Pas akan jadi parti paling rugi di PRU14.- Video

Krisis demi krisis melanda 'Parti Suci' PA$ yang tidak sesuci mana pun. PA$ dikatakan semacam parti tak berguna sini . Tak berguna lagi kpd Orang Kelantan yang selama ini begitu setia dengan PA$, tetapi kini semuanya berubah.

Ramai berkeyakinan PA$ akan ditolak pada pilihan raya yang akan datang dan ramai pula yakin kepimpinan Amanah di bawah Husam Musa di sana akan dapat memberikan masa depan yang lebih cerah. Husam adalah teknokrat yang diakui mempunyai kepelbagaian idea yang bernas yang tidak ada pada ADUN2 dari kumpulan Lebai PA$ di Kelantan. Sebab itu Husam dicemburui oleh lebai dan seringkali hujah lebai walaun ini dipatahkan oleh Husam. Antara projek yang dianggap 'genius' Husam Musa ini, saudara kena baca di sini dan di sini .

Krisis dalam PAS semakin parah. Krisis ini dilihat antara golongan konservatif dan golongan progresif, atau golongan sederhana dan ekstrem dari kalangan lebai Pas separuh masak atau dari kumpulan lebai mankarq yg kira nak seghebu tanpa cukup dalil dan juga bukti ketika cuba  untuk menangkis 'serangan' dari pihak lawan. 

Dalam PA$, perkara2 berikut ini dilihat antara penyebab mengapa Pas masih statik, jumud dan mundur, tiada daya saing seperti yang ada pada parti pembangkang yg menjadi saingan Pa$ ketika ini :

~Tidak ada pemimpin teknokrat, yang telus, yang boleh selesaikan masalah ekonomi dan kesengsaraan rakyat. Dulu ada Husam Musa tetapi kini Husam milik AMANAH. 

~ Lebai PA$ tidak tahu bagaimana ndak selesaikan masalah banjir, yg  Lebai tahu ialah memacak tugu peringatan banjir. KahKahKah. 

Tidak mampu mengutip sampah, dan tidak mampu menyediakan air bersih yang cukup, lalu mereka jual agama Islam seperti mahukan “hudud” dan tangkap wanita cantik berbaju kemas.

~ Lebai tidak tahu membangunkan negeri, lalu mereka jual balak kepada tauke-tauke Cina..mudah kan? dapat pitih ! KahKahKah...

~ Kelantan memerlukan orang politik yang boleh menyelesaikan soal ekonomi dan sosial rakyat. Mereka sudah tentunya perlu memahami keperluan agama dan matang bertindak sesuai dengan ajaran Islam sendiri. Husam Musa memiliki ciri ini dan ramai lagi ada di sana yang boleh membantu Husam menjulang kembali nama Kelantan...   

~ PAS dipimpin oleh mereka yang hanya boleh berceramah dan berfatwa, akan menjadi parti yang tewas teruk pada pilihanraya akan datang. Rakyat tidak kenyang dengan ceramah meghapu lebai saja. Rakyat perlukan pemimpin yang matang dan berkaliber seperti Husam Musa umpamanya. 

Di sesuaikan kembali dari Sini

PA$ akan kalah teruk beb, bukan kalah biasa biasa saja. Kalah dgn Teruk. Pas kini mungkin bergantung kepada pengundi keliru yang kurang terdedah dengan perkembangan politik dan menganggap parti tersebut masih lagi bernaluri pembangkang. begitulah dapatan sebuah kajian semasa dari 'INVOKE'. Inilah lagi kumpulan yg ada di kampung2 dan pinggiran bandar yang terdiri dari kumpulan saluran satu yang masih beranggapan PA$ itu membawa mesej Islam yang sebenar.

PRU14: Pas akan jadi parti paling rugi


Semakin hampir Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14), AMANAH Selangor berpendapat pimpinan Pas sedang merangka perancangan tertentu atau terus bersendirian dalam menentang Umno-BN.

Pengerusi AMANAH Selangor, Ir Izham Hashim berkata, keputusan Pas tersebut juga sedang dinanti-nantikan penyokong parti hijau itu yang dilihat tidak mustahil akan mengundang lagi perpecahan. 

“Kalau (Pas) tak pergi mana-mana dan berlaku (pertandingan) tiga penjuru (dalam PRU14) di semua tempat, Pas akan menjadi parti yang paling rugi. 

“Kecualilah kalau Pas guna hujah, ‘kami kalah pun tidak mengapa, mencari redha Allah, sudah takdir’ seperti yang selalu disebut sebelum ini,” bidasnya ketika ditemui Malaysia Dateline selepas menghadiri Wacana Pendidikan Nasional: Membina Negara Bangsa di Shah Alam, semalam.

Menurut Izham, Pas dalam keadaan tertekan dan dalam masa terdekat terpaksa membuat keputusan sama ada bersama Pakatan Harapan atau BN kerana pimpinannya menyedari mereka tidak boleh bersendirian.

“Dia (Pas) pun mesti sudah tahu. Dia hanya jadi pengacau kalau bersendirian. Bahkan, dia boleh hilang Kelantan.

“Dia mesti ada satu perancangan. Saya tidak sebut bergabung dengan Umno secara terus-terang. Ahli Pas sedang tertunggu-tunggu. Bila makin dekat PRU dia (pimpinan Pas) tidak berani nak buat (umum gabung dengan Umno),” ujarnya.

Beliau menyifatkan surat amaran daripada bekas Pengarah Pilihan Raya Pas, Datuk Mustafa Ali kepada Presiden Datuk Seri Abdul Hadi Awang berhubung kerjasama dengan Umno menambah lagi tanda tanya ahli Pas.

“Datuk Husam kata memang benar surat itu ada. Jadi, kebimbangan Mustafa Ali itu adalah kebimbangan yang jelas.

“Sebabnya, isu ini akan memecahkan Pas lagi. Ahli Pas kebanyakannya tertunggu-tunggu sedang melihat apa pendekatan Pas pada PRU kali ini.

“Kalau Pas pergi kepada Umno-BN, bagi saya (Pas) pecah lagi. Tapi kalau putuskan mahu kepada Pakatan juga berlaku perpecahan juga sebabnya dalam Pas ada puak yang tidak mahu lagi dengan Pakatan Harapan,” jelasnya lagi. | Sumber .

RUGI BAGAIMANA?


Bila ada yang kata PAS dan Umno sama DNA ! Lebai melatah latah rebah. Tapi hari2 Lebai bergandingan mesra. Terlalu mesra. Dalam duk kamcing pun Umno nak telan PA$ dan Lebai juga. Kelantan kabornya nak dirampas UMNO balik ? Kan ke rugi nama nya tu? Coba anda baca ini apa kata Pengerusi Perhubungan Umno Kelantan? Dia kata, PAS ibarat individu yang mempunyai nafsu syahwat tinggi tetapi tidak mampu untuk mentadbir Kelantan, kata Pengerusi Perhubungan Umno negeri, Datuk Seri Mustapa Mohamed Malaysiakini . KahKahKah syahwat tinggi tapi duk klip pork klip pork tengok 'barang' boleh duk keghenyeh saja laa..Haha. Rugi Rugi, tak boleh tambah zuriat beb ! KAHKAHKAH

Umno tu bukan kawan sejati. Sebab itu Almarhum UFN pernah sebut, 'musuh bila dia sokong kita..mesti ada yang tak kena'. Pa$ dan Lebai tidak pernah untung apa-apa sejak bertaawun dengan Umno bro! Malah kian dibenci segenap lapisan rakyat. Sekarang Pa$ dah tak ada kawan, terpaksalah tebalkan muka mencari kawan baru dari Ikatan dan Berjasa konon untuk jadikan Lebai sebagai teraju utama aka 'King Maker' kerana dengan Umno, Lebai kena jadi Khadam saja. KAHKAHKAH

Sesal Kemundian TIDAK BERGUNA Bro ! Tau juga Lebai yang Pas semakin tidak di terima rakyat dan ahli sendiri. Ramai dah blah yob! Rugi berkandarq tu ! Sampai rayu-rayu beb ! Apa dah jadi Pak Tuan? Bila Pas masih duduk menongkat kezaliman? Tunggulah masa kehancurannya. Kezaliman itu datang dari puak yg BATIL, dan bila yang BENAR datang, maka kebatilan,  kezaliman akan sirna akan tertimbus. Itulah masalah Lebai PA$ dan walaunnya, sekalipun bercakap atas nama Islam, tetapi amal Islami nya tiada ! yoya yoya saja yang lebih. Satu lagi, Lebai menyangka mereka terlalu 'suci' hingga orang lain dari firqah lebai semua tak betul, lebai saja yang kena sekalipun ada lebai Pas buat hebahan tanpa nombor ahli Pas, mereka tidak boleh masuk syurga? Apa nie Pak Tuan? Kenapa tak nasihat 'Lebai Taliban' tu. Petua & Pendapat begitu tersasar jauh dari ruh Islam sebenar. Perkara-perkara remeh begitulah y g 'melemahkan' Pas hingga ramai ahli Pas sendiri mula  pertikai wajaran dakwah Lebai dan Pas itu sendiri. PAS sendiri pun bakal BERPECAH lagi bila Anggap UMNO Bukan lagi musuhnya yang sebenar (Sinar Harian) . Ini pun sebagai asbab juga ahli Pas membenci parti 'suci' ini.

INI PULAK?
RUGI JUGA Beb !
  
HADI SALAH: PH Tidak Perlu PAS atau UMNO Untuk Memerintah, PH Perlukan Rakyat ..sebelum Hadi terus terpeghasan atau bangga diri dengan tanggapan seolah-olah hanya UMNO dan PA$ merupakan kuasa penentu, beliau juga harus sedar bahawa  kedua-dua parti iaitu PA$ dan UMNO tidak mungkin mampu mentadbir negara ini secara sendirian tanpa bekerjasama dengan parti-parti lain.

Apa hak Hadi suruh pembangkang seperti BERSATU pilih Umno atau PA$? Waras ke Lebai bercakap begitu? Lebai nak pilih Umno? Awak punya pasal laa. BERSATU bersama PH sesekali tidak sudi & tiada lagi ada apa-apa keperluan terhadap Umno dan PA$. Dah 'berkerat rotan' pun ! KahKahKah....

UMNO secara sendirian, tanpa dibantu MCA, MIC, Gerakan dan parti-parti komponen lain di Sabah dan Sarawak, sudah tentu tidak mampu untuk berkuasa sejak dulu lagi. Pas sendiri, telah terbukti apabila bersendirian tidak mampu ke mana-mana. Di Kelantan, hanya dengan bantuan Semangat 46, barulah Pas dapat mengalahkan UMNO pada 1990.

Di Terengganu, Pas berjaya memegang kuasa pada 1999 adalah dengan bantuan PKR susulan pemecatan Anwar Ibrahim pada 1998. Hanya kerana Hadi gagal menjadi Menteri Besar dan pentadbir yang baik, Terengganu kemudian dapat ditawan kembali oleh UMNO pada pilihanraya 2004 dan Pas kekal berputih mata sehingga sekarang..KahKahKah

Hadi janganlah terlalu eksyen dengan mengatakan hanya melalui kerjasama bersama Pas atau UMNO, kuasa dapat digenggam oleh sesiapa kerana hakikatnya Pas dan UMNO sendiri pun tidak akan ke mana-mana jika bersendirian. Lebih dari itu, di sebalik Hadi berbangga bahawa Pas dan UMNO adalah kuasa penentu dan mewakili Melayu, kuasa juga tidak mungkin dapat digapai jika kedua-dua parti itu bergabung menjadi satu.

Gabungan antara Pas dengan UMNO, terutamanya kerana kecenderungan Pas untuk bersikap ekstrem dan gemar menghukum, ia pasti akan dijauhi oleh parti-parti bukan Melayu serta pengundi bandar atau separa bandar yang berfikiran lebih terbuka. Pilih UMNO atawa PA$

Video - PRU14: PAS mungkin kalah teruk?

Satu kajian yang dibuat oleh Invoke Malaysia (Invoke) mendapati bahawa Pas berkemungkinan akan kehilangan banyak kerusi yang disandang dan dijangka kalah teruk pada Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14) nanti..Baca selengkapnya di Sinar Harian .

Dr.Mujahid Yusof Rawa AMANAH-
Hadi Awang Dah Pesan
Undilah UMNO & PAS Dalam PRU14

LAMA DAH PA$ RUGI

Ruginya Pas kehilangan 3 tonggak kekuatan ini. Semua ini akibat dari kecelaruan Chief Lebai sendiri.

Lihat lagi di - Sinar Harian -

Beliau asalnya keluar Pas dan menubuhkan PASMA sebuah NGO sebagai membantah Hadi yang dilihat menjadi alat kepada Umno hingga terkeluarnya G18 yg kemundian mengasaskan penubuhan AMANAH sebagai alternatif sebuah lagi parti Islam dan beliau menjadi orang kuat AMANAH di Kedah. Semua ini merugikan PA$ bawaan Hadi Awang yang di lihat sekarang lebih UMNO dari orang Umno sendiri. KahKahKah.

UMNO, UMNO, UMNO ! Demikian wirid orang2 PA$ sekarang ini bro ! Memang PA$ itu 'butir tahi' UMNO?. Itu pasal kuat sangat Lebai dan walaunsnya mengamalkan 'wirid' ini siang malam. Mulut Lebai kata nak lawan Umno. Konon Umno tu musuh tradisi. Tetapi Chief Lebai begitu intim dengan Chief Umno, tiap hari duk gebang cari jalan nak rampas Selangor? Yang untung Umno. Pas hanya ber niaga buluh kasap. Rugi Lebai. KahKahKah




Di sinilah ruginya Jemaah Lebai PA$. Kerana tidak mahu 'serang' Umno walaupun tahu Umno tu membelit ! Betapa ruginya Lebai yang bertunjangkan ilmu Islam tetapi menyembunyikan kebenaran. Hanya kerana nak ambil hati Umno. Rugi dunia akhirat. Menolak kebenaran menongkat kezaliman kerana cintakan dunia & bimbang kan 'kesusahan' duniawi jadikan Lebai seumpama 'Syaithan Bisu' atau (الشيطان الأخرس) iaitu berdiam kerana tidak mahu berkata benar ( الساكت عن الحق شيطان أخرس) - Patutlah Jemaah Lebai ini disebut se bagai 'Pasu Bunga' sahaja ketika dalam Dewan.


Ketika mana 'Ahlul Haq' macam Lebai PA$ sekarang ini DIAM atau MEMBUNGKAM DIRI terhadap KEBATILAN di depan mata mereka, Maka 'Ahlul Batil' macam UMNO BN itu menyangka bahawa mereka itu berdiri atas KEBENARAN !..Mafhum dari kata kata Saidina Ali Abi Thalib. 
Ulasan - Pas itu dikira ahlul Haq laa bro, yg sepatutnya bercakap & berjuang menegakan kebenarandan menentang 'kebatilan' bikinan Umno. Tetapi mereka diam membisu bak 'syaithan bisu' sahaja. Jadi puak-puak yang duk buat kerja 'batil' itu menyangka mereka berada di atas KEBENARAN kerana 'ahlul haq' semacam Lebai Pas pun tidak kata apa-apa malah berdiam seribu bahasa. Itulah Lebai yang disangka 'ahlul haq' oleh UBN kerana berserban ber jubah laksana ulama besar sebagai mewakili 'ahlul haq'? Pada hal mereka adalah lebai-lebai yang menongkat kezaliman & kejahatan. Betapa ruginya para lebai Pas ini menipu diri dan jemaah mereka sendiri !





Angan-angan Lebai terus terpahat nak bersama Umno. Walauns yg penasaran. Lebai bergaya pendapatan bulanan. Walauns makan kuih bulan. Makan di pinggang minum di cawan. Siapa yang rugi? Itu pasal Lebai ini pertahankan agenda penyatuan berterusan agar 'terusan' dan 'aliran' bulanan lumayan yg lebai terima terus kekal di alir selagi Umno di atas puncak ! Kekalahan Umno kiranya, akan jadikan Lebai penasaran. Jatuh tersepuk tak lagi boleh berjalan tak lagi boleh nak bergaya sakan. Wisel lebai akan terus dibunyikan agar penyatuan UMNO+PA$ kekal bertahan. Tertipulah walauns sakalian. Walauns hirup kuah, lebai makan dilayan di meja VVIP. Kasian walaunsssss...


Posted by Md Tanjong at 3.05pm


Comments

Popular posts from this blog

Yang Bilang Cina Anti Islam, Malulah Bila Lihat Video dan foto Ini..

Wanita Arab dan Bukit Bintang - video