'BISA'kah PAS menjelang PRU14? | Video

Tidak berapa lama lagi kita akan menghadapi Pilihan Raya ke-14 (PRU14) yang di jangka akan menjadi pertarungan yang amat sengit. Menjelang pilihanraya ini berbagai rintangan baru telah di letak di hadapan pengundi-pengundi untuk menyukarkan lagi tugas mereka membuat penilaian bagi menunaikan tanggungjawab mereka.

Pihak media umumnya pun sedang mengalami masalah yang amat sukar untuk menjalankan tugas mereka dengan adanya Undang-undang Anti berita tidak benar yang baru saja berkuatkuasa kerana "tidak ketentuan" status maklumat. 

Pilihanraya adalah hari untuk rakyat menjadi raja sehari dan bukan untuk 'kerajaan' bermaharajalela menekan rakyat.

PAS macam biasa beb ! Lebai dan Walauns sering 'mendakwa' parti depa tu cukup 'berbisa' kononnya? Berbisakah PAS dan Lebai? Pertandingan sekarang ini hanya antara dua saja. BN dan PH. PAS tak masuk senarai, parti ini hanya tukang sibuk dan tukang kipas BN saja. Depa nafi. Itu Lebai punya passallah.KahKahKah



160 KERUSI ?
BISA TU BEB !

PAS kali nie pulun sungguh bertanding beb ! 160 kerusi you! Banyak tu, mengalahkan Umno?  Anggaran Kos pula? Paling cokia pun mau sampai RM18.40 Juta hingga RM34.40 Juta. Banyak pitih lebai kali ini? 
“Kalau bertanding sehingga 160 kerusi, apakah sebenarnya matlamat PAS dalam pilihan raya kali ini? “Adakah anda sebenarnya bukan sahaja menjadi king maker tetapi cuba mensabotaj PH dalam pilihan raya kali ini?” soalnya.

Sehubungan itu, Dr Faisal menjangkakan persoalan tentang kerjasama Pas dgn Umno akan kembali hangat semula ekoran keputusan mutakhir Pas tersebut. Angka 160 kerusi itu disebutkan Presiden Pas ketika berucap pada Majlis Pelancaran Gagasan Sejahtera Peringkat Pulau Pinang | sumber

| Bisa tu bro ! Jangan main dengan 160 kerusi tu. Kalo menang semua? Depa duduk kat 'mahligai' Putrajaya beb ! Tapi 'bisa' ini sebenarnya bisa riuh dan kaco saja. Tukang peramai majlis laa katakan. Para penganalisis pun heran bin terkejut dengan gelagat serta strategi PA$ dan Lebai kali ini bro? Para penganalisis nie kata, PAS dan lebai boleh 'HILANG' semua kerusi Pantai Barat. Tapi jangan risau, lebai percaya 'malaikat' pun sokong dan undi depa puak lebai nie?. Itu yang signifikannya bro ! KAHKAHKAH

Ucapan Timbalan Ketua Pemuda Pas Kelantan, Nor Azariza Mohd Alawi bahawa malaikat akan datang menolong parti itu dalam pilihan raya nanti kini menjadi tular di media sosial. “Jadi dalam pilihan raya boleh tak Allah hantar malaikat bawa IC beratur pergi mengundi? Boleh tak? Senang sangat adik-kakok,” kata penceramah Pas yang lebih dikenali dengan nama Ustaz Ja..| Malaysiakini

| Lihat video di bawah bro! 

| Kuat merapu mereben sungguh puak2 lebai kali ini? Awat la entapa semua jadi tak ketahuan hala sampai tara nie? Nak tunjuk 'bisa' ke adik lebai? Perjuangan terdahulu disertakan niat Fisabilillah. Di Malaysia, Pas parti yang berteraskan melayu akan kata memperjuangkan Islam sedangkan mereka  puak lebai cukup kuat bermusuh musuhan sesama Islam terutama AMANAH. 

PAS Parti bercelaru. Pas hanya parti, Pas bukan agama, jangan letak kononnya hanya kamu mengamalkan agama? Orang lain tak betul..adakah ambik contoh Perang Badar boleh samakan dengan keadaan semasa parti Pas? Berperang dengan orang Islam juga ke? Membiarkan kerajaan yg zalim & berbagai skandal buruk? Adakah ini dikatakan mengamalkan Islam sebenar? Hukum Hudud pun takda dalam manifesto..Islam itu luas. Rahmat Allah turun bukan dengan mengatakan hanya PAS saja mengamalkan Islam sebenar?, yg lain tidak? 

Perbetulkan dulu sebelum menuding jari ke orang Islam lain wahai PAS! Nampak sangat riak & takbur!! Kita wajib percaya kepada Malaikat tetapi bukan dgn cara bawaan lebai kanyarq ini, ia akan menjadikan setiap orang tidak perlu keluar mengundi dgn kerana kenyatan lebai ini. Bagi mereka yg kurang faham akan kata Malaikat dah pergi mengundi.




Nasik Lemak buah bidara. Lebai enak mahu bicara. Nasi kosong tak ada selera. Begitu Lebai patut bersara. Sana sini huru hara. Kata 'sejahtera' semakin cempera. Umno saja dikira sedara? KahKahKah

PAS TAK MENGAKU
ADA 'KAWAN BARU'?

Pas sentiasa menafikan kerjasamanya dengan Umno.

Pengumuman Presiden Pas, bahawa parti itu akan bertanding 160 kerusi parlimen dalam PRU 14 kini menimbul kan tandatanya, dari manakah parti itu mendapatkan wang untuk menampung per belanjaan pilihan raya kali ini. Ini kerana, deposit untuk kerusi parlimen sahaja Pas perlu bayar RM15,000 x 160 kerusi iaitu RM2.4 juta. Belanja untuk kempen pula adalah RM32 juta untuk parlimen sahaja dengan anggaran RM200,000 bagi setiap kawasan parlimen.

Ini bermakna, Pas perlu keluarkan wang sebanyak RM34.4 juta untuk kawasan parlimen sahaja. Dari manakah Pas mendapatkan duit sebanyak itu? Inilah persoalan yang ditanya oleh ahli bawahan Pas kepada pimpinan parti itu kerana pada PRU 13 Pas bertanding di 76 kerusi parlimen sahaja.. | sumber

| Pas sentiasa ada jawaban beb ! pitih tu semua nanti mai dari dalam poket walauns yang berjumlah hampir sejuta tu bro? Kalo sorang bagi RM10 ? Dah berapa? RM10 juta you ? banyak tu? Itu baru sepuluh hingget? kalo lebih? semua kerusi parlimen pun lebai boleh masuk tanding? Itulah antara jawaban lebai kalo hanpa tanya pasai pitih mitih nie? Tapi yang hairan tu bro? Harakah berharga RM2 tu pun walauns tak beli? KahKahkah. Itu sebab bagi pengkritik Pas, wangnya kali ini adalah datangnya dari kawan baru parti itu, kawan baru Lebai tu ler? Mahfuz yang kata macam tu dan ianya didepositkan ke pejabat PAS Pusat . Namun begitu para penyokong Pas, ini adalah fitnah dari musuh mereka.


TABUNG BULUH?
'Tabung buluh saksi perjuangan PAS' |...meskipun difitnah dan dikenakan pelbagai sekatan, parti itu terus subur menongkah arus.

"PAS memasuki pilihan raya dengan segenap kepayahan. Ahli dilatih berkorban dengan semampu yang ada. Di setiap kali pilihan raya pelbagai barang buangan menjadi objek bahan kempen.

"Lambang PAS diukir pada guni baja, tin kosong, tayar kereta, papan lapis dicat bagi dijadikan billboard. Pimpinan dan ahli parti bersengkang mata menjaga bahan kempen dari dirosakkan oleh musuh politik PAS. | Demikian kata Tuan Ibrahim Tuan Man sini .

| Dahsyat punya 'Tabung Buluh' walaun Lebai. Berbisa ko yer !? 160 kerusi ditandingi, puak lebai korek tabung buluh saja? Ini udah mengalahkan tabung2 lain. Walauns PA$ memang 'awesome' beb ! Dulu puak walauns nie laa kayuh basikal tak ada rakap (paddle) ? . Depa hantam ikat tali rapia saja. Punya sengkek masa tu, tapi kini, walaun masih ada 'TB' Tabung Buluh. Tahniah walaunsku sakalian. KAHKAHKAH | Itulah nasib walauns, pemimpin lebai bergaya dg 'Kuda Hitam' yang menjulur di jalan raya.  Bini depa pun nak menunjuk bila  dihadiah (Q7) beb? Itu bini 'ulamak' tu !? Kata si bini," Bolehlah merayap rumah 'memba' ?". 

Ingat kut untuk 'perjuangan parti suci' depa ? Ropanya mahu merayap rumah memba? Walauns tak rasa 'Bisa' ke? KAHKAH KAH Baca Sini . 

Pemimpin PA$ tetap ZUHUD beb, sekalipun berkereta mewah? Zuhud tetap Zuhud ! Biar PA$ miskin tak apa, asalkan pemimpin berkereta mewah. Begitulah perjuangan Lebai. Perjuangan 'suci' tu? Kalo nak tengok 'pameran kereta mewah'? Tak payah pergi lagi ke Showroom bro, pergi saja bila PAS berhimpun, tengok sahaja barisan kereta mewah dan pacuan 4 roda. Kereta import dipamer  seolah pameran kereta. Lagi kaw duk ada dari show room tu? kahkahKah. 

KELANTAN
MAKIN KELABU
Pas Kelantan makin kalabulmalami bro ! Hilang dah bisa lebai. Mana tidaknya, dua orang  adik bekas pemimpin Dewan Ulama PAS sertai AMANAH.
|  Ketua Pegawai Operasi Perbadanan Menteri Besar Kelantan (PMBK) mengemuka kan surat peletakan jawatan serta-merta hari ini dan membayar pampasan sebulan gaji semata-mata untuk menyertai Parti Amanah Negara (AMANAH). Kemasukan Sanusi Othman - yang juga adik kepada bekas setiausaha Majlis Syura Ulama PAS Allahyarham Yahya Othman - diumumkan Naib Presiden AMANAH Husam Musa di Kota Bharu hari ini..|Baca berita penuhnya

| Bukan sorang saja masuk bro ! Seorang lagi adik Allahyarham Yahya turut menyertai AMANAH secara rasmi hari ini. Kata Husam tokoh itu ialah Abdul Majid Othman. Beliau sebelum ini pernah berkhidmat sebagai pegawai daerah Kuala Krai.

| Apa yang menarik depa dua orang ini pernah terlibat langsung dgn kerajaan negeri Kelantan bro ! Mereka berdua berpendapat bahawa kerajaan Kelantan di bawah PAS tidak lagi relevan untuk terus mentadbir negeri itu dengan cekap, telus, bersih serta berkesan.

| Mudah kalam, PAS Kelantan sudah tak ada 'bisa' lagi mahu jadi kerajaan? Dah tak berkesan dan berintegriti.  Pasai tu depa letak jawatan untuk lakukan perubahan melalui PH dengan menyertai AMANAH. Kelantan di bawah PA$ makin kelabu beb ! KahKah


BILA 'BISA' PA$
'DITAWAR'KAN ROZAIMI
Rozaimi rasa ajaib lihat taasub penyokong parti politik

PRU14 | Pensyarah dan penceramah ilmu hadis terkenal Dr Rozaimi Ramle hari ini berkata, beliau tidak dapat memahami cara berfikir sesetengah penyokong parti politik yang mencaci-makinya.

Kata Rozaimi, akibat pandangan yang diberikannya itu dia dituduh suka memecah-belahkan umat Islam. Menurutnya dia dimarahi apabila memberi nasihat umum supaya tiada mana-mana pihak "menjual nama Islam" dengan begitu mudah sebelum memperbaiki diri sendiri. "Saya tidak tahu adakah dengan membiarkan nama Islam dijual tanpa disiplin itu wajar disenyapkan semata-mata untuk bersatu.. | sumber

| Walauns tetap dengan walak dan taksub melampau. Rozaimi ini 'Sarjana Islam' beb ! Bila dia cuba 'sekolah' kan walauns bukan depa nak ambil perhatian dan cuba berfikir? Tapi maki hamun yang diterima oleh Rozaimi. Patutnya walauns kena tanyalah mengapa orang tidak mahu menyokong PAS dan gerakan Lebai sekarang ini? Mudah kalam orang 'menyampah' dengan gelagat lebai yang cakap dah tak serupa bikin sejak ber 'kasih sayang' dengan UMNO? Walaupun di 'tawar' bisa oleh Rozaimi, 'penyakit' walauns tak pulih juga? KahKahKah

 PAS 'MENUDING JARI'
Kemuka bukti AMANAH terima RM500,000 dari dermawan Cina, atau disaman. | AMANAH Perak mendesak agar AJK Pas Pusat, Dr Zuhdi Marzuki mengemuka kan bukti di atas dakwaannya bahawa AMANAH kononnya menerima wang atau sumbangan sebanyak RM500 Ribu, RM5 juta mahupun RM50 juta daripada mana-mana pihak termasuklah daripada Koon Yew Yin. “Sekiranya gagal, kami tidak teragak-agak untuk mengambil tindakan undang-undang terhadapnya,” kata Salman Saleh, Setiausaha AMANAH Perak..sumber

| PA$ dah tak boleh tahan dah bro ! Lebai Zuhdi sebelum ini mengesahkan yg Pas terima wang tetapi ia wang derma bukan dari Umno?. Selepas terima tekanan beliau dakwa AMANAH juga terima derma dari dermawan Cina..KahKahKah. Itu cara 'psikologi' namanya beb ! Hang kata kat aku? Aku pun boleh balas balik? Soal betul ke tak betul? belakang kira beb, janji 'attack' dulu? Pas sudah hilang 'bisa' dah, bila lebai sendiri dah mengaku terima fulus dari?? Cuma dia tak sebut dari mana? Tu pun dah cukup dah. 'Bisa' Lebai dan PAS dah mola tawar you ! KAHKAHKAH  

LAWAK Of De YEAR
Lawak 1
Kalau Mohd Amar Jadi PM? 


Kalau ambo jadi perdana menteri memerintah Malaysia, nak bagi cuti bersalin dua tahun," katanya disambut ketawa orang ramai yang menghadiri majlis berkenaan.
Majlis itu disiarkan secara langsung di Facebook..| Menegaskan lebih lanjut hasratnya itu Mohd Amar yang juga naib presiden PAS berkata ketika ini Kelantan tidak dapat melaksanakan dasar itu kerana terikat dengan pelbagai kekangan seperti dasar Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA)."Tapi kalau kita perintah Malaysia, kita boleh ubah suai peratuan-peraturan JPA itu," katanya. ~ Malaysiakini

|| Walaupun lebai 'melawak'? Tapi macam kebulorq sangat gaya tu? Lebai nie memang kuat berangan. Jadi TMB pun tak dak 'bisa ' tara' mana pun? Dengan Husam Musa pun lebai tak berani nak berterus terang segala yang dibangkitkan? Agaknya lebai dah rasa macam nak 'say gud bye' ke hape kat Kelantan? Nak beralih jadi PM pula? Lawak ! Lawak ! KAHKAHKAH 

LAWAK MEGA

Ini pun 'lawak' bro ! PAS duk rasa dia boleh menang di kawasan bercampur? Dari zon selamat, zon majoriti Melayu, lebai masuk ke kawasan-kawasan campuran kaum. Keputusan Pas ini bermaksud Pas akan turut bertanding di kerusi-kerusi yang majoriti Melayu sangat rendah. Itu pasai ramai calon lebai kali ini beb ! 

Kat Kawasan Batu Kawan pun lebai rasa boleh menang ke? Itu pasal agaknya depa pi rasmi 'titi kayu' kat Kuala Juru di kawasan Batu Kawan tu, kononnya DAP gagal nak buat titi KAT situ? DAP tak mainlah titi kayu? Depa nak bina trowong bawah laut. Lebai boleh sambunglah projek itu nanti bila menang dan sedia ambil alih Pulau Pinang seperti kata lebai nak rampas P. Pinang tu? KahkahKah

TIGA calon bukan Islam yang diumumkan oleh Pas akan bertanding dalam PRU-14 (dari kanan) J. Appalasamy, S. Kumaresan dan M.Yougan dalam majlis pengumuman calon di Markas Tarbiyyah Pas Air Kuning, Taiping hari ini. - Utusan Online. Tapi bagi penganalisis, strategi PAS semacam ini amat mengherankan bro ! Lebai boleh hilang semua kerusi Pantai Barat, kata penganalisis tersebut? Tahniahlah Lebai. Bisa tu bila ada calon bukan Islam wakili PAS nanti? KahKahKah

PAS ada
PENYAKIT BARJANGKIT ?!

Lokasi ceramah PH Taiping bertentangan dengan markas operasi Pas di Kampung Jana, Kemunting..| Sikap penyokong Umno-BN yang mencetuskan provokasi ketika ceramah blok parti pembangkang pada musim pilihan raya lima tahun lalu dilihat sudah ‘berjangkit’ kepada penyokong Pas menjelang PRU14 ini. Ketua AMANAH Sik, Sulaiman Ibrahim memberitahu, terdapat penyokong tegar Pas yang membuat kecoh ketika berlangsungnya Ceramah Kelompok Dun Kamunting malam tadi.

“Tempat ceramah betul-betul berhadapan markas operasi Pas Kampung Jana, Kamunting. Jentera Pas ada lebih kurang 20 orang di markas tersebut. “Selepas saya habis ceramah sebentar tadi, ada sedikit kekecohan dan provokasi dari ahli Pas menggangu perjalanan ceramah di saat-saat akhir. Akhirnya, dapat ditenangkan,” tulisnya di Facebook..| ganggu ceramah

| Mana dia 'Bisa' PAS kalo ada 'penyakit berjangkit' macam nie? Ini bukan bisa beb ! Ini 'BISUL' PAS dan walaun depa yang sedang meghoyak. Itu pasal depa menghoyan teruk ! Sikap walaun terbabit berbeza dengan Pakatan Harapan yang tidak pernah menganggu mana-mana ceramah Pas. KahKahKah.

AZIZ BARI 
BIDAS HADI
Presiden Pas berkhayal dakwa DAP robek perlembagaan, bidas Dr Aziz Bari
Presiden Pas Abdul Hadi Awang disifatkan sebagai berkhayal apabila menuduh DAP mahu ‘merobek’ Perlembagaan, kata aktivis DAP yang juga pakar undang2 perlembagaan, Dr Abdul Aziz Bari (foto). Abdul Aziz menegaskan, tidak wujud sebarang usaha DAP untuk menjejaskan Perlembagaan dan melemahkan kedudukan agama Islam serta Raja-Raja sebagai ketua agama Islam. “Nampaknya itu hanyalah igauan atau khayalan bekas ahli parlimen Marang dan Umno yang sentiasa bercakap mengenai apa yang mereka dakwa usaha DAP untuk mengkristiankan Malaysia dan memansuhkan kedudukan Islam..|
teruskan baca di sini .

| Kalao Lebai tak faham 'Perlembagaan'? Jangan bermain dengan sorang 'pakar' seperti Aziz Bari ini bro ! Siapa yang 'bisa' kalo cakap pasai 'Perlembagaan'? Takkan Tok Sidang PA$??? Perlembagaan PAS pun ramai walauns tak faham? 

Kerana 'kebencian' melampau Tok Sidang PAS vs DAP! Sampai tara tu dia punya 'andaian' vs DAP. Lebai sudah lupa berlaku adil terhadap 'musuh' ciptaan Lebai sendiri? Sedangkan Al-Quran (An-Nisaa'-135) menyuruh yang demikian itu. Menyuruh berlaku adil. Rujuk Batu Bara dan Sini  .

| Aziz mengulas kerana 'tuduhan liar' Hadi yang dilapor media mendakwa kononnya wujud agenda DAP untuk merobek perlembagaan dengan mengaitkan sepucuk surat seorang paderi yang menyeru penganut Kristian melakukan perubahan pada pilihan raya umum (PRU) ini. “Apa yang jelas ialah paderi berkenaan, sebagaimana rakyat Malaysia lain yang prihatin dengan masa depan negara, ialah membuat perubahan ke arah yang lebih baik khususnya menolak rasuah dan penyalah gunaan kuasa yang sinonim dengan Umno-BN,” katanya dipetik Roketkini. | Letih dengan Lebai sorang nie, hang nak tongkat Umno tak ada sapa nak kaco, tongkatlah. Jangan pula duk tibai keliling. Bukan ke calon Lebai suatu ketika dulu tu pun seorang kristian? Lihat di FMT. Lebai cakap tak serupa bikinlah ! KAHKAHKAH.

PAS versi UMNO?
Dua-Dua versi ini macam pernah dengar ler ! 
KAHKAHKAH

Versi Satu
Tak apa laa kalo bukan dari UMNO? Tapi daripada siapa? Cakap biarq teghangg bro ! Biarq jelas ! Nanti dikata pakai 'versi' orang Umno dalam menafi dan mengiyakan itu? Sebijik macam puak Umno !  Takkan Lebai nak menipu kut? KahKahKah

Versi Dua
Bila Mahathir 'attack' Tok Sidang PAS dengan berkata bahawa Hadi tidak ada kepakaran dalam politik dan pentadbiran hingga gagal memimpin Terengganu dahulu, sebaliknya di cadangkan lebih sesuai menjadi ustaz, Hadi Awang  dengan bangganya menyatakan beliau ada kelulusan sarjana dalam politik Islam. Saya ada sarjana dalam bidang politik Islam di sini, sebab itu parti memberi kepercayaan untuk saya menjadi pemimpin dan Menteri Besar Terengganu, kata beliau.. KAHKAH KAH | Sebijik macam seorang dari UMNO tu? yang berbangga bahawa dia ada CGPA - 3.85 ! Mafhumnya mudah bro ! Depa nak habarq bukanlah depa tu 'tak ceghedik' malah 'above de par' ? Itu pasal depa kena tunjuk 'BISA' beb ! Kena habarq depa tu 'somebody' atau kata omputeh 'awesome' ? Aku gelak berguling2 beb ! Tak bisa tara mana pun puak2 lebai tu?! KahkahkahKah.
PA$ 
DI 'PERALAT' UMNO ?


PA$ tunjuk 'BISA' berpakat dengan UMNO mahu 'hancurkan' PH. Itu yang disebut sendiri oleh Syed Azman? Cuba baca ayat ini di sini. Syed Azman sendiri mengesahkan dakwaan Ahli Parlimen Pokok Sena dan Presiden AMANAH  Mohamad Sabu mengenai audio suara Nik Abduh itu adalah benar. “Saya nak buat pengesahan bagi apa yang disebut Mahfuz. Sumber kewangan Umno yang disalurkana kepada Pas.“Saya pada malam ini mengesahkan 100% Umno sedang membantu Pas untuk menghancurkan Pakatan Harapan. 

“Saya nak sahkan audio yang telah tersebar luas seluruh negara yang bernama Nik Abduh adalah audio yang 100 peratus sah takda takwil lagi..| sumber

| Apa lagi yang boleh kita kata terhadap tindak tanduk PA$ dan para lebainya ini? Bila mula tersebar rakaman itu, orang berkenaan nafi? Sekarang bila Syed Azman sendiri mengesahkan? Walauns pula yang hantam balik Syed Azman ini. Berbisakah walauns bersikap demikian? Inikah 'harga' yang Syed Azman dapat bila begitu lancang membuat pengesahan 'audio' tersebut? Beliau digugurkan di Batu Burok dan digantikan dengan anakanda kesayangan Tuan Presideng sendiri? Rupanya Syed Azman yang berbisa, hingga Lebai 'terluka'? KahKahKah.

DARI 'KING MAKER'
NAK JADI 'KING' PULAK DAHH


PA$ nak jadi 'KING' di Selangor ! Dia ingat dengan masuk bertanding 160 kerusi tu dah berangan nak jadi 'King'? Teringat  Seniman bujang lapok P. Ramlee daa !.

Aziz: Hey Ramlee Siapa kau?
P.Ramlee:Aku King!
Aziz: King apa?
P.Ramlee:King Kong!
Sudin: King Kong kepala hotak engkau.......!!!

Aku tengah belajar dailog nie ! KahKahKah

| Biarkanlah Lebai nak jadi 'king' bro ! Selama nie Lebai duk jadi 'pencacai' je. 'King Maker' pun lebai tak mahu dahhh..,agaknya 'low class' ? kahkahKah 

PA$ HANYA
PEMECAH UNDI ?!
Pas Wilayah Persekutuan kepung lima kerusi ditandingi PKR. Huh dasyat Lebai kali ini. Marah sungguh dia dengan PKR? Agaknya pasai dulu tu Azmin Ali beri kata dua yang Exco Pas Di Selangor meminta mereka mengundur diri . Tian Chua di P115 Batu hadapi PA$ dan BN, P116 Wangsa Maju, Tan Yee Kew pula akan bertembung dengan calon Pas, Razali Tumirin dan BN calonnya Dominic Lau Hoe Chai.  Di P118 Setiawangsa, calon PKR, Nik Nazmi Nik Ahmad bakal digegar calon Pas, Ubaid Abd. Manakala Ahmad Fahmi Mohamed Fadzil bakal dicabar calon Pas, Fauzi Abu Bakar di P121 Lembah Pantai. PKR mempertaruhkan Kamarudin Jaafar di P124 Bandar Tun Razak akan ditentang calon Pas, Dr. Rosni Adam dan muka baharu BN, Adnan Abu Seman. Selengkapnya baca di sini

| Lebai yang masuk bertanding di 5 kerusi parlimen itu turut bertembung dengan calon dari BN bro ! Sejauh mana keupayaan lima calon PKR menangani pencabarnya, Pas yang memancing pengundi dengan sentimen agama akan ditentukan pada 9 Mei ini.
Baki dua kerusi lagi di Wilayah Persekutuan iaitu P122 Seputeh dan P123 Cheras, Pas enggan pula meletakkan calonnya di kedua-dua kubu kuat DAP itu. KAHKAHKAH. PAS hanya jadi pengacau saja bro ! Mudah kalam bertugas sebagai 'pemecah undi' saja. BN yang untung. Setiap undi PAS adalah untuk BN terus 'berkuasa'. Itu yang lebai berhajat sangat-sangat? 'Bisa' PAS dah pupus, itu pasal layak jadi pengacau saja? KAHKAHKAH 


Baca di sini Malaysia Dateline bro !




Catatan Oleh Md. Tanjong at 24/4/2018, 11.55pm.




Comments

  1. Terbaik ulasan dri admin blog..syok baca..hahaa

    ReplyDelete
  2. Terbaiklah hinggakan aku pun tak tau nak komen semua dah lengkap....

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Yang Bilang Cina Anti Islam, Malulah Bila Lihat Video dan foto Ini..

Wanita Arab dan Bukit Bintang - video