoBn memenangi Pru14.

8. Itu saja matlamat 'taawun' Umno ke atas Pas. Ironinya, Pas menyangka Umno sudah berubah, sudah menerima dakwah Pas melaksanakan Hukum Islam.

9. Jelas, UMNO menipu, memperdaya, memanipulasi dan menggunakan Pas demi kelangsungan hegemoni kuasa mereka.

10. Kepada Timbalan Presiden Pas, UMNO lah menggunakan PAS sebagai BATU LONCATAN, KUDA TUNGGANGAN. BUKANNYA Pakatan Harapan!


Adaptasi dari ~ sumber ini

Sisipan Al-Kisah...
Kuda dan Khadam

 Ulama' perlu berhati2 memilih kata-kata.
Sebab, bila Ulama' memilih perkataan buruk,
ahli & pengikut akan terus meratib lalu diulang2
perkataan buruk tersebut, malah menokok tambah
lain2 perkataan buruk sesedap nafsu, 
sesedap rasa.
Tiada apa2 kebaikan, melainkan kerugian! 
Asalnya 'KHADAM dari mulutnya bro ! akhirnyasendiri jadi KHADAM setia Umno! Tak sadar pula dia ropanya? Kah Kah Kah 
Ulama' perlu berhati2 memilih kata-kata. Apa makna, "PAS sudah dalam tangan kita?"Bukan maksud boleh dijadi kuda atau Khadam sekali gus????? Kah Kah Kah
Bila dah jadi KHADAM, dia akan mengikut apa sahaja yangtuannya suruh dan perintah ! tunging buyong pun tungging laa Kah Kah Kah
Bila dah jadi KHADAM DAN KUDA !  Perkudalah sebaikmungkin..cakap-cakap no 2 nak lawan Tuan Besar hanya gula dimulut saja. Perabih ayaq lioq...Kuda dah jinak benar, dipacu semahunya oleh Tuan Besar ! Kah kah Kah
Bila dah jadi KHADAM PKR diSelangor, memang duk timbangtak habis laa bro ! Kah kah Kah
Kuda Tenzi ialah kuda-kuda kecil yang menjadi suaraKuda Besar bro ! Inilah kuda-kuda pasak yang dijadi -kan Khadam oleh Umno? untuk kelangsungan hayatmereka bro ! mereka akan patuh tanpa banyak soal bilakuda besar berdehem, terus mereka pecut lebih laju bro.Kah Kah Kah

Memang betul PA$ dijadikan TANGGA untukUmno terus sampai dan  bersemadi di P. Jaya. So What? Kuda Kecil PA$ macam inilah yangbetul2 jadi Kuda Umno, jadi Khadam Umno....Kah Kah Kah
Bila dah jadi KHADAM DAN KUDA ! Kena kencing pun rasa sedap semacam jer..tu pasal kena sekali lagi pun dia rasa tarak rugi apa-apa bro ! Dasar KHADAM macam tu laa..Kah Kah Kah
Bila dah jadi KHADAM DAN KUDA ! semua yang diabuat dahulunya (takfir) sesama muslim nak dihazaf nak kira selesai begitu sahaja? Sebelum usul bukan main laginak tanam orang tu orang nie kat jirat cina?Kah Kah Kah

Bila dah jadi KHADAM DAN KUDA ! kadang tu mesti dilihat samadengan Tuan Besar laa sikit..Kah Kah

Bila dah jadi KHADAM DAN KUDA! Mau tunjuk setia laa bro ! Skill yang ada digilap dan di polish dgbaik oleh Tuan besar. Pandai Tuan Besar ! Ha Ha Ha


Bila dah jadi KHADAM DAN KUDA! Kehinaan datangbertimpa-timpa. tapa akhlak yang konsisten, tanggunglahkehinaan sendiri.

Dalam hidup, tidak rugi kita banyak kawan bro ! TETAPI Kena tahulah siapakah kawan yang sebenar , yang haqiqi? Adakah Umnotu kawan sebenar PA$ bro? Kawan apa kalo asyik jadi Khadam dan Kuda saja? Kah Kah Kah

Akhirkalam
USAH TUNGGU PA$ Kerana mereka dah jadi khadam dan Kuda setia Umno. Kah Kah Kah..



Comments

  1. Walaunta masih kesipuan nak cerita hal yang sebenaq...takut sat gi dituduh kenat kat nakhoda dan bahtera..biaq la sama2 karam..!

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

PA$ Makin Terkoyak. Karut. wal Marut - PA$ Selangor dan Isu Syi'ah [2 video]

Bebal Punya PA$

Erdogan arah gabenornya ketuk pintu si miskin, bukan sebaliknya - VIDEO