| Marang & Rhu Rendang Mahu dirampas UMNO? - Video

Umno yakin rampas Marang? Rampas Marang pula tu dari 'orang' kesayangan Umno? Biar betul bro? Itu kawasan 'Tok Sidang' PAS tu. Tok Sidang penyandangnya. Umno pun yakin juga nak gabuih kerusi DUN Rhu Rendang bro ! Itu juga Tok Sidang PAS punya ! Tok Sidang jadi penyandangnya di situ. 

Sakan Umno kali ini? Tak bagi peluang lagi kat Tok Sidang?. Dah habis pikir ke Umno? Umno - PA$ bukankah adik beradik sepusat sepusing? Apasal mahu kaco Tok Sidang punya tempat? KAHKAH KAH 

Keyakinan Umno kali ini kata Ketua Umno Bah. Marang, kawasan berkenaan bukan lagi kubu kuat PAS. Beliau percaya pengaruh PAS akan berakhir pada PRU kali ini? Gamaknya dia melihat reaksi rakyat sampai begitu yakin Rhu Rendang akan jadi milik UMNO?. Ini kerana hampir 10 ribu ahli Umno di kawasan itu akan membantu serta pengundi atas pagar dan pengundi PAS yang tidak berpuas hati dengan parti mereka. Dia ingat semua nak undi Umno, lalu Umno pun berangan nak rampas kawasan itu?.| Malaysiakini.

Bekas SU Pas Besut sertai Amanah.
Tapi Umno dan PAS juga mungkin lupa, senario terkini tidak lagi membantu angan2 Umno itu. Pengaruh PAS di sana sini di Negeri Terengganu sekarang ini semakin menguncup. Perlu dilihat juga bahawa peralihan undi Melayu kali ini di Perak misalnya mampu utk PH Perak memenangi antara 35 dan 40 kerusi. Begitu halnya di tempat2 lain termasuk Terengganu. Parti 'Bunga' menggugat ! Jadi Umno Marang jangan gumbira sangat dengan culaan mereka? 'Parti Bunga' kini makin menggamit 'ahli Umno' yg kecewa dgn kerenah Umno-BN sekarang. Ramai orang Umno sendiri sudah tidak betah lagi dengan Umno. PA$ terpaksa berhadapan dengan PH dan Umno dan di situlah kelebihan berpihak kepada HARAPAN sebenarnya !

Terbaru, AMANAH BESUT menerima Bekas Setiausaha Pas kawasan Besut, Anuar Ayub bersama 48 ahli Pas yg lain menyerah borang penyertaan ke Parti Amanah Negara Kawasan Besut kelmarin sini. Ahli2 PAS sekarang ini, ramai yang sedar dan tahu serta maklum sangat yang puak2 Lebai PAS kerap berdolak dalik dengan 'statement' depa sendiri. Lagi pun ahli Pas yang sadar itu berpendapat yang PAS dah lama gelong serta jauh melencong dari matlamat asal penubuhan PA$ itu sendiri.
Mkini
Hadi pernah tewas kepada calon Umno, Abdul Rahman Bakar di parlimen Marang dengan majoriti tipis 163 undi pada PRU 2004. Kalau Umno nak pulun di Marang pun? Umno dan Pas kena sedar sama, rekod ini lama punya bro, masa itu AMANAH dan pengaruh Pakatan Harapan (HARAPAN) belum ada. 

Sekarang dengan adanya Miqdad Zakaria. Beliau yang juga Ketua Amanah Parlimen Marang adalah 'anak saudara' sebelah isteri Hadi sendiri. Amanah boleh membuat kejutan di Marang. Jangan lupa ramai ahli Umno sudah mula melihat BERSATU sebagai wadah bagi mereka melampiaskan ketidak puasan hati dengan mengundi PPBM. 

Jadi Umno dan Pas jangan seronok sangat dgn 'track rekord' lama ini? Ia mampu mengubah keadaan lama itu. Umno sebenarnya sudah berpecah dan Pas pun demikian juga. Kelebihan ini akan dimanfaat kan oleh  HARAPAN dan AMANAH khususnya dengan baik. Juga jangan lupa kerja keras Raja Kamarul Bahrin sebagai Pengerusi Amanah Terengganu.


USTAZ MIQDAD ZAKARIA.
ceramah PAKATAN di Bukit Panau, 
TANAH MERAH... 24 Mei, 2017


RENCAH RINCIK 
MAKNAWINYA DITILIK

Baru jumpa sahaja, 2 ulama dari AMANAH sudah didakwa tunduk kepada Tun Mahathir. 

| Harakahdaily dah siap label dua orang ulama dari Amanah ini Ustaz Ahmad Awang dan timbalannya, Ustaz Abdul Ghani Shamsuddin yang berkunjung menemui Dr Mahathir baru-baru ini.
Kerana bertemu dengan calon perdana menteri Pakatan Harapan (PH), lidah rasmi Pas, Harakahdaily telah melebel dua ulama sebagai tunduk kepada Tun Dr Mahathir Mohamad. Harakahdaily menyiarkan laporan itu berdasarkan tulisan seorang pensyarah sebuah universiti yang menjadi pembodek parti Islam itu yang baru-baru ini didakwa ‘terkucil’ di depan bekas perdana menteri itu...KAHKAHKAH. 

| Bro ! Maknawinya kira ditilik, apa mafhum nya? Harakah ini kerjanya sekarang tidak lain untuk memberi gambaran teruk ter hadap Pakatan Pembangkang. 

Harakah sendiri bermasalah serta  kini sudah hilang bisanya. Baru-baru ini, 18 kakitangannya diberhentikan selepas tidak mampu lagi menampung perbelanjaannya selepas cetakan dan edarannya jatuh merudum. Bagi 'free' pun orang tak mahu, layak buat balut nasi lemak sahaja.. Walaun tegar saja lagi yang duk baca 'paper' sampah tu. KAHKAHKAH 

Ohoo kalau Tok Sidang PA$ berjumpa berpeluk dengan Tokeh Umno ? Tak pula Harakah melapor sebagai tuduk dan mengalah kepada Tokeh itu? Malah dipuji meleleh liur sebagai bina 'jambatan taawun' ? Kahkahkah. 

Apa punya turr akhbar perjuangan ini? Harakah itu bermaksud pergerakan, perjuangan dan yang semisal dengannya. Berjuang hape kalo kerja meruntuhkan sendi2 ukhwah sesama saudara Islam?

Sebenarnya PA$ sudah kecut, sudah gabra dengan kebangkitan HARAPAN yang diterajui PPBM dan Tun Mahathir sendiri. Penghinaan Harakah dan PAS ini tidak langsung memberi 'bekas dan kesan' terhadap kemaraan PH dalam menghadapi PRU14 nanti. Marang dan Rhu Rendang bakal dirampas ! Itu yang perlu Harakah risau dan fokus pada laporannya. Bukan menghina ulama Amanah.
|
lihat lagi di sini .

MAKNAWI TERBAIK






Pengerusi PH Kelantan, Husam Musa merasmikan pemantapan jentera PH parlirmen Kota Bharu (gambar). Jentera kempen Pakatan Harapan (PH) Parlimen Kota Bharu berada di hadapan pihak lawan apabila berjaya menggabungkan empat parti yg berlainan latar belakang. Pengerusi PH Kelantan, Husam Musa bersyukur kerana proses menyatupadu kan jentera kesemua parti dalam PH di Kelantan telah selesai dengan cemerlang.
Peserta program pemantapan jentera PH Parlimen Kota Bharu.
“Semua kita mesti memahami konsep gabungan yang dulu dibuat oleh Barisan Nasional (BN) sahaja. “Sekarang PH berjaya wujudkan keadaan serupa di mana kita turun sebagai satu gabungan bukannya sebagai parti-parti berasingan,” katanya.

Pembahagian kerusi peringkat Dun di Kelantan katanya, telah selesai semuanya dan hanya menunggu pengumuman pimpinan tertinggi. “Dengan itu pihak kita telah bersiap sepenuhnya untuk berhadapan pilihan raya bila-bila masa...|
maknawinya di sini .

| Dilihat apa yang dilakukan oleh Husam Musa sebagai Pengerusi PH Kelantan, telah meletakan PH Kelantan mendahuli pihak lawan tentunya PAS dan UMNO dalam situasi tertekan. Hal ini tentunya juga berlaku di Terengganu? 

Gabungan berbagai parti dlm Pakatan Harapan inilah yang terlalu dikhuatiri oleh Umno dan Pas utk mengekalkan 'dominasi' mereka di Kelantan & Terengganu. Sebab itu hingga saat ini tarikh sebenar PRU14 belum diumum & P'limen belum juga dibubarkan !

Maknawinya, Umno yang merasakan mudah hendak merampas Marang dan Rhu Rendang kena berfikir lagi. PH sudah berada dalam 'form' yang terbaik buat masa ini. Peluang ini jangan disia-siakan oleh seluruh aktivis dan petugas PH. Inilah masanya Pakatan pembangkang menggugat & mengambil peluang seluas mungkin untuk membenam Umno sekaligus dengan PAS juga.

KHULASAH 

Bila Umno tiup semboyan nak rampas Marang dan Rhu Rendang, mafhumnya dalam politik 'tanpa ruh' seperti Umno dan PAS yang sudah hilang kepercayaan satu sama lain , apa saja boleh berlaku ! Politik ala 'machiavelli' yang menghalalkan cara tetap ada dalam 2 parti melayu itu. 

Kata 'machiavelli' "It is better to be feared than loved, if you cannot be both". Mafhumnya, 'kalo keduanya (Pas dan Umno) dah tak boleh bersama, elok sangat rasa bimbang, cuak dan takut dari syok satu sama lain) KAHKAHKAH. 

Umno bukan ikhlas sangat dengan PAS. Tunggu masa je nak 'ngap' hang aku. Cuma Umno di 'persada kuasa', maka PA$ dan Lebai pun tahu nak melukut nak melutut kat 'gantang' mana? Tentu 'gantang' yang bersalut 'emas' dan penuh 'berasnya' KAHKAHKAH. 

Pakatan Harapan memanglah 'underdog' dalam 'persaingan' ini bro! Tetapi jangan pandang sebelah mata.  PAS terpaksa berhadapan dengan HARAPAN sekaligus dengan UMNO juga. Jenuhlah PAS nak 'bersilat' kali ini. Gabungan PH kali ini bukanlah gabungan biasa, tanpa PAS dalam gabungan ini dirasakan lebih selamat untuk Pakatan Harapan mencapai misinya. PAS tidak lebih hanya sebagai 'pengacau' sahaja. KAHKAHKAH

Atas faktor itu semua..Marang dan Rhu Rendang boleh jadi terlepas dari genggaman PAS kali ini? Harap2 begitulah adanya. KAHKAH KAH




Md. Tanjong at 3/4/2018, 1.52am.


Comments

Popular posts from this blog

Wanita Arab dan Bukit Bintang - video

Lebai Otak Tersumbat ! Episod Jilat Kaharq Ijau.| Edisi Tertangguh.

Foto Kereta Kebal terbaru Rusia 'Armata' Mampu lindungi tenteranya di medan perang. - Video