Mengisi agenda kemenangan PH - Video

Sekarang adalah masa bagi kerajaan baru memberi tumpuan penuh dan fokus kepada agenda untuk mengisi kemenangan yang penuh gemilang yang diraih dalam PRU14 lalu. 

Kemanisan awal yang di kecapi oleh Pakatan Harapan ini hendak nya diisi dengan penuh hemah dan hikmah. Kemanisan ini mesti dikecapi oleh seluruh rakyat yang telah memberikan kepercayaan penuh mereka untuk melihat Malaysia dipandu dengan penuh bijak sana oleh kepimpinan baru yg dilantik nanti oleh PM. 

Rakyat sedang memerhati dan melihat semua janji dalam manifesto dilaksanakan untuk membawa rakyat kepada kualiti hidup yang lebih baik di bawah kerajaan baru. Sekarang adalah masa berkerja dengan penuh tanggungjawab. Tidak ada lagi budaya mengampu, rasuah, tidak amanah dan belit. Selamat Majujaya kepada barisan kepimpinan baru. Rakyat mengharap anda semua memperbetulkan segala kesilapan mega yang lalu oleh UMNO dan BN.
 
AGENDA ISI KEMENANGAN
Timbalan Presiden AMANAH, Salahuddin Haji Ayub berkata, beliau tidak dapat untuk menzahirkan dengan kata-kata berapa besarnya komitmen, sumbangan serta pengorbanan semua yang membantu beliau dalam pilihan raya umum pada kali ini.

Hanya Allah SWT sahaja yang membalas segala kebaikan mereka semua, kata beliau. Beliau menyeru semua pihak memberikan fokus kepada agenda mengisi kemenangan..| Lihat Sini

|| Agenda isi kemenangan ini amat memeritkan. Janji telah dibuat. Rakyat menanti penuh sabar. Tetapi rakyat juga perlulah memberi masa yang cukup kepada kerajaan baru PH ini utk melihat segala kepincangan besar tinggalan kerajaan lama yang terlalu banyak dan kepincangan bikinan mereka cukup mega bro ! Walau apa sekali pun, agenda ini pasti mengambil sedikit masa. Setiap satu pasti ada jalan penyelesaiannya.


FOKUS UTAMA
Jangan pisahkan peneroka, 
pinta Anak kepada kerajaan baharu . 

Presiden Persatuan Anak Peneroka Felda Kebangsaan (Anak), Mazlan Aliman berkata, sebagai sebuah organisasi yg mempunyai keluasan tanah yang terbesar di dunia, Felda mesti dibina dan dipulihkan secepat mungkin. 

Terasnya adalah perladangan, di sinilah letaknya peranan Generasi Baharu Felda.Sebagai bukti penyatuan semula masyarakat Felda, Anak mohon Kerajaan dan Felda memberikan insentif hariraya kepada semua, 112,635 peneroka Felda dan Pentadbir Felda, dengan jumlah yang lebih baik, selaras dengan pengorbanan mereka selama ini.

Ia tanda penghargaan Kerajaan Baru PH, tiada lagi diskriminasi seperti amalan BN sebelum ini, kata beliau..| masdar

|| FELDA adalah aset terbesar rakyat dan negara bro! Aset ini perlu dan wajib dijaga, diurus selia dengan bijaksana. Bukan sebagai lubuk di mana pemimpin mencari habuan untuk kayakan diri dan keluarga. Kisah FGV yang sahamnya dulu megah, kini rebah ke tanah & penjualan tanah Felda semasa BN dulu sudah cukup jadi pengajaran untuk kembali betulkan kekusutan yang besar itu. Jadi apa yg diluahkan oleh Mazlan Aliman sangat kita alukan.

FOKUS2 - MELAWAN NAFSU KEMARUK
Melawan nafsu kemaruk dalam kerajaan baru

Melawan nafsu kemaruk dalam kerajaan baru. Ada jua wakil rakyat yang sudah mengangkat sumpah nampak seperti tidak sabar-sabar mahu membalas dendam sedangkan kerja-kerja melawan kerajaan BN baru dikenalinya setahun jagung. Menafikan hak wakil rakyat mendapat peruntukan, misalnya. Biasalah, perangai buruk kalau sudah sebati memang susah untuk dikikis. Lebih malang jika ia terbawa-bawa ke lembaga yang baru dilahirkan dengan susah payah dan getir rakyat..

Tidak ada sesiapa yang lebih hebat atau maksum dalam kerajaan rakyat yang baru ini. Terlalu banyak dikorbankan oleh rakyat untuk melihat tertegaknya sebuah kerajaan baru. Ia menjadi realiti pada Rabu yang istimewa itu. Sebarang kesilapan, wajib dihukum bukan disembunyikan. Barulah kita benar-benar hidup di bawah sistem yang baru.

Itu di pihak yang menang. Kalut di pihak yang kalah pun tidak kurang lucunya.

Entah berapa ramai pegawai kanan kerajaan, ahli perniagaan, tokoh akademik malah artis dan penulis yang selama ini menjuihkan mulut kepada pemimpin Pakatan Harapan tiba-tiba menjadi begitu lunak.| Baca ulasan menarik ini bro. 

|| Membalas dendam? Ini bukan budaya Islam beb ! Masa ini ada wakil2 rakyat baru. Baru naik beb! melalui kerusi PH sudah mola pasang angan2 nak itu nak ini?? Maklumlah dah lama 'kemaghau' ! Harap nafsu kemaruk sebegini wajib dihentikan ! Jangan jadi macam BN dulunya. Nanti kamu akan 'selesma'. bersyukur yang kamu berada di posisi kamu sekarang ini. Rakyat yang undi kamu untuk merobah amalan nafsu kemaruk tu.  Nafsu kemaruk ini mesti dan wajib dilawan bro ! 

Aku dah lama dah berpuluh tahun tak pernah tengok TV 1, 2 lebih2 lagi tv 3 termasuk lain2 siaran media prima juga akhbar arus perdana. Kalo aku belek pun Sinar Harian saja. Menyampah. Asyik berita mengampu Umno BN. Medium aku hanya internet beb ! Tapi sejak PH ambil alih Putrajaya selepas kemenangan besar PRU14 Rabu lalu, wahh wahh semua rangkaian tv dan akhbar perdana macam kena tuba?, menonong habis. Suara juruheboh pun lembut kemain ! Akhbar pun bukan main sopan pemberitaan depa. KAH KAH KAH

 SETUJU DGN DAIM !
Aku setuju sangat dengan Daim. Penukaran PM sebaiknya dibuat
pada 'pertengahan penggal'. Bukan serta merta setelah dibebaskan nanti. Aku lebih tertarik cara Daim berhujjah. Katanya, "ia tindakan 'bodoh' untuk menukar perdana menteri sekarang kerana sebarang peralihan kuasa sepatutnya berlaku pada 'pertengahan penggal'. Daim berhujjah lagi. " Dr Mahathir berjaya menumbangkan BN di mana pembangkang gagal dalam cubaannya selama bertahun-tahun". Ya ini 'point' besar yang diketengahkan oleh Daim orang lama yang berpengalaman. Aku nampak Daim ikhlas membuat teguran ini. 


|| Berita Katanya, beliau menemui Anwar dan memberitahunya: “Anda semua mencuba nasib banyak kali dalam pilihan raya tetapi gagal. Sama ada anda suka atau tidak, Dr Mahathir berjaya.

”Bagaimanapun, Yang di-Pertuan Agong bersetuju memberi pengampunan dan pembebasan serta-merta kepada Anwar yang akan dimuktamadkan esok (hari ini Rabu 16/5/2018).

|| Anwar perlu berehat sehingga pertengahan penggal bro ! Lagi pun isterinya Wan Azizah adalah TPM sekarang ini. Buat masa ini, ia sudah mencukupi untuk membantu kerajaan mengisi agenda kemenangan. 

Kalau peralihan ini berlaku juga serta merta? nampak sangat nafsu kemaruk tu? patutnya nafsu kemaruk itu dilawan, ditenangkan kerana Tun M di saat ini perlu diberi secukup masa secukup rasa memperbetulkan segala kepincangan besar yang bukan calang-calang orang boleh lakukan. 

Bukan nak nafikan kemampuan Anwar. Aspek kesihatan pun kena ambil kira. Tun M rasanya lebih baik kesihatannya, lebih bertenaga segi fizikalnya berbanding Anwar. Sabarlah semua penyokong PH.

Kita sedang lalui waktu2 sukar sekarang ini setelah meraih kemenangan besar menguburkan UMNO dan BN. Masanya sekarang ini adalah untuk mengisi agenda kemenangan dengan di terajui oleh Dr. Mahathir yang kerana kehadiran beliau semula dalam Pakatan Pembangkang berjaya menghapuskan UMNO-BN buat pertama kalinya. UMNO cukup nazak sekarang ini. Jangan lupa peranan Tun Mahathir di sisi ini. Sekian.
 


100 HARI
                           BINCANG EKONOMI NEGARA  


Daim berkata mesyuarat itu akan 
diadakan setiap hari selama 100 hari

KUALA LUMPUR, 13 Mei — Majlis Penasihat Kerajaan yang baru ditubuhkan menegaskan bahawa mereka serius dalam melaksanakan tugas dan tidak membuang masa apabila mengadakan mesyuarat pertama sejurus pengumuman penubuhannya oleh Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad.

Tidak wujud tempoh rehat atau kegembiraan berpanjangan selepas berakhirnya Pilihan Raya Umum Ke-14 berikutan kerajaan berazam untuk memulihkan semula keyakinan rakyat dan pelabur susulan kemenangan yang tidak dijangka oleh Pakatan Harapan pada pilihan raya yang lepas. 

Mesyuarat itu dipengerusikan oleh bekas Menteri Kewangan Tun Daim Zainuddin yang berlanjutan sehingga lewat malam, turut dihadiri oleh tiga anggota lain majlis itu iaitu bekas Gabenor Bank Negara Malaysia Tan Sri Zeti Akhtar Aziz, bekas Presiden dan Ketua Pegawai Eksekutif Petronas Tan Sri Mohd Hassan Marican, dan Ahli Ekonomi Profesor Jomo Kwame Sundaram.

Tokoh perniagaan Robert Kuok tidak hadir kerana berada di luar negara..| Petikan ..

|| Inilah barisan penasihat kerajaan yang terbaik, mereka semua adalah teknokrat ekonomi dan kewangan terbaik yg Malaysia pernah ada. Profesionalisme mereka teruji bro! Lihat saja Tun Daim yang mengetuai majlis Penasihat ini berkata, semua akan berkerja terus menerus selama 100 hari tanpa rehat yang cukup. Itu pertandanya tinggalan 'sampah' kewangan kerajaan lama iaitu Umno BN cukup rumit untuk ditangani. 

Ini semua adalah untuk yakinkan semula rakyat dan pelabur luar setelah kemenangan manis Pakatan Harapan. Mereka cukup serius bro! Semoga barisan penasihat ini dapat merungkaikan segala kekusutan kewangan tinggalan UMNO BN yang cukup merisaukan rakyat. 

INI YG RAKYAT TUNGGU
Mansuh GST 
lepas angkat sumpah, kata Guan Eng

Lim berkata urusan menghapuskan GST akan dibuat selepas beliau mengangkat sumpah sebagai menteri kewangan.  Cukai barangan dan perkhidmatan (GST) akan dimansuhkan selepas selesai proses angkat sumpah menteri kabinet, kata Lim Guan Eng.


Bakal menteri kewangan itu berkata selagi istiadat berkenaan belum dijalankan maka beliau tidak dapat memberi komen tentang urusan kementerian. “Pakatan Harapan (PH) tidak akan lupa janji kita untuk mansuhkan GST,” kata bekas ketua menteri Pulau Pinang itu, lapor Harian Metro..| Teruskan Baca

 Sementara itu bro! Tun Daim dalam satu kenyataan beliau mengatakan sekiranya GST dimansuh dan mengembalikan subsidi minyak tidak akan jejas ekonomi. Majlis Penasihat Kerajaan yang baru ditubuhkan oleh kerajaan itu yakin untuk memansuhkan GST dan mengembalikan semula subsidi minyak berikutan mereka mempunyai kepakaran dan pengalaman yang berkaitan...

"Kita perlu melakukan analisis mengenai GST dan subsidi minyak. Selepas GST dimansuhkan, yang paling penting kita dapat menghapuskan rasuah dan pembaziran serta menjadi lebih cekap. Kita telah melakukannya sebelum ini, (selama) 57 tahun tidak ada GST, tiada masalah..|| sumber .

|| Terhapusnya GST nanti adalah antara agenda kemenangan PH yg terbesar bro ! Kerana ini melibatkan seluruh rakyat kecil besar kaya miskin lebih-lebih lagi para peniaga dan segala rangkaiannya. Masa BN berkuasa dulu ada yang berikan berbagai akronim kepada GST itu. Galak Sungguh Tekan. Bermaksud kerajaan BN dulu tu "Galak Sungguh Tekan" rakyat. GST juga dilucukan sebagai Gembira Sangat Tuan. Bermaksud yang gembira kutip GST ini tak lain tak bukan, Tuan Besar kerajaan BN dulu ler! Siapa lagi kalo bukan Najib dan tuan2 besar lain disekelilingnya?  KAHKAHKAH
 


Ini pun mengisi 
agenda kemenangan beb!
Kiranya salah mesti diadili
dengan saksama

Terbaik Arahan Tun M
Hanya makanan dan bunga saja boleh diterima menteri kabinet. 

Perdana Menteri Datuk Seri Dr Mahathir Mohamad mengarahkan tidak ada mana-mana pemimpin kerajaan khasnya menteri menerima hadiah berharga selepas pilihan raya ini. “Anggota kabinet tidak boleh terima hadiah kecuali makanan dan bunga saja bukan barangan bernilai,” katanya.

Ia bertujuan untuk menyekat rasuah di kalangan pemimpin utama negara dahulu..| sumber

|| Terbaik arahan Tun M ini. Bukan menteri kabinet saja, semesti nya semua ketua2 jabatan yang begitu ramai di semua jabatan dan agensi kerajaan hanya boleh terima jambak bunga dan makanan saja. kamsen sana kamsen sini, duit kopi, dapat kereta, rumah dan bagai lagi seperti mamat ini? Baca di perenggan bawah dlm artikel itu. Walauns tetap walak bro! Semua itu adalah 'risywah' atau pun rasuah tersembunyi.Rasuah Khafi bro ! Dosa tu. lebih2 lagi kalo lebai sendiri pun 'sapu'? KAHKAHKAH


Dr M sambut Sultan Brunei
pada hari pertama bertugas
Perdana Menteri Dr Mahathir Mohamad memulakan tugasnya di Yayasan Kepimpinan Perdana, tidak jauh dari pusat pentadbiran persekutuan. Tun Dr Mahathir Mohamad memulakan tugas pada hari pertama di pejabatnya sendiri di Yayasan Kepimpinan Perdana, tidak jauh dari kompleks pentadbiran persekutuan iaitu pusat pentadbiran yang dibinanya 2 dekad lalu.

Perdana menteri itu mengangkat sumpah jawatannya minggu lalu selepas menang pada pilihan raya bersejarah yang menyaksikan kejatuhan Barisan Nasional (BN) dan hari ini menemui semua ketua setiausaha (KSU) kementerian termasuk Ketua Setiausaha Negara Tan Sri Dr Ali Hamsa.

Seorang pembantunya memberitahu FMT, Dr Mahathir juga dijadualkan akan menyambut kedatangan Sultan Brunei, Sultan Hassanal Bolkiah hari ini..| FMT

|| Inilah cara Tun M berkerja bro! Hari pertamanya hari ini 14 May 2018 dengan hadir di pebatnya sendiri di Yayasan Kepimpinan Perdana (YKP) dan tidak di kompleks pentadbiran persekutuan yang diasaskannya dahulu. Terbaik cara ini dan tentu ada sebab beliau berbuat demikian terutama pngumuman penuh barisan kabinet beliau belum lagi dimuktamadkan.

Zeti: Malaysia akan bayar hutangnya
 
Majlis Penasihat Kerajaan telah memberi jaminan bahawa Malaysia akan memenuhi tanggungjawab hutangnya di bawah kerajaan baharu dan menekankan bahawa perubahan politik semasa di negara ini berlaku pada "masa yang sangat positif". Tan Sri Zeti Akhtar Aziz, yang merupakan sebahagian daripada pasukan lima anggota itu berkata, negara ini mengalami tempoh pelarasan tetapi ia juga disokong oleh persekitaran ekonomi yang menggalakkan seperti harga minyak dunia yang lebih tinggi. "Minyak kini diniagakan melepasi US$70 setong dan dengan itu terdapat sedikit kelegaan. Kita perlu mengambil kesempatan ini untuk melaksanakan dasar-dasar tertentu supaya kita akan mempunyai pelarasan yang teratur.  sumber

|| Sape kata anak tempatan tak hebat,,cuma bekas pm tu saja yang suka lantik orang asing. Sekarang sudah tidak ada lagi apco dan yg sewaktu dengannya.

Nampak sangat BN Najib kuat menipu... Harga minyak terus kekal berminggu2 sebelum PRU. Terbukti tanpa BN harga minyak terus stabil. Semoga segala urusan penubuhan kerajaan PH berjalan lancar supaya harga minyak boleh diturunkan, sementara hutang negara dikurangkan secepat mungkin.


APA YANG LEBAI MEREPET NIH?
PAS harap PH tak warisi sikap BN sekat peruntukan pada pembangkang. 

PAS berkata BN tidak menghormati konsep federalisme dan memberikan hak sewajarnya kepada negeri ditadbir pembangkang.  PAS melahirkan harapan kerajaan Pakatan Harapan (PH) pimpinan Tun Dr Mahathir Mohamad tidak mewarisi sikap Barisan Nasional (BN) yang menafikan peruntukan kepada negeri yang diperintah pembangkang. 

 “Harapan PAS agar kerajaan PH tidak mewarisi sikap lama BN yang tidak menghormati konsep federalisme dan memberikan hak-hak sewajarnya bagi setiap negeri meskipun diperintah oleh parti berbeza dengan kerajaan pusat,” kata Ahli Jawatankuasa PAS Pusat, Datuk Khairuddin Aman Razali sambil memuji keputusan kerajaan menghapuskan GST sebagai kemenangan rakyat.. | sini .

|| Bagi aku renggah dulu beb! Kahkahkah. Apa yang kau merepet ni Lebai? Nampak kecok (takut) saja? Releklah. Jangan cepat minta itu minta ini. Lebai kan ke banyak fulus? Woit belum apa2 dah nak mintak ke? Kerajaan nak bayar hutang tinggalan sekutu PA$ dululah. Bukan nak layan layan lebai cencurut macam ni bro ! Kah kah kah. 

Nampaknya sesumpah Pas ini dah bertukar warna beb! Sekarang baru tahu nak mintak simpati dari kerajaan PH. Kau tengok balik apa kata lebai  pasal PH. Pandai2 lah Pas cari duit untuk memerintah. Kingmaker merayu pula. Sepatutnya PH akan merayu kepada kingmaker. PAS sokong BN tapi tak nak dilayan macam BN?? Ada ke masuk akai? KAHKAHKAH

Kini pandai pula merayu agar sekatan seumpama itu di angkat. Berterima kasih pula kepada PH yang akan memansuhkan GST. 

Lebai ni lupa ke hape pendirian para MP dari PAS yang sekadar menjadi "PASU BUNGA" semasa pementangan akta GST. Malu lah sikit. Mungkin takut PH akan memperlakukan ke atas Kelantan dan Terengganu saperti mana yang pernah "DI PERLAKUKAN" keatas Negeri Selangor dan Pulau Pinang. 

Bukan kah PH telah menjanjikan pelbagai perubahan sekiranya PH berjaya menawan Kelantan. Malang nya para pengundi di Kelantan masih belum mahu berubah kerana dendangan agama yang kerap di kemundangkan oleh PAS. Lebai kan ke menjanjikan 'syurga' untuk semua walauns? 

Mintalah sumbangsih dari para walauns yang terlalu cintakan para lebainya. Sekarang boleh gerak balik 'Tin Milo' tu? Tak usah lah merayu rayu, terima sahaja hakikat kerana permintaan sendiri. || Kalo liahat sifir PAS, seorang ahli RM1, kalo sejuta ahli?.Kalau pula sorang RM100 purata sudah dapat RM100 juta.

Tapi Lebai dok perabis kat bendera dan bertanding di tempat yang tak boleh menang?. Hanguslah duit derma walauns tu? Himpunlah duit sendiri. Ahli PAS kan ke orang banyak duit?..KAHKAHKAH. Lagi pula ada Lebai duk wirid duk kata, yg keluar dari PAS tu nak ikut golongan yg pilih neraka jahanam. Tak kan nak berjuang nak guna peruntukan daripada ahli neraka?. 

Contohilah bekas pemimpin kanan PAS Mujahid Yusof Rawa yg memberi belasan ribu drp pendapatannya kpd parti. Hero mcm ni pun dah meninggalkan pendekatan Pas yang terkini. Ada ke dalam PAS sekarang orang yang menginfaq pendapatanya yang tetap kpd parti seperti Mujahid tu? Kan ke Lebai cukup senang sekarang ini? Infaqlah sikit wahai para lebai.

Ada hikmah di atas semua kejadian ini . Kita akan lihat belang sebenar PAS dan halatuju parti ini. Salah pilih kawan terimalah nasib pada PRU 15 nanti .


Catatan Mat Tanjong at 3.39pm, 16/5/2018



Comments

  1. VAZBET | Agen Bola Terpercaya | SBOBET MAXBET IBCBET
    AYO DATANG KE WEBSITE KAMI DAN DAFTAR AKUN SBOBET NYA!!!
    Contact:
    - WhatsApp : +855 878 795 20
    - PIN BBM : DD74212A
    #JUDIBOLA #AGENBOLA #AGENPOKERTERPERCAYA #AGENPOKER #VAZBET #TEMBAKIKAN #TEMBAK #IKAN #JOKER388 #JOKER #388 #SABUNGAYAM #CASINO

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Wanita Arab dan Bukit Bintang - video